infamous 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 Witam panowie. Na sam początek dodam, że nie wiem czy dobrze trafiłem, ale czytając forum dochodzę do wniosku, że znajdę tu odpowiedź na moje pytanie. Przechodząc do konkretów: Od pół roku mam problem z wieczornymi skokami pingu. Właściwie internet dobrze działa tylko w nocy, bo podczas dnia też ping skoczy w górę raz na jakiś czas, ale to co się dzieje wieczorami to jakaś amba. Skoki do 200ms co chwilę, a co jest najśmieszniejsze równo o 23:00 zaczynają się mega utraty pakietów lub ping do 2000ms. Ok. 1 w nocy wszystko wraca do normy. Najśmieszniejsze jest to, że mam taką sytuację już 4 raz od 3 lat, ale zazwyczaj po miesiącu czy dwóch wszystko wracało do normy. Pisząc i dzwoniąc do dostawcy dowiaduję się, że trwają prace w "udrażnianiu łącza w mojej lokalizacji". Ja sam podejrzewam, że po prostu za dużo ludzi napchali na serwer na którym jestem i wieczorami przy dużym obciążeniu on nie wytrzymuje. O co chodzi i co dalej robić? Nie wystarczy mnie jakoś przerzucić czy to nie takie łatwe? Pozdrawiam i przepraszam jeśli źle trafiłem . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
devon 50 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 (edytowany) http://www.webhostingtalk.pl/topic/55059-przeciazone-lacza/ ... czemu spamujesz 2 te same tematy na forum ? Rozumiem że testujesz na ethernet a nie na wifi (szczególnie w dużym skupisku sieci). Powiedz jaki dostawca. Daj wynik tego: http://winmtr.net/how-to/. Edytowano Sierpień 28, 2016 przez devon (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Rolej 58 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 Polecę klasykiem, który otrzymałem od pomocy technicznej mojego dostawcy: Problem będzie występować, ponieważ prawdopodobnie korzysta Pan z dużej ilości telefonów w domu bądź z mikrofalówki, które zakłócają działanie naszego sprzętu. Taką odpowiedź dostałem - padłem ze śmiechu, jak szukali u mnie mikrofalówki w domu. Idąc już na poważnie - być może ich infrastruktura sieciowa nie wyrabia. Co w tym momencie robisz jak masz skoki pingu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 A sprawdziłeś czy jednak nie jest to wina routera? Kiedyś miałem straty pakietów przez uszkodzony router. W innym wypadku był to spalony port na centralce. Powodów jest dużo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
infamous 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 (edytowany) Witam. Więc tak, po pierwsze przepraszam za dubel tematu, ale uznałem, że tutaj się nada lepiej i tamten można skasować. Po drugie, Rolej padłem po tym co napisałeś i zbieram szczękę z podłogi. Powiedz jaki dostawca. Internet mam od osiedlowego dostawcy, więc tym bardziej wydaje mi się, że powinno im zależeć na kliencie. Testuję zarówno na kablu jak i wifi. Idąc już na poważnie - być może ich infrastruktura sieciowa nie wyrabia. Co w tym momencie robisz jak masz skoki pingu? Zazwyczaj nic. Gaszę wszystko i badam sytuację, ale jak mamy być skrupulatni to po prostu gram i doskonale widzę w którym momencie ping podskakuje . A sprawdziłeś czy jednak nie jest to wina routera? Kiedyś miałem straty pakietów przez uszkodzony router. W innym wypadku był to spalony port na centralce. Powodów jest dużo. 1000% nie. Pisałem już, że w nocy jest wszystko dobrze. Mam przez to rozumieć, że za dnia router płata mi figle, a w nocy idzie spać i wszystko działa? Jeśli byłaby taka sytuacja to internet działałby cały czas do niczego, a nie tylko wieczorem. Poza tym ja pakietów nie tracę za dnia, tylko podskakuje mi ping. Punktualnie o 23:00 zaczynają się u mnie takie 2 sekundowe disconnecty, które trwają dobrze ponad godzine, a kiedy pinguję coś w tym czasie we wierszu to mam albo utrate pakietu albo ping rzędu 1200ms Edytowano Sierpień 28, 2016 przez infamous (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Rolej 58 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 Wobec tego dostawca nie wyrabia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
infamous 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 No tak, ale co to może znaczyć, że udrażniają łącze w mojej lokalizacji? Bo ja z tego co wiem to udrażniać można kanalizację, a nie łącze . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MatX_ 3 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 Zapewne zwiększają przepustowość sieci na osiedlu, chociaż wątpliwe to jest jeśli trwa 4 lata Sprawdzałeś połączenie bezpośrednio przez modem dostarczony przez operatora? Jeśli winy w skokach pingu nie ponosi Twój router to operator po prostu sobie nie radzi i polecałbym go zmienić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
infamous 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 4 lata nie, miałem tak 4 razy w ciągu trzech lat . Najpierw maj 2013, później listopad 2013, lipiec 2014 i obecnie, więc i tak miałem dobrą passę, ale dziwi mnie, że to przychodzi tak z dnia na dzień. Pamiętam, że te sytuacje poprzedził tylko jakiś magiczny disconnect i internet wrócił już w takim stanie w jakim jest obecnie czyli przeciążony. Sprawdzałeś połączenie bezpośrednio przez modem dostarczony przez operatora? No tak. Pisałem, że sprawdzałem zarówno na kablu jak i przez router. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Łukasz Ostrowski 593 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 Puść MTRa gdy są te problemy i wklej wynik Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MatX_ 3 Zgłoś post Napisano Sierpień 28, 2016 4 lata nie, miałem tak 4 razy w ciągu trzech lat . Wybacz, źle przeczytałem Twój pierwszy post Być może rzeczywiście operator tak jak pisze prowadzi jakieś prace i dlatego są straty na łączu. Wątpię, żebyś samodzielnie mógł coś z tym zrobić, po prostu musisz poczekać na koniec tych "prac". Możesz też ubiegać się u operatora o jakieś zmniejszenie opłaty za łącze w miesiącu w którym występują problemy. No tak. Pisałem, że sprawdzałem zarówno na kablu jak i przez router. Do routera można podłączyć się też kablowo przez port LAN, dlatego myślałem, że może podłączyłeś się do swojego routera. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
infamous 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2016 Nie wiem za bardzo o co chodzi, nie umiem tego rozczytać, ale łapcie. Może coś doradzicie. To z takich godzin szczytu jak teraz, a bywało czasami jeszcze gorzej. Jeszcze puszcze o 23:00 jak się zaczną te disconnecty co zawsze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
murgal 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 1, 2016 Tutaj masz skoki między każdym węzełkiem, tzn. jak Twój pakiet leci do hosta docelowego. Spróbuj puścić MTRa do serwera Twojego ISP, bo to raczej po drodze do niego jest problem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
infamous 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 1, 2016 Czyli konkretnie do czego? Bo jestem raczej zielony w temacie i nie do końca rozumiem . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach