Skocz do zawartości
Andrzejxxx

BIZNES HOST - ściemniacze! serwery nie działają!

Polecane posty

Gość krzysiek1991

 

Skoro biznes przynosi dziennie tysiące to czemu gnieciesz się na VPS?

Jak by nie patrzeć to usługa współdzielona, potraktuj swój biznes poważnie i przenieś się na dedyka :)

 

i jeszcze to

"Dodatkowa zrobiłem wpis i moi znajomi na ich Facebooku ze serwery nie działają!"

 

a znajomych serwery też nie działają czy grupą atakujecie tak dla zasady?

Zachęcenie np. 100 znajomych do napisania na fanpage że serwery nie działają może wyglądać jak by 100 serwerów nie działało - a to już jest narusza wizerunek firmy bo realnie chodzi o jeden serwer

 

Nie jestem związany z osobą która założyła niniejszy temat(problem) ale przeraża mnie podejście do tego zagadnienia niektórych ludzi tutaj. Widzę że mamy dużo tutaj "ekspertów" prawa i marketingu, więc pozwolę sobie to zrobić jeszcze raz i przedstawić na części pierwsze moje przesłanie z wcześniejszego postu:

Jeżeli firma oferująca hosting nawet najtańszy zawiera w ofercie sformułowania, które jasno określają parametry usługi a potem ich nie realizuje łamie prawo. A szczytem chamstwa jest sugerowanie, że przecież od budżetówki nie można wymagać. Otóż nic mylnego drodzy Janusze biznesu, jeżeli tworzycie ofertę i wiecie, że jest nierentowna pod dany plan taryfowy to jest to wasz problem a nie klienta, to po pierwsze.

Po drugie, co do robienia "czarnego" marketingu firmie, jeżeli jego znajomi na portalach społecznościowych będą masowo pisać skargi na firmę w taki sposób który sugeruje, że dotyczy to jednej konkretnej sprawy(np. usługi kolegi) to w żaden sposób nie naruszają wizerunku firmy według prawa. Prawo byłoby złamane gdyby oni sugerowali, że więcej usług nie działa. Jeżeli oni napiszą te posty w mądry sposób(zgodny z stanem faktycznym) to może ich być tysiąc dziennie i firma nie wygra z nimi w sądzie.

 

Reasumując pierwszy i drugi problem odnosi się do tego samego. Polacy nie potrafią przedstawiać contentu / treści zarówno jako klienci jak i jako przedsiębiorcy...

Edytowano przez krzysiek1991 (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, myślę, że zaczynasz już mocno przesadzać. Na "zachodzie" firmy hostingowe (czy to hostgator, czy malutka firma) od lat sprzedają gruszki na wierzbie. Polski rynek wprowadza po prostu podobne zasady - użytkownicy wymuszają pośrednio na nim takie działania.

  • Upvote 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Idąc podejściem niektórych to systemy HA w ogóle nie powinny istnieć bo usługa "ma działać bo zapłaciłem". Każdy bardziej kumaty zdaje sobie sprawę, że bedąc na dzielonym hostingu (vpsie) może mieć mniejszą kontrolę nad awarią i bezpośrednio nie zarządza maszyną / systemem.

 

Przy tym budżecie (kilka tysięcy) zachęcam do klastra HA z małych dedyków, może koszta wyższe ale pewność jest.

 

 

Myślę, że w tym temacie bardziej śmieszy (a zarazem sprawia mi osobistą przykrość bo sam kupowałem w sunrise it pare rzeczy) argumentacja techniczna.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek1991,

nie napisałem czy prawnie czy nie prawnie - ogólnie, psuje wizerunek marki przez to że ludzie nie wiedzą że to jedna usługa i myślą że setki osób są niezadowolone,

do tematu chcę podejść ze zdrowym rozsądkiem biorąc pod uwagę argumenty które mamy. A mamy ich niewiele.

 

JakubC dokładnie tutaj określił - śmieszy argumentacja techniczna,

z doświadczenia powiem tyle że zdarzają się klienci którzy kupują najmniejszy możliwy VPS, stawiają na nim masę wymagających stron/skryptów/softu etc. i dziwią się że skąd load 100 i czemu to nie działa, wysypuje się, zacina itd.

 

Jako sprzedawca usługi co robisz? Informujesz że pakiet jest za mały i musi zrobić upgrade na wyższy lub migrować na serwer dedykowany. Klient nie chce - rzuca się więc wyłączasz mu VPS bo zagraża całej infrastrukturze (zaryzykujesz trzymanie tego online i kilka razy dziennie pad serwera-matki żeby jeden gość z serwerem za 500zł/rok był zadowolony?). Czy gość ma wtedy prawo bezpodstawnie objechać firmę na forum? Często to robi a gromada nieogarniętych typów idzie za nim.

 

Nie wiem czy tak było w tym przypadku, nie trzymam tutaj żadnej ze stron, my - czytelnicy - ocenić sytuację będziemy mogli gdy Biznes-Host się oficjalnie wypowie co było przyczyną nie działania i poda ile trwała przerwa (czy była niezgodność z SLA / rekompensata). Podałem tylko przykład na bazie własnych doświadczeń i do tego postu podchodzę z wielkim dystansem. Zaznaczyłem tylko że jak na biznes zarabiający tysiące dziennie inwestycja ~3000 / rok na dedyka to grosze.

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×