Skocz do zawartości
madzia

Czy stronę o stałej treści da się pozycjonowac?

Polecane posty

No i jeszcze takie pytanie - czy jeśli założe już sobie sklep, w którym będę miała asortyment w miarę taki sam, to czy można ten sklep jakoś pozycjonowac?

 

Rozumiem, że jeśli ktoś ma bloga o psach, to bedzie wysoko w Google, bo pojawiają się ciagle nowe posty o psach. Ale jeśli zawartość jest stała?

 

Dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszego problemu.

 

Hmm, dziękuje ślicznie :) Optymistycznie. Czy pomozecie mi jeszcze przy domenie, tzn:

 

Czy to prawda, ze domena ma znaczenie na pozycjonowanie? Slyszalam opinie za i ze kompletnie jest to nie wazne... Trzy przypadki: (zostańmy przy psach)

- psy.pl - wiadomo - top

- cośtamPsy.pl

- zupelniecosinnegonizpsy.pl (ale nie tak długie powiedzmy)

- .pl czy .com - czy któraś końcówka się lepiej pozycjonuje w Polsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, jak masz słowo kluczowe w nazwie domeny, ale nie jest to konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, jak masz słowo kluczowe w nazwie domeny, ale nie jest to konieczne.

 

A czy coś wiecej można prosic? Będę musiała coś wybrać, a nie wiem jak do tego podejść...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słowo kluczowe w domenie napewno ułatwia sprawę

- psy.pl - wiadomo - top

Ale dlaczego top? To czy jest to www.psy.pl czy www.lubie-duze-kudlate-czarne-psy.pl

Nie robi większej różnicy bo tu i tu w adresie zawarte jest słowo kluczowe.

 

Dla sklepów głównie pozycjonuje się długi ogon- wartościowa treść, dobre linkowanie wenętrzne oraz linkowanie podstron na frazy niszowe.

Treść w znaczniku <h1></h1> powinien zawierać ważną frazę- tytuł na którą chcesz pozycjonować każdą podstronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybierz taką domenę, którą łatwo będzie zapamiętać i będzie ładnie brzmieć/wyglądać. Oczywiście .PL lub .COM, żadne regionalne czy funkcjonalne. Odnośnie sklepu, zadbaj o własne, unikalne i atrakcyjne opisy produktów - to ważne dla SEO.

 

Jak już będziesz miała sklep gotowy, sprawdź czy jest dobrze zoptymalizowany, np. narzędziem http://www.seoptimer.com oraz zleć pozycjonowanie dobrej i sprawdzonej firmie. Pozycjonowanie sklepu na własną rękę nie ma sensu, chyba, że to coś bardzo niszowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seoptimer? Audyt seo to podstawa.

Zrobiłem test seoptimerem na już zoptymalizowanej stronie. Wynik: 8 błędów:

  • brak Meta Description
    Czasem celowo pomija się ten metatag. Google dla stron bez description generuje opis z treści strony. Jest to o tyle dobre że w poszukiwaniu słowa kluczowego skanuje cały tekst i w wyniku daje jego wycinek wraz ze słowem kluczowym. Na nie jednym szkoleniu seo to usłyszycie.
  • Brak H2 H3 H4 H5 H6
    Owszem na tej stronie nie ma tagów h2-h6. Tylko w nagłówku widnieje tag h1 który jest kluczowy jeżeli chodzi o optymalizację i późniejsze pozycjonowanie. Na większości stronach i tak źle te znaczniki są zaimplementowane np. <h2>Cena: 100 pln brutto</h2> więc już lepiej ich nie używać niż stosować w taki sposób.
  • Optimize the number of external links
    W tym podpunkcie również mam "krzyżyk". 3163 backlinków dla adresu z przedrostkiem "www" i 3077 BL dla adresu bez www oczywiście mam przekierowanie 301 na adres z www więc bl= ~ 6250. To na prawdę tak mało? Na zapleczach mam 15k bl ale backlink != backlink dla zapleczy zazwyczaj są to linki z prawie bezwartościowych stron.
  • Improve internal linking
    Mam zaledwie kilka podstron w menu, więc po co mam je dodatkowo linkować w tekście?
  • Delete frame and iframe tags
    Fakt google nie lubi ramek, choć nie przypominam sobie żebym jakąś na stronę wstawiał.
  • Get some Google +1 clicks
    Bezużyteczna funkcja. Wyniki zmieniają się tylko dla znajomych tej osoby która zaplusuje twoją stronę. Np. na stronie firmowej raczej nikt nie zaplusuje a nie naturalne zdobywanie google + i tak zeruje licznik wtedy strona może tylko stracić.
     
    Pomimo błędów wskazanych przez to narzędzie strona którą sprawdzałem jest w top 1-3 pod 5 frazami bez większego wysiłku. Jedna z pozycjonowanych fraz ma 33tys wyszukań miesięcznie inne nieco mniej.
    Nie radzę kierować się takimi "narzędziami" lepiej na bierząco siedzieć w temacie i samemu zoptymalizować stronę pod kontem wyszukiwarki. Aczkolwiek swoją pracę można zawsze podsumować i porównać do raportu z tego typu stron jak np. seoptimer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seoptimer? Audyt seo to podstawa.

Zrobiłem test seoptimerem na już zoptymalizowanej stronie. Wynik: 8 błędów:

 

Seoptimer wychwytuje podstawowe błędy techniczne istotne dla SEO. Skoro masz aż 8 podstawowych błędów, to znaczy, że pojęcia nie masz o optymalizacji.

 

brak Meta Description

Czasem celowo pomija się ten metatag. Google dla stron bez description generuje opis z treści strony. Jest to o tyle dobre że w poszukiwaniu słowa kluczowego skanuje cały tekst i w wyniku daje jego wycinek wraz ze słowem kluczowym. Na nie jednym szkoleniu seo to usłyszycie.

 

Podstawowy błąd amatora. Jeżeli brakuje description, Google pobiera go z treści - tak jak piszesz. Niestety nie zawsze wygląda w praktyce to tak jak by się chciało. W efekcie może to zaniżyć CTR w SERPach.

 

Brak H2 H3 H4 H5 H6

Owszem na tej stronie nie ma tagów h2-h6. Tylko w nagłówku widnieje tag h1 który jest kluczowy jeżeli chodzi o optymalizację i późniejsze pozycjonowanie. Na większości stronach i tak źle te znaczniki są zaimplementowane np. <h2>Cena: 100 pln brutto</h2> więc już lepiej ich nie używać niż stosować w taki sposób.

 

Nagłówki są po to aby je stosować jako nagłówki.

 

Optimize the number of external links

W tym podpunkcie również mam "krzyżyk"....

 

Trochę angielskiego - chodzi o linki wychodzące z analizowanej strony...

 

Delete frame and iframe tags

Fakt google nie lubi ramek, choć nie przypominam sobie żebym jakąś na stronę wstawiał.

 

To, że sobie nie przypominasz, nie znaczy, że nie ma jej w kodzie strony...

 

Get some Google +1 clicks

Bezużyteczna funkcja.

 

Bezużyteczna to jest tutaj twoja opinia na ten temat.

 

Jedna z pozycjonowanych fraz ma 33tys wyszukań miesięcznie inne nieco mniej.

 

Faktycznie jest się tutaj czym chwalić.....

 

Nie radzę kierować się takimi "narzędziami" lepiej na bierząco siedzieć w temacie i samemu zoptymalizować stronę pod kontem wyszukiwarki.

 

To prawda - trzeba być na bieżąco jeśli chodzi o SEO. Użytkownik Kede zapewne nie jest, ponieważ wypisuje swoje mądrości nie poparte żadną wiedzą czy konkretnym doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie jest się tutaj czym chwalić.....

Nie chodzi o chwalenie się a punkt odniesienia- 33k s frazy nie są takie niszowe.

 

To prawda - trzeba być na bieżąco jeśli chodzi o SEO. Użytkownik Kede zapewne nie jest, ponieważ wypisuje swoje mądrości nie poparte żadną wiedzą czy konkretnym doświadczeniem.

Akurat jeżeli chodzi o seo to jestem na bierząco od wielu lat. A swoje "mądrości" opieram na własnym doświadczeniu i na wiedzy ludzi mądrzejszych ode mnie (także szkolenia).

 

"brak Meta Description

Czasem celowo pomija się ten metatag. Google dla stron bez description generuje opis z treści strony. Jest to o tyle dobre że w poszukiwaniu słowa kluczowego skanuje cały tekst i w wyniku daje jego wycinek wraz ze słowem kluczowym. Na nie jednym szkoleniu seo to usłyszycie."

Podstawowy błąd amatora. Jeżeli brakuje description, Google pobiera go z treści - tak jak piszesz. Niestety nie zawsze wygląda w praktyce to tak jak by się chciało. W efekcie może to zaniżyć CTR w SERPach.

Jeżeli swoją wiedze opierasz marnym narzędziem to nie masz w ogóle pojęcia w temacie.

 

"mądrości nie poparte żadną wiedzą czy konkretnym doświadczeniem." Akurat 2 posty wyżej opisałem stronę która wg seoptimera ma 8 błędów pomimo to bez najmniejszych problemów jest w top1-3 na dość mocne frazy. To jest wypowiedź poparta "konkretnym doświadczeniem". Algorytm Google cały czas się zmienia a szkoda że seoptimer za x lat nadal będzie pokazywał takie same wyniki...

 

Z całym szacunkiem Panie xradar a osobiste uwagi na mój temat pozostaw dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również mogę jeszcze podkreślić, że przy pozycjonowaniu sklepu bardzo ważny jest opis produktu, ważne aby był unikatowy. Wiem, że w większości przypadkach jest to nie możliwe, gdyż nie można wpisać np. innych parametrów karty graficznej, ale zawsze można zadbać o unikatowe kilka słów o danej karcie graficznej... Kolejnym bardzo ważnym elementem jest pozycjonowanie nie tylko słów kluczowych o bardzo niskiej konkurencyjności, ale również frazy ogólne, trudniejsze, skierowane na domenę główną. Ilość pozycjonowanych słów kluczowych również ma znaczenie. Im więcej słów kluczowych tym lepiej, bardziej naturalnie wygląda pozycjonowanie. No nie można również zapomnieć o dywersyfikacji źródeł (skryptów) z jakich będziesz zdobywał linki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×