Skocz do zawartości

Polecane posty

Heja!

Czy mogą wypowiedzieć się osoby, które mają/miały serwery dedykowane w OVH i Hetznerze, ew. w samym Hetznerze:

 

1. Czy możecie porównać/opisać support w jednej i drugiej firmie? - m.in. ich profesjonalizm i szybkość działania.

2. Jak jest z samą siecią - jej dostępnością (do Polski, USA), awaryjnością?

3. Czy częste są jakieś przerwy w działaniu typu "konserwacja" urządzeń/sieci, przez którą serwery moga być niedostępne.

4. Inne tematy (poza ofertą, bo ta jaka jest każdy widzi) - plusy i minusy każdej z firm.

5. Wszelkie WTF-y z którymi się spotkaliście w czasie współpracy z daną firmą.

6. Polityka blokowania IP/serwerów gdy ktoś nas atakuje (D)DoS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie "hack detection" w OVH skreśla ich do jakiegokolwiek zastosowania ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do OVH,

1. Polski support ok, jednak gdy masz awarię to niestety żabojady długo z tym walczą. Przykładowo serwer klienta leży od wczoraj.

2. Sieć jest ok, pingi w granicach 50ms

3. To są przypadki losowe

4. Często zdarzają się błędy podczas reinstalacji wynikające z przeciążenia

5. Nie wysyłaj dużej liczby pakietów z serwera OVH na inny serwer z OVH (np. po przez wrzucanie swoich prywatnych plików na jakiś hosting działający w OVH). Kwalifikują to jako atak DDOS.

6. Ostrzeżenie, blokada i dostęp do FTP

 

 

Edit

Tak jak mówi Webh.pl, wtedy to użerasz się i nie stajesz się ich klientem a wrogiem.

Edytowano przez juvenito (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Support jest raczej na plus Hetznera, mają zdecydowanie szybsze reakcje. W OVH polski support tylko pośredniczy w kontakcie z Francją. Do tego w Hetznerze jest bezpośredni kontakt telefoniczny z serwerownią, w OVH nawet francuska linia awaryjna łączy z kimś kto może tylko wysłać dalej ticket.. Ja akurat fanem dzwonienia nie jestem, no ale w wypadku gdy support mailowy nawala to się taki kontakt może przydać.

 

2/3. Tutaj jest słabszy chyba Hetzner. Sieć działa bardzo nierówno - ostatnio często zdarzały się kilkuminutowe przerwy (było o tym na forum). Mieli też kilkunastogodzinną awarię elektryki w zeszłym roku, z tego co pamiętam. No ale każdą budżetową serwerownie może to dotknąć. Na plus OVH warto zaliczyć wpięcie do PLIX.

 

4. Tak na szybko to plusem jest darmowe prawdziwe KVM w Hetznerze dostępne w razie potrzeby. W OVH to kosztuje małą fortunę. Z kolei w OVH więcej rzeczy dzieje się automatycznie (co jest zarówno zaletą jak i wadą), masz też większy wybór systemów do instalacji itd. Hetzner jest też IMHO tańszy. Jest co prawda setup, ale potem te maszyny kosztują grosze. W dodatku raczej w Hetznerze nie wystąpi sytuacja w stylu OVH, że łatwiej kupić drugi serwer i dostać go z automatu niż czekać 2 dni na naprawę/wymianę czegoś bardziej skomplikowanego niż padnięty dysk.

 

5. Obie serwerownie mają swoje przywary. OVH brak jasnych zasad SLA, brak zasad "hack detection", nagłe zmiany oferty o 180 stopni, polski support zależy od widizimisię francuzów itd (wszystko znajdziesz na forum).. Hetzner z kolei uwielbia, żeby wysyłać im 10 stronnicowe uzasadnienia dlaczego ktoś wysłał spam przez userskie OsCommerce sprzed 5 lat i dlaczego to już się nie powtórzy. Tak czy siak abuse lepiej mimo wszystko działa w Hetznerze.

 

6. W obu serwerowniach wyłączą Cię w cholerę, żeby tylko inni userzy nie cierpieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Czy możecie porównać/opisać support w jednej i drugiej firmie? - m.in. ich profesjonalizm i szybkość działania.

1. Polski support ok, jednak gdy masz awarię to niestety żabojady długo z tym walczą. Przykładowo serwer klienta leży od wczoraj.

Hmm.. ciekawe. Jak zdarzy się awaria sprzętowa u moich klientów, to działania podejmowane są bardzo szybko. No ale oni korzystają z oferty profesjonalnej serwerów, nie kimsufi...

 

4. Często zdarzają się błędy podczas reinstalacji wynikające z przeciążenia

Czasem.

 

5. Wszelkie WTF-y z którymi się spotkaliście w czasie współpracy z daną firmą.

5. Nie wysyłaj dużej liczby pakietów z serwera OVH na inny serwer z OVH (np. po przez wrzucanie swoich prywatnych plików na jakiś hosting działający w OVH). Kwalifikują to jako atak DDOS.

Hmm.. Nie spotkałem się z takim czymś. A przewalamy między serwerami backupy. Usługi rozłożone na kilka maszyn. Ciągła komunikacja między nimi.

 

6. Polityka blokowania IP/serwerów gdy ktoś nas atakuje (D)DoS.

6. Ostrzeżenie, blokada i dostęp do FTP

Przy ataku możesz wysłać zrzut tcpdumpa na noc@ i abuse@ z adresem/adresami atakującego. Albo szybciej odłączą Ci maszynę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miłosz

Daruj sobie teksty na temat Kimsufi. Seria EG.

 

Co do plików to miałem na myśli :80 :)

 

Przestań ujadać już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W OVH nie ma żadnej zasady odnośnie szybkości supportu i to jest problem. W jakiś kimsufi z Celeronami 1,2 zdarzyła mi się kilka razy wymiana dysku w 30 minut, a na EG czy SP czekałem 5x dłużej na reakcję..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hmm.. ciekawe. Jak zdarzy się awaria sprzętowa u moich klientów, to działania podejmowane są bardzo szybko. No ale oni korzystają z oferty profesjonalnej serwerów, nie kimsufi...

kilka EG klienta leżało ostatnio kilka DNI na co OVH przeprosiło i dało rabat ... więc daruj sobie takie wstawki o kimsufi czy nie kimsufi,

znam ludzi którzy zostawiają w OVH takie pieniążki i portale, że każda firma nosiłaby ich na rękach (tylko po to by ich utrzymywać u siebie), jak widać w OVH niestety tak nie jest.

Hetzner ma często problemy z siecią, czego w przypadku OVH tak często nie odnotowujemy,

w hetznerze też czasem proceduralnie jest owijanie zbędnej bawełny, ale na awarie reakcja zawsze była szybka o każdej porze (i mógłbym tu napisać, że pewnie dlatego, że mamy u nich masę maszyn - ale tak nie jest, to u nich po prostu norma).

Edytowano przez www.ionic.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również gdy nasza firma korzystała z serwerów z OVH pojawił sie problem z instalacją systemu zgłosiłem ten problem do supportu i na reakcje czekałem maximum 30 minut poza tym nie było żadnych problemów przez 7 miesięcy.

 

Hetzner Support odpowiada szybko na zgłoszenia nawet w nocy około godzin 2,3 napisałem zgłoszenie i za 15 minut miałem odpowiedz .Z Hetznerem byliśmy związani 3 lata i oprócz tego że nie chcieli dać rabatu dla stałego klienta biggrin.png to było ok .

 

Moje podsumowanie : Hetzner i OVH są równorzędnymi firmami godnymi polecenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie hetzner.de ze względu na ich ugodowość w pewnych kwestiach , oraz niezawodny support

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie hetzner.de ze względu na ich ugodowość w pewnych kwestiach , oraz niezawodny support

 

Jakich kwestiach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie przestraszyliście tymi problemami z siecią tudzież awariami w Hetznerze. To są jakieś faktycznie zauważalne problemy, czy jest tego tyle co w innych serwerowniach (chociażby porównywalnie do OVH)?

W starych (tak do 2010) postach nt. OVH i Hetznera, ludzie pisali, że Hetzner ma lepszą sieć niż OVH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie przestraszyliście tymi problemami z siecią tudzież awariami w Hetznerze. To są jakieś faktycznie zauważalne problemy, czy jest tego tyle co w innych serwerowniach (chociażby porównywalnie do OVH)?

W starych (tak do 2010) postach nt. OVH i Hetznera, ludzie pisali, że Hetzner ma lepszą sieć niż OVH.

Zdarzają się dość rzadko..

Za to urzekł mnie hetzner, gdy ostatnio ktoś ddosował mi jedno ip - odcieli tylko je, nic więcej. Jak z tym w ovh?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Z tych dwóch Hetzner zdecydowanie. OVH jest niepoważne, a Polski support nie ma nic do gadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdy ostatnio ktoś ddosował mi jedno ip - odcieli tylko je, nic więcej.

Także jak atak wychodzi np z serwerów z VPSami, to wycinaja tylko ip vpsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś DDOS-a na OVH ? ...że tak się podczepie

 

Co do tematu, korzystałem tylko z OVH bezpośrednio (najpierw kimsufi, potem kilka serwerów SP i EG) i nigdy nie miałem problemów. Czasem jakieś nieistotne rozmowy z supportem - niedawno dostałem mail z automatu, że mam źle skonfigurowaną sieć. Zapytałem się dlaczego i jakoś człowiek z supportu nie ogarniał tematu, w końcu powiedział, żebym zignorował i jak się pojawi znowu abym dał znać.

Ale przyczyną było nagłe zainteresowanie stroną, gdzieś się wbiła na główną i przez prawie dwa dni leciało na ponad 300mbit non stop, w peakach ponad 500.

 

W Hetzner miałem VPS przez pośrednika i jeśli chodzi o sieć, to przez prawie rok było ok, nie miałem powodów do narzekania. Z supportem nigdy się nie kontaktowałem, bo nie było potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

--------------------------- POCZATEK LOGOW

---------------------------

 

DOS UDP attacks to port 80.

 

startime endtime

scr:port dst:port

-----------------------------------------------------------

-----------------------------------

adresiki

 

 

--------------------------- KONIEC LOGOW

---------------------------

 

Wtedy musisz czekać co najmniej jeden dzień, aż polski support odpisze a następnie prześle do francuzów. W tym przypadku czas reakcji OVH wyniósł 26 godzin.

Edytowano przez juvenito (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mSurf.eu

Jeżeli ktoś chce, to mogę mu pomóc kontaktować się w z francuskim supportem ovh. Wystarczy na PW napisać i swoje gg podać.

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odradzam OVH - lepiej skorzystaj z oferty naszych bliższych sąsiadów...

 

Miałem dedyka w OVH - po otrzymaniu danych zmieniłem hasła (11 cyfr/liter) - i niestety musiałem wyjechać na 1,5 tygodnia. Po powrocie dostałem maila że dedyk został zablokowany - BEZ MOŻLIWOŚCI odblokowania (Jedyna wiadomość od supportu na mojego posta była: Proszę zakupić inna maszyne bo tej nie odblokujemy). dziękuje - do widzenia. Powodem było "podobno" rozsyłanie spamu z mojego dedyka...

 

Szkoda gadać. Na pewno nigdy nie wrócę do tego hostingu.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odradzam OVH - lepiej skorzystaj z oferty naszych bliższych sąsiadów...

 

Miałem dedyka w OVH - po otrzymaniu danych zmieniłem hasła (11 cyfr/liter) - i niestety musiałem wyjechać na 1,5 tygodnia. Po powrocie dostałem maila że dedyk został zablokowany - BEZ MOŻLIWOŚCI odblokowania (Jedyna wiadomość od supportu na mojego posta była: Proszę zakupić inna maszyne bo tej nie odblokujemy). dziękuje - do widzenia. Powodem było "podobno" rozsyłanie spamu z mojego dedyka...

 

Szkoda gadać. Na pewno nigdy nie wrócę do tego hostingu.

Pozdrawiam!

 

Być może odpowiednio nie zabezpieczyłeś przed wyjazdem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×