Skocz do zawartości
Miłosz

CRM - jaki wybrać?

CRM  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy używacie systemów CRM w firmie?



Polecane posty

Nie znalazłem świeżych tematów odnośnie CRM.

 

Używacie systemów CRM? Jakich i dlaczego? Jaki CRM warto wybrać w sektorze MSP? Dobrze by było jakieś open-source'owe :)

Zastanawiam się nad wdrożeniem SugarCRM w wersji Comunity lub vtiger. Co o nich myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnosze wrażenie, że troche poczekamy na te podpowiedzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dew

Osobiście co prawda nie prowadzę firmy, ale pracuje i pracowałem w takich które takiego systemu używały. Co prawda były to systemy komercyjne typu PeopleSoft i NKV (tp sa i Orange). Według mnie warto coś takiego wprowadzić bo znacznie ułatwia prowadzenie firmy itp. z darmowych na pewno poleciłbym SugarCRM. też zdarzyło mi się na nim pracować ale różnica między SugarCRM a PeopleSoft to kosmos i przewaga tego drugiego... Nie ma co ukrywać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Zbyt ogólnikowe pytanie. CRM to dosyć ogólne pojęcie, z tego też względu jest też często łączony z innymi funkcjami. Samych aplikacji SaaS-owych w necie okreslających się mianem "CRM for ..." jest... kilkaset!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi o zarządzanie klientami, ich umowami, terminami, pakietam, itp. Dodatkowe moduły typu parzenie kawy są zbędne. Sam moge sobie zrobić :)

Też myślałem na SugarCRM. Narazie postawiłem sobie do poklikania vtigerCRM.

 

Myślę, że na drogie pakiety firmy z MSP nie mają co się porywać. Bo koszta są, nie ukrywając, dość duże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dew

A może coś polskiego? BelisamaCRM, polski i darmowy... ale SugarCRM do nie dużych firm na pewno będzie najlepszy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sam szukam czegoś w rodzaju CRM, dla pewnego stowarzyszenia. Chodziło o stworzenie bazy osób + opcję mailingu. Z racji, że trzeba to zrobić za free, to SugarCRM byłby fajny i łatwo go dostosować pod siebie. Bardzo prosto edytuje się w nim formularze. Problem polega na tym, że proces wysyłania mailingu jest jak dla mnie strasznie toporny. W każdym razie uważam, że warto się nim zainteresować, jeżeli ktoś szuka dużych możliwości, przy niewielkim lub zerowym budżecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w powyższej ankiecie zaznaczyłem: "Tak". Bo taka jest prawda. Korzystamy w firmie z CRMu do którego dostęp mają klienci (postęp prac, faktury, zgłoszenia itp. itd.).

Sam CRM jest autorski, nigdy nie lubiłem bawić się w systemy typu OpenSource które będąc CRMem muszą być systemem do portalu randkowego. Dlatego też mamy coś co jest nam potrzebne, z czego korzystamy na co dzień. Wszystko szyte na miarę... Nic więcej, nic mniej. Gdy potrzeba nam nowej funkcjonalności, po prostu dopisujemy moduł.

 

Dlatego jak ktoś ma środku lub możliwości sprawienia sobie czegoś przygotowanego pod siebie to będzie to lepiej funkcjonowało niż jakiś ogólnodostępny bełt.

Edytowano przez KowR (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w Polsce istnieje rynek na systemy CRM ? Mam na myśli, czy jeszcze można te sferę traktować jako niszę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy w Polsce istnieje rynek na systemy CRM ? Mam na myśli, czy jeszcze można te sferę traktować jako niszę...

Raczej tak. 3/4 firm nie wie co to CRM, a wszystkie notatki dla pracowników itp. itd. zostawiają na tablicach lub karteczkach samoprzylepnych.

Edytowano przez KowR (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowanym proponuję zapoznać się z systemem klasy CRM autorstwa more7 Polska - CRM7. Znajdziecie tam też najświeższe informacje na temat CRM (Artykuły). Mam nadzieję, że pomogłam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieję, że pomogłam.

Dobry spamik nie jest zły :) przynajmniej znamy kolejny produkt.

A może jakieś ceny? Chociaż obstawiam, że będą raczej nie do przejścia dla firm z MSP, szczególnie tych mniejszych.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My prowadzimy małą 5 osobową firmę usługowo handlową. Korzystamy z darmowego rozwiązania Belisama4CRM. Jako serwer wykorzystujemy jeden z komputerów. Z programu mogą korzystać wszyscy, ma podział na uprawnienia, faktury, kalendarz połączony z outlukiem. Korzystamy też z modułu zadania oraz mailingu.

Mailing zrobiliśmy raz :), z zadań korzystamy codziennie.

Polecam z uwagi na fakt że jest:

1. darmowy (prawie)

2. prosty w użyciu

3. działa w sieci.

4. cały czas ulepszany

5. Jest po polsku

 

Minusy

1. nie jest online - musimy korzystać z vpn zeby się połączyć z danymi

2. trzeba samemu instalować - producent nie oferuje wdrożenia (na szczęście to proste)

 

Nie wiem czy odpowiedziałem na Wasze pytania. Ogólnie polecam używanie CRM w firmie każdej wielkości. Nie trzeba o wszystkim pamiętać, nie szuka się kontaktów po wizytówkach, w jednym miejscu jest wszystko. Pamięta się o klientach i o ustaleniach. Używamy tego systemu od 3 miesięcy i nie wyobrażam sobie żeby go nie było.

 

Pozdrawiam

Berni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuję w firmie, w której od niedawna używamy zoho crm, mamy darmową wersję trzyosobową. Ogólnie podoba mi się ta usługa, bo nie trzeba nic instalować, a wystarczy odpalić przeglądarkę i się zalogować. Jeżeli chodzi o zarządzanie klientami to jest naprawdę w porządku, da się zaobserwować usprawnienie naszych działań. Można sobie robić notatki, nadawać zadania, poszczególnym użytkownikom dla określonych klientów, ustawiać spotkania (w tym coś takiego jak zoho meeting czyli e-konferencje). Różne funkcje CRM-u takie jak określanie stopnia kontaktu z danym klientem i prawdopodobieństwa zakupu przez niego naszego produktu, pomagają w oszacowaniu naszych miesięcznych dochodów. Są jeszcze wersje abonamentowe do 15-stu i ponad 15 osób, mają poszerzoną funkcjonalność m.in. o magazyn albo nadawanie poziomów użytkownikom, w tym określanie dostępności dla nich niektórych modułów. Jeżeli chodzi o mnie to jestem pozytywnie zaskoczony pracą z crm, bardzo zaciekawiła mnie ta tematyka. Myślę nad otwarciem niedługo własnej działalności (może jakiś sklep internetowy) i na pewno coś takiego wykorzystam. Bardzo ciekawy temat, cieszę się, że mogłem od siebie coś dorzucić i uważam, że ten rynek ma olbrzymi potencjał rozwoju, firmy stają się coraz bardziej ufne takim innowacjom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuję w firmie, w której od niedawna używamy zoho crm, mamy darmową wersję trzyosobową. Ogólnie podoba mi się ta usługa, bo nie trzeba nic instalować, a wystarczy odpalić przeglądarkę i się zalogować. Jeżeli chodzi o zarządzanie klientami to jest naprawdę w porządku, da się zaobserwować usprawnienie naszych działań. Można sobie robić notatki, nadawać zadania, poszczególnym użytkownikom dla określonych klientów, ustawiać spotkania (w tym coś takiego jak zoho meeting czyli e-konferencje). Różne funkcje CRM-u takie jak określanie stopnia kontaktu z danym klientem i prawdopodobieństwa zakupu przez niego naszego produktu, pomagają w oszacowaniu naszych miesięcznych dochodów. Są jeszcze wersje abonamentowe do 15-stu i ponad 15 osób, mają poszerzoną funkcjonalność m.in. o magazyn albo nadawanie poziomów użytkownikom, w tym określanie dostępności dla nich niektórych modułów. Jeżeli chodzi o mnie to jestem pozytywnie zaskoczony pracą z crm, bardzo zaciekawiła mnie ta tematyka. Myślę nad otwarciem niedługo własnej działalności (może jakiś sklep internetowy) i na pewno coś takiego wykorzystam. Bardzo ciekawy temat, cieszę się, że mogłem od siebie coś dorzucić i uważam, że ten rynek ma olbrzymi potencjał rozwoju, firmy stają się coraz bardziej ufne takim innowacjom.

 

Ciekawe, ciekawe...

 

zgłębiłem trochę tomat, zainteresowanych tum produktem odsyłam na ten blog - masa informacji i filmików w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat.

 

Szukam CRM dla firmy oferującej hosting, strony i sklepy www.

 

Chcialbym aby klienci mogli się logować, sprawdzać postęp prac, wysylac nowe zgloszenia, podpinać pliki do zgloszen itp

 

Do tej pory używałem Fengoffice i dawał radę. ale potrzebuję coś mniej rozbudowanego. Moi stali klienci nie są za lotni w obsłudze tych aplikacji.

 

Spodobała mi się tez aplikacja http://www.epesibim.com/ - polski produkt. Przyjemna łatwa obsluga, szybkie dzialanie, ale bardziej się nadaje do zarządzania pracą miedzy pracownikami firmy a nie miedzy Firmą a klientami.

 

Czy możecie polecić jakieś inne systemy napisane w php z moźliwoscią instalacji na własnym serwerze?

 

Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od niedawna EPESI BIM - za darmo i po polsku. To jest typowy CRM do obsługiwania relacji z klientami, raportowania pracy handlowców. Billing i mailing oczywiście WHMCS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pzebracki

Odgrzebię trochę temat. SugarCRM zdaje się chyba płatnym CMSem ...

Co jeszcze jest godne uwagi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sugar ma wersje darmową także

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pzebracki

Sugar ma wersje darmową także

 

gdzie ? poka linka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×