Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Daku

serwer VPS dla projektu związanego z grą CS 1.6

Polecane posty

Witam

 

posiadam obecne vps'a o podanej niżej konfiguracji lecz nie spełnia on moich wymagań, mimo loadu 0.00 na serwerze występują liczne zacięcia i skoki od razu mówię że to nie jest wina moda ( nastąpiło to po przejściu z dedyka )

 

Specyfikacja obecnego vps

CPU -  1.3 gwarantowany
ram 512 / 768 burst
dysk 25 GB
transfer miesięczny 250 GB

 

 

szukam vps o podobnej konfiguracji, LOKALIZACJA KONIECZNIE POLSKA

bardzo interesowały by mnie oferty z nephax i atman , nie ograniczam się tylko do tych firm

 

na vps będzie stał mały serwer www , serwer mysql na 3 bazy danych i 1 może 2 serwery cs

demo strony http://gh4u.eu,http://gh4u.eu/cod

 

Projekt zawiera 2 unikalne modyfikacje do serwerów gier Halflife - Counter strike:

 

CSO - Zombie mod3 ( moja interpretacja Koreańskiej wersji zombie mode z Counter-Strike : Online),

Call Of Duty : Modern Warfare 2 mod ( Moja wersja bardzo popularnej gry przerobionej na CS 1.6 )

 

powyższe projekty są cały czas w fazie prac CSO ~ 70% COD ~30-40% na każdej modyfikacji można zagrać

na moim kanale YouTube sa prawie najnowsze demka z obu modyfikacji

http://www.youtube.c...KU?feature=mhee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Za mało RAM i Procka.

 

 

Zobacz ofertę hitme.net.pl oraz budgetvps.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ram u styka cpu tez nie jest jakoś masakrycznie obciążony

load stały 0.00 / 0.00 / 0.00 czasami jest skok na 0.15 ale to przez hosting www

 

co do ramu mod jest zoptymalizowany, pisany od podstaw więc zjada podobnie zasobów co serwer TP

 

 

zapomniałem dodać wolał bym wirtualizację XEN

Edytowano przez Daku (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

ram u styka cpu tez nie jest jakoś masakrycznie obciążony

load stały 0.00 / 0.00 / 0.00 czasami jest skok na 0.15 ale to przez hosting www

 

co do ramu mod jest zoptymalizowany, pisany od podstaw więc zjada podobnie zasobów co serwer TP

 

Wiesz jeżeli chcesz postawić SQL+2 serwery to ja na Twoim miejscu zwiększyłbym procek minimum 1.7-2.0 :)

 

 

http://hitme.net.pl/xen.php

 

Pakiet XEN 512 może być idealny (lokalizacja PL-GDAŃSK-NEPHAX)

Edytowano przez Kamikadze (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem rozumiem Cię ale to jest dopiero w planach, obecnie jest tylko jeden ( CSO ZOMBIE ), zużyciem CPU/ramu jest porównywalny z TP

 

co do procesora 1.6 na laptopie daje radę :D i to bez laggów i to na WINDOWSIE :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Na serwerze jest to trochę inaczej bo on musi ogarnąć do 32 użytkowników :) Nie wiem po ile slotów dajesz ale pewnie ze 22-26 więc to i tak dużo.

 

Ten serwer co wyżej wkliełem 512 lub 768 powinien być wprost idealny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak rozumiem moje serwery mają służyć tylko do pokazu nie do gry, dla tych celów będzie osobny .

 

celem tego serwera będą testy nowych rzeczy itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W HitMe w vpsach Openvz i HVM z wyjątkiem XEN masz dostęp zwykle do 4 rdzeni CPU bez limitowania zegara, dopiero gdyby zaczął znacznie go obciążac to system nałoży limit, więc niech nie patrzy zbytnio na CPU.

Z tego co pamiętam to w Budgetvps mieli zacząć limitowanie CPU do tego podanego w ofercie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ja w budget miałem przez jakiś czas 4 rdzenie ale teraz z tego co widzę są limity :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz oferte netdc.pl co prawda nie są w nephaxie ale mają stabilne i wydajne vpsy, ping jest też dobry. Na vps xen najtanszym u mnie stoi ts3 (40slotów) vt 2.1.4 (20slotów) i cs1.6 (12 slotów) lagów nie ma lagow a z pomorskiego mam ping około 25-30 (łącze petrus)

 

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w budget miałem przez jakiś czas 4 rdzenie ale teraz z tego co widzę są limity :)

 

Ogólnie dziwi mnie, że to im się kalkuluje, ale może jak klient odczuje niezbyt dobrą jakość to pójdzie do Hitme.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Zależy jeszcze od zastosowania. Ja przy serwerach glosowych nie odczułem większej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Procek podciągnij do 2GHz, jajko skompiluj z 1000Hz niby kompiluje się to pod 1000FPS w większości lecz mam w tym trochę doświadczenia i oświadczam, że o wiele lepiej serwer będzie chodził bo staje się bardziej stabilniejszy i nie lokuje zasobów tak aby były duże skoki w użyciu ich.

I jeśli VPS to tylko OVZ albo XEN. KVM nie będzie dobrze działał pod takim obciążeniem za mało wolnych zasobów zostanie dla systemu po odpaleniu serwera żeby KVM stabilnie działał.

 

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@romix nie wiem poco mi kernel 1000 hz jak na tych serwerach prawie nikt nie beęzie grał

 

@aimer jak bedziesz na gg pisz do mnie, masz mnie na bank

 

procesor też nie jest najbardziej wymaganą stroną tego moda

 

macie filmik z poprzedniego VPS'a

dane vps'a

2x1.6 ghz

768/1024 ram

30 hdd

100 gb / miesiąc

 

i co mod zjadał tyle samo CPU co teraz a i ta laggi były a na dedyku P4 @ 2.4 ghz jakoś bez laggów się odbyło ( debian 5 ) bez żadnych modyfikacji kernela nawet na windowsie na lapq z którego pisze laggi są niezauważalne

Edytowano przez Daku (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@romix nie wiem poco mi kernel 1000 hz jak na tych serwerach prawie nikt nie beęzie grał

 

@aimer jak bedziesz na gg pisz do mnie, masz mnie na bank

 

procesor też nie jest najbardziej wymaganą stroną tego moda

 

macie filmik z poprzedniego VPS'a

dane vps'a

2x1.6 ghz

768/1024 ram

30 hdd

100 gb / miesiąc

 

i co mod zjadał tyle samo CPU co teraz a i ta laggi były a na dedyku P4 @ 2.4 ghz jakoś bez laggów się odbyło ( debian 5 ) bez żadnych modyfikacji kernela nawet na windowsie na lapq z którego pisze laggi są niezauważalne

 

Mam do Ciebie pytanie - skoro wiesz lepiej to po co pytasz się tutaj?

procesor też nie jest najbardziej wymaganą stroną tego moda

Ciekaw jestem jak to obliczyłeś.

Dodawałeś obciążenie po taktach zegara ?

Bo raczej z "wykresów" nie można tego obliczyć skoro są 2 różne procki..

 

Zajmuje się konfiguracją serwerów od 3 lat do tego cały czas pracuje w tym dziale.

Nie mów mi, że zmiana kernela nic nie da. Może jest niepotrzebna jeśli nie będzie tam nikt grał (tylko testy) lecz zmienia bardzo dużo.

Daje 99% iż na VPS problemy są z dostępem do zasobów, konkretnie to do HDD.

Monitoruj WA na serwerze to się o tym przekonasz VPS to nie dedyk wiadomo, że będzie się różnić ta jakość.

 

Kolejne pytanie - po co zmiany? do testów serwer spokojnie wystarczy..

Kluczem zazwyczaj nie jest dodanie zasobów, a fachowa konfiguracja.

Edytowano przez romix (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na obecnym vps w wirtualizacji openvz nie za bardzo mogę kernel zmienić ;/.

 

dlatego szukam vps z XEN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jajka nie możesz zmienić bo ovz ma wspólne to fakt ale możesz zażądać od usługodawcy aby usługa była utrzymana na sensownym poziomie jakości.

Sprawdź te WA bo jak faktycznie będzie wysokie to, to jest problemem i na 99% usuną oni ten problem.

Może dysk na maszynie matce nie pracuje prawidłowo może jakiś inny problem.. nie wiadomo trzeba to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daje 99% iż na VPS problemy są z dostępem do zasobów, konkretnie to do HDD.

 

 

Raczej pudło ;)

 

 

Raz w domu postawiłem serwer (Debian + CS z paroma modami) na karcie SD wpiętej z przodu przez czytnik kart do slotu USB :) Sam Debian trochę przymulał, ale użytkownicy serwera nie czuli różnicy w szybkości działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej pudło ;)

 

 

Raz w domu postawiłem serwer (Debian + CS z paroma modami) na karcie SD wpiętej z przodu przez czytnik kart do slotu USB :) Sam Debian trochę przymulał, ale użytkownicy serwera nie czuli różnicy w szybkości działa.

 

Była to maszyna z 20 VPSami na pokładzie? i na jednym stał ten serwer?

Ta Twoja maszyna to nawet nie wiedziała co to obciążenie...

Jeden system to nic w porównaniu gdy do dostępu do dysku żąda 20 systemów :)

Edytowano przez romix (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Romix niby tak ale przecież pliki gry ładowane są do pamięci to co do tego ma później dysk ?? mimo tego nie narzekam na czas ładowania nawet dużych mapek ok 4-6 sekund zależnie od prędkości CPU gracza

 

wynik testu na vps

wyczytałem że wynik powyżej 50 oznacza vps za dobry xD

 

Start Benchmark Run: czw, 14 lip 2011, 15:04:00 CEST

15:04:00 up 2 days, 20:55, 2 users, load average: 0.43, 0.31, 0.12

 

End Benchmark Run: czw, 14 lip 2011, 15:17:51 CEST

15:17:51 up 2 days, 21:09, 2 users, load average: 11.97, 6.08, 3.20

 

 

INDEX VALUES

TEST BASELINE RESULT INDEX

 

Dhrystone 2 using register variables 376783.7 2225647.3 59.1

Double-Precision Whetstone 83.1 1434.6 172.6

Execl Throughput 188.3 2074.4 110.2

File Copy 1024 bufsize 2000 maxblocks 2672.0 72281.0 270.5

File Copy 256 bufsize 500 maxblocks 1077.0 25087.0 232.9

File Read 4096 bufsize 8000 maxblocks 15382.0 344035.0 223.7

Pipe-based Context Switching 15448.6 187497.1 121.4

Pipe Throughput 111814.6 810349.8 72.5

Process Creation 569.3 5989.3 105.2

Shell Scripts (8 concurrent) 44.8 347.8 77.6

System Call Overhead 114433.5 801915.6 70.1

=========

FINAL SCORE 120.8

Edytowano przez Daku (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mimo tego nie narzekam na czas ładowania nawet dużych mapek ok 4-6 sekund zależnie od prędkości CPU gracza

Wydaje mi się, że w filmie było inaczej...

 

Start Benchmark Run: czw, 14 lip 2011, 15:04:00 CEST

15:04:00 up 2 days, 20:55, 2 users, load average: 0.43, 0.31, 0.12

 

End Benchmark Run: czw, 14 lip 2011, 15:17:51 CEST

15:17:51 up 2 days, 21:09, 2 users, load average: 11.97, 6.08, 3.20

 

 

INDEX VALUES

TEST BASELINE RESULT INDEX

 

Dhrystone 2 using register variables 376783.7 2225647.3 59.1

Double-Precision Whetstone 83.1 1434.6 172.6

Execl Throughput 188.3 2074.4 110.2

File Copy 1024 bufsize 2000 maxblocks 2672.0 72281.0 270.5

File Copy 256 bufsize 500 maxblocks 1077.0 25087.0 232.9

File Read 4096 bufsize 8000 maxblocks 15382.0 344035.0 223.7

Pipe-based Context Switching 15448.6 187497.1 121.4

Pipe Throughput 111814.6 810349.8 72.5

Process Creation 569.3 5989.3 105.2

Shell Scripts (8 concurrent) 44.8 347.8 77.6

System Call Overhead 114433.5 801915.6 70.1

=========

FINAL SCORE 120.8

Nic mi to nie mówi.. wejdź w prosty, standardowo zainstalowany pakiet "top" i monitoruj WA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gracze są

 

procs -----------memory---------- ---swap-- -----io---- -system-- ----cpu----
r  b   swpd   free   buff  cache   si   so    bi    bo   in   cs us sy id wa
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     8    0 9363  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9697  1  4 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9708  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9740  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10184  0  4 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9671  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9347  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9388  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10135  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10098  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     4    0 9764  2  3 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9093  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9481  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9486  0  4 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9685  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9508  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9831  1  4 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9395  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9655  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10094  1  3 96  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0    32    0 9837  0  0 100  0
procs -----------memory---------- ---swap-- -----io---- -system-- ----cpu----
r  b   swpd   free   buff  cache   si   so    bi    bo   in   cs us sy id wa
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9907  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9367  1  4 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9572  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9602  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9313  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9601  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9781  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9857  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9878  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10025  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9955  0  4 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10001  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10128  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9957  1  4 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9591  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9488  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9457  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9095  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9539  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10271  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9265  0  0 100  0
procs -----------memory---------- ---swap-- -----io---- -system-- ----cpu----
r  b   swpd   free   buff  cache   si   so    bi    bo   in   cs us sy id wa
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9482  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9724  1  3 96  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10036  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     4    0 10352  0  0 100  0
1  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9973  2  3 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 9836  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10010  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10750  1  4 95  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10651  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10631  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10432  1  3 96  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10678  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     0    0 10621  0  0 100  0
0  0      0 410820      0      0    0    0     0     8    0 10984  1  3 96  0 

 

 

 

laggi dalej są ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×