Skocz do zawartości
sebanik

Nowy serwer IBM/Dell

Polecane posty

Witam serdecznie.

Planuję zakup nowych serwerów do swojej firmy. Waham się pomiędzy IBM x3550 M3 a Dell R410.

I w związku z tym mam kilka pytań do użytkowników tych maszyn:

- jak wygląda sprawa używania innych dysków SATA/SAS niż producenta, nie będzie problemów?

- gdzie najtaniej kupić sprzęt w polsce, macie może jakieś zaufanych i tanich dostawców?

- jak wygląda sprawa gwarancji u IBM'a? Macie jakieś doświadczenia (czas reakcji przy standardowej gwarancji)?

 

 

 

Pozdrawiam

sebanik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w nowych dell'ach z kontolerem PERC nie odpalisz innych dyskow niz brandowane przez Dell'a ...

 

usztywnili sie bardzo i koszty rozbudowy DELL'a urosly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kilku próbach z DELL, HP, IBM doszliśmy do wniosku że lepiej kupić n+1 lub n+2 przy dużym projekcie serwerów TYAN, SUPERMICRO, INTEL ze względu na dużą elastyczność przy rozbudowie i sporo niższe ceny wszystkiego, czekasz tydzień dwa na kompletny serwis, na zapasową maszynę ale stać cię na trzymanie jednej w pudełku i przeniesienie do niej dysków i jeszcze spore coś zostanie, do tego nie trzeba dopłacać kokosów do karty zarządzającej i kilku pierdół. Awaryjność i tak jest minimalna (promil może dwa) platform więc jest to dmuchanie na zimne raczej.

 

Co więcej DELL który podpiera się innymi producentami często potrafi sprzedawać TYAN'a ze swoimi metkami i cenami lub płyty supermicro (które notabene w INTELu idą jako wzorcowe do procesorów od 2 lat). Tak więc nie jest to jakiś cudowny wynalazek.

 

Tak naprawdę od 2-3 lat jedyne co dostaje się w dell, hp, ibm za bardzo wysoką cenę to support onsite. Reszta jest identyczna.

 

Jeżeli ktoś jest zainteresowany marcin@devonstudio.pl, mamy tego dużo na własne potrzeby i dobre ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy do czego potrzebny jest serwer, warto to rozpatrzyć przed wyborem sprzętu.

Sam nie mam nic przeciwko TYAN jednak od lat używamy IBM/Lenovo. Support e-mail zawsze szybki i pomocny jednak czasem przed przyjazdem chcą kwarty gwarancyjnej. Nigdy nie wiadomo kiedy jej zachcą. Czasem wystarczy numer części/serwera aby wysłali technika/część zastępczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy do czego potrzebny jest serwer, warto to rozpatrzyć przed wyborem sprzętu.

Sam nie mam nic przeciwko TYAN jednak od lat używamy IBM/Lenovo. Support e-mail zawsze szybki i pomocny jednak czasem przed przyjazdem chcą kwarty gwarancyjnej. Nigdy nie wiadomo kiedy jej zachcą. Czasem wystarczy numer części/serwera aby wysłali technika/część zastępczą.

 

Nie mam żadnych doświadczeń z serwisem IBM, ale w przypadku Dell/HP sprawy często nie wyglądają różowo (szczególnie przy podstawowym supporcie). Serwis b. często wymaga aktualizacji firmware w maszynach do najnowszej wersji przed podjęciem jakichkolwiek działań diagnostycznych, zasłaniając się treścią umowy. Jeśli nie możemy wyłączyć serwera aby zmienić firmware / odpalić diagnostykę, to mamy problem. Oczywiście dużo zależy od poziomu asertywności zarówno klienta jak i supportu danej firmy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w nowych dell'ach z kontolerem PERC nie odpalisz innych dyskow niz brandowane przez Dell'a ...

 

usztywnili sie bardzo i koszty rozbudowy DELL'a urosly

 

juz sie z tego wycofali i wlozysz dowolne dyski,

 

choc przy dyskach sas to dell ma calkiem niezle ceny wiec nie zawsze jest sens uciekac od nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×