Skocz do zawartości
djpuzia

[dedykowane/VPS] Serwer z SLA

Polecane posty

Witam,

 

Poszukuje dla naszej firmy jakiegoś serwera z jak najmniejszą awaryjnością (najlepiej zerową;)) i największym procentem SLA (Pisemna gwarancja jakości). Interesuje mnie firma, która ma serwery w Polsce, najlepiej jakaś duża firma na rynku polskim .

Zainteresowałem się serwerem dedykowanym w ofercie home.pl, ale ich SLA na poziomie 99,5% w skali miesiąca to trochę mało :) Patrzyłem również na ofertę iq.pl ale czym więcej czytam różnych opinii, to już sam nie wiem co wybrać, a musimy zmienić usługodawcę, bo posiadany w tej chwili przez nas serwer Active od nazwa.pl działa w kratkę - jest czas, że przez miesiąc, dwa nie ma problemów, a są momenty, że codziennie poczta nie działa przez jakiś okres, a nasza firma nie może sobie pozwolić na takie przestoje w działaniu skrzynek pocztowych.

 

Interesują mnie takie coś:

- powierzchnia dyskowa około 100GB,

- możliwość założenia około 200 skrzynek mailowych pracowników (ustalanie dowolnej wielkości pojedynczej skrzynki),

- dostęp do skrzynki mailowej poprzez POP3 itd oraz poprzez stronę WWW i dodatkowo możliwość z niej samodzielnego założenie przez użytkownika automatycznej odpowiedzi zwrotnej (najlepiej z możliwości ustalenia przedziału czasowego, w którym ma być aktywna ta zwrotka),

- ogólny transfer miesięczny na poziomie 60-70 GB,

- możliwość umieszczenia strony WWW w PHP z bazami MySQL (ilość baz około 3),

- zapewnienie ciągłości pracy (maksymalne czasy niedostępności skrzynek mailowych poprzez POP3 / SMTP to maksymalnie 5-10 minut oraz nie częściej jak raz, góra dwa razy w miesiącu),

- zapewnienie szybkości działania (odbieranie / wysyłanie) wiadomości (chodzi o to, żeby nie było przypadku, że wiadomość, którą ktoś do nas wysłał, dochodziła do naszego serwera z wyraźnymi opóźnieniami, np. 10 minut lub dłużej) - bardzo często dzieje się tak z naszym obecnym serwerem ,

- wykonywanie się kopii bezpieczeństwa codziennie (mile widziane tak do 2-3 dni wstecz),

- administrowanie całym systemem po strony usługodawcy (wszelkie usterki sprzętowe czy programowe usuwane przez administratorów usługodawcy - zapewniając ciągłość pracy). My chcemy posiadać tylko panel administracyjny, za pomocą którego chcemy zarządzać swoimi domenami, dodawać i usuwać nowe skrzynki mailowe, mieć wgląd w statystyki wykorzystania serwera itp. Nie interesuje nasz zarządzanie całym systemem operacyjnym,

 

 

Z góry wielkie dzięki za jakąś poradę w wyborze nowego usługodawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zerowej awaryjności nikt Ci nie zagwarantuje. A każda wysoka sporo będzie kosztować. Podaj budżet jeszcze bo taka pojemność to VPS/dedyk ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SLA 99.5 % w skali miesiaca to max niedostepnosc okolo 3h i 40 min.

Czy to malo ? Moim zdaniem nie.

 

Samo SLA nie wiele znaczy bez doprecyzowania sankcji za jego nie dotrzymanie.

Im wyzsze tym mozesz miec pewnosc, ze uslugodawca posiada srodki technicznie i zasoby ludzkie do jego dotrzymania.

 

Co z tego, ze ktos da CI SLA 99,999% skoro w umowie zagwaratuje Ci np: za kazda godzine niedostepnosci ponad SLA rekompensate proporcjonalna do wysokosci abonamamentu - zakladajac ze placisz 1000 PLN netto / miesiecznie to za 10h awarie otrzymasz prawie 14 PLN ;)

 

Znam jedna firme, ktora oferuje SLA 99,9% nie posadajac nawet BGP ...

 

Kolejna sprawa to doprecyzowanie czego dotyczy SLA np: dostepu do sieci, naprawy sprzetu czy funkcjonowania oprogramowania. To ostanie zdaje sie bedzie dla Was takze wazne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×