Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Jak zrobić RAID10?

Polecane posty

Gość

Witam wszystkich,

mam od kilku dni uruchomiony serwer z oferty kimsufi (OVH). Posiada on 4 dyski o pojemności 1 TB każdy. System operacyjny to debian 5.0 64-bit. Męczę się z tym już kilka dni, jestem początkujący. Z instalatora w panelu jest możliwość wrzucenia RAID1, jednak taka opcja mnie nie interesuje. Można też zainstalować system na 1 dysku, 3 pozostałe pozostawić nietknięte. Z takiej konfiguracji można dopiero stworzyć RAID10. Z maili z pracownikiem OVH wynika, że można tego dokonać w trybie rescue-pro. Partycje mają wyglądać następująco:

md0 /boot - (RAID1)

md1 / - (RAID10)

md2 /home - (RAID10)

md3 swap - (RAID10)

 

Partycja boot musi być w RAID1, pozostałe to właśnie RAID10. W sieci znalazłem instrukcję jak zrobić RAID10. Są tam jednak pewne różnice w stosunku do mojego serwera. Otóż u mnie jest domyślnie LILO, poza tym partycje są trochę inaczej rozłożone. Generalnie sam schemat działania rozumiem (nie śmiać się, pisałem, że jestem całkowicie początkujący). U mnie przebiega to tak, że po instalacji czystego systemu dla 3 dysków (sdb, sdc, sdd) robię identyczne partycje jak w są na dysku pierwszym (sda). Tworzę 4 macierze, każda z nich nie ma przypisanego pierwszej partycji. Dyski się synchronizują, co trwa kilka godzin. Potem zmieniam ustawienia dla fstab, mtab. Kopiowane są pliki z sda do macierzy, po czym modyfikowany jest LILO. Wówczas powinien się odbyć reboot, po którym dołącza się pierwszy dysk (sda) do macierzy. Problem polega na tym, że w trybie standardowym system po prostu nie wstaje, nie pinguje się nawet. Gdzieś po drodze musi być błąd w konfiguracji. Nie wiem tylko czy to błąd konfiguracji LILO, czy mtab, czy fstab czy mountowania, czy czegoś jeszcze innego. Macierze są zrobione (md0, md1, md2, md3), zsynchronizowane również są.