Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
baciarek

Prośba o pomoc - problem z nazwa.pl

Polecane posty

Od dłuższego czasu nie miałem tam problemów do wczoraj. Od Listopada 2007 mam zainstalowany skrypt sklepy sote sklep. Dziś rano miałem problem z wbiciem się na jakąkolwiek stronę. Po jakimś czasie dostaje maila że katalog ze sklepem został zablokowany bo mój skrypt przeciąża serwer. Według statystyk mam 900 UU dziennie więc naprawde niewiele, 160 produktów i zdjęcia na aukcje. Do tego mam jeszcze 2 domeny i joomla 1.5.3 na każdej zniej ale tam narazie nikt nie wchodzi.

 

oto treść maila z netart pewnie ją znacie ale chodzi o ściżki skryptu

Aplikacja zużywała zbyt wiele zasobów systemowych, co mogło prowadzić

> do niestabilnej pracy usług innych Klientów NetArt. Platforma

> hostingowa współdzieli zasoby sprzętowe serwera między wielu

> użytkowników, którym NetArt gwarantuje jednakowo wysoką jakość

> świadczonych usług.

>

> Lista procesów:

>

> 5.7 0.0 35244 16040 ? RN 14:22 0:20

> /usr/local/bin/php5-fcgi.bin

> /home/baciarek/ftp/soteesklep4/htdocs/go/_category/index.php

> 11.4 0.0 35148 15940 ? RN 14:25 0:20

> /usr/local/bin/php5-fcgi.bin

> /home/baciarek/ftp/soteesklep4/htdocs/go/_category/index.php

> 2.3 0.0 34976 15976 ? SN 14:27 0:02

> /usr/local/bin/php5-fcgi.bin

> /home/baciarek/ftp/soteesklep4/htdocs/go/_category/index.php

> 3.4 0.0 33648 14456 ? SN 14:28 0:00

> /usr/local/bin/php5-fcgi.bin

> -/home/baciarek/ftp/soteesklep4/htdocs/index.php

>

> Proszę o usunięcie lub optymalizację wadliwego skryptu, przetestowanie

> go w lokalnym środowisku oraz przekazanie informacji o wykonanych

> pracach zmniejszających obciążenie zasobów serwera.

>

> Podstawa: ?Regulamin świadczenia usługi serwera w NetArt?, Art. VII,

> pkt. 5

 

Może by ktoś pomógł przeanalizować logi z serwera, bo ja na serwerach kompletnie się nie znam.

A jak poprosiłem ich o pomoc to gość odpisał, żebym sobie przeanalizował logi.

 

plik z logami jest tu

http://www.baciarek.pl/baciarek-error_log

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przecież to płatny sklep. Przekaż sprawę do producenta SOTE. Nikt ci nie pomoże bo ten skrypt jest prwadopodobnie zakodowany i nie można oglądać jego żądła. Tutaj znajdziesz pomoc. Czas pomyśleć nad własnym serwerem, tak mi sie wydaje Ewentualnie skorzystać z hostingu SOTE -> http://www.sote.pl/go/_info/?id=92

 

Mam dopiero 900 UU i 5 tyś odsłon dziennie to chyba jest w stanie udźwignąć chyba nawet darmowy serwer. Pliki można w tym sklepie oglądać i modyfikować ale tego nie robię bo się nie znam - dodałem tylko ze 2 SWL'e.

 

Na serwerach net artu jest dużo takich sklepów z tej firmy i nikt nie ma takich problemów stąd pisze tutaj.

 

Może przyczyną był pusty plik robots, który dziś dopiero uzupełniłem i pewnie chwile zajmie to nim googiel przyswoi dane z niego

 

Tylko chciałem uzyskać opinie ludzi znających się na hostingu .........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani jednej porównywarki cen....

 

Patrze teraz co się dzieje i przy 20 aktywnych sesjach czasem ostro zamuli serwer.

 

W błędach serwera wyskakuje coś takiego :

Thu Jun 12 23:24:35 2008] [error] [client 83.7.220.73] FastCGI: comm with (dynamic) server "/usr/local/apache/fcgi-bin/php5-fcgi" aborted: (first read) idle timeout (120 sec), referer: http://www.e-kolekcja.pl/c,pl,3,1,2,0,long,uzywane.html

 

albo:

 

[Thu Jun 12 23:24:33 2008] [error] [client 83.7.220.73] FastCGI: incomplete headers (0 bytes) received from server "/usr/local/apache/fcgi-bin/php5-fcgi", referer: http://www.e-kolekcja.pl/c,pl,2_1,1,1,0,long,damskie.html

 

 

I jeszcze raz zaznaczam że wczoraj było wszystko lux i nic wczoraj ani przedwczoraj nie zmieniałem

 

 

A to wyskoczyło przed chwilą w logach :

[Thu Jun 12 23:41:33 2008] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `*.nazwa.pl' does NOT match server name!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest pytanie do twórców sklepu!!! nie do adminów nazwa.pl ani do nas. Pomoc techniczną świadczy producent sklepu. Serwery nazwa.pl są stosunkowo dobrze skonfigurowane i większość skryptów działa tam bez problemu bo serwery mają bardzo standardowe ustawienia.

 

 

Może przyczyną był pusty plik robots, który dziś dopiero uzupełniłem i pewnie chwile zajmie to nim googiel przyswoi dane z niego

Tutaj na pewno sie mylisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.. chociaż przy paranojach nazwy to możliwe ze skrypt praktycznie działa dobrze, tylko ze nazwa paranoi dostala ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
.. chociaż przy paranojach nazwy to możliwe ze skrypt praktycznie działa dobrze, tylko ze nazwa paranoi dostala ;)

 

 

Hej

 

Dzisiaj troche poszperałem na necie i znalazłem, że troche ludzi ma z tym problem na netart. Jak insstalowałem sklep to podałem konfigurację jaką mają ustawić dla serwera, żeby chodziło poprawnie.

W wymaganiach sote pisze wyraźnie, że serwer nie ma mieć włączonej obsługi CGI dla PHP tylko standartowy moduł apacha ( może ciut pokeciłem, w każdym razie CGI ma mieć wyłączone).

2-3 dni temu serwer nie działał z godzinę i wysłałem maila do nich w tej sprawie. Po tym jak już zaczął działać zaczął się cyrk. Nie mogłem się dostać na stronę a kilka godzin później dzwoni do mnie admin, że zablokował katalog ze sklepem za nadmierne obciążenie serwera. Najciekawsze, jest to, że logów z 11 czerwca wogóle nie ma. Po tej dacie mam tylko komunikaty o błędzi z CGI , które mozna wyżej podglądnąć z linku a przed tą datą 11 czerw nie ma ani jednego loga związanego z CGI. Plącze się tylko w błędach brak jakiegoś pliku favicon.ico i ewentualnie odwołanie robota googla do nie istniejącej strony php z sesji jaką wcześniej przyindeksował.

 

Wychodzi na to, że to ewidętna wina netart i wysłałem już z 10 meili z tymi datami i co sie działo, wszyscy mają to w d..... i każą mi sprawdzać sklep w środowisku lokalnym i analizować logi i kontaktować się z sote. Ok sote jest powiadomione ale co oni mają zrobić jak tylko ja mam problem i nikt im wcześniej tego nie zgłaszał, mało tego przed 2 ma dniami jak też miałem spokój i wszystko działało.

 

I co wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

dla mnie w ogóle stawianie sklepów na shared hostingu to nieporozumienie.. rozumiem na początku.. ale jak tylko takie coś się zaczyna, to już nawet nie ma co psioczyć na nazwę (choć tak, to tępaki).. nie ma co szukać mocniejszego shareda.. trza po prostu podjąć "męską decyzję", dać kasę na VPS-a (Hosteurope? ;) i admina (chociaż ze stówkę) i wystartować "na serio" ze wszystkim, heh..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

shareda.. trza po prostu podjąć "męską decyzję", dać kasę na VPS-a (Hosteurope? ;) i admina (chociaż ze stówkę) i wystartować "na serio" ze wszystkim, heh..

 

 

 

Właśnie w związku z tą całą systuacją podjąłem męską decyzję o zaczęciu szukania czegoś takiego, tylko jeszcze muszę się wtłoczyć w wiedzę bo nie wiem prawie nic i co wybrać, bo oprócz sklepu chciałbym mieć tam jeszcze stronkę na joomli z forum motoryzacyjnym, co byście polecali i za ile no i na początek to nie chciałbym wyjść na tym więcej niż 100 zetów miesiącznie.

 

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekawe co twórcom SOTE nie podoba się w php via CGI? Może to, że łatwo tam wykryć obciążenie skryptem ;) Spróbuj IQ.pl albo dhosting.pl może będzie lepiej działać niż nazwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sklepy są specyficzne - jeśli masz dużo klientów to może obciążać. My np. dla naszych klientów z saudi arabia zarządzamy dedykami. Wymagana też jest zgodność z PCI - inaczej banki nie dadzą merchant account. Dla jednego sklepu mają minimum 1 serwer dedykowany.

 

Sponsi dobrze mówi nawet - jesli jest to poważny sklep to vps z dobrym adminem jest wskazany. Nie mówię, że na shared nie da się ale vps zawsze masz większą kontrolę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W wymaganiach sote pisze wyraźnie, że serwer nie ma mieć włączonej obsługi CGI dla PHP tylko standartowy moduł apacha ( może ciut pokeciłem, w każdym razie CGI ma mieć wyłączone).

 

Pomiędzy mod_php a CGI jest jeszcze FastCGI i wpisy w Twoim error logu dotyczą właśnie FastCGI :P W nazwie "od zawsze" PHP jest tak uruchamiane, nie od 2-3 dni. Z błędu

 

  [Wed Jun 11 10:31:27 2008] [error] [client 74.6.17.186] FastCGI: comm with (dynamic) server "/usr/local/apache/fcgi-bin/php5-fcgi" aborted: (first read) idle timeout (120 sec)
  [Wed Jun 11 10:31:27 2008] [error] [client 74.6.17.186] FastCGI: incomplete headers (0 bytes) received from server "/usr/local/apache/fcgi-bin/php5-fcgi"

 

wynika, że Twoje skrypty nie wyrobiły się w ciągu 120 sekund i w tym czasie nie zwróciły do serwera WWW żadnych danych. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku gdy pobierasz jakieś dane z zewnętrznego serwera a on w danej chwili nie odpowiada, skrypt czeka i czeka na dane z bazy (długo wykonujące się zapytanie, przeciążony serwer baz danych) albo serwer na którym działa Twoj sklep jest przeciążony. Mogłeś być sprawcą tego przeciążenia albo jego niewinną ofiarą :) To, że admini w nazwie są bezużyteczni w takich sytuacjach (pozdrowienia dla adminów :P) to nie nowość. Mają o wiele więcej możliwości sprawdzenia co jest przyczyną problemów (zwłaszcza na gorąco) niż Ty. Chłopaki dobrze Ci radzą - zmień hosting na mniej masowy albo idź na swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyglądałam się temu error logowi i zauważyłam, że za każdym razem problem zaczyna się od wizyty z IP 74.6.17.186. To jest pajączek yahoo. Zobacz, że masz całą serię błędów FastCGI w różnych porach związanych z tym IP. Zobacz w access logu po czym ten pajączek tak jeździ - pomoże Ci to namierzyć problem. Wpisami typu "File does not exist: /home/baciarek/ftp/soteesklep4/htdocs/favicon.ico" się nie przejmuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie - zwłaszcza w sytuacji, że nie mogę się znać na wszystkim, przyjrzę się pajączkom yahoo i innym, przeglądam też oferty związane z serwerami.

Jednak narazie nie stać mnie na wypas, bo strony na tym serwie nie zarabiają jeszcze na siebie w tym stopniu, żeby sobie na tyle pozwolić, ale temat jest na uwadze, wszystko jest rozwijane i pewnie w ciągu najbliżych miesięcy zmienię serwer, na nazwie mam jeszcze 5 miesięcy i chciałbym go wykorzystać.

Błędy z FastCGI sypie cały czas, jednak teraz przynajmniej nikt nie chce mnie wywalić z serwera jak kilka dni temu (skrypt zajął im podobno 11% zasobów) , dlatego byłem taki znerwicowany, bo jedną blokadą, niweczą co wypracowywałem z pozycjonowania.

 

Przyznam jednak Wam rację, że zmierza to wszystko do jakiegoś dedyka z adminem, ponieważ klientów przybywa i coraz mniej będe mógł sobie pozwolić na takie numery.

 

Jeszcze się odezwę w sprawie serwerów na pewno tutaj.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza odpowiedź sote:

 

Witam,

przeanalizowalismy problem i nie mozemy stwierdzic bledu aplikacji.

Na podstawie otrzymanych informacji i przeprowadzonych testow nie mozemy

potwierdzic ze problem jest spowodowany obciazeniem wywolanym przez sklep.

Jako ze Panstwa sklep jest standardowa wersja naszej aplikacji, ktorej

dziesiatki instancji dzialaja bezproblemowo na serwerach netart - wobec

pozytywnego wyniku testow i braku informacji o innych przypadkach tego rodzaju

problemow na serwerach netart - nie mozemy potwierdzic bledu po stronie sklepu.

 

Przeslane przez administratora netart.pl informacje sa na tyle ogolne ze nie

wskazuja na nic ponad miejscami w ktorych administratorzy twierdza ze blad

wystepuje i moga rownie dobrze wskazywac na blad sklepu, jak blad serwera, blad

bazy danych, blad robota przegladajacego sklep czy blad przegladarki klienta

przegladajacego sklep.

Wszystkie z powyzszych moga wywolywac objawy podobne do opisywanych, a

zabezpieczenia serwera minimalizuja mozliwosc wygenerowania takiego obciazenia

po stronie sklepu.

Wobec braku podobnych zgloszen dotyczacych Panstwa wersji sklepu, i

powszechnosci pozostalych z w/w problemow, nie mozemy potwierdzic ze blad

wystepuje po stronie aplikacji.

 

Pozdrawiam

Lukasz Andrzejak

lukasz.andrzejak@sote.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×