Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam,

 

przyznam, że dość niedawno spotkałem się z określeniem VPS (nie wiedziałem o tym rozwiązaniu). Z tego co się dowiedziałem VPS jest mniejszą cześcią dedyka tak ?

 

Jestem programistą aplikacji webowych i chciałbym rozszerzyć swoje umiejętności o umiejętność obsługi serwerów. Rozumiem, że taki VPS generalnie się nie różni od dedyka ? Jake są różnice między nimi ? Chciałbym taki serwer na którym mogę sobie sam wgrać dowolnego PHP'a i MySQL'a

 

Przeglądałem ofertę webh.pl - czy to jest dobra oferta ? Pytanie również skąd czerpać wiedzę na temat serwerów ? Jaki system będzie najlepszy dla mnie i najbardzier rozpowrzechniony (taki, którego się nauczę i będzie dostępny wszędzie :D)

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Apropo najlepszą dystrybucją na początek będzie centOS / debian z podkreśleniem na debiania strony godne polecenia

www.google.pl

www.howtoforge.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apropo najlepszą dystrybucją na początek będzie centOS / debian z podkreśleniem na debiania strony godne polecenia

www.google.pl

www.howtoforge.com

 

google.pl - to oczywiście podstawa. Co do systemu to wiem.. a co z resztą moich pytań, mógłby ktoś pomóc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VPS jest to cześć niewydzielonego fizycznego serwera dedykowany o gwarantowanych zasobach . Tworzy Ci się wirtualny serwer . Różnica taka że na dedyku wiesz co masz gwarantowane i ile tego masz a na VPS masz zmienną ilość :D lecz z gwarantowanymi zasobami . Dostajesz czysty system i konfigurujesz sobie go jak chcesz :D

 

 

P.S

Chyba za dużo namieszałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach