l15 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 12, 2008 Witam Przyznam że w tematyce hostingu i domen jestem zupełnym laikiem, dlatego po prostu napiszę czego potrzebuję. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Mam firmę projektową i chciałbym mieć do dyspozycji kilka kont pocztowych (5-10) z adresami w formacie login@nazwa_firmy.pl. Od serwera pocztowego wymagam niezawodności 24h/dobę 365dni w roku. Tranfer na poczcie ok 1GB/mc. Rozumiem że muszę najpierw wykupić domenę z nazwa_firmy.pl ? Jak to najlepiej zrobić? Czy razem z hostingiem czy osobno? Chciałbym mieć tę domenę na dłużej, czy powinienem zapłacić jakiś abonament za nią na kilka lat z góry żeby później nie trzeba było odnawiać? Druga sprawa: zastanawiam się nad możliwością korzystania z wirtualnego dysku pojemność 50-100GB do którego będę miał dostęp przez ftp. Będę chciał mieć dostęp administratora do serwera ftp żeby zakładać konta i ustawiać share. Być może w przyszłości firma dorobi się stronki, przydałoby się uwzględnić tę opcję w wyborze hostingu. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomasz Fiedoruk 98 Zgłoś post Napisano Styczeń 12, 2008 Jaki masz budżet? Lepiej kupić hosting i w jego ramach zakładać skrzynki pocztowe. Wirtualny dysk 50-100GB? To bardzo duże wymagania. Konta hostingowe mają zazwyczaj 3-10GB a Ty chcesz 10x więcej, ewentualnie jako wirtualny dysk mogłoby służyć konto u providera z USA bo tam powierzchnie dyskowe są dużo tańsze niż u nas. Co do domeny to też zależy czy chcesz np. .pl czy jakąś globalną typu .com jednak nie warto kupować domeny na okres >2 lat. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomi 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 12, 2008 Spokojnie pobaw sie konfiruratorem na dole tej strony http://www.kei.pl/?stronka=virt/luna Powinnooś dla ciebie być. Domenę można kupić w całkiem innej firmie niż hosting. Np domenę w nazwa.pl a hosting w kei.pl / technicznie połączenie tych dwóch elementów to żaden problem 99% stron tak ma. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zrio 6 Zgłoś post Napisano Styczeń 12, 2008 To może jakiś serwer dedykowany + administrator? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Info-Cal 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 12, 2008 Ale rzucacie ludzi na głęboką wodę Domenę możesz kupić choćby u Nas po roku odnowisz, albo nie - wszystko zależy od Ciebie. Poczta - kupisz serwer, to tam masz pełne narzędzia do zarządzania pocztą. Serwer - jeśli mówisz o tak dużej pojemności to tylko i wyłącznie USA. dreamhost.com, site5.com, hostmonster.com, bluehost.com Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
l15 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 13, 2008 Domenę możesz kupić choćby u Nas po roku odnowisz, albo nie - wszystko zależy od Ciebie.Poczta - kupisz serwer, to tam masz pełne narzędzia do zarządzania pocztą. Jakich kosztów powinienem się spodziewać za same niezawodne konta pocztowe? Czy kupienie serwera do poczty to to samo co kupienie hostingu? Czy aby móc korzystać z poczty z adresami w postacie aaaa@nazwa_firmy.pl muszę mieć wykupioną domenę nazwa_firmy.pl? Pewnie te pytania są dla Was oczywiste, ale naprawdę jestem laikiem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jarek 4 Zgłoś post Napisano Styczeń 13, 2008 na samą pocztę to może home.pl ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Info-Cal 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 13, 2008 Czy aby móc korzystać z poczty z adresami w postacie aaaa@nazwa_firmy.pl muszę mieć wykupioną domenę nazwa_firmy.pl? A jak inaczej sobie to wyobrażasz? Tak to każdy by miał pocztę w domenie aaa@onet.pl, albo aaa@google.com, aaa@webhostingtalk.pl :] Jakich kosztów powinienem się spodziewać za same niezawodne konta pocztowe? Czy kupienie serwera do poczty to to samo co kupienie hostingu? Zależy jakie limity na pocztę przyjmiesz - chcesz 5-10 skrzynek z transferem 1GB/m-c, więc nie jest to mało Co do drugiego pytania - i tak i nie. Zależy z czego skorzystasz. Oto opcje: 1. Kupno serwera pod hosting i domeny: Najbardziej popularna metoda. Normalnie kupujesz konto hostingowe, dodajesz domenę i możesz się cieszyć (zwykle) dowolną ilość zakładanych skrzynek pocztowych w swojej domenie 2. Kupujesz domenę i jakiś mały, najmniejszy hosting, który potrafi zmieniać rekordy MX dla poczty. Podczepiasz się pod pocztę google: http://www.google.com/a/?hl=pl i masz za DARMO 100 skrzynek, każda po ~6GB (i ciągle rośnie!), do tego sam interface jest bardzo przyjemny i wszystkim znany. A wszystko to w Twojej nowej domenie @nazwa_firmy.pl Kilka stron już z tego korzysta: fotka.pl, gazeta.pl (wdrażają), itp. Sam z tego korzystam i jestem bardzo zadowolony. Nie trzymam poczty u siebie na serwerze, tylko mam to w Google. Więc w razie przenosin na inny serwer poczta dalej będzie tam gdzie była z całą jej zawartością :] Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomasz Fiedoruk 98 Zgłoś post Napisano Styczeń 13, 2008 Również coś takiego polecam. Plan: 1) Kupujesz domenę w dowolnej firmie typu home.pl, nazwa.pl, ovh.pl. 2) Kupujesz serwer na którym podpinasz domenę i dodatkowo możesz na nim trzymać stronę firmową jak i korzystać z tego serwera plików np. http://www.site5.com/ masz tam "teoretycznie" 750GB na swoje dane . 3) Na ww serwerze robisz przekierowanie poczty na serwery google i ich usługę "poczta dla domen". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
l15 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 a czy nie będę miał kłopotu z "podpięciem" poczty google pod serwer? nie znam się na tym zupełnie... jakie są orientacyjne koszty obydwu wariantów? widziałem gdzieś że domeny sprzedają już od 10zł. czy taka cena jest normalna? a czego powinienem się spodziewać od kontraktu z właścicielem serwera/hostingu? pozdrawiam i dziękuję z góry Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 l15 : nie będzie problemu z podpięciem poczty google , no chyba, że obsługa hostingu nie pozwoli lub nie mają takiej opcji.. za 10 zł rejestracja domeny, odnowienie na poziomie 70-100 zł Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Godzio 12 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 Ja osobiście miałem domenę w nazwa.pl zaparkowaną w hostingu netarteria.pl i w panelu w hostingu ( plesk ) włączyłem sobie przekierowanie godzio@domena.pl na moją skrzynkę w gmailu, to jest moim zdaniej najlepsze rozwiązanie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jarek 4 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 Ja osobiście miałem domenę w nazwa.pl zaparkowaną w hostingu netarteria.pl i w panelu w hostingu ( plesk ) włączyłem sobie przekierowanie godzio@domena.pl na moją skrzynkę w gmailu, to jest moim zdaniej najlepsze rozwiązanie. a ja nie robie przekierowań bo po co ;f Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
p 3 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 Ja osobiście miałem domenę w nazwa.pl zaparkowaną w hostingu netarteria.pl i w panelu w hostingu ( plesk ) włączyłem sobie przekierowanie godzio@domena.pl na moją skrzynkę w gmailu, to jest moim zdaniej najlepsze rozwiązanie....niby dlaczego to mialoby byc lepszym rozwiazaniem? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Info-Cal 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2008 @l15 - z racji Twojej bardzo małej znajomości tematyki zachęcałbym jednak do skorzystania z jakiejś polskiej firmy hostingowej, niż z zaproponowanej przez BOSS www.site5.com. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach