Skocz do zawartości

Paweł P.

Użytkownicy
  • Zawartość

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Normalna

1 obserwujący

O Paweł P.

  • Ranga
    Czasami na forum
  1. Żartowałem z tym wsparciem . W sumie ja się tutaj przedstawiam jako by mnie bezpośrednio temat dotyczył, ale tak naprawdę to wszystko zależy od pewnej firmy, która nigdy nie była tak źle traktowana i nie może się z takim podejściem zgodzić, a której pomagam "ogarnąć" ten hosting. Regulaminy pewnie gdzieś mamy/mają i będziemy po wakacjach wszystkiego szukać . Dziękuję raz jeszcze za pomoc. Na chwile obecną opłacamy fakturę i przenosimy usługi.
  2. Dziękuję za wsparcie, może wspólnie uda się co niektórych przekonać, że nie mają racji . Zgodzę się, że cennik jest jasny. Może wesprze Pan więc firmę IBC i wskaże mi, który cennik mnie dotyczy. Bo sama firma jak się wydaje nie wie, która wersja i kiedy była akceptowana przez jego Klienta (nie mówię o sobie, ale o firmie, która taką informację musi posiadać, zanim zacznie kogoś fakturować za takie usługi ) . Gdyby firmie zależało, to pewnie w momencie zbliżania się do limitu wysłała by powiadomienie mailowe. Tak potwierdzam. Usługa działa bardzo dobrze. Nigdy nie miałem zastrzeżeń. Poczta zawsze działała. Dlatego zdziwiony własnie byłem takim podejściem firmy. Proszę sobie wyobrazić, że wystawiacie fakturę 28 lipca za przekroczenie transferu w całym lipcu . I to o wartość inną niż w rzeczywistości. Zamiast wysłuchać Klienta przez telefon i mu zaproponować rozwiązanie, to sam Klient musi wydzwaniać, pytać czy da się coś zrobić aby faktury nie płacić. Przy czym jest jeszcze traktowany jak zło konieczne. Na pytanie jaka wersja regulaminu mnie obowiązuje nawet nie wie, czy zaakceptowałem aktualną, raz odsyłając mnie do kancelarii prawnej, później pisząc, że oni tylko pisali regulamin. No wybaczcie, ale dopiero po pierwszym moim telefonie dostałem propozycję zmiany serwera na inny przy anulowaniu opłaty za transfer. No chyba taka propozycja powinna trafić przed wykorzystaniem limitu z ostrzeżeniem, że do tego może dojść. Ogólnie mówiąc widać, że firma potraktowała Klienta, który płaci ok 250 zł rocznie za hosting jako nic nieznaczącego dla jego biznesu. Jest mi przykro . Nie twierdzę, że limit to zła rzecz. Klient jednak musi mieć wybór. Dla przykładu wyciąg z linuxpl "Usługodawca może naliczyć dodatkową opłatę w przypadku przekroczenia dozwolonego transferu miesięcznego w kwocie 3zł netto za 1 GB transferu. Usługobiorca może zażądać zmiany ustawienia na auto-zawieszenie konta przy przekroczeniu transferu, aby uniknąć dopłat. Naprawdę ciężko zrozumieć różnicę między telefonią a Internetem? Co do 5KPK to jak się dowiem czegoś więcej w tym temacie, dam znać Tak, przekroczony i potraktowany jak ktoś kto nie jest Klientem. Fakturę otrzymałem chyba jeszcze zanim się miesiąc skończył, za który faktura była wystawiona .
  3. No widzisz przyjacielu. Bo pytanie zadałem w trakcie rozmów i wiele osób postanowiło mi pomóc udzielając pewnych rozwiązań. Uważam też, że ludzie musze wiedzieć jak jest traktowany Klient w firmie IBC. Decyzja o przejściu została już podjęta. Opuszczamy IBC. Niektórzy zalecają rozprawić się z firmą sądownie, niektórzy zalecają opłacić fakturę (150 zł netto za 5Gb transferu) i po wszystkim opisać w kilku miejscach tą sprawę opierając się na faktach i zindeksować ją wysoko w wyszukiwarkach. Zobaczymy jaką drogę wybierzemy. Może sobie odpuścimy, ale to zależy od ich też końcowego zachowania. Ponoć robią problemy przy odejściu. Może problemy się jeszcze nie skończyły. Dalej uważam, że porównywanie hostingu z telefonią komórkową jest nie na miejscu. Chociażby dlatego, że na dany numer zawsze można zadzwonić i nikt za zadzwonienie na dany numer nie płaci. Dlaczego więc jeżeli nagle milion osób zdecyduje się wejść na np. moją stronę muszę za to zapłacić? I jeszcze tylko może wyjaśnię bo chyba ktoś tutaj się zatrzymał na sprawach sądowych rozstrzyganych wiele lat temu. Jako Klient to nie ja muszę udowodnić to, że firma mnie oszukuje, a raczej firma musi udowodnić, że w jego procesach nie ma żadnych możliwości dokonania przekłamania. Zresztą. Decyzja zapadła. Jeżeli firmie IBC nie zależało na Kliencie to poprzez nasze odejście nic nie straci . I oczywiście serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i udzielanie odpowiedzi. Jeżeli nie uda się pozytywnie zakończyć współpracy z firmą IBC, to dodam tą informację w tym wątku.
  4. Dziwne porównanie. Chyba nie rozumiesz różnicy, mam nadzieję, że nie zajmujesz się zawodowo hostingiem . Odbiorcą wody jest konkretny odbiorca, a transfer już jest generowany przez różne osoby. Zresztą nie ma co tematu transferu poruszać. Ja widzę, firmy limitują transfer ale robią to w skali roku i informują Klientów o tym wcześniej (o tym, że zbliżają się do limitu). A firma IBC zrzuca to na Klienta wiedząc, że przecież nie siedzi i nie przegląda codziennie statystyk. Nie znalazłem obecnie firmy która postępuje jak IBC. Przykre. Większość firm zdjęła limity.
  5. Dzięki za pomoc. Zdecydowaliśmy się ostatecznie zrezygnować z usługi firmy IBC. Mamy nadzieję, że rozstaniemy się w kulturalny sposób i pozwolą nam ze spokojem przenieść usługi do innej firmy. Trochę im przez te lata klientów podesłaliśmy bo jak jest się "głównym informatykiem" wśród wielu znajomych to często pytali i polecałem. Przyjdzie czas polecać inną firmę .
  6. Witaj. Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście masz rację, tylko pamiętaj, że na wygenerowanie ruch ja nie mam żadnego wpływu jak w telefonie. Jeżeli ktoś mi zrobi darmową reklamę i zareklamuje serwis w wiadomościach, to może się okazać, że wygeneruję ruch za kilkaset tysięcy. Niestaty Klient o takich rzeczach powinien być informowany wczesniej. Nie zgodzę się też z Tobą, że Operator ponosi dodatkowe koszty. Bo jeżeli nigdy wcześniej nie przekraczałem limitu i Operator nie zwracał mi nadpłaconej kwoty, a niezuzyty transfer nie przechodził na następny miesiąc to dlaczego jak raz go przekroczyłem musze od razu płacić? Masz oczywiście rację. Jednak to chyba Klient o tym powinien decydować. W IBC jako Klient nie mogę nawet o to zawnioskować, bo nie ma takiej opcji . Dzięki. Tez tak uważam. Rozmawiałem już z kilkoma "decydującymi" w Państwie osobami i mi powiedzieli, że w takim przypadku powinienem zgłosić prośbę do sądu o zabezpieczenie działania usług i wystąpić na drogę sądową. Nie może być tak, że firma robi sobie co chce nie uwzględniając potrzeb Klienta. Dodam to co napisałem na innej grupie, a co może Wam trochę wyjaśnić sytuację. " Hostuję swoje domeny w firmie IBC.pl. 28.07 dostałem fakturę od IBC, że przekroczyłem transfer o 5Gb i muszę dokonać opłaty dodatkowej. Po mojej interwencji dowiedziałem się, że dotyczy to całego miesiąca Lipiec. Niestety ani domyślnie ani na życzenie firma nie blokuje transferu po przekroczeniu jego limitu (jak to robią wszystkie inne firmy hostingowe. Jednocześnie też dostałem propozycję przejścia na 3 krotnie wyższy pakiet w zamian za anulowanie opłaty. Najprawdopodobniej z tego rozwiązania bym skorzystał gdyby nie fakt, że od samego początku firma zaczęła mnie traktować bardzo źle. Do tej pory nie potrafili mi wskazać wersji regulaminu która mnie obowiązuje oraz cennika, którego akceptowałem. Firma do samej faktury podeszła nierzetelnie bo na fakturze wskazują przekroczenie o 5Gb, a statystyki (co później potwierdzają w emailach) przekroczyły 9Gb. Mogę się założyć, że narzędzie do monitorowania transferu w żaden sposób nie jest certyfikowane i dostęp bezpośredni ma do niego administrator i w każdej chwili może je modyfikować. W krótkich słowach mogę powiedzieć, że firma zaczęła mnie traktować tak, jakbym nie był ich Klientem, abym miał się odczepić bo oni zawsze mają rację i w ogóle czego chcę. Jak nie zapłacę to mi wyłączą usługi. Żadnej chęci porozumienia i chęci udzielenia wyjaśnień poza dokonaniem opłat. A jak się nie podoba ma iść do prokuratury. Ponieważ nie podoba mi się takie traktowanie wieloletniego klienta, a sam fakt wystawienia faktury i tak brzmiącego regulaminu uważam, za próbę wyłudzania pieniędzy (bo jak wykorzystuje tylko 2Gb, to nieużyty transfer się nie przenosi, a raz przekroczę limit to już płacę) dlatego właśnie chciałbym Was zapytać co w takiej sytuacji można zrobić. Czy pozostaje tylko zapłata za fakturę i przeniesienie się do innego dostawcy, czy może szybka prośba do sądu o zabezpieczenia działania usługi i sprawa sądowa? Dziękuję za każdą odpowiedź. " Rozumiem, że przekroczenie mogło się zdażyć. Akurat się zdażyło, bo zgrywałem duże ilości backupu wszystkich swoich stron. Więc wszystko było generowane na mój adres IP. I jeszcze nawet bym zapłacił, gdyby nie fakt, że już podczas pierwszej mojej rozmowy telefonicznej z prośbą o wyjaśnienia zostałem potraktowany nie jak Klient którego się słucha i pomaga, tylko jako osoba, która niczego nie wie i na pewno nie ma racji i czego ja w ogóle chce. A podczas analizy zauważyłem wiele nieprawidłowości, która podważa rzetelność wystawienia takiej faktury. Bo jak można w lipcu wystawić fakturę za lipiec (przekroczenie transferu) i nie poinformować o niej emailem (czyli transfer dalej się generował) a zawsze dostawialiśmy faktury mailem. Dodatkowo administrator pewnie ma pełne uprawnienia do logów i może je modyfikować. Tu już nie chodzi o pieniądze tylko o rzetelność podejścia i chęci załatwienia sprawy polubownie z Klientem oraz to w jakiej sytuacji stawia się Klienta.
  7. Szanowni Państwo. W nietypowy sposób, ale lepszego na szybko nie znajduję a potrzebuję informację zwrotną. Właśnie otrzymałem fakturę od firmy ibc.pl, za przekroczenie limitu transferu danych o 5Gb. W firmie tej hostuję serwery i ruch na stronach www ponoć przekroczył limit o 5Gb. Rozmawiałem z firmą i swoją decyzję opierają na regulaminie. Przeglądając regulamin mam wrażenie że uległ on zmianie od momentu kiedy zostałem ich Klientem (już dobrych wiele lat). Ale tą kwestię wyjaśniam czekając na dostarczenie wersji, która mnie obowiązuje. Mam tylko pytanie. Firma nie blokuje i nie ma w ogóle takiej opcji / możliwości blokowania transferu w momencie gdy zostaje on przekroczony. Również nie informuje wcześniej np. mailem o tym, że taki limit jest już bliski. Monitorowanie tego zrzuca na Klienta. Wygląda więc na to, że jako Klient nie mam żadnej możliwości nie zapłacić za przekroczony limit, a w przypadku gdy moja strona stanie się bardzo popularna, może się okazać, że zapłacę bardzo dużą fakturę. Czy takie podejście firmy jest zgodne z regulacjami, dobrą praktyką, jakąś etyką? Czy są jakieś regulacje europejskie, które nie pozwalają wystawiać faktur na coś, na co sam Klient nie ma przecież wpływu (tego jaki ruch wygenerują jego strony www). Wszystkie inne firmy hostingowe jakie znam blokują automatycznie transfer i dopiero uwalniają go za opłatą, a więc za zgodą klienta. Dziękuję, za każdą merytoryczną odpowiedź.
  8. Hosting dla niewymagającej osoby + adres IP

    Chyba, że do tego podeszłem. widze, że dla poczty nie da się wyodrębnić adresu IP. W takim razie muszę poszukać hostingu który ma najmniej virusów i spamu w statystykach np. tutaj http://www.reputationauthority.org/ Jakieś propozycje Paweł
  9. Witam, potrzebuję hostignu dla kilku moich stron internetowych. Mam 5 domen utrzymywanych jako różne strony na jednym koncie (podpięte do jednego konta). Wszystko jest uruchomione na wordpressie. Do tego do każdej domeny mam od 5 do 10 kont pocztowych. Oczywiście do każdej domeny jedno konto SQL (na wordpressa). Miesięczny transfer nie przekracza 500Mb (z pocztą) na całe konto. Danych na serwerze jest może do 1Gb (z kilkoma kopiami całości ;-) ) . zalezy mi na tym, aby do konta można było otrzymać adres IP niewspółdzielony z innymi domenami. Tylko na mój użytek. Chodzi o to, że teraz na współdzielonym adresie IP często blokowane są moje konta pocztowe na firmowych antyspamach (mimo wysyłania wiadomości nie więcej niż raz na tydzień :-( ) . Zalezy mi na tym aby ten adres nie był wczesniej używany - bo jak dostanę po kimś kto już zapisał go na listę spamową to mi się nie przyda. Obecna firma hostująca nie może mi zaoferować adresu IP (nie ma) więc muszę zmienić firmę. Prośba o informacje gdzie mógłbym szukać dobrego i taniego hostingu? Paweł
  10. Opinie eboss.pl

    Mniej więcej do tego samego doszedłem. Te informacje z googl'a narobiły trochę. Ale w sumie teraz wyjdzie to raczej na reklamę, aniżeli złą opinię ;-). Pozdrawiam Paweł
  11. www.pietrzynska.pl

    Ale porównanie he he he. nie zakazane, a więc dozwolone ;-). To nie ksiażka, której kserować niewolno ;-). Dziewczynie też wysyłasz przez siebie pisane wiersze ;-). Regulamin musi być taki jaki sam posiadasz (czyli firmy w której hostingujesz) inaczej być nie może ;-). Poza tym, każdy jest dostosowany do możliwości, więc cłkowicie skopiować (bez naniesienia zmian) się nie da. Paweł
  12. Opinie eboss.pl

    Na braku kontaktu i nie zaksięgowaniu wpłaty sprzed tygodnia. Ale już nie opisujemy tego, najwazniejsze, że kontakt jest i do tego nie doszło. Pozdrawiam Paweł
  13. Opinie eboss.pl

    wyłudzenie pięniędzy. Paweł
  14. Opinie eboss.pl

    Dzięki wszystkim. W urzędzie w Gdyni potwierdxzili działanie firmy. Nie jest w stanie zawieszonym - cały czas w stanie aktywnym. Nawet dziś miałem telefon od firmy eboss.pl z informacją, że telefony się rozładowały i nie było z nimi dostępu. Dobry gest, wytłumaczył mi, że to nie Polmed a wczesniejsza firma z ktorą współpracowali zabnkrutowała. Eboss powstała jako firma córka coby oddzielić ją od firmy POLMED. Zaległa faktura została zaksięgowana. Rozumiem trudne początki takich firm, dlatego cofam wersję z "policją" ;-). Liczę jednak, iż więcej takich problemów z dostępnością nie będzie. W końcu ze wszystkich testowanych usług (a testowałem naprawdę wiele) eboss ma je najlepsze. Pozdrawiam Paweł
  15. Opinie eboss.pl

    Dzięki, w takim razie faktycznie coś tam jest. Dowiem się jutro w Urzedzie. Tak po za tym to nie odbieraj telefonów - dziwne prawda. Dodatkowo przeczytałem, że te domeny były kiedyś zarzdzane przez firmę POLMED, która zniknała z rynku oszukujac klientów. Ciekawe robi się to wszystko. Paweł
×