Skocz do zawartości

konrad_wawa

Użytkownicy
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez konrad_wawa


  1. Witam, zacząłem dopytywać o kłopoty z wyrywkowo niedziałającym mailem, ale widzę że problem leży bardziej w domenie, więc dopytam konkretnie o nią. Na serwerze Prohosta posiadam kilkanaście kont użytkowników i wszystkie działają prawidłowo, zarówno jeżeli chodzi o pocztę jak i działanie strony. Tymczasem problem dotyczy tylko jednego konta, które jest ustawione identycznie jak pozostałe.

     

    Wygląda to w ten sposób, że domena przy pierwszym uruchomieniu nie zaskakuje (wyrzuca stronę błędu - brak strony). Kiedy wciskam kilka razy F5 lub wpisuję na zmianę z "www" i bez "www" to w końcu zaskakuje i chodzi normalnie. Kiedy resetuję router lub uruchamiam stronę następnego dnia, znowu jest ta sama sytuacja. Na innych komputerach znajomych wygląda to podobnie - strona raz działa, raz nie działa.

     

    Co więcej jest to powiązane z pocztą, o czym pisałem w innym wątku. Tzn. często wiesza się mail utworzony w tej domenie a konto FTP nie chce wpuszczać. Jednak kiedy zmienię nazwę serwera FTP z ftp.tadomena.pl na jego IP to już idzie normalnie.

     

    Zrobiłem jeszcze taki test, że pod konto podpiąłem inną domenę i wtedy działa bez problemu. Obie domeny niczym się nie różnią poza nazwą, leżą u tego samego rejestratora i mają ustawione takie same DNS. Tymbardziej nie rozumiem czemu tak się dzieje.

     

     

    Jeżeli ktoś się na tym zna i może usunąć ten problem, to chętnie zapłacę za taką pomoc.

    7konrad@wp.pl GG5199554


  2. Nie masz przypadkiem Norton AntiVirusa / Symantec AV Corporate / Symantec Endpoint?

     

     

    Mam Avasta, ale to nie jego sprawka, ponieważ te błędy nie występują stale, tylko pojawiają się co jakiś czas bez wyraźnej przyczyny. Przez cały dzień potrafi wszystko działać dobrze, a tu nagle przez 10-15 minut nie da się odbierać wiadomości, albo nie da się wysłać z załącznikiem tak jak w przypadku drugiego screena, który wstawiłem.


  3. Aż tak trudno do Google wklepać jako zapytanie podany w logu numer błędu?

    Pierwszy link z brzegu:

    http://support.micro...px/kb/813514/pl

     

    Ale moja wskazówka - może po prostu wyłącz swojego firewalla i antywirusa, bo może to on po prostu zrywa ci połączenie z serwerem...

     

    Uwierz mi, że w Google przejrzałem już chyba wszystkie wpisy związane z błędem serwera 421 i błędem łączy 10053. Temat oglądał też zaprzyjaźniony informatyk, pisałem na helpdesk prohosta... I żadna z tych instrukcji niestety nie rozwiązuje problemu, wyłączenie firewalla i antywirusa nic nie daje, bo robiłem taki test. Dopiero po tym wszystkim zapytałem tutaj.


  4. Witam, mam problem z działaniem poczty na serwerze kupionym w Prohost (Reseller Platinum). Na moje pytania zadane na helpdesku otrzymałem odpowiedź, że "powodów mogą być miliony", super...

     

    Sprawa wygląda w ten sposób, że co jakiś czas przy próbie wysłania maila, poczta wyrzuca błąd po czym po kilku minutach przeładowuje się i działa znowu normalnie. Tak wygląda tego typu błąd:

     

    error2.jpg

     

    Przy czym dzieje się tak tylko na jednym mailu w tej domenie, a na innym w tym samym czasie działa wszystko jak trzeba (co lepsze komputery są na tym samym łączu).

     

    Dzisiaj próbuję wysłać pocztę z załącznikiem 2MB, na mniej więcej 10 prób wiadomość wyszła ze skrzynki tylko raz. Za każdym razem pasek wysyłania dochodzi do 1/10 i wyrzuca taki błąd:

     

    error.jpg

     

    Występują też problemy z przysyłaniem wiadomości do mnie i objawia się to bardzo podobnie tzn. przez kilka minut nie można wysłać, a po chwili idzie bez problemu.

     

    Czym to może być spowodowane?


  5. Witam, mam pewien problem z ustawieniami DNS serwera Reseller Platinium (Prohost).

     

    Standardowo otrzymałem DNSy w postaci ns1.nameserverus2.com i ns2.nameserverus2.com, jednak zależało mi na tym, aby zmienić je na moje prywatne ns1.mojadomena.pl i ns2.mojadomena.pl. Dzięki temu przy ewentualnej kolejnej zmianie serwera nie musiałbym ponownie wchodzić w każdy panel domeny i wpisywać nowych DNS, konfiguracja pozostawałaby zawsze taka sama.

     

    Zgodnie z instrukacjami uzyskanymi w helpdesku Prohosta ustawiłem u rejestratora domeny mojadomena.pl odpowiednie adresy oraz IP. Po 48h Prohost przyjął te zmiany i ustalił dla mnie nazwy DNS takie jak napisałem wyżej. Jednak przy pierwszej próbie przekierowania domeny jednego z moich klientów, okazało się, że rejestrator domeny (Nazwa.pl) wymaga nie tylko adresów DNS, ale także IP, co mnie bardzo zdziwiło bo wcześniej podawałem ns1.nameserverus2.com i ns2.nameserverus2.com (bez wpisywania IP) i wszystko ładnie śmigało. Podawanie IP mija się z celem, ponieważ IP dotyczy serwera a nie mojej prywatnej domeny, czyli po zmianie serwera znowu muszę wszystko przekierować na nowo.

     

    Jak rozwiązać ten problem? Na chłopski rozum myślę sobie, że może trzeba było wytransferować domenę mojadomena.pl do Prohosta jako do rejestratora domen. Jednak nie wiem czy to doby trop i czy to rozwiązałoby sprawę?

     

    Z góy dzięki za podpowiedzi,

    Konrad


  6. Witam! Piszę tutaj, ponieważ nie bardzo wiedziałem w jakim dziale o to zapytać. Poszukuję programu lub skyptu do ewidencji klientów, którzy posiadają u mnie wykupiony hosting. Jednak nie chodzi tutaj o skrypt, który łączy się z moim systemem hostingowym (niestety posiadam niestandardowy panel V-Admin). Chodzi o zwykły programik czy skrypcik, w który mogę ręcznie wklepać swoich klientów i który przypomni mi miesiąc wcześniej, że zbliża się koniec abonamentu i że mam wystawić fakturę. Takie coś już mnie zadowoli, a gdyby jeszcze wysyłało to automatyczne powiadomienia klientom czy fakturki proforma to jeszcze lepiej :P

     

    Z góry dzięki za podpowiedzi :D


  7. tego nie rozumiem. Jedno zaprzecza drugiemu

     

    Faktycznie w tych dwóch powyższych punktach trochę namieszałem. To dlatego, że mam ok. 40 klientów, z których prawie żaden nie korzysta ze swojego panelu. Dlatego panel dla docelowego klienta właściwie nie jest mi potrzebny, jednak jeżeli taki będzie i będę mógł jak w Netii wstawić swoje logo, to nie zaszkodzi :)

     

    Dobra, ale co ja tu będę sobie marzył, skoro wybór jest taki jaki widać :)


  8. Telefon do Netii:

     

    00:01 Proszę wybrać czy jest pan klientem czy nie

    00.05 Proszę wybrać dział jaki Pana interesuje

    00.10 Proszę wybrać...

    00.15 Proszę wybrać....

    00.30 Proszę czekać na połączenie, wszyscy operatorzy są zajęci

    02:30 Jakaś panna: słucham?

    - interesuje mnie usługa Flexopartner, chciałbym dopytać o kilka rzeczy...

    - zaraz Pana przełączę do odpowiedniego działu

    04:00 Inna panna: słucham?

    - chciałbym zapytać o Flexopartner...

    - zaraz przełączę do odpowiednego działu

    04:30 Wszyscy operatorzy są zajęci, proszę czekać na połączenie

    06:50 Jakiś koleś: słucham?

    - czy może mi Pan udzielić informacji na temat Flexopartner?

    - a o co dokładnie chodzi?

    - po pierwsze chciałbym zapytać gdzie mogę bezpłatnie przetestować?

    - zaraz sprawdzę, proszę poczekać

    7:30 Ten koleś: wie Pan co nie jestem pewien czy jest możliwość testowania, włączę Panu muzyczkę, proszę chwilę poczekać

    - ok...

    8:40 Znowu koleś: halo?

    - tak, jestem

    - proszę jeszcze poczekać

    - ....

    10:30 Tutaj moja cierpliwość się skończyła, więc nie wiem co by było dalej

     

    10 minut wiszenia na komórce i niczego się nie dowiedziałem. Macie rację, ta Netia to jakaś porażka :)


  9. Witam! Zrobiłem już wstępne rozpoznanie na rynku, poczytałem nieco forum i kupiłem nawet ostatnio Prohosta do testów. Jednak widzę, że nie o to mi chodziło. Powiem krótko - szukam czegoś takiego jak Netia Flexopartner czyli spersonalizowany hosting. Dlaczego nie Netia? Ponieważ przeczytałem na forum, że bardzo na nią narzekacie - ciągłe problemy z pocztą, DNS itp.

     

    Moje potrzeby:

     

    - ok. 5GB powierzchi / 40 GB transferu

    - wygodny panel dla lamera

    - łatwe zakładanie nowych kont dla klientów (FTP + MYSQL)

    - automatyczne powiadamianie klientów, że kończy im się okres rozliczeniowy

    - najlepiej tak jak w Netii, możliwość spersonalizowania wyglądu panelu, aby wyglądało jak prywatna usługa mojej firmy

    - nazwa serwera FTP we własnej domenie

    - panel dla klienta nie jest mi potrzebny

     

     

    Z góry dzięki za kolejne podpowiedzi.


  10. Panel może i czytelny, pomijając to że zarządzanie klientami to czarna magia. Nie można utworzyć konkretnych "szufladek", do których przypisane jest ftp dla klienta i ustawienia jego poczty oraz domeny. Zarówno konto FTP, baza danych, domena, jak i poczta są w odrębnych katalogach, przez co przy ilości kilkudziesięciu subkont trudno się połapać.

     

    Jednak i to by uszło w tłoku, gdyby nie fakt, że maile zakładane klientom notorycznie nie działają, a administrator jakoś nie potrafi znaleźć sposobu na poprawę tego stanu rzeczy. Większość maili wychodzących jest traktowana u odbiorców jako spam lub kompletnie blokowana.

     

    Dlatego zmieniam ten serwer i więcej nie chcę mieć z nim do czynienia.


  11. Ponieważ już prawie kupuję Prohosta i będę wszystko przenosił, to mam do Was jeszcze trzy pytanka:

     

    1) Nie mogę się zorientować jaki rodzaj panelu mam obecnie, ale przy logowaniu jest napisane Vadmin (http://wa3.alpha.pl/) - więc to może to. Czy w związku z tym nie będzie problemu z migracją do Prohosta?

     

    2) Czy mogę kupić Reseller Medium, a kiedy za pół roku zabraknie mi transferu, przejść na Reseller Platinium, zachowując wszystkie ustawienia kont?

     

    3) Proszę wytłumaczcie mi jeszcze raz różnicę między zwykłym planem, a planem Overselling, bo nie mogę tego załapać. Czy chodzi tutaj o to, że kiedy subkonto (mój klient) przekracza dozwoloną pojemność/transfer to jego konto poszerza się automatycznie? Przecież to bez sensu, bo skoro płaci mi za tyle a tyle serwera, to dlaczego ma mu się powiększać?


  12. Witam, zajmuję się produkcją stron i do każdej zakładam hosting dla klienta. Mam takie pytanko - czy jeżeli nie potrzebuję panelu dla klienta końcowego, tylko wystarczy przekazywanie danych do FTP, to lepiej kupić konto resellerskie czy zwykły hosting z możliwością zakładania odrębnych kont? Jakie są różnice między tymi dwiema opcjami?


  13. Przeglądam właśnie ofertę ProHost.pl . Wygląda na to, że do moich potrzeb wystarczy plan Resseler Medium za 400zł.

     

    Jednak nie jestem pewien czy dokładnie tego szukam. Tzn. na początku wspominałem o Netii FlexoPartner, z tego względu, że jest tam zarządzanie użytkownikami (moimi klientami). System informuje o tym, kiedy kończy się ważność ich konta i wysyła powiadomienie. To dla mnie bardzo wygodna sprawa i ważny temat. Czy są takie usługi na rynku, czy tylko Netia oferuje takie rozwiązanie?

     

    A co do ProHosta, to mam jeszcze trzy pytanka:

    - jak tutaj wygląda zarządzanie klientami (kontami klientów), bo na screenie w ogóle nie widzę takiej opcji?

    - BOSS, wspomniałeś o bezproblemowej migracji. Co to dokładnie oznacza? Jakiś export danych do pliku czy jak? :D

    - czym się różni "Resseler Medium" od "Resseler Medium + Overselling"?


  14. Dzięki za podpowiedzi, już odpowiadam:

     

    1. Szukam raczej w PL, ponieważ aktualnie mam za granicą (Forpsi - Czechy) i występuje sporo problemów z czasem dostępu oraz kwalifikowaniem wychodzących maili jako spamu u odbiorcy.

     

    2. Topowe czy za rozsądne pieniądze - oczywiście wydatek też jest ważny, ale szukam przede wszystkim czegoś porządnego jakościowo i przyjemnego w obsłudze, a kasa dopiero na trzecim miejscu.

     

    3. Nigdy nie miałem styczności z DA, więc nawet nie wiem jak to wygląda. Cpanel to chyba to co mam obecnie. Generalnie zależy mi na tym żeby łatwo się zarządzało klientami i abym dostawał (ja lub bezpośrednio klient) przypomnienie o kończącym się okresie abonamentowym.

     

    4. Obecnie zużywam ok. 20GB transferu i 3GB powierzchni. Jednak tendencja wzrostowa, więc myślę, że za rok będę potrzebował ok. 40GB transferu i jakieś 5-10GB powierzchni. Istotna jest też ilość założonych serwerów - będzie ich ok. 80-100 sztuk, większość z bazą MySQL.


  15. Witam! Po wielu googlaniach w wyszukiwarkach i pytaniach zadawanych na grupach dyskusyjnych, trafiłem w końcu na to forum. Liczę, że tutaj znajdę odpowiedź na mój problem :D

     

    Otóż posiadam ok. 20 kont na których znajdują się strony WWW moich klientów. Nie są to specjalnie pamięciożerne czy transferożerne strony, ale większość z nich posiada CMS oparty na MySQL. Trzymam to sobie na serwerze, który wykupiłem kiedyś w firmie Alpha.pl (teraz nazywa się to Forpsi.pl). Płacę jakieś 1200zł rocznie i niestety nie jestem zadowolony, bo serwer ciągle wyrzuca błędy związane z obsługą poczty, co jakiś czas ma zwiechy, panel jest jakiś koślawy w działaniu i ogólnie wrażenie jest bardzo niemiłe.

     

    Dlatego postanowiłem zmienić usługodawcę i nakręciłem się początkowo na Netia FlexoPartner. Już miałem to kupować, ale po znalezieniu tego forum przeczytałem niekorzystne opinie i trochę się zraziłem.

     

    W związku z tym mam pytanie - czy możecie polecić mi coś takiego, co podobnie jak Netia, umożliwia wygodne zakładanie kont, przypominanie o płatności po upływie roku itp.? Do tej pory korzystałem tylko z tego Forpsi, więc nawet nie wiem czy takie rzeczy są standardem czy jest to jakaś super opcja. U mnie aktualnie nie ma czegoś takiego, a okresy rozliczeniowe spisuję z ekranu, patrząc na datę założenia konta. Oczywiście zależy mi też na tym, żeby to porządnie chodziło, a nie wyrzucało ciągłe błędy i problemy. Cena jest mniej istota, najważniejsza niezawodność i przyjemna obsługa klientów.

     

    Z góry dzięki za porady,

    Konrad

×