Skocz do zawartości

kpalik

Nowy
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Normalna

O kpalik

  • Ranga
    Nowy użytkownik
  1. Dzień dobry wszystkim. Przychodzę do mądrzejszych po poradę. Mam klienta, któremu ogarniam tematy związane WordPress, hostingiem, aktualizacje, backupy itd. Jego strona stoi pod adresem - przykładowo - dupa.pl Klient ma też sklep na jednej z wiodących polskich platform ecommerce, który jest w subdomenie sklep.dupa.pl. Średnio raz na miesiąc dostaje on od nich maile dotyczące konieczności skierowania całej strefy DNS na ich nameserwery. Maile są w tonie "zróbcie to bo inaczej nie odpowiadamy za ewentualne awarie". Podobno dzięki temu są w stanie zapewnić lepszą odp[owrność na awarie. A jak już mają awarię to się tłumaczą, że "gdybyśmy wykonali tę zmianę DNS to by nas ona nie dotknęła". Na prośbę klienta zacząłem dopytywać się o techniczne uzasadnienie takiego żądania z ich strony oraz o to dlaczego koniecznie potrzebują mieć na swoich NSach całą strefę - co wg mnie jest lekką przesadą i rodzi pytania związane choćby z przetwarzaniem (meta)danych (ich serwery będą miały w logach requesty rozwiązania nazw do wszystkich subdomen, rekordów MX i tak dalej). Odpowiedzi od wsparcia technicznego są wymijające i szczątkowe. Czy w Waszej opinii takie żądanie ma realne podstawy techniczne? Jaki mechanizm zapewnienia wysokiej dostępności/wydajności może wchodzić w grę? Bo dla mnie to wygląda na lekkie przegięcie lub próbę wyłudzenia metadanychlub pójście na łatwiznę, ale nie jestem super ekspertem jeśli chodzi o DNSy i różne mechanizmy stosowane na tego typu platformach.
×