Skocz do zawartości

amator

Użytkownicy
  • Zawartość

    144
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez amator


  1. Powoli sytuacja stabilizuje się, dzięki za pomoc. Strona była niedostępna równo trzy doby, teraz jeszcze są przerwy ale wraca do normy. Szczerze, to mając na względzie, że to firma ze Stanów to jestem ogromnie zdziwiony ich podejściem... Rozumiem gdyby to był root serwer ale olać klienta zarządzanego hostingu to coś niesłychanego (może tylko dla mnie)... Nawet jeśli to jakiś wyjątkowy atak to powinni go w pierwszej kolejności rozwiązać i później np. rozwiązać/zmienić umowę (jeśli nie dają rady lub obawiają się o resztę klientów).

     

    Odnośnie cloudflare to dostał od nich takie info, że z obawy o innych klientów na razie nie mogą/nie chcą pomóc, więc wcale nie jest tak różowo z tym rozwiązaniem. Inna sprawa, że może chodzi im o ciągłą ochronę a nie o dochodzenie tylko w przypadku ataku (wtedy faktycznie mogą mieć jakieś negatywne skutki dla całego interesu?)...

     

     

    P.S. Jak wygląda w szczegółach atak ddos? Czy on idzie po dns-ach, ip czy domenie? Czy rozwiązaniem może być zmiana dns-ów i ip (takim rozwiązaniem na szybko)? Jeśli dobrze rozumiem to ktoś jakieś dane dla bota musiał wklepać, jeśli je zmienić to atak trafia w próżnię... Myślę dobrze czy źle? :)


  2. Powoli wygląda na to, że ten hosting nie jest najwyższych lotów... Dałem mu radę odnośnie wycięcia tego ruchu, podobno odpisali mu, że nie mogą tego zrobić. Dziwna sprawa, nawet jak teraz czytam ten jego stary wątek (problem jest ten sam, od tamtego momentu były 2 lub 3 takie ataki) to wydaje mi się, że chyba mają cienko zabezpieczone swoje maszyny. Po prostu czekają aż ataki ustaną i tyle...

     

    Od niedzieli od południa strona jest niedostępna i końca nie widać. Gdyby to był jeszcze jakiś warez czy porno, jakieś śmieciówki... a to jest serwis dewelopera wordpress (komercyjne motywy), kilka tysięcy stałych klientów.

     

     

    Odpowiedź supportu na forum wht.com (stary wątek, atak tego samego typu):

     

    I would like to clarify a couple things. We _have_ been trying to help him filter the attack since the start. The attack is coming from many, many different IPs that are continuously changing, not just a single IP. The OP has been told this from the start and has been shown IPs than that have been blocked and also commands we ran on his server to do this in the ticket I am looking at, so I am not sure why he has decided to portray our response in this light. In the end, we are not a company who specializes in filtering DDOS attacks, nor do we claim to. We do give our best effort, like we did in this case, and most of the time that will resolve the issue until the attacks stops. Some attacks are simply larger or more complex and should be handled by specialists.

     

    To jest normalne podejście, standardowe? Ma zarządzany hosting więc jego możliwości są ograniczone a support pisze o jakiś specjalistach...


  3. cloudflare nie wydołał... już tego próbował użyć

     

    Niestety, jest to chyba zarządzany vps, może nawet hybryda z ich oferty, nie wiem dokładnie. Raczej nie oszczędza na serwerach itp. szuka najlepszych rozwiązań... na wht.com mu tą firmę widocznie polecono...

     

    Znalazłem nawet jego stary wątek - http://www.webhostingtalk.com/archive/index.php/t-1003865.html

     

     

    Nie wiem, przykro patrzeć jak strona cyklicznie co kilka miesięcy leży przez 3-5 dni, zastanawia mnie to po prostu. Wydaje mi się, że support w ciągu doby powinien potrafić uporać się z tego typu problemami... Przecież można wyciąć/zbanować połączenia/ip...


  4. Witajcie

     

    Co prawda nie ja mam problem ale mój znajomy. Posiada vps-a w wiredtree i cyklicznie, raz na kilka miesięcy ma totalny przestój z serwisem. Niestety, trwa on zazwyczaj kilka dni, podobno w tym czasie support wytrwale walczy z problemem ale nie wiem czy te zapewnienia coś znaczą... Czy realne jest to, żeby w przypadku ataku na vps-a przestój trwał (jak teraz) od niedzieli? Może to zła konfiguracja ich serwerów itp.

     

    Ataki wyglądają w ten sposób, że jest po prostu mnóstwo zapytań na sekundę... leci transfer, łącze nie wyrabia, serwis w rezultacie nie działa. Moglibyście coś poradzić lub przynajmniej uspokoić, że jest to normalne i walka z ddos-em może tyle trwać...

     

    Z góry dzięki za pomoc.


  5. Z ciekawości doczytałem ten wątek i wychodzi na to, że klient miał prawo zdenerwować się. Jeśli nie dostał informacji o jakiś zmianach w wyniku których zauważył pogorszenie jakości usług to o czym tu pisać? Inną sprawą jest podejście samego klienta i sposób (jak przypuszczam dość ostry) stawiania swoich żądań. Jednak jeśli oferuje się usługi o określonych cenach to raczej świadomie uderza się w pewien typ klienta. :) Naukowo stwierdzone zostało, że klient w krawacie jest mniej awanturujący się... uderzcie może więc w tym kierunku. :)


  6. Podobno klient nasz Pan, osoba reprezentująca firmę powinna przełknąć każdy tekst i odpowiedzieć na poziomie. Przy tego typu wypowiedziach nie wydałbym na Wasz hosting nawet złotówki i zapewne smrodek pozostanie na dłużej. Piszę to jako zupełnie bezstronna osoba, czytająca co jakiś czas forum, mogę wczuć się w potencjalnego klienta. Nie ma tu żadnego znaczenia czyja jest racja, jakiś poziom należałoby trzymać...


  7. Tak na chłopski rozum to najbardziej ekonomicznie domowy serwerek zrobić z jakiegoś laptopa. Mnóstwo jest staroci za kilka groszy, energii taki pobiera sporo mniej niż zwykły pecet a dodatkowo minimum kilkadziesiąt minut (starocie) pochodzi na baterii. Polska to nie Afryka i dłuższe braki prądu raczej się nie zdarzają. Dobrze myślę? ;)


  8. Przedstawiłeś konkretne wyliczenia, nie wiem w takim razie jakim cudem można oferować vps-y za 20-30zł. Może jakaś amerykańska firma która kupuje sprzęt bezpośrednio u producenta w dużych ilościach i z dużymi rabatami da radę. Do tego jakiś zautomatyzowany proces nadzoru tego wszystkiego.

    Z drugiej strony ceny kształtuje rynek, więc jeśli klienci chcą kupować niepełnowartościowy produkt to i tak to zrobią. Później w razie problemów obsmarują firmę na forach i kółko się zamyka.

    Wynika z tego, że vps-y z administracją poniżej 100zł to marzenie (zakładając, że chcemy dostać takie parametry jakie mamy na papierze).


  9. Znalazłem najtańszy? zarządzalny na hitme.net.pl za 89zł z transferem 60 gb. Ja pisze o transferze na poziomie 20 gb. Oczywiście nie wiem jak to jest z opłacalnością, w to nie wchodzę, jednak trochę te gb-ty kosztują i może tutaj dałoby się zejść z ceny.

     

    Jeszcze przyszła mi na myśl taka propozycja marketingowa. Dla osób opłacających vps-y z góry na rok (zakładam, że opłata miesięczna również będzie dostępna) hekko mogłoby oferować instalacje i konfiguracje gratis (jednorazowo, oczywiście klient wykupuje sobie potrzebne licencje). Później do awarii korzysta już według cennika. Propozycja także dla innych firm. ;)


  10. Wydaje mi się, że cena standardowa razy 1,5-2. Oczywiście dotyczy to najniższego pakietu, przy wyższych narzut raczej powinien być proporcjonalnie mniejszy.

    Poza tym, wydaje mi się, że brakuje pakietu z jeszcze mniejszym transferem. Mnóstwo osób prowadzi blogi lub niewielkie fora gdzie transfer sięga max kilkunastu gb ale skrypty strasznie żrą zasoby. Taki vps z 20 gb transferu, zarządzany, za 40-50zł miesięcznie to byłoby coś. Oczywiście piszę o tym najniższym pakiecie.


  11. Z punktu widzenia klienta (czyli mojego) najlepszy support mają najmniejsze hostingi. Dopóki wszelkie sprawy kontroluje właściciel, sam tego dogląda, najczęściej nie stać go na zatrudnianie personelu do bok-u to odpowiedź jest konkretna (nie zawsze szybka). Jeśli firma łapnie już markę, trochę kasy zarobi, zaczyna zatrudniać słodkie idiotki. Taka pani niewiele wie, zapewne ma ściągawkę z najpopularniejszymi pytaniami. Zaczyna się odsyłanie, kluczenie itp. W molochach typu home, az czy ovh widać to bardzo dobrze. Niestety, zauważyłem, że coraz mniejsze firmy idą ta samą drogą (nazw nie będę wymieniać). Może warto Panowie-Właściciele hostingu mieć mniej klientów ale za to mocniej związanych z firmą? Kontakt z osobą konkretną, w dodatku mającą wiedzę i narzędzia aby rozwiązać problem to największa zaleta mniejszych firm.


  12. Raczej żaden z użytkowników forum nie posiada serwerowni w domu na symetryku od tp czy dialoga. Oczywiście mam na myśli serwery postawione z myślą o sprzedaży kont. Polska to nie Afryka i można spokojnie znaleźć profesjonalną serwerownię w różnych widełkach cenowych.

     

    Mnie krytykować nie masz za co. Ja firmy hostingowej nie mając o interesie zielonego pojęcia nie zamierzam otwierać.

×