Skocz do zawartości

nephax.com

Użytkownicy
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Normalna

1 obserwujący

O nephax.com

  • Ranga
    Nowy użytkownik

Informacje osobiste

  • Firma
    CIS NEPHAX
  1. CIS NEPHAX

    www.nephax.com
  2. Nephax

    I nikt nie ma tego Panu za złe. Zupełnie nie rozumiem w czym problem. Gdybyśmy chcieli ukryć przyczynę awarii to byśmy o niej nic nie pisali (lub napisali, że był atak ddos i to nie nasza wina...). Nikt Panu nie broni przekazania swoim klientom treści komunikatu. Uważam, że to nie jest zrzucanie a ustalenie jakiejś hierarchii w komunikacji. Coś takiego praktykuje zdecydowana większość operatorów (zaczynając od większych, typu ATM, GTS, itd.). Przy czym my nie raz odpowiadaliśmy na pytania klientów naszych klientów (a nawet klientów klientów naszych klientów) - jakie łącza, jakie pingi, itd. Z tego co pamiętam, to ten dział powstał aby nie wrzucać do wątków z opisami firmy postów typu "jest awaria". Bo później taki wątek z opiniami składałby się głównie z postów dot. chwilowych awarii. Dodatkowo prawda jest taka, że WHT to tylko fragment rynku i proszę nie spodziewać się, że tutaj będą pisali wszyscy operatorzy. My staramy reagować się szybko i uczciwie informować naszych klientów o przyczynach awarii. Kończąc temat wklejam nasz komunikat z panelu (żeby nie było, że coś chcemy ukryć):
  3. Nephax

    niedostępności połowy sieci. Druga połowa działała. Informacja o przyczynach awarii jest w naszym panelu.
  4. Awaria w Nephax?

    Awaria dotyczyła dostępu do sieci, przerwa trwała 21 minut. W ciągu dwóch tygodni powinniśmy zakończyć prace nad przebudową naszej sieci (czekamy jeszcze na sprzęt od HP) i wtedy każdy element sieciowy będzie zdublowany. Później zaproponujemy naszym Klientom możliwość wpięcia się dwiema kartami sieciowymi w dwa osobne switche, tak, żeby awaria dowolnego sprzętu po drodze nie odcięła dostępu do serwera Klienta.
  5. nephax.com

    Tylko z sieci GTSu. Wszystko inne dziala poprawnie.
  6. nephax.com

    60% ruchu dziala i dzialalo caly czas (Tepsa + zagranica), problem wystapil z innymi polskimi sieciami - polaczenie z PLIXem padlo i ruch automatycznie nie do konca tak jak chcielismy sie przesterowal na inne lacza, do tego szkielet GTSu troche sie przypchal. Musielismy recznie poprawiac rozlozenie ruchu i przerzucac poszczegolne sieci na dane uplinki. Obecnie strat nie powinno byc, z kilku sieci moga byc podwyzszone czasy. Jak ktos ma problemy - prosimy o telefon/maila.
  7. Serwer dedykowany iq.pl czy nephax.com?

    Wszystkie ew. problemy praktycznie zawsze zalatwiamy telefonicznie. Na maila faktycznie nie ma odpowiedzi w ciagu 5 minut ale jest to zwiazane z tym, ze jak jest juz odpowiedz to generalnie zawiera ona wszystko co potrzebne. Nie wysylamy maili: "Przyjelismy zgloszenie, dziekujemy". Szczerze mowiac osobiscie wole inzyniera 16h w serwerowni i reszte zrobi zdalnie niz technika 24/h 7 dni w tygodniu, przez okolo 16h na dobe, jestesmy na miejscu, w budynku. Faktycznie w nocy czas reakcji moze sie wydluzyc do pol godziny ale szczerze mowiac mielismy chyba z tylko dwa takie przypadki.
  8. Serwer dedykowany

    Uptime naszej sieci w skali roku wynosi ok 99.95%. A ostatni problem byl spowodowany bardzo brzydkim zbiegem wydarzen tylko u naszych operatorow (m.in. u wychwalanego tutaj przez niektorych ATMa), obecnie dosc mocno rozbudowywujemy nasza infrastrukture, zeby sie uniezaleznic od pojedynczych firm. Oczywiscie jednak taka awaria wlicza sie do naszego downtime'u. Nie sadze, zeby Pukawka "uciekala" z powodu tego uptime'u. Jak @traq bedzie chcial to cos napisze. A slowo "np" sugeruje, ze ktos jeszcze mialby sie wynosic. A my obecnie mamy problem z montowaniem nowych serwerow (za szybko miejsce nam sie konczy) stad jakos nie widze "ucieczek". Wiec jak juz piszemy jakies fakty nt. danej firmy to prosilbym o opieranie ich o rzeczywistosc...
  9. Ja na miejscu klienta powaznie zastanowilbym sie nad podpisaniem umowy w miejscu, gdzie by nie bylo nawet agregatu... Z mojej strony EOT. Starasz sie splycic dyskusje, do stwierdzenia, ze tylko Ty masz zapasowy sprzet a inni go nie maja. Ja juz napisalem jak to wyglada u nas i powtarzac nie bede.
  10. Moj post skladal sie z dwoch akapitow, ktore odnosily sie do problemu. Cytowanie pierwszego akapitu i pominiecie drugiego uznam za drobna probe manipulacji. Prosze wrocic do mojego postu i przeczytac go z gory na dol. Blad. Umowy z gwarantowanym czasem naprawy istnieja, sa oczywiscie drozsze, ale rozbijajac kwote na 2-3 lata nie jest to duzy koszt. Oczywiscie, zawsze moze wystapic sytuacja, ze jednak serwis nie przyjedzie na czas, ale wtedy zastosowanie ma akapit drugi z mojego poprzedniego postu. A Klientowi zawsze mozna zaproponowac praktycznie kazde SLA (i to sie tyczy wszystkich firm w tej branzy) - wszystko jest tylko kwestia kosztow jakie Klient chce poniesc.
  11. Istnieje cos takiego jak gwarancja i przyjazd serwisu na miejsce instalacji serwera w ciagu x godzin - wszystko zalezy od wykupionego pakietu. Cos takiego ma HP, IBM, Dell, SUN. Skladaki Intela tego nie maja - m.in. dlatego ich nie oferujemy (w przeciwienstwie do czesci naszej konkurencji). Dodatkowo mamy troche sprzetu wlasnego, ktory mozna by natychmiast uzyc gdyby zaszla taka potrzeba.
×