Skocz do zawartości

Messer

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Messer


  1. po pierwsze biznes plan i to nie jest jakies glupie gadanie, wystarczy jakis e-book czy ksiazka z biblioteki - prawdopodobnie gdyby wszyscy robili biznes plan to nie byloby tyle zamykanych firm w pierwszym roku dzialalnosci (statystyki sa nieublagane)

    do biznes planu troche kosztow ....

     

    moim skromnym zdaniem to jesli chodzi o koszty firmy to mozna to podzielic na kilka czesci:

    1) urzedy

    ZUS

    -przy nowej firmie preferencyjny jest chyba tylko pierwszy rok, ale tego nie sprawdzalem dawno wiec nie bede sie zaglebial

    -etat, jesli juz mamy gdzies etat to dochodzi tylko z ZUS zdrowotne, w pierwszym okresie moze to tez pomoc, gdy ma sie 8h etatu i ani minuty dluzej (jednak w tym czasie potrzebna jest osoba do obslugi)

    -normalny ZUS od dzialalnosci dla pozostalych

    US i 2 sprawy

    - podatek dochodowy - liniowy 19% brak odliczen, brak kwoty wolnej, lub 3 progi podatkowe

    - VAT - mozemy/ nie musimy wchodzi w VAT, lub zdecydowac czy wejsc w pozniejszym okresie

     

    2) biuro - tutaj mozna na poczatek w domu operowac, wiec odpadnie nam czynsz w pierwszej kolejnosci

    - koszt lacza internetowego i nie mowie tutaj do serwera, ale o koszcie za neostrade/dsl lub cos przez modem hsdpa - osobiscie jestem za polaczeniem obu bo cos na lini telefonicznej gwarantuje nam w miare stabilny transfer, a po modemie jestesmy bardziej mobilni w razie problemow

    - telefon/fax - sadze ze mozemy rozwazyc VoIP, wiekszosc dostawcow zaoferuje nam nr za przyslowiowa zlotowke miesiecznie, nasze polaczenie sa na zasadzie pre-pay, ale placimy tylko za to co wydzwonimy, kilku moich klientow po przejsciu na VoIP ograniczylo znacznie koszty wlasnie przez operatorow wirtualnych (i to byly u nich koszty nawet w tys zlotych), do tego mozemy wybrac nr telefonu ze strefy numerycznej w ktorej mamy najwiecej klientow co tym samym ograniczamy koszt polaczen naszych klientow do nas, na chwile obecna odradzam 039 dla osob ktore maja kontakt z firmami za granica, wprawdzie nr 039 jest traktowany jak polaczenie lokalne w calej Polsce (tania wersja 0801), ale gdy dzwoni ktos do nas z zagranicy dostaje komunikat nie ma takiego numeru :)

    - ksiegowy - jesli mamy w rodzinie jakiegos ksiegowego, to moze nam pomoc na poczatku, tym bardziej ze na pewno nie bada to jakies ogromne ilosci dokumentow, ale w pozniejszym etapie jak juz zaczniemy wychodzic na swoje sugeruje biuro rachunkowe, na poczatek z nizszej polki, koszty miesieczne naprawde nie bede duze a mamy czas na nasz biznes, wraz ze wzrostem dochodu warto pomyslec o dobrym ksiegowym, pamietajcie ze dobry ksiegowy pomaga Was oszczedzac pieniadze czyli tym samym zarabia dla nas

     

    3) reklama - na poczatku zacznijmy od znajomych - jesli na 10 znajdzie sie jednej przez ktora trafimy do naszego klienta i tak sie oplaca, forum tematyczne tez mile widziane ale raczej ograniczenie sie do kwesti informacyjnej - w koncu to nie BOK, pozniej warto myslec o platnej reklamie wraz ze wzrostem firmy, dodatkowo jesli mamy wsrod znajomych osoby zwiazane z branza bedzie mile widziany dla nich program partnerski to zawsze dziala motywujaco

     

    4) serwer / lacza

    -z wyborem serwera - tanio nie znaczy dobrze/stabilnie ale ta kwestia jest omawiana w innych tematach wiec nie bede powielal, uwazam ze warto zaplacic za lepsze uslugi bo jesli my bedziemy z nich zadowoleni to nasi klienci tez a tym samym pozwoli nam to utrzymac stabilny dobry poziom uslug

    -admin, jesli nie jestes adminem z duzym stazem to zatrudnij takiego - w poczatkowym okresie mozna rozwazyc kogos na stawke godzinowa, ale wraz z rozwojem firmy na pewno bedziemy potrzebowali kogos na pelny etat + dodatkowo w naglych przypadkach admina na zlecenie, zawsze wyznawalem zasade - lepiej dmuchac na zimne, a jak sie juz czyms oparzysz miej przygotowana bardzo dobrze wyposazona apteczke

    -BOK - dzial sprzedazy wystarczy ze bedzie czynny w normalnych godzinach (oczywiscie odpowiednio do kraju w ktorym masz klientow), natomiast wparcie techniczne powinno byc obslugiwane 24h, mozna je rozbic na kilka osob, ktore maja dobre pojecie o hostingu (1 poziom supportu) a w razie problemow przekaza to do admina czyli 2 poziom, ponad 70% zapytan do supportu prawdopodobnie mozna rozwiazac nawet dobrze przygotowanymi szablonami pytan/odpowiedzi

     

    nie podawalem stawek bo te zmieniaja sie co jakis czas

     

    i pamietajcie na dobra opinie pracuje sie dlugo, a stracic ja mozna bardzo szybko, dlatego nie nalezy oszczedzac na sprzecie i ludziach bo to wlasnie z tego mam dobrze prosperujaca firme

     

    // wszelka polemika do tekstu mile widziana

×