Skocz do zawartości

err

Użytkownicy
  • Zawartość

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez err


  1. Witam.

    Cóż, ja problemów z migracją nie miałem żadnych. Zgłoszenie, na drugi dzień serwer już smigał na nowym IP (gorzej było z zewnętrznymi DNSami)

    Jestem klientem livenetu (sdc) od około 3 lat...

    Tylko te pady bez zapowiedzi, tak jak dziś, to mnie dołują, ale cóż. Płacę za serwer 275 zl, teraz w promocji za 150, jako stary klient czuję się conajmniej wdeptany w błoto, że nikt mi nie zaproponował przejścia na atrakcyjnejsze warunki, skoro płacę regularnie od 3 lat...

    Pozdrawiam

     

    Bo nie zostałeś zmigrowany tylko, zostały zmienione IP.

     

    Ja mogę dodać tylko, że oferty od livenet.pl (która Pan Grzegorz w tym temacie oraz ncgroup mailowo mi obiecali nie otrzymałem) To dość ciekawe że klient sam musi się prosić o ofertę, wstrzymując jednocześnie swoją decyzję. "Obiecanki cacanki, a głupiemu radość" - to podstawowe hasło P. Grzegorza,

     

    Co do slaskdatacenter.pl: Od dawna wiadomo, że nie ma tam agregatu. Awarie prądu się zdarzają, Jednak ile datacenter w tej cenie ma go ? Ja osobiście mogę polecić sldc pod zastosowania niekomercyjne, które nie wymagają 101% uptime. Support odpowiada w ciągu max 24h. Na + można dodać że sldc posiada sporo peeringów: upc, multimedia, pionier, wix, plix oraz tranzyt do telia sonera oraz interoute. Brakuje wpięcia do tpsa, ale wg. zapewnień sldc ma się pojawić do końca miesiąca. Osobiście jestem zadowolony z poziomu usług.


  2. Wszyscy narzekaja na to co sie dzieje, ale jakby cofnac sie troszke do poczatku to jest tyle postow przemawiajacych z nie korzystanie z uslugl livenetu, ze chyba nie ma co sie zastanawiac. Sami jestescie sobie winni, mimo negatywnych opini i nie tylko na tym forum i co ? I DALEJ KUPUJECIE. Sami ich KARMICIE, dajecie sie rozwijac. Bo wszyscy chca sie nachapac niska cena ? A pozniej sami cierpicie i narzekacie. Mialem miesiac tam server i 2 tyg wystarczyly, zebym juz nigdy tam nie zakupil serwera.

     

    P.S Po co wam w ogole jakies opinie na temat danej firmy (np: LN) ?

     

     

    Jestem klientem livenet.pl od 2-3 lat. Rozwój livenetu to mniej więcej sinusoida. Były okresy tragiczne, jak i takie że wszystko było tak jak powinno. Jak na tą cenę było w miarę dobrze, nie wliczając oczywiście lipca który obfitował w awarie prądu. Po 2-3 latach z livenetem można się przyzwyczaić do tej, dość specyficznej "jakości". Targetem livenetu były raczej osoby prywatne, które nie tracą milionów.

     

    Co do procesu migracji:

     

    Przygotowany fatalnie i zupełnie inaczej wygląda to w praktyce niż to, co opisał na tym forum Pan Grzegorz Łyżwiński i ncgroup.

     

    Odniosę się do konkretnych słów:

     

    - Network Communication http://www.webhostingtalk.pl/topic/25419-wwwlivenetpl-wielkie-zmiany/page__view__findpost__p__215364

     

    Wypracowane rozwiązania pozwolą na płynny proces przeniesienia obecnych zasobów. Szczególny nacisk został położony na możliwość zachowania przez obecnych klientów marki LIVENET.PL, dotychczasowych adresów Internetowych a także adresacji IP.

     

    Proces jest na tyle płynny, że chęć przeniesienia do łodzi zgłosiłem 2 września i do dzisiaj (24 wrzesnia) nie otrzymałem serwera. Podobnie wygląda to w przypadku innych osób z wht (z którymi mam kontakt).

     

    - G. Łyżwiński http://www.webhostingtalk.pl/topic/25594-z-wwwlivenetpl-wielkie-zmiany/page__view__findpost__p__216715

     

    1) Wszyscy klienci otrzymują bez żadnych dopłat identyczne lub wyższe parametry serwera.

     

    Póki co nie otrzymują.

     

     

    4) Wszyscy klienci którzy nie podejmą decyzji o przeniesieniu serwerów do nowej serwerowni będą mogli korzystać ze swoich dotychczasowych adresów IP do momentu zakończenia procesu migracji.

     

    &

     

    Powyższe kwestie gwarantują każdemu klientowi świadczenie usługi z wykorzystaniem niezmienionych adresów IP do momentu zakończenia migracji.

     

    Od 11 września nie mogę korzystać ze starych ip, bo nowego serwera nie ma, a na uruchomienie vpn'a nie mogę się doczekać. W używaniu starej adresacji nie pomaga również firma Slaskdatacenter - mimo uruchomionego tunelu z łodzi, klienci nie mogą go używać.

     

    Podsumowując:

     

    - czas od zamówienia: 22dni

    - czas bez możliwości korzystania ze starych IP: 13dni

    - kontakt z bok bardzo utrudniony

     

    Mimo bardzo miłego i rzeczowego kontaktu z pracownikiem ncgroup, dalej nie udzielono mi informacji kiedy (realnie) będzie mój serwer, a późniejsze maile leciał mniej więcej tutaj: /dev/null

     

    Myślę że warto wspomnieć o obietnicach składanych przez P. Grzegorza. Początkowo serwer miał być przed 11 września (termin ważności serwera w sląskdatacenter) później podobno nie było części. 16 września części (wg. p. Grzegorza) dojechały i w weekend miał być serwer gotowy. W sobotę, 18 września dostałem zapewnienie że serwer na 100% będzie do poniedziałku 20.09 godzina 12:00. I kolejna obietnica złamana.

     

    Dlatego proszę, aby Network Communication lub P. Grzegorz ustosunkowali się do powyższego problemu, zobowiązali się kiedy planują uruchomić mój serwer, wyjaśnili dlaczego proces migracji odbiega znacząco od składanych obietnic i wyciągnęli z tego wnioski. Bo jak chcą Państwo budować nowy, lepszy livenet to niestety, ale nie tędy droga.

     

    ID klienta przesłałem na PM do użytkownika Network Communication, Pan Grzegorz myślę że będzie wiedział o kogo chodzi.


  3. Mój dedyk leży od rana. bok@livenet milczybok@slask odpowiada "zmienimy IP, to będzie działać". I zmieniają tak od kilku godzin. Gdy napisałem stanowczo, by zmienili mi IP pod warunkiem wolnej ręki przy przenosinach (chce iść do Łodzi) - nastała cisza. Obecnie nie mogę zrobić nawet backupu serwera i uciekać jak najdalej się da. Do adminów livenet, śląskdatacenterCzas wyjść z piaskownicy, pogodzić się, ustalić pewne sprawy między sobą. Bo tylko klienci na tym tracą. Osobiście jako Wasz klient od ponad dwóch lat - o tej Waszej sprzeczce - "ja to rozumiem, ja to szanuję, ale gówno mnie to obchodzi"

    Dokładnie. Wczoraj adresy ip zostały podpięte pod ncg i udostępnione "starym" klientom via vpn. I podobnie jak wyżej: brak nowych adresów IP od slaskdatacenter, stare nie działają od 10:00 a nowego serwera w łodzi nie ma.


  4. Raczej nie fikcja, a dość obrzydliwe oszustwo.

     

    Pozostaje pytanie kto tu został oszukany?

     

    P. Grzegorz przez sitela lub vice versa

    sitel przez ncgroup

    A, może klienci przez P. Grzegorza ?

     

    Trudno powiedzieć, bynajmniej slaskdatacenter aka sitel dalej będzie utrzymywał serwery na starych warunkach. Przykre jest to, że ja jako klient od ponad 2 lat, posiadający te same adresy IP przez ponad 2 lata muszę je teraz zmieniać. Bo sitel nie zabezpieczył się na taka okoliczność, a adresy ip livenetu są własnością P. Grzegorza. Więc w stosunku do starych klientów jest to troszkę nie fair. Co do przytaczanych nowych styków przez ncgroup to dalej ich nie ma.

     

    http://www.robtex.com/as/as39869.html#peer

    http://www.robtex.com/as/as43470.html#peer

     

    Troszkę kiepsko to wygląda, co widać po pingach i loss.


  5. |------------------------------------------------------------------------------------------|
    |                                      WinMTR statistics                                   |
    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
    |                           192.168.251.1 -    0 |  117 |  117 |    0 |    0 |    1 |    1 |
    |                   No response from host -  100 |  117 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
    |                   No response from host -  100 |  116 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
    |                           84.116.252.13 -    0 |  116 |  116 |   10 |   13 |   28 |   13 |
    |                            84.116.252.9 -   39 |  116 |   71 |   10 |   13 |   45 |   12 |
    |                          84.116.252.190 -    0 |  116 |  116 |   10 |   13 |   60 |   11 |
    |                          Dialog.plix.pl -    0 |  116 |  116 |   10 |   12 |   24 |   11 |
    |              r-3-lod.lodz.dialog.net.pl -    0 |  116 |  116 |   14 |   19 |  212 |   14 |
    |                          kix.ncgroup.pl -   20 |  116 |   93 |   13 |   15 |   30 |   14 |
    |           host-91-203-223-10.ncgroup.pl -   22 |  116 |   91 |   13 |   15 |   26 |   14 |
    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
      WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( stanimir@cr.nivis.com )
    

     

     

    No to ncgroup ma kix i loss 22%. Po tym co obserwuje przez ostatnie dni, to przypomina mi się livenet sprzed 1.5 roku. 0 peeringow, same tranzyty i codzienne lossy.


  6. Badanie 91.204.160.4 z 32 bajtami danych:

    Odpowiedź z 91.204.160.4: bajtów=32 czas=15ms TTL=56

    Odpowiedź z 91.204.160.4: bajtów=32 czas=16ms TTL=56

    Odpowiedź z 91.204.160.4: bajtów=32 czas=15ms TTL=56

    Odpowiedź z 91.204.160.4: bajtów=32 czas=16ms TTL=56

     

    Odpowiedź z 91.203.223.10: bajtów=32 czas=17ms TTL=55

    Odpowiedź z 91.203.223.10: bajtów=32 czas=38ms TTL=55

    Odpowiedź z 91.203.223.10: bajtów=32 czas=21ms TTL=55

    Odpowiedź z 91.203.223.10: bajtów=32 czas=44ms TTL=55

     

    z upc

     

     

    --- 91.204.160.4 ping statistics ---

    10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9035ms

    rtt min/avg/max/mdev = 28.259/28.674/29.242/0.356 ms

     

    --- livenet.pl ping statistics ---

    10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9035ms

    rtt min/avg/max/mdev = 30.819/36.938/52.658/6.643 ms

     

     

     

    z serwera w .nl

     

    Ja widzę o 50-100% wyższy ping, skoki pingu (raz 30, później 52ms)

    Może i datacenter super wyposażone, ale połączenie ze światem kiepskie.


  7. Jedno mnie zastanawia - "Szczególny nacisk został położony na możliwość zachowania przez obecnych klientów marki LIVENET.PL, dotychczasowych adresów Internetowych a także adresacji IP."

     

    Czyli rozumiem ze IP 91.204.160-3 będą teraz w ncgroup ? Bo mój serwer jest nadal w sitelu, livenet się w sprawie przenosin nie kontaktował. Czy klienci zachowają obecne warunki (opłaty, specyfikacje .itd) ? Bo skoro co jakiś czas płaciłem za upgrade sprzętu, to po prostu szkoda było by zaczynać od nowa w "nowym" livenecie.


  8. @err

    Czy to prawda ze są czesto restarty?

     

    @lolek ;)

    Rozumiem ze masz u nich serwer tak? Kiedy ostatni raz miales jakis problem z nimi?

     

     

    Troche mnie zdziwiła cena tych dedykow bo tanie są ze nie wiem, więc pomyslałem ze są nie stabilne albo inne klopoty z nimi są.

     

    Zdarzały się problemy z zasilaniem, jednak obecnie jest (chyba?) wszystko ok. Nie były to oczywiście rebooty co 1h, ale utrudniały działanie. Obecnie sporo firm z przedziału vps oraz shared ma tam dedyki, a na pewno nie trzymali by kont klientów na serwerach w firmie gdzie są ciągłe rebooty czy pady sieci. Jak za tą cene oferta jest bardzo dobra.

     

    Wady:

     

    - Brak panelu do rebootu

    - Brak wykresów/licznika użycia łącza

     

    Zalety:

     

    - możliwe oferty dobrane pod klienta

    - dobry stosunek możliwości/cena


  9. Livenet sprzedaje serwery dedykowane. Ja najbardziej lubię livenet za to, że bez problemów można za jednorazową opłatą rozbudować swój serwer. Serwer mam od ~2 lat. Były lepsze i gorsze czasy- unstable sieć i zasilanie. Obecnie wszystko działa ok i myślę że serwer spełni twoje oczekiwania.


  10. Seria unmeter jest pomyłką dla każdego.

    Host                                                                                              Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
    1. rbx-xx-m1.routers.ovh.net                                                                       0.0%    39    0.2   0.3   0.2   0.8   0.1
    2. 91.121.130.130                                                                                 15.4%    39    1.5  22.7   0.3 216.4  50.1
    3. 10g.fra-5-6k.routers.chtix.eu                                                                   0.0%    38  107.9  46.3   8.0 217.6  61.7
    4. 20g.fra-1-6k.routers.chtix.eu                                                                   2.6%    38   56.4  40.8   8.1 207.1  57.3
    5. 10g.tpsa.routers.chtix.eu                                                                      27.0%    38    9.2   9.2   8.6   9.7   0.2
    6. tpsa-4.GW.opentransit.net                                                                      28.9%    38   28.6  28.9  28.6  34.5   1.1
    7. war-ar2.tpnet.pl                                                                               29.7%    38  110.1  35.9  30.9 110.1  16.5
    8. lg.tpnet.pl                                                                                    34.2%    38   31.2  31.3  31.2  32.3   0.2

     

    Loss do sieci tp, telefonica .itp wynosi 30-50% w godzinach 17-24. Musiał byś na stronie napisać coś w stylu "Dla użytkowników TP strona nie dostępna w godzinach 17-24"


  11. 3. Podobny zestaw łącz do innych budżetowych dc w Polsce.

    6. Z tym to jest różnie, czasem można uzyskać coś po 15min, czasem trzeba czekać 12h

    8. Transferred 1 file totaling 31,78 MB in 8,41 seconds (3,82 MB/s) ~30mbit

    9. W nowej lokalizacji brak jest prawdopodobnie agregatu (w ostatnim tygodniu 2 restarty)

     

    Mimo to:

     

    System Availability: 97.8361%

    Total Uptime: 54d 14h:26m:0s

    Total Downtime: 1d 4h:59m:1s

     

    Więc nie jest to 89%.

     

     

    10. Tutaj prawda, dobrym pomysłem był by system informacji o przerwach, awariach, konserwacja w stylu ovh - prace.ovh.pl

     

     

    Jednak nie ma co się oszukiwać, oferta livenetu to grosze jak na pl.

×