Skocz do zawartości

krzysztofgda

WHT Pro
  • Zawartość

    141
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Posty napisane przez krzysztofgda


  1. Jeśli potrzebujesz porządnie działającej poczty zobacz w naszej ofercie serwerów https://www.iq.pl/oferta/hosting/poczta-pro/

     

    Co jest w tym nie wyjątkowego ? Poczta obsługiwana jest przez klaster serwerów bez SPOF przez co praktycznie dostępność przez lata nie spadła poniżej 99.999% Same dane trzymane są na macierzach NetApp'a co gwarantuje ich bezpieczeństwo. Dodatkowo z końcem 2016 roku uruchomiliśmy Disaster Recovery dla storage poczty do innej lokalizacji oddalonej o 10km. Dane replikują się co 5 min. Oferowana pojemność to nawet 10 TB.

    Unikalny pakiet funkcjonalności:

    • Nadzór korespondencji Poczta Pro: umożliwia przekierowanie wiadomości pocztowych wychodzących, na dowolny adres Email.
    • vSMTP Poczta Pro: pozwala na wysyłanie poczty z dedykowanego adresu IP co ogranicza wpływ innych użytkowników na reputację adresu.
    • Kopia poczty: zapewnia łatwy dostęp do kopii konta pocztowego (nie wpływa na wskaźnik użycia miejsca) przez www, która jest wykonywana 5 razy na dobę i przechowywana przez cztery tygodnie.

    Pozdrawiam

     

    Krzysztof Lendzion


  2. Zawsze możesz zażyczyć sobie nowe dyski twarde. Co nie gwarantuje tego, że one nie ulegną awarii, ale przynajmniej w przypadku SSD unikniesz uzyskania "wyeksploatowanych zapisami".

     

    Ważniejszą kwestią czy dyski ma rok czy 1 m-c jest kwestia rodzaju dysków niezależnie czy to dysk talerzowy czy SSD ważne abyś wiedział co kupujesz i do czego Np WD http://www.wdc.com/pl/products/catalog/ jest kilka lini , które różnią się nie tylko ceną ...

     

    Jeszcze bardziej jest to istotne przy SSD. Warto porównywać parametry takie jak DWPD http://www.storagesearch.com/dwpd.html czy np. dyski mają kondensatory dla ochrony danych.

     

    Generalnie unikałbym dysków klasy "desktop" i "laptop" w serwerach.

     

    Proponuje też jak to napisano powyżej , monitorować stan dysków i samego RAID - to podstawa.


  3. Zgadza się, CPU nie jest może najwyższych lotów, ale miała być to alternatywa dla mocnego VPS'a.

    Po za tym jest to dedykowany serwer i nie współdzieli zasobów jak przy VPS a także nie ma "narzutu" wirtualizacji.

     

    Co do ceny: na tym forum firmy sprzedają serwery dedykowane po 200 PLN brutto pewnie za chwilę pojawią się takie co dadzą w cenie administracje. Maja do tego prawo i nie będę tego komentował. My staramy się dać coś więcej niż tylko niską cenę.

     

    Osobiście uważam, że jeśli mogę dopłacić usługi / towaru np 30% i mieć pewność i święty spokój to to robię.


  4. DELL R320 1 x CPU

    http://www.dell.com/us/enterprise/p/poweredge-r320/pd

    Up to 192GB (6 DIMM slots) 2GB/4GB/8GB/16GB/32GB DDR3 up to 1600M T/s

     

     

    DELL R420 2 x CPU

    http://www.dell.com/us/enterprise/p/poweredge-r420/pd

    Up to 384GB (12 DIMM slots) 2GB/4GB/8GB/16GB/32GB DDR3 up to 1600M T/s

     

    albo R620 :)

     

    http://www.dell.com/us/enterprise/p/poweredge-r620/pd

    Up to 768GB (24 DIMM slots) 2GB/4GB/8GB/16GB/32GB DDR3 up to 1600M T/s


  5. Pewnie może być problem, ale zawsze warto porównać koszty bo jeśli różnica nie będzie duża warto dopłacić, bo w porównaniu do serwerów to inna liga sprzętu. Zreszta same Supermicro tak super mechanicznie tez nie jest dopracowane.

     

    Pytanie kolejne ile da deduplikacja / kompresja.

    W przypadku NetApp FAS2240-2 lub NetApp FAS2240-4 jest wszystko FC, iSCSI, CIFS, NFS.

     

    No i co z backupem :)


  6. Nie wiem jaki jest budżet w tym projekcie ani jakiego rodzaju dane będą składowane, ale przy takiej ilości danych może warto się pochylić nad rozwiązaniami typu deduplikacja czy kompresja. Takie rozwiązania ma w swoich produktach np NetApp.

    Te technologie pozwolą zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt % miejsca na HDD. Można o tym poczytać min. tu:

     

    http://www.macierze-netapp.pl/technologie/deduplikacja.html

    http://macierze-netapp.pl/technologie/kompresja-danych.html


  7. IQ nie jest moim partnerem biznesowym tylko usługodawcą. Aby IQ była moim partnerem biznesowym, musi się jeszcze sporo nauczyć.

     

    Lendzion w korespondencji ze mną też tego zdaje się nie rozumiał i używał notorycznie i zupełnie niepotrzebnie sformułowania "partner biznesowy". Wreszcie, po kolejnym mailu zrozumiał na czym polega relacja JA

     

     

    Pan Kozakiewicz zapomniał o fakcie, ze w ciągu naszej współpracy kilkakrotnie wykraczaliśmy po za standardowe relacje klient usługodawca min.:

     

    - z tytułu polecania usług hostingowych IQ PL swoim klientom co najmniej 2 krotnie zwiększaliśmy parametry zakupionych usług do nie standardowego poziomu ( pamięć i pojemność) bez dopłaty.

     

    - na potrzeby jakiegoś projektu Pana Kozkiewicza udostępniliśmy na okres testowy serwer dedykowany, czego nigdy nie praktykujemy.

     

    - co najmniej kilka razy rozwiązaliśmy problem z oprogramowaniem Pana Kozakiewicza co także nie było naszym obowiązkiem jako dostawcy usługi hostingowej.


  8. a prosze:

     

    "Od:

     

    Robert Kozakiewicz

    Do:

     

    Bok Iq Pl

    Załącznik:

     

    file-2, 4.9 KBytes

    Korzystając z chwili przerwy...

     

    Kilka spraw, Lendzion, tak na zakończenie korzystania z twojej upadającej

    firmy obwieszonej nalepkami jak tandetny samochód z lat 70-tych piszę

    poniżej. Chcesz - przeczytaj, to może się czegoś nauczysz od człowieka,

    który w roku 1997 miał już własną firmę hostingową w Łodzi. Źródła trudnych

    słów masz na końcu maila, żebyś się nie przemęczał.

     

    1. Zacznijmy od psychologii a raczej od psychopatologii...

    Tak sobie myślę, że cię za dużo bito w młodości. Teraz sądzę, że wyżywasz

    się na ludziach - swoich klientach a być może i na pracownikach. To

    tłumaczyłoby nerwowe zachowania pani Moniki oraz tego neurastenicznego

    kretyna odbierającego telefony. Pokazujesz, że jedyna racja to twoja racja a

    ci biedni ludzie się po prostu boją swojego szefa. Klinicznie wygląda to tak

    - jeśli pracownicy boją się szefa to znaczy, że to nie jest w nich problem

    tylko w nim. Zazwyczaj jest to kompletny debil, który swoją chorą

    osobowością narzuca im swoje mało przytomne racje zmuszając do respektowania

    zasad, z którymi się nie zgadzają. Pracownicy, aby utrzymać swoje posady

    udają, że nic się nie dzieje i zaniedbują swoje obowiązki kosztem iluzji

    pokazywanej szefowi. Żadne argumenty nie docierają do takiego niedorozwoja

    umysłowego bo przecież nie może zrozumieć sytuacji, w jakiej sie znajduje. A

    dlaczego? Ano dlatego, że jego pojęcie rzeczywistości jest ograniczone tym,

    ile razy dostał wpierdol od swojego tatusia. Taki niedorozwój ma tylko jedną

    cechę, która go wyróżnia - dominacja. Dominacja za wszelką cenę,

    doprowadzająca do destrukcji. Czym może być innym jak nie destrukcją

    wychowanie na pasku ojca? Metody wychowawcze nie opierają się na przemocy a

    na nieustannym tłumaczeniu zdrowych metod myślenia. Mamy zatem szefów,

    którzy molestują swoje sekretarki, wyżywają się na swoich pracownikach, nie

    szanuja klientów. Dlaczego? Bo tak zostali NAUCZENI przez jeszcze bardziej

    popierdolonych rodziców.

     

    2. Sprawy handlowe.

    Powiem ci coś - twoja racja nikogo nie obchodzi. Twoja racja to racja

    handlarza, których jest na tym rynku ponad 1000. Jeden wierzgający handlarz,

    pokazujący, że jest najważniejszy na świecie to nic. Po prostu zero, które

    oczywiście znajdzie klientów ale sposób ich obsługi jest żenujący. 40

    (CZTERDZIEŚCI) maili trwa dyskusja z IQ na tematy tak proste, że na

    pierwszym wykładzie z informatyki powinni wszyscy to wiedzieć jaka jest

    odpowiedź. 30 maili na temat nieco łatwiejszy..... Coś mi sie wydaje, że ten

    rynek strasznie upada. Kretyni zajmują się sieciami i serwerami. To skandal.

    Trzeba dzwonić, pisać, powtarzać i tak do za***ania aż w końcu jakiś

    kompletny kretyn spyta: - ale o so siem roschsiiiii????

    O co się rozchodzi? Ano o to, że debil szef zatrudnia jeszcze większych

    debili od siebie bo gdyby zatrudnił lepszych to pewnie by wyszedł na

    zwykłego wieśniaka od sadzenia kartofli. Ludzie z tej branży bardzo szybko

    chwytają kto kim jest i szybko ustawiają hierarchię. Można zdobyć szacunek

    na 2 sposoby. Poprzez wiedzę i pomoc lub poprzez agresję i argument siły.

    Coraz częściej widzę to drugie a w przypadku IQ jestem wręcz przekonany o

    słuszności moich wniosków.

     

    3. Relacje z klientami.

    Istnieje powiedzenie "Klient nasz pan". Po 2 latach wydawania pieniędzy w IQ

    śmiem twierdzić, że to jest slogan bez żadnej wartości. Myślę sobie, że

    skoro "klient nasz pan" to należy się nim opiekować a nie zrażać do siebie.

    Otóż, doświadczenia z rynku hostingu pokazują mi, że to proste i każdemu

    znane zdanie jest wiadrem pomyj na głowę człowieka, mającego w portfelu

    pieniądze do wydania na hosting. Chamstwo, buractwo, analfabetyzm i brak

    przygotowania handlowego to oferta firm, które błyszczą certyfikatami i

    innymi pierdołami. Zgłoszenia problemów z jakością usług do instytucji

    certyfikujących pokazuje, że to zwykłe kumplostwo nie mające z jakością nic

    wspólnego. Może to kupiony znaczek od kumpla spod budki z piwem? Nie wiem,

    nie widziałem, nie znam się. Widziałem znaczek, widziałem reklamę, widziałem

    brak reakcji na skargi odnośnie jakości, widziałem ignorancję, widziałem

    brak reakcji "instytucji certyfikującej" i nadal nie widzę odpowiedzi na

    skargę złożona w zeszłym roku na IQ.

     

    To tylko początek, drogi panie prezesie. Reszty dowiesz w się z Internetu.

    Radzę już dzisiaj iśc do prawnika i zapytać co możesz z tym zrobić. Moje

    wkurwienie na IQ po arogancji obsługi IQ w związku z przenosinami

    horoskopia.info sięgnęło zenitu. Możesz sobie pogratulować tego, że już nic

    nie możesz zrobić i potwierdzi to twój prawnik.

     

    --

    Pozdrawiam,

    Robert Kozakiewicz

     

     

    -----

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Psychopatologia

    http://www.encyklopedia.biolog.pl/index.php?haslo=Neurastenik

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Hierarchia"

     

     

     

    Przypominam, ze:

     

    - użytkownik Database to Pan Robert Kozakiewicz, współwłaściciel i pełnomocnik firmy Platnosci-Online Sp.z o.o.

     

    - W swoich postach tutułuje mnie "Szefu". Jak widać w mailach jedzie za mną krótko po nazwisku.

    • Upvote 1

  9. Pan Kozakiewicz manipuluje faktami.

     

    np:

    Zwróciłem mu uwagę jego zachowanie kiedy otrzymałem e-mail w którego 1 wersie było napisane

     

    > > 2011-06-03 07:30 - Robert Kozakiewicz napisał:

    > >

    > > > Rozmowa z debilem, znów....

     

     

    Generalnie kilkanaście razy używał w korespondencji do mnie na naszych pracowników zwrotów typu :

    debile, idioci, kretyni.

     

    Usłyszałem też, że "ojciec mnie napierdalał" i ze "skończę pod mostem".

    Wszytko to jest w e-mailach.

     

    no comment .....


  10. @GrandBB w dobrym tonie jest nie wypowiadać w temacie firm konkurencyjnych.

     

    Nie kwestionuje autentyczności korespondencji cytowanej przez Pana Kozakiewicza, została ona jednak przytoczona w sposób tendencyjny i jest wyrwana z szerszego kontekstu.

     

    Szkoda, że Pan Kozakiewicz nie zacytował swoich wypowiedzi, ale widać uznał, ze nie nadają się do cytowania publicznie - ale o tym jutro.


  11. Panie Robercie,

     

    Szkoda ze nie starczyło Panu odwagi aby podpisać się pod tą opinia.

     

    Jutro oficjalnie ustosunkujemy się do tego co Pan Robert Kozakiewicz, współwłaściciel i pełnomocnik firmy Płatności Online sp. z o.o. napisał na temat naszej firmy.

     

    Każdy będzie mógł sobie wyrobić opinie o tym Panu i firmie, która reprezentuje.

    Zachęcam także do lektury tego wątku:

     

    http://www.goldenline.pl/forum/1160348/wirtualny-najlepsze-platne-w-miare-tanie-serwery-www/s/1

     

     

    //Administracja: Oficjalne stanowisko firmy IQ PL Sp. z o.o.

     

    http://www.webhostingtalk.pl/topic/30712-ostrzezenie-iq-firma-podobno-hostingowa/page__view__findpost__p__256144


  12. @lol161,

     

    Wykonania operacji o która prosiłeś nie trwa 5 minut. Trzeba: przeczytać wiadomość, zalogować się na 1 serwer, znalesc odpowiednie pliki, spakować je (to tez trwa), zalogować na drugi serwer i przegrać je na niego w odpowiednie miejsce i wysłać e-mail.

     

    Kupiłeś usługę w proste.pl czyli w naszej taniej marce. Usługi wykonywania backupu na ŻYCZENIE lub jego przywracania na ŻYCZENIE zawsze były płatne symboliczna kwotę.

     

    Praca wykwalifikowanego pracownika (przecież BOK nie zajmuje się takimi operacjami) kosztuje i to nie 15 PLN za 1h.


  13. @polonus wszystkie zgłoszenia do BOK sś rejestrowane i praktycznie nie ma możliwości aby klient nie otrzymał na nie odpowiedzi. Dlaczego nie chcesz napisać jakie masz konto ? Chciałbym sprawdzić kiedy nie otrzymałeś odpowiedzi i ewentualnie wyciągnąć konsekwencje wobec osoby, która dopuściła się zaniedbania - z tego co piszesz cutuje "To smutne, że na odpowiedź (jeśli w ogóle padnie) z BOK można czekać i czekać" to jest jakaś tragedia a to nie jest zgodne z prawda.

     

    Dlatego skoro jak piszesz wszyscy maja się wzajemnie szanować niech zasady bedą równe - rzucasz poważne oskarżenia to wypadało by się pod nim podpisać.

     

    @lol161 oplata jest zgodna z cennikiem, dostęp do poczty masz przez POP3 wiec nie widzę problemu aby pobrał sobie wiadomości ta droga.


  14.  

    Oczywiście, oczywiście... ( vide: "plusikowe w hołdzie polakowi" )

    ;)

     

    Ja nie twierdzę, że VPSy w Twojej firmie są bee, ale tak samo jak maluch nie pojedzie 250 KM/h,

    tak prosta maszyna 1U z 4 dyskami nie ma nie wiadomo jak wysokiej wydajności i skalowalności.

    Od tyle...

     

    Ja nie mowie, że to ma nie wiadomo jaka wydajność i wiadomo co jest wąskim gardłem, ale nie pisz że to slaby sprzęt i slabe usługi.

     

    Zanim ocenisz nasze podejście do usług a pośrednio do klientów etc. wpadnij przy okazji urlopu to coś Ci pokażę :)


  15. Tylko powiedz nam ile musialby kosztowac serwer VPS z wykorzystaniem jakiejś macierzy np http://www.equallogic.com/products/default.aspx?id=8329

    , która kosztuje jakieś 100 K PLN ?

     

    Inna sprawa to, ze wygłaszasz opinie o czymś czego nie używałeś.

     

    Od zawsze dla naszej firmy ważna była jakość usług. Nigdy nie oszczędzaliśmy na sprzęcie. Gdyby to sie nie sprawdzało to byśmy tego nie stosowali ...


  16. Z tym IQ to bym uważał jeśli faktycznie interesuje Cię bardzo wysoka jakość działania VPSa przez cały okres trwania współpracy,

    bo ich VPSy managed są uruchamianie na wzorcowej maszynie o dość kiepskich parametrach.

    Macierz RAID10 ze skromnych 4 dysków przy 32 GB RAM ( co pozwala oszacować ilość VPSów per HN ),

    to nie jest wzorzec wydajności.

     

    Mówienie o serwerze, ktory kosztuje w zakupie jakieś 16.000 netto PLN ze ma kiepskie parametry to to chyba żart ....

     

    Jak rozumiem, sugerujesz ze CPU i RAM jest za dużo w stosunku do pojemności i wydajności HDD ?

    Serwery wyposarzone są w dyski SAS 15K oraz wydajne kontrolery PERC H700 z 512 MB cache.

    Jeśli taka konfiguracja nie była by wydajna to byśmy jej nie stosowali. Przecież to oczywiste, a ze ramu jest trochę więcej niż potrzeba no cóż lepiej więcej niż miej.


  17. Ustosunkuje się do 2 postów:

     

    @polonus

    Prosiłem dwa razy abyś podał nazwę usługi o której piszesz. Nie wiem z czego wynika problem z ich podaniem, przecież mozesz zrobić to prze PW - nie musisz podawać ich na forum

     

    @tnt16

    tytułem wstępu: od prawie dwóch tygodni czekamy na rozwiązanie problemu z bazami danych. Te dwie których problem dotyczy generują do 30% obciażeania CPU !!!

     

    Jeśli my czekamy 12 dni to nie rozumiem pretensji skoro na e-mail wysłany w sobotę o około 7.30 dostajesz odpowiedz o 10.30 ? Pomijam fakt, że dzień wcześniej prosisz o dokonanie zrzutu bazy, która ma ponad 60 MB i dlatego są problemy z eksportem przez PMA, ale już nie podajesz jaj nazwy a na swoim kocie max 9 baz danych - to też wpływa na czas w jakim jestes obsługiwany.

     

    Wymieniłeś z bok mini 20 maili w ten weekend, mamy tez innych klientów a także prace planowe które trzeba przeprowadzić.

     

    Przenosząc stronę na inny serwer należało liczyć się z jakimiś utrudnianiami. Każda zmiana wpisu w DNS wiąże się z koniecznością propagacji zmian. Na nowym serwerze miałeś dodana subdomene w naszej domenie wiec można było przenieś stronie i przed zmianami ja przetestować. Moza było także zwrócić się do nas o pomoc przy przenosinach choćby w zmianie TTL domeny.

     

    Inna sprawa to samo zatwierdzanie domen. Wiemy ze generuje to spore trudności, ale prowadzone są prace i w ciągu max 2 m-cy nie będzie ta czynność konieczna.

     

    Na koniec mogę tylko powiedzieć, że ubolewam, że po ponad rocznej bezproblrmowej współpracy dochodzi do takiej sytuacji ...


  18. Obowiązkiem usługodawcy jest monitoring i dbanie o płynne działanie wszystkich stron umieszczonych na jego serwerach, więc ciśnij IQ do skutku.

     

    Dokladnie, prosze o kontakt z BOK.

     

    Nie potrafie skomentowac tej wypowedzi nie znajac sprawy.Przyczyn moze byc conajmiej klika np: przekraczanie masymalnej ilosci poaczen do http.

     

    My ze swojej strony nie dopuszczamy do tego, aby serwery byly nadmiernie obciazone przez nadmierna ilosc klientow. Zreszta ciagu ostaniego roku wszystkie serwery WWW ktore wykorzystywalismy do tej pory DELL R200 i DELL SC 1435 zostaly wymienione na nowe, 11 generacji.

×