Skocz do zawartości

Robert Rodziewicz

Użytkownicy
  • Zawartość

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Posty napisane przez Robert Rodziewicz


  1. Zmiana VPS na serwer dedykowany.

     

    Zamówienie: 14/01/2015 z niestandardowa konfiguracją (Zmiana CPU i SSD + RAM)

    Realizacja: 19/01/2015

    Ocena: 5/5

     

    W Mintshost kilka miesięcy temu zamówiłem VPS. W kilka miesięcy ruch na stronie wzrósł kilkukrotnie i niestety VPS lekko nie domagał. Wysłałem kilka zgłoszeń z "uprzejmościami" ale po analizie przyszedł czas na przejście na serwer dedykowany.

     

    Podoba mi się podejście do klienta. W czasie rozmowy nie było problemów z konfiguracją i zamówieniem serwera dedykowanego pod moje potrzeby (na ten moment). Konfiguracja i przeniesienie usług bez problemu. Dostałem powiadomienie na email, że gotowe.

     

    Chciałem podziękować za pomoc @mikorol za pomoc. Fajnie, że można tez wszystko załatwić przez Skype.

     

     

    Teraz będę testował wydajność i stabilność dedyka.


  2. niestety to prawda że można u nich trafić na słabą maszynę/zajechaną

    miałem podobny przypadek ale opłaciłem vps na rok i postanowiłem powalczyć, otrzymałem po paru dniach SSD

     

    Też mam VPS 2x2,8 GHz z 5 GB RAM i mam problemy ze stroną.

     

    Odwiedzin dzienni około 3k do 10k i poprosiłem o pomoc w konfiguracji aby zoptymalizować VPS.

     

    Też otrzymałem informacje że zostanie dodany SSD. Jak kupowałem VPS to bylo w konfiguracji, że jest SSD.

     

    O co chodzi z tymi dyskami? Czy są w standardzie czy nie?


  3.  

    No ale skoro zrobi to na subdomenie, to będzie do niej linkował a nie do domeny głównej na której nic nie będzie.

     

    SEO - może rozwinę to tak.

     

    1. Jeżeli będzie tylko forum i nic więcej.

     

    Będzie to nowa domena i praca nad pozycjonowaniem zaczyna się od planowania. Jeżeli miało by to być tylko forum i nic więcej to instalacja powinna być na domenie głównej i po sprawie. Wybór instalacji na subdomenie zasugerował mi, że:

     

    2. Forum i inne strony.

     

    Subdomena to zawsze oddzielna strona. Wartość zawartości strony daje moc zawsze w lewo do domeny głównej. Czyli wszystko po adresie:

     

    studentow.com.pl/ xxxxxxxx

    studentow.com.pl/forum - np. forum iIP.Board

    studentow.com.pl//ogloszenia - np. Joomla

    studentow.com.pl/wiadomosci inp. Wordpress

     

    będzie pracowało zawsze na pozycjonowanie głównej domeny a przy okazji całego serwisu. Na głównej domenie możesz zainstalować kilka/kilkadziesiąt różnych stron używając np silników forum, cms itp. Każdy kolejna podstrona wzmacnia domenę.

     

    Jeżeli zrobisz na odwrót czyli:

     

    studentow.com.pl/

    forum.studentow.com.pl - np. forum iIP.Board

    ogloszenia.studentow.com.pl- np. Joomla

    wiadomosci.studentow.com.pl inp. Wordpress

     

    Każda ta strona na subdomenie dla google jest jako oddzielna strona. Każda stronę w przyszłości musisz pozycjonować osobno i żadna nie przekazuje mocy domenie głównej.

     

     

    Dla przykładu stronę ze stopki rozwiązałem w sposób, że forum jest: poloniairlandia.pl/forum

    To pozwala mi łatwiej dopalć stronę główną i efekt jest taki, że strona działa od marca a na przykładowa frazę:

    - irlandia - Top3 dla google.pl

     

    Decyzja należy do Ciebie ale przemyśl to dokładnie. Pozdrawiam


  4. Ja jeżeli chodzi o cenę polecę Ci dwie firmy.

     

    Hosting: netmark.pl

    VPS: mintshost.pl

     

    Strona ze stopki jest na VPS z Mintshost.pl - chyba 258 zł przy opłacie rocznej a ruch na stronie to 150.000 odsłon miesięcznie i nie widzę problemów z wydajnością. Cena obejmuje panel Direct Admin do zarządzanie stronami www, pocztą itp na serwerze.


  5. I tracisz trochę na SEO używając subdomen (forum.studentow.tld, blogi.studentow.tld) zamiast jednej domeny (domena.tld/forum, domena.tld/blogi).

     

    Traci całe SEO, każda sub domena jest traktowana przez google jako osobna strona i każda musi być pozycjonowana samodzielnie (Można się linkować ale to inna sprawa)

     

    Druga opcja zdecydowanie lepsza - cała siła idzie na domenę główną.


  6. Następnym razem musisz znowu napisać na forum. Firma dba o PR, a ten psuje się w przypadku takich tematów na forum. Jak odpisali Ci na ticket, że nie pomogą, bo nie, to przecież nikt tego nie zobaczy, a tutaj....

     

    Czasem komunikacja zawodzi, czasem konsultant ma gorszy dzień. Mam nadzieję, że ktoś wyciągnie z tego wnioski.

     

    Ja nie jestem pamiętliwy i dzisiaj dokupiłem dodatkowy RAM do VPS - czyli wydałem kolejne PLN dając kredyt zaufania.

     

    :rolleyes:

    • Upvote 1

  7. Dziękuje wszystkim za opinie.

     

    @Robert Rodziewicz

    Wytłumaczyłem wszystko powyżej.

     

    @PatrykEliasz

    Tutaj nie chodzi o same soundtracki, wpisy "muzyka growa" to kategoria w której umieszczam najlepsze, warte zapamiętania utwory z danych gier którym towarzyszą opisy. :)

     

    @Kamikadze

    Postaram się coś z tym zdziałać - w sumie nie do końca miała to być strona z newsami, bardziej wspominki starych gier/recenzje którym towarzyszy jedynie garstka newsów dziennie. ;)

     

    Growa_RGB.jpg


  8. Witam. Mam pytanie.

     

    Zakupiłem VPS Classic 1 i po otrzymaniu emaila pojawił mi sie VPS w nowym panelu zarządzania.

     

    - dokupiłem Parallels Plesk i zrobiłem przeinstalowanie systemu.

     

    Po tym serwer zniknął z Panelu wraz z Parallels Plesk. Ilość usług 0. Dodam, że jak wchodzę na link servera przesłany eamilem moge sie zalogować na stronie do Parallels Plesk czyli serwer działa.

     

    Pytanie: Czy to jest normalne, że po zakupie nowego VPS musi upłynąć trochę czasu aby był widoczny w menadżerze czy powinienem to już zgłosić?

     

    Tw%C3%B3j_panel_klienta_OVH.jpg


  9.  

    Potraktuj sprawę jako zakończoną,

     

     

     

    @tgx

    Rozumiem i dla mnie nie ma sprawy.

     

    Dodam, że rozważałem 2 opcje zakupu VPS. Firma OVH serwer Classic i po czytaniu tego forum Wasza firma.

     

    Zasugerowałem się ocenami po prawej stronie na forum. Byliście na 3 miejscu i po sprawdzeniu cenny i informacja o pomocy w administracji serwera, która jest zamieszczona na Waszej stronie zdecydowałem się na to rozwiązanie. Jak wspomniałem mam tylko 2 wymagania: www + VPN

     

     

    BTW:

     

    Ja byłem zadowolony z odpowiedzi Pana Marka D w zgłoszeniu.

     

     

    OpenVPN nie uruchomił się automatycznie z powodu błędnej konfiguracji - poprawiłem już to i nie powinno byc w przyszlości z tym problemów.

    Gdyby cos się działo to jestesmy do dyspozycji.

  10.  

    Więc nadal masz serwer z samodzielną administracją tyle że dokupiłeś panel DirectAdmin.

     

    Sprawa naprawdę jest bardzo jasna. Dokupiłeś panel, ale częścią panelu nie jest administracja usługą vps.

     

    Wiesz napisze to tak. Zakupiłem VPS na miesiąc bez DA. Potem poprosiłem o zmianę VPS na opcję z DA i rozliczenie roczne.

    Przed tą operacją zapytałem konsultanta czy jest taka możliwość i dostałem odpowiedź, że tak. Płace za tego VPS według cennika jak za VPS z DA i otrzymałem informacje że to VPS z DA.

     

    15/05/2014 Zmiana rozliczenia usług VPS + DA - #156808

     

    Już uważałem tą sprawę za zakończoną i rozwiązaną ale czytając Twoją wypowiedź (@tgx Widzę, że pracujesz w tej firmie) napisze to tak:

     

    1. Nie przekonuj mnie, że nie mam tej opcji skoro ją mam a w WASZEJ FIRMIE coś nie działa!

     

    2. Zmienicie na stronie informacje co wchodzi w skład administracji w cenie.

    3. Zróbcie zebranie pracowników, ustalcie co robicie w ramach usługi aby każdy konsultant mówił to samo.

     

     

    WAŻNE:

     

    4. Proponuję zadbać o szkolenia dotyczące profesjonalnej komunikacji z klientem

    - nie jesteśmy znajomymi; kiedy się zwracam z pytaniem do konsultanta to oczekuje poważnego traktowania

    - kiedy piszemy na czacie; nie rozłączamy się bez pożegnania i podania jakieś informacji

    - kiedy się rozłączy czat; mamy podany email ostatniej rozmowy - wysyłamy jakąś informacje.

     

    Kiedy klient jest niezadowolony z jakości świadczenia usług :

    - AWARII PO WASZEJ STRONIE SPOWODOWAŁA TE BŁĘDY 22/09/2014

    22/09/2014 o godzinie: 06:16 - #243144

     

     

    TO PROPONUJĘ zająć się na poważnie PRZYWRÓCENIEM WSZYTKIEGO DO STANU PRZED AWARIĄ.

     

     

    Dodam jeszcze, że nie jest to pierwsza AWARIA od maja kiedy kupiłem VPS a było już kilka, które zgłosiłem.

     

    - poprzednio po przywróceniu błędy z bazą danych

    - przeinstalowanie silnika forum IP.Board jw.

     

     

    NA ZAKOŃCZENIE:

     

    Zwracam się do firmy z pytaniem. Czy mam tą sprawę uważać juz za rozwiązaną i zakończoną czy mam pozostać w niepewności, że podczas kolejnej AWARII będę musiał tracić kilka dni na to czy mam VPS z DA czy bez aby ktoś mi przywrócił

     

    WSZYSTKIE USŁUGI JAKIE OBECNIE DZIAŁAJĄ?

     

     

    * przepraszam czytelników, za używanie CapsLock i koloru ale krew mi się zagotowała kolejny raz.

    • Upvote 2

  11.  

    Niemniej jednak ciesze się że problem rozwiązany.

     

    Dziękuję Panie Marku za pomoc.
    Druga sprawa.
    Zadałem też pytanie na czacie i formularzu o rozbudowę VPS z powodu wzrastającego ruchu i zauważyłem, że VPS czasami potrzebuje więcej RAM (3GB RAM - obecnie). Zdarza się to w momentach dodania linku np. na fb z nowym wpisem i VPS nie może podołać z początkowym ruchem.
    Co mi Pan poleca mi aby zwiększyć możliwości do większego ruchu?
    - dodatkowy RAM
    - inny pakiet
    - inna konfiguracja VPS - (to mi polecono: NGINX + PHP-FPM + fcgi cache.)
    Co Zrobiłem - strona WordPress:
    - Wtyczka W3 Total Cache - opcja Browser cache + CloudFlare
    - CloudFlare - dodanie domeny - Ustawienia:
    Auto Minify: JS, CSS, HTML
    Rocket Loader: Automatic
    Minimum expire TTL: 4 hours

     

    Takie prawdziwe usługi z administracją nie są tanie, jaki budżet przewidujesz pod taka usługę?

     

     

    Witam i dziękuję za odpowiedź.

     

    - Potrzebuje VPS z Direct Admin dla strony www (odpowiednia początkowa konfiguracja pod większy ruch 100k - 200k miesiecznie)

    - instalacja OpnenVPN

    - jakiś panel do monitorowania wydajności serwera (Aktualne zużycie itp)

     

    To całe moje wymagania. Jeżeli wszystko działa nie mam zapotrzebowania na administrację VPS.


  12. I stał się cud.

     

    Zgłoszenie rozpoczęte 25/09 do dzisiaj 27/09 - brak pomocy.

     

     

    Po założeniu tematu tutaj na stronie: 27/09 - 16:47

    Naprawa VPN prze innego konsultanta: 27/09 - 17:29

     

    Morał z tego taki, że zgłoszenia do firmy Mintshost.pl lepiej dodawać tutaj na forum, niż bezpośrednio przez formularz i czat.

     

     

    Dziękuje: WebHostingTalk-Logo.png

     

     


  13. No, tak, ale

     

     

    Jak ten serwer uruchamiałeś, to zainstalowałeś na nim DA? Używasz DA? Możesz się do Direct Admina zalogować?

     

    Jeśli tak, to odpisz, że Twój serwer jest z DA. Może po prostu ktoś źle spojrzał. Jeśli nie, to podejrzewam, że będziesz go musiał przeinstalować z DA, żeby skorzystać z pomocy u nich.

     

    Wykupiłem sam serwer VPS i potem dokupiłem DA i poprosiłem o połączenie co firma zrobiła.

     

    Jeżeli konsultant JUŻ WIE, ŻE MAM DA to ponawiam pytanie czy mogę prosić o pomoc w temacie OpenVPN, które przestało działac po awarii VPS i ponownym przywróceniem przez firmę.

     

    Tutaj skrócona wersja rozmowy z (K) Konsultant:

     

    K:

    Ma Pan serwer z samodzielną administracją, my pomagamy tylko w przypadku DA.
    Gdy znajdzie Pan jakiś fragment w logach to wtedy nakierujemy.
    JA:
    Mam serwer z VPS z opcją Direct Admin opłacana rocznie.
    Prosze sobie poprawić dane.
    K:
    Witam,
    Jakie dane mam poprawić? Wiem, widzę jaką ma Pan usługę.
    JA:
    Skoro Pan widzi jaka mam usługę to dlaczego pisze Pan, że mam to sam zrobić.
    K:
    Administracja dotyczy samego panelu Directadmin... więc ?
    JA:
    Proszę o informacje ponieważ za serwer zapłaciłem za cały rok. Jeżeli zgłoszę rezygnację z usługi w jakiej formie zwracane są nadpłacone środki?
    Mintshost_pl_-_Panel_Klienta.jpg

  14. Dosyć sporny temat. Teoretycznie możesz się kłócić.

     

    Ja nie chce się kłócić. Wykupiłem usługę i chcę aby działała. Mam aż 2 wymagania www i vpn.

    Gdybym sam potrafił to naprawić to bym nie wysyłał zgłoszenia - ale nie umiem.

     

    Rozumiem gdybym ja źle cos skonfigurował itp. ale po awarii o której wiedzieli i naprawiali czy to jest trudne przywrócić mi VPN?

     

    W tym przypadku również tak samo, najpierw ci powiedzą, że wszystko będzie fajnie - masz kupić sobie usługę itp, a po pewnym czasie będą Cię zlewać i robić tylko to co konieczne. Ogólnie mam wrażenie, że ta firma celuje w target domowego przedszkola.

     

     

    Tak więc chciałem zapytać jakie polecacie rozwiązanie innej firmy.

    Zależy mi na VPS+DA z dobrym wsparciem technicznym.

     

    Ile oczekuje wsparcia?

    - Pierwsza konfiguracja

    - Uruchomienie VPN

     

    Preferuje płatności roczne.


  15. Witam.

     

    Chciałem się Was zapytać bo chyba nie rozumiem w jakim stopniu firma Mintshost.pl udziela wsparcia do zakupionych usług.

     

    Wykupiłem VPS z usługą Direct Admin z płatnością roczną. Mam tam dwie strony i uruchomiłem dla siebie OpenVPN ponieważ nie mieszkam w Polsce i nieraz korzystam z tej usługi.

     

    Co sie stało:

     

    - wszystko działało

    - 22/09/2014 awaria serwera VPS - wysłałem zgłoszenie - naprawiono usługę

     

    - zauważyłem, że usługa VPN nie działa

    - zgłoszenie prze formularz

    - rozmowa na czacie - informacja, że mam czekać na naprawę bo ktoś sie tym zajmuje

    - po następnym dniu przypomnienie w formularzu i otrzymałem odpowiedź:

     

     

     

    Witam,
    Ma Pan serwer z samodzielną administracją, my pomagamy tylko w przypadku DA.
    Gdy znajdzie Pan jakiś fragment w logach to wtedy nakierujemy.

     

     

    Moje pytania.

     

    1. Czy usługa OpenVpn zgodnie z informacja ze strony kiedy podejmowałem decyzje o zakupie usługi

    (- Darmowa pomoc techniczna oraz wgranie dodatkowych opcji według wymagań)

    jest opcją dodatkową

     

    2. Czy po awarii serwera VPS po stronie firmy, usługodawca powinien przywrócić działalność serwera w taki sposób aby wszystko działało jak przed awarią?

     

     

     

     

    Informacja ze stron Mintshost.pl dla VPS z Direct Admin:
    Administracje serwerem,w której skład wchodzi:
    - Instalacja, konfiguracja oraz zabezpieczenie serwera VPS wraz z panelem DirectAdmin
    - Darmowe przeniesienie domen i stron
    - Optymalizacja działania witryn
    - Aktualizacje bezpieczeństwa
    - Darmowa pomoc techniczna oraz wgranie dodatkowych opcji według wymagań

     

×