Skocz do zawartości

Kamil Mikielis

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Kamil Mikielis


  1. Średni CPM dla moich witryn z całkiem sporą popularnością ale średnią jakością zawartości wynosi mniej niż 1%

    Na stronach tzw. cukierkach z ładną szatą graficzną, porządnym contentem ale.. małą popularnością - wynosił max 10%, a dla niektórych kanałów reklamowych 15-18%.

    Czasami ta druga grupa wyprzedzała w zarobkach pierwszą, a utrzymanie takich serwisów jest dużo tańsze.

    Mój wniosek poparty własnymi doświadczeniami - nie tworzyć śmieciowych i średniackich serwisów (chyba że traktujemy je jako zaplecza pod pozycjonowanie) a robić na cacy :)

     

    Z drugiej strony znajomy doszedł do 25% skuteczności i... zawieszali mu kilkakrotnie witrynę (nie konto) z powodu wymuszania przypadkowych kliknięć. Odwiedzalność tej strony była rzędu do 100 uu dziennie, ale jak sobie policzymy 25 klików to jak na tak marną popularność na tankowanie było ;) Oczywiście skończyło się na całkowitym zawieszeniu wyświetlania reklam i strona przeszła na inny model zarobkowania zupełnie nieopłacalny w porównaniu do poprzedniego.

     

    Z drugiej strony jako reklamodawca AdWords (był rok kiedy tworzyło się kampanie po 10k/msc) wiem od obsługi AdWords, że średni CPC dla tamtej tematyki stron wynosił 0,5% - bo dociekaliśmy czy jesteśmy w stanie jeszcze bardziej zwiększyć CTR kliknięć z sieci partnerskiej w nasze reklamy, po wielu próbach i korespondencjach otrzymaliśmy odpowiedź właśnie mówiącą o średnim CTR w tej branży. Oczywiście po optymalizacji dało się jeszcze zwiększyć klikalność, nie zniechęciła nas informacja zwrotna od obsługi AdWords.

×