Utilaft
-
Zawartość
50 -
Rejestracja
-
Ostatnio
Posty napisane przez Utilaft
-
-
Każda mapa będzie miała budynki, drzewa itp. Jeden krok gracza = 32px. No i w bazie w tabeli mapy chciałbym mieć kolumne "kolizje" no i tam po przecinku np. 500 kolizji na mapie.
Jedno zapytanie na np. kolizje, zapisać to do jakiejś tablicy, a potem sprawdzać ifem.
-
Ok, a mogą mi jakieś doświadczone osoby, opowiedzieć o serwerze a mianowicie..
Kilka/naście/dziesiąt/set ? zapytań na sekundę.
Update do mysql co 32px , sprawdzanie kolizji z mysql przy tym.
Sprawdzanie pozycji innych Graczy itp.
Jaki serwer by mógł to uciągnąć? Dajmy na to 100 Graczy.
Tzn. procesor, ram, i inne tam.
-
Chodziło mi raczej, o 100 osób na moim skrypcie
-
Widzę, że robisz POST za każdym razem, gdy się postać ruszy i dopiero wtedy wyświetlasz animację - przesunięcie postaci.
1) Nie myślałeś o czymś "wydajniejszym" niż postowanie tego za każdym razem? Przykładowo - websockets wydaje się idealnym rozwiązaniem
2) Możesz również rysować animację ruchu PRZED wysłaniem posta/uzyskaniem odpowiedzi z serwera. W ten sposób: graczowi będzie się wydawało, że ruch jest płynny, a jego faktyczny ruch (ten, śledzony przez serwer i wysyłany innym graczom) będzie zależny od jego opóźnienia do serwera.
Większość gier multiplayer tak robi (chyba najbardziej znana, jaką mogę wymienić: world of warcraft) - co prawda, jeśli użytkownik ma problem z łączem, może sobie "chodzić" po świecie i nagle (gdy odzyska normalne połączenie) obudzić się gdzie indziej, lub nawet obudzić się z martwą postacią Możesz również synchronizować faktyczną pozycję klienta z serwerem co jakiś czas, żeby uniknąć sytuacji, w której klient wyprzedził o kilkanaście sekund serwer w ruchu. Mam nadzieję, że nic nie zamotałem
1. Myślałem, ale na razie pozostaje przy swojej koncepcji.
2. No fajna uwaga, przemyślę.
Najlepiej, w przypadku gier stosować tzw grubego klienta, czyli większość logiki trzymać po stronie aplikacji klienckiej, regularnie wysyłać dane do serwera w celu weryfikacji. Upraszczasz w tym momencie całą komunikację, gracz nie widzi, lub w większości przypadków nie jest świadomy występowania tzw. laga, przy większej ilości graczy serwer nie jest aż tak obciążony jak w przypadku innych rozwiązań.
Kolejna sprawa to używanie POST przy każdej akcji. Coś takiego możesz sobie robić w grze na kilka(naście) osób online. Jeśli będziesz chciał mieć większą grupę graczy to weź pod uwagę wydajność. Czym obsługujesz tego POSTa po stronie serwera? Jakiś PHP? Tego się nie robi w ten sposób, to dobre dla gierek w których nie ma dynamicznej akcji, gdzie tak naprawdę nie zależy na czasie. Samo PHP to już ogromny narzut operacji, dodatkowo debugowanie PHP to ... no właśnie, jakie debugowanie? Obsługą akcji graczy powinien zajmować się dedykowany proces po stronie serwera, najlepiej jeśli wszystko oprzesz o sockety, będziesz miał wtedy 2-kierunkową komunikację klient serwer, da Ci to np. możliwość wysyłania do gracza informacji o zdarzeniach.
Najlepsze imho rozwiązanie na dzien dzisiejszy to: klient jako aplikacja flash/java uruchamiana w oknie przeglądarki, serwer jako proces javy.
Jeśli będziesz miał jakieś pytania odnośnie samej javy lub rozwiązań które opisałem, zapraszam na PM. Sam w tym momencie tworzę grę przeglądarkową i jakiś czas temu miałem właśnie dylemat, jaką technologię wybrać.
Myślę, że jakiś dobry serwerek ze 100 osób może utrzyma, wszystko wyjdzie w praniu. Zobaczymy. Na razie "Work in progress"
-
Ok, bardzo dziękuje za propozycję - doceniam to. W takim razie, jak będę potrzebował, dam znać
-
Że tak powiem.. "work in progress"
Chodzenie płynne nie jest moim priorytetem, zajmę się tym, gdy ogarnę choć po części multiplayer ; )
-
http://utilaft.pl/test2/index.php
Login: Beta
haslo: beta
Na localhoscie po przytrzymaniu strzalki idzie spoko, tutaj nie.
A tutaj drugi link (dziękuje bardzo za udostępnienie mi kawałka serwera
)
http://utilaft.avatat.pl/index.php
Login: Beta
hasło: beta
I widzę różnicę, na avatacie idzie ok - jak na localhoscie
Kurcze, nie ma to jak masa doświadczonych ludzi na WHT
Musiałem zmniejszyć ilość pixeli do poruszania by to fajnie chodziło, ale dzięki temu zwiększyła się ilość zapytań.
-
Kurczę, Francja - daleko, Usa - jeszcze dalej. Obawiam się, że mogło by przycinać chyba jeszcze bardziej niż na mintshost
-
Myślę, że miesiąc by starczył.Miesiąc to będzie maks.Bo patrzyłem localhost, obrazek płynnie porusza się w ajaxie, a jak wrzucę na mintshost, są lagi.
-
Witam. Czy mógłby ktoś mi zaproponować za darmo konto hostingowe 50mb dysku oraz 2gb transferu? Potrzebuję ogarniętego serwera do testów ; )
Mój aktualny hosting, jakoś dziwnie działa.
Hosting wirtualny
-
Informacje o subtlepatters, tylko w przypadku projektów komercyjnych. Zrzynanie kodu, a inspiracja, to coś innego.
-
SubtlePattern -->stąd biorę.
grafiki do użytku komercyjnego, jedynie informacja o autorze w css.
Polecam wszystkim.
-
Koduję na "surowo", także nie używam ps'a
Można zamknąć. Dogadałem się z autorem ; )
-
@up. Dzięki za radę, tak zrobię!
-
Nie wiem czy tutaj umieszczałem go, ale kodu nigdy nie kopiowałem. Tam jest mój kod kropka w kropka.
Nie wiem czy tutaj go umieszczałem, ale kodu nigdy nie kopiowałem. Tutaj jest skopiowane kropka w kropkę.
-
Witam. Jakiś czas temu dodałem szablon do oceny, na pewne forum. Dzisiaj przypadkowo natknąłem się na stronę pewnego "delikwenta" z moim szablonem.
Zmienione pare obrazków i usunięta informacja o autorze, kod css, html jest ten sam. Dodam, że downloadu nigdzie nie umieszczałem, także musiał pobrać np. httrackiem.
Chciałbym się dowiedzieć, jak mogę taką osobę pociągnąć do odpowiedzialności(żadnych sądów itp). Chciałbym po prostu by usunął ten szablon, ale nie mam stosownych argumentów.
-
Ok, rozumiem. Jutro postaram się skończyć nowe layout, także dam go do oceny. Mam nadzieję, że będzie lepiej )
-
Trochę odkop napisałeś @up, ale ok, wykorzystam to do informacji ; ))
Szablon ten jest już nieaktualny, jestem w fazie prac nad nową wersją. Także proszę nie oceniać już tego szablonu, wszystko zostało powiedziane przez poprzedników.
-
Jak dla mnie bardzo brzydko. Do tego ten header ; ( Może spróbuj wygląd typu: http://pinterest.com/butyk/
-
@up i @up2 Dzięki. Pracuję nad szablonem portfolio + blog. Będzie to pierwszy projekt, tak dopracowany (mam nadzieję). Za kilka go skończę, i dam do oceny Potem zabieram się za OOP
-
@2up Nie wiem czy chodzi Ci jeśli Ty miałbyś pobrać, czy ja miałbym używać.
Jeśli to drugiego, to wole mieć gorsze - ale własne. Przy okazji cały czas się uczę. Jeśli chodzi o to pierwsze, to nie zamierzam ich nigdzie umieszczać, gdyż są jeszcze za słabe.
No i to co up mówi "z czasem wyrobisz swoją wyobraźnie graficzną" ; )
-
Inspirowałem się jak zawsze może trochę za bardzo.
@Up - Jeśli faktycznie "kwestia spostrzegania kolorów" to nie ma nic do tego zrzynka, bo wybierałem szablon do inspirowania się, ten który mi się podobał.
-
No tak, tak dokładniej to 16 ; )
-
Pod portfolio miało być. Ale z każdą godziną roboty, coraz mniej mi się podobał ten szablon, dlatego wystawiłem do oceny.
Sponsoring 50mb dysk, 2gb transferu
w Prośby
Napisano · Raportuj odpowiedź
Fizycznie nie mam tej tabeli, planuje ją.
Tabela maps, nazwa, id , typ, kolizje i inne c***e muje.
No i w kolizjach, po przecinku były by numery pixeli do zablokowania.
Jak chcę zapisać?
Tzn. robię zapytanie, zapisuje sobie te numerki kolizji do jakieś zmiennej bądź tablicy, no i sprawdzam