Skocz do zawartości

sebol

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez sebol


  1. Miałem ten sam problem z directadminem i debianem.

     

    W moim przypadku pomogło takie rozwiązanie:

     

    Rozwiązanie to rekompilacja Exima.

    Najpierw - instalacja bibliotek developerskich

     

     

    apt-get install libdb4.6-dev libperl-dev

     

     

    Potem źródełka - w tym przypadku z serwera DA

     

     

    wget http://files.directadmin.com/services/all/exim/exim-4.69.tar.gz

    tar xvzf exim-4.69.tar.gz

    cd exim-4.69/Local

    wget http://www.directadmin.com/Makefile

    perl -pi -e 's/^EXTRALIBS/#EXTRALIBS/' Makefile

     

    Mała modyfikacja Makefile

     

     

    HAVE_ICONV=no

     

     

    Potem właściwa kompilacja

     

     

    cd ..

    make

    make install

     

     

    Na koniec skopiowanie nowo skompilowanej binarki we właściwe miejsce

     

     

    cp -f /usr/sbin/exim-4.69-2 /usr/sbin/exim

    chmod 4755 /usr/sbin/exim

     

     

    I restart Exima

     

     

    /etc/init.d/exim restart


  2. Nie spodziewałem się takiego wysypu odpowiedzi dzięki chłopaki.:D

     

    TTL przy rekordach A mam ustawiony na na poziomie 86400

    a przy rekordach NS 3600.

     

    Moim dostawcą jest TP, może rzeczywiście tu też leży problem,gdyż jak przepinałem dns'y, to robiłem to u siebie. Sprawdzałem też u siebie i kiedy przeskoczyło (ok 20godz.), było coś nie tak z odbiorem i wysyłką maili to przepiąłem na te pierwotne, tyle że u kolegi, który ma innego dostawcę (MultiMedia) tam przeskoczyło w 15 do 20 min.

     

    Wracając do moich problemów z pocztą i zamuleniem serwera (między innymi: bardzo duża liczba maili w kolejce) może to być spowodowane włączoną Usługą catch-All e-mail?


  3. Witam Wszystkich!!!

     

    Na początku opiszę swoją sytuację, a mianowicie. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Jestem początkującym adminem, choć raczej lepszym określeniem będzie zielonym posiadaczem VPS'a.

     

    Zacznę od tego iż posiadam VPS'a w firmie serwerydlaciebie.pl: Linux VPS Pro X4 z systemem Debian 4.0 32bit z panelem DirectAdmin 1.36.2.

     

    Mam tam powieszone na razie trzy domeny: jedną jako resaller i dwie jako użytkownik tego resallera - domeny zarejestrowane w ovh, od początku rejestracji powieszone na tym serwerze tj. od jakiś 2 tygodni. jest wszystko OK strony działają subdomeny konta ftp, serwer sql - wszystko śmiga jak złoto.

     

    Ostatnio tzn. przedwczoraj powiesiłem domenę kolegi, który do tej pory miał hosting na IQ.pl. Czyli dokładnie zrobiłem to tak: założyłem jako resaller konto użytkownika w systemie, w panelu klienta serwerydlaciebie.pl dodałem domenę

    (przy poprzednich domenach Pan z obsługi napisał mi tak:

    proszę się zalogować do panelu panel.serwerydlaciebie.pl

     

    wpisać nazwę domeny Np. przykładowadomena.eu

     

     

     

    serwery DNS

     

    dodaj domenę

     

    Dodaj

     

    w ovh trzeba wpisać serwery DNS

     

    ns4.host1.eu

     

    ns5.host1.eu)

     

    w nazwa.pl zmieniłem konfiguracje, czyli zmieniłem dns'y z ns1.iq.pl i ns2.iq.pl na ns4.host1.eu oraz ns5.host1.eu.

    No i czekałem na zmiany. Trwało to strasznie długo ale w końcu przeskoczyła na nowy serwer, chyba jakoś na drugi dzień.

    Było to wieczorem ustawiłem konto pocztowe w systemie takie jak miał do tej pory aby mógł odbierać pocztę od rana wysłałem mu smsem nowe ustawienia dla skrzynki i poszedłem spać. Rano do niego pojechałem a On mi mówi że przychodzą do niego co jakiś czas te same maile, myślałem że to coś z programem pocztowym ale tu było wszystko OK. Za to na serwerze po zalogowaniu jako admin kolejka maili na ten adres była strasznie długa i tylko od czasu do czasu serwer coś przepuszczał dalej a tak w ogóle to zaczął się niesamowicie mulić. Chciałem wykonać restart serwera przez konsolę ale serwer się nie zgłaszał tj. konsola się otwierała ale nie prosił nawet o login. Pingi były na poziomie 47ms więc OK.

    Poprosiłem o restart obsługę - no i zrestartowali ale wyglądało jakby serwer nie wstał - brak pingów.

    Kolega potrzebował tego maila więc zmieniłem dnsy i o ile wcześniej trwało to bardzo długo to wracając na dns'y ns1.iq.pl i ns2.... przeskoczyło w jakieś 15 min. Przywróciłem mu ustawienia poczty i wszystko wróciło do normy. Mój serwer nie odpowiadał nadal więc napisałem do obsługi przekazali sprawę administratorom. Pojechałem coś załatwić wróciłem do domu i sprawdziłem raz jeszcze - napisali że serwer zaczął odpowiadać i temat zamykają. Wieczorem usunąłem konto kolegi utworzyłem jeszcze raz podpiąłem domenę w ten sam sposób jak wcześniej i jak poprzednie trzy które już działają.

    Czekałem całą noc - dnsy wskazywały na nowy serwer a strona "chodziła" ze starego.

    Rano zmieniłem dnsy na IQ co by kolega miał pocztę no i piszę właśnie tego posta

    Wie może ktoś o co chodzi z tym wszystkim.

    Jeśli napisałem trochę niezrozumiale to przepraszam ale właściwie dokładnie nie wiem jak to napisać.

×