Skocz do zawartości

pmich

Użytkownicy
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez pmich


  1. Witam

    Pilnie potrzebuję pomocy administratora dobrze znającego Pleska. Wystąpił problem po aktualizacji z 8.3 do 8.4. Plesk działa, ale serwisy nie. Wyświetla się komunikat:

     

    [an error occurred while processing this directive] Nie masz prawa dostępu do żądanego katalogu. W katalogu nie ma indeksu lub katalog jest zabezpieczony przed odczytem. [an error occurred while processing this directive]

     

    Proszę o kontakt pod numer 601 663 662 (lub pawel@michalski.pl). Warunki do uzgodnienia.

     

    PS. Przepraszam jeśli napisałem post nie w tym topicu.

     

    Paweł Michalski


  2. Na ostatnim spotkaniu ustalilismy takie minimalne warunki, zeby mozna bylo pomieszczenie nazwac Centrum Danych:

    * UPS - zasilanie awaryjne o minimalnej pojemności 10kVA

    Pojemność mierzy się w Ah (amperogodzinach). W VA wyraża się moc pozorną B)

    IMHO powinno być napisane: "zasilanie awaryjne o minimalnym czasie podtrzymania xx minut"

    Wtedy jeśli masz odpowiedniego UPSa (pod względem mocy i technologii) podłączasz dodatkowe moduły bateryjne i wydłużasz czas podtrzymania :)

    A co z dwustronnym zasilaniem i agregatem prądotwórczym? Albo z technologią UPSa - podłączysz zwykłego off-line'owego do porządnego serwera?! Bo ja nie...

     

    Pomyślmy jeszcze inaczej: przy "średnim" zapotrzebowaniu na moc rzędu 200 VA i zasilaniu o mocy 10 kVA można postawić do 50 hostów. Przy 500 VA już tylko do 25. Możnaby postawić pytanie: od ilu hostów nazywamy takie coś "DC"? :)

     

    * klimatyzacja przemysłowa lub precyzyjna o minimalnej mocy chłodniczej 10kW

    Podobnie jak powyżej - nieprecyzyjnie... Zapotrzebowanie na moc klimatyzacji wynika z wielu zmiennych, takich jak np. różnica temperatur (obecna - pożądana), kubatura, a nawet nasłonecznienie itp.

    IMHO powinno być napisane: "temperatura w pomieszczeniu 20-25 st. C". Żeby nie przedłużać zakładam, że dobra klima utrzymuje też odpowiednią wilgotność...

     

    Pozdr

    Paweł


  3. Witam

    Do zadań adminów KEI nie należy analiza przyczyn dużego obciążenia serwera. Automat pokazuje im że masz za duże i podejmują działania. Jak się ładnie do nich uśmiechniesz, to dostaniesz slow-loga z serwera SQL :) Może to Ci pomoże znaleźć wąskie gardło...

    Spróbuj nie rezygnować z KEI, bo to raczej dobry hosting. Zawsze szybka i fachowa odpowiedź od adminów, dobry uptime itp. - w przystępnej cenie.

    A Luna to platforma raczej dla resellerów niż dla endusera B)

     

    Pozdr

    Paweł


  4. Ja rejestruje swoje domeny na www.rejestracjadomen.pl [...]

     

    Pytanie jak będzie wyglądał ten "transfer domeny" bo chyba tak to sie nazywa ? Kolega w tym www.nask.pl nie ma żadnego panelu logowania, wszystko załatwia telefonicznie. W jaki sposób moge to przenieść do siebie ? po tym jak on zrezygnuje z usługi.

     

    Zajrzyj tu: https://rejestracjadomen.pl/domeny/?X1M9cG9ydGFsX3RyYW5zZmVy

    Po przeczytaniu tego nie powinieneś już mieć wątpliwości :)

     

    Regards

    Paweł


  5. Jeśli chodzi o PlusGSM & SimPlus można tak:

     

    Wersja 4beginners:

    1. Zakładasz PlusNet (http://www.plusnet.pl) lub SimPlusNet.

    2. Na swoim koncie (serwerze) robisz forward, który przesyła kopię maila na PlusNet.

    Voila :) I już można szpanować przed koleżankami z podstawówki. Prawie każda Twoja ;)

    Pamiętaj tylko, żeby regularnie kasować maile na +n

     

    Wersja Basic:

    1. jw.

    2. Zamiast zwykłego forwardu piszesz skrypt przesyłający sam temat. Możesz rzadziej kasować śmieci na +n

     

    Wersja Medium:

    1. jw, ale nie darmówkę tylko dorzucasz 5 zł + VAT na konto z możliwością filtrowania powiadomień i jeszcze paroma fiuczerami.

    2. jw.

     

    Wersja Advanced:

    1. jw.

    2. Piszesz skrypt, który forwarduje co chcesz (np. nadawca + temat), kiedy chcesz (np. 8-22) i od kogo chcesz (np. *news* = nie). Jednym słowem filtrowanie na Twoim serwerze.

     

    Wersja Multi:

    1. jw. Dodajesz sobie dodatkowy alias (free) i:

    - pełnego adresu używasz jako normalnego maila na +n

    - powiadomienia wysyłasz na alias

    W swoim programie pocztowym (POP3) przenosisz filtrami albo regułami maile gdzie odbiorca=alias do kosza i usuwasz z serwera.

    2. Dowolny wariant z powyższych

     

    Wersja Hardcore:

    1. Podpinasz terminal GSM do serwera po RS

    2. Dostosowujesz soft dostarczony z terminalem

    3. Bulisz za każdy SMS

     

    Wersja Max Hardcore: :lol:

    1. Podpinasz terminal GSM do serwera po USB...

    2. Piszesz soft do obsługi tego

    3. jw.

     

    To działa prawie fajnie (nie dotyczy wersji *Hardcore), tylko:

    1. Na +n przychodzi dużo spamu :) (ostatnio trochę mniej), z którego też dostajesz powiadomienia

    2. Powiadamianie SMSem też nie zawsze działa

     

    Jeśli ktoś z tego skorzysta, niech się podzieli uwagami. Aha, i nie róbcie tak wszyscy, bo serwery +n znów będą przeciążone (service temporarily unavailable) :P

     

    Pozdr

    Paweł


  6. W takim razie ja się ustosunkuję do obecnej sytuacji:

    Rozmawiałem w tej sprawie telefonicznie jeszcze tego samego dnia kiedy pojawił się pierwszy zapis o serwerowni. Faktycznie serwerydedykowane.pl nie złamały swoich regulaminowych obowiązków podczas reakcji na awarię. W regulaminie jest zapis mówiący, że w weekendy i święta serwerownia nie ma obowiązku reakcji na awarię. Mogę mieć tylko zastrzeżenia co do sprawności używanego przez nas sprzętu i tej części umowy.

    http://serwerydedykowane.pl/suport.php

    IMHO: serwis sprzętowy Basic = NMT (najbliższy możliwy termin). Czytaj NWK (nie wiadomo kiedy) :lol:

    Serwis Full = 2 godz. i "powinno" działać...

    Może nie wykupiliście tego Fulla licząc na to że serwer będzie działał? Nie opłaciło się Wam dorzucić te 49 zł miesięcznie? A może Wam nie zaproponowano?

     

    Pozdr

    Paweł


  7. Witam

    Na ich stronie informacje są niestety dość lakoniczne. np:

    - aktualizacja, modifikacja i kontrola systemu (Managed Support) - na zapytanie

    - monitoring serwera dedykowanego 24/7 - na zapytanie

    - codzienny lub kilkudniowy backup danych - na zapytanie

    - obsługa dodatkowych domen przez panel Plesk 8 - na zapytanie

    Poza tym limit transferu do dedyka może być nieco za mały dla niektórych

     

    Chcąc uzyskać dodatkowe informacje wysłałem maila na info@tmbnet.pl (2007-01-05 20:45). Do dziś nie ma odpowiedzi :)

     

    Dzwoniąc na numer telefonu podany na ich stronie (+49 40 53 53 18 95) zgłasza się tylko poczta głosowa VodaFone. Zostawiłem wiadomość - ciekawe czy i kiedy będzie kontakt zwrotny...

     

    Zgłosiłem też pytanie na ich forum pomocy technicznej: http://www.root-forum.pl/viewtopic.php?t=80

    Są tam nieodpowiedziane posty 2006.12.31, a nawet z 2006.12.06!

     

    Wysłałem nawet PW na tym forum do Pana Tomasza - też brak odzewu :P

     

    Czy tak się traktuje Klientów?! Dla mnie jest to nie do przyjęcia...

     

    Pozdr

    Paweł


  8. Witam

    Na ich stronie informacje są niestety dość lakoniczne. np:

    - aktualizacja, modifikacja i kontrola systemu (Managed Support) - na zapytanie

    - monitoring serwera dedykowanego 24/7 - na zapytanie

    - codzienny lub kilkudniowy backup danych - na zapytanie

    - obsługa dodatkowych domen przez panel Plesk 8 - na zapytanie

     

    Chcąc uzyskać dodatkowe informacje wysłałem maila na info@tmbnet.pl (2007-01-05 20:45). Do dziś nie ma odpowiedzi :)

     

    Dzwoniąc na numer telefonu podany na ich stronie (+49 40 53 53 18 95) zgłasza się tylko poczta głosowa VodaFone. Zostawiłem wiadomość - ciekawe czy i kiedy będzie kontakt zwrotny...

     

    Zgłosiłem też pytanie na ich forum pomocy technicznej: http://www.root-forum.pl/viewtopic.php?t=80

    Są tam nieodpowiedziane posty 2006.12.31, a nawet z 2006.12.06!

     

    Wysłałem nawet PW na tym forum do Pana Tomasza - też brak odzewu :P

     

    Czy tak się traktuje Klientów?! Dla mnie jest to nie do przyjęcia...

     

    Ponieważ jest to dział "Prośby" - może ktoś ma z nimi kontakt i mógłby im przekazać moją prośbę?

     

    Pozdr

    Paweł


  9. Witam

    Chciałbym poruszyć temat regulaminów firm oferujących hosting i/lub serwery pod kątem niedozwolonych klauzul (1). Często takie regulaminy są niekorzystne dla Klienta i np. w przypadku rezygnacji z usługi Klient nie uzyskuje zwrotu wpłaty; przy przerwie w świadczeniu usług Klient też praktycznie nic nie może itp. itd. Przykładowo SuperHost w swoim regulaminie (2) wyłącza odpowiedzialność za wieeele rzeczy...

     

    Piszecie na forum, że Home dziękuje "zbyt aktywnym" użytkownikom=Klientom za współpracę lub proponuje droższe dedyki. Jak to się ma do ich regulaminu (3)? Zresztą w nim też chyba znajdują się niedozwolone klauzule (np. III.8.e)?

    Chciałbym też zauważyć, że w Home nie znalazłem SLA. Na infolinii mówią o poziomie dostępności usług rzędu 99%. Inne firmy mają SLA, np. KEI (4), jak również (wydaje się porządny) regulamin (5) i umowę do podpisania (link 5, na górze strony). Natomiast kupując usługę przez ich stronę www chyba nikt nie podpisuje tej umowy?

     

    Inna sprawa, że mało kto czyta regulaminy przed zakupem usług (prawda? :) ). Ale czy usługę świadczoną na podstawie regulaminu z wadami prawnymi można skutecznie reklamować i/lub dochodzić swoich praw w sądzie? I czy do takiego postępowania potrzebna jest podpisana umowa czy wystarczy regulamin?

     

    Zaznaczam: nie jestem prawnikiem, ale chętnie usłyszę (poważne) opinie fachowców (prawników) na ten temat. Może ktoś wypowie się, jak to powinno wyglądać (regulamin, umowa, zawarcie umowy)? A może zainteresujemy tym tematem UOKIK?

     

    Linki (do powyższych odnośników):

    1) http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsume...olone_klauzule/

    2) http://superhost.pl/index.php?m=regulamin

    3) http://home.pl/terms

    4) http://www.kei.pl/?stronka=onas/sla

    5) http://www.kei.pl/?stronka=onas/regulamin

     

    Pozdr

    Paweł


  10. Mozne troche wiecej informacji na ten temat? :)

     

    Sorry za skrót myślowy w poprzednim poście. Nie wiem czy dobrze pamiętam (i/lub wytłumaczę) - nie jestem księgowym. Nie traktujcie tego jako wykładnię i nie biorę za to odpowiedzialności.

    Chodzi o to, że przy usługach elektronicznych miejscem opodatkowania VAT jest kraj nabywcy (a nie sprzedawcy). Żeby nie było tak prosto, to:

    1. dostajesz fakturę od usługodawcy

    2. wystawiasz sobie fakturę wewnętrzną i naliczasz VAT

    3. ten VAT jest jednocześnie do odliczenia

    Czyli i tak wychodzi na 0 :) (czyli netto). Jeśli S4y wystawiał nam faktury z VAT, to nie mogliśmy go odliczyć. Wysłałem im nasze dokumenty firmy, podałem NIP EU i po jakimś czasie przyznali rację.

     

    Skąd to wiem? Pytałem o to w US i tak mi powiedzieli. Nasz księgowy to zaakceptował. Można poszukać w internecie, np.

    http://prawo.vagla.pl/node/6724

    http://www.przegladpodatkowy.pl/ppo-200508...katalog=2005083

    ale i tak Wasza księgowość powinna to rozpracować!

     

    Pozdr

    Paweł


  11. Automatyczne przedłużanie się umowy o następny okres abonamentowy, to nie dziwny zwyczaj S4Y, lecz używana w 99,99% praktyka wszystkich umów abonamentowych w Niemczech, bez różnicy, czy jest to abonament czasopisma, czy umowa korzystania z solarium. W umowach rocznych okres wypowiedzenia wynosi zwykle 1-3 miesięcy, czyli wypowiedzenie-rezygnacja z usług złożona powinna zostać przed tym okresem wypowiedzenia. Wypowiedzenie nie może zostać złożone poprzez E-Mail, wymaga ono formy pisemnej z własnoręcznym podpisem i datą sporządzenia. Niektóre firmy uwzględniają wymówienia przesłane za pośrednictwem faksu, jednak również w takiej sytuacji warto wysłać równocześnie i niezależnie to wypowiedzenie listownie. Istnieją firmy, które ignorują wypowiedzenia przesyłane listem normalnym, udając, że nic nie dostali, dlatego wysyłanie listów poleconych powinno być regułą.

    Tez mialem tam RootDS, i też problemy... Serwer dzialal "średnio" (delay nawet na POP3), odpowiedź na tickety w tygodniach (po telefonie szybciej); telefonicznie to ja do nich po angielsku a oni do mnie po niemiecku (ostra jazda :) ). Najpierw naliczyli mi Mwst, a jak im w końcu wytłumaczyłem że zgodnie z zasadami podatkowymi usługi elektroniczne importowane z EU są zwolnione z VAT (tak!) to nawet mi go zwrócili (na kartę). Potem jednak nie umieli tej samej karty obciążyć i informowali o zaległościach (o dziwo nie wyłączyli serwera). Dzwoniłem, prosiłem, dalej nie brali kasy... Najśmieszniejsze dla mnie jest to, że wciąż przekręcali nazwę naszej firmy na fakturze - mimo że w panelu mieli to dobrze wpisane. Znalazłem nawet polskojęzycznego człowieka w Intergenii, który wyprostował sprawę, ale tylko na jedną fakturę... W końcu napisałem im ticket, że rezygnuję z takich usług. Dalej wzywali do zapłaty, nawet list przysłali do firmy (też z błędną nazwą). Nie zapłaciłem więc w końcu wyłączyli serwer (o czym nawet poinformowali 48h wcześniej)...

    Ogólnie: pasmo niepowodzeń i nie polecam Server4you.de głównie ze względu na support.

     

    Ale mam pytanie (może do jacek_b): Co jeśli się nie złoży takiego wypowiedzenia na piśmie w odpowiednim terminie? Czy i jakie konsekwencje grożą (nie znam niemieckiego prawa)? Czy ich uchybienia mają tu znaczenie?

     

    Będę wdzięczny za odpowiedź

    Paweł


  12. :/

    Oj, Patrick, czepiasz się szczegółów, a rady są całkiem niezłe. Więc:

    • Confixxa odpuszczamy (pobawiłem się gdzieś demami)
    • Mieliśmy serwer4you.de - totalna porażka, głównie pod względem komunikacji. Musiałem znaleźć człowieka z językiem polskim w Intergenia... Jak dzwoniłem do serwerowni, to ja do nich po angielsku, a oni do mnie po niemiecku - ostra jazda była ;) Dlatego chcemy "polski" support!
    • Plesk w PowerPack ma zarządzanie SpamAssassinem. Niestety nie miałem możliwości sprawdzić, jak to działa. Czy ktoś mógłby o tym napisać please? Antyspam (RBLe itp) sobie skonfigurujemy sami, ale chodzi o personalizację dla usera
    • Server4you ciągnęło nam płatności z karty co pół roku (też były problemy). Wolałbym płacić przelewem
    • Okres testowy powinien być 7-14 dni. Nie wygenerujemy tam dużego transferu, ale trzeba sprawdzić wszystkie szczegóły

    Paweł


  13. Mamy serwer w KEI. Jest OK, choć jest drogi transfer. Dlatego zdecydowaliśmy się na dodatkowy „reseller” w SuperHost. Tak, tak, czytałem! Ale nasz chodził nieźle - aż do wczoraj...

     

    Szukamy serwera VDS/RootDS (na początek) lub dedykowanego (docelowo).

    Nasze (pobożne ;) ) wymagania:

    • dobry uptime (min. 99,9% rocznie), wskazany SLA i statystyki/monitoring
    • dobre łącza, preferowana serwerownia w Polsce lub Niemczech; do serwera 100 Mb/s
    • dobre wsparcie techniczne – rozsądnie szybka reakcja na zgłaszane problemy (głównie mailem, w nagłych przypadkach telefonicznie po polsku lub angielsku)
    • wolimy zarządzać platformą (jak w VPS), niż nią administrować (jak w dedyku)
    • system operacyjny: Linux, preferowany Debian
    • „odpowiednia” moc serwera – żeby nie było opóźnień
    • miesięczny transfer to na początek 150-200 GB; nie interesują nas dodatkowe GB po 4 zł - opcja przejścia na wyższy transfer
    • powierzchnia dyskowa od 10-20 GB; dyski w macierzy + backup (najlepiej codzienny)
    • serwer ma obsługiwać teraz do 100 domen, ale musi mieć możliwości zwiększania głównych parametrów
    • koniecznie overselling
    • niezbędny panel zarządzający, preferowany to Plesk (łatwość i spójność zarządzania oraz migracji na większy serwer); chyba może być Confixx (mało doświadczeń). Koniecznie tworzenie kont resellerskich
    • koniecznie dobry antyspam, z możliwością personalizacji
    • chcemy działać pod własną marką, dlatego niezbędne są co najmniej 3 adresy IP z revDNS oraz własne nazwy serwerów DNS (domeny mamy swoje)
    • reszta (MySQL, PgSQL, SSL, SMTP auth, antywirus, PHP, Perl etc.) – „standard” :)

    Płatności miesięczne, ale kontrakt – po pomyślnym okresie testowym – na długo [czytaj: do poważnej wpadki :) ].

     

    Jeśli zapytacie: dlaczego taka konfiguracja? Bo ma nam być łatwo, wygodnie i (w miarę możliwości) tanio. Przejrzałem różne oferty, ale może tu dostanę jakąś ekstra :) Oferty tutaj lub na PW

    Z pokorą przyjmę wszystkie komentarze i rady. I przepraszam za nieco długi post, ale chciałem w nim umieścić wszystkie (główne) wymogi.

     

    Pozdr All

    Paweł

×