Skocz do zawartości

webox

Użytkownicy
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Normalna

2 obserwujących

O webox

  • Ranga
    Nowy użytkownik

Informacje osobiste

  • Firma
    weBox

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. @ tgx: Działamy na różnych polach (Ty - hoster, my ISP) i jak się domyślam chyba dysponujemy różnymi buddżetami. Doceniam Twoje 'rady'. Tylko nie rozumiem czemu nie mając najmniejszej wiedzy o firmie oceniasz czyjś profesjonalizm tylko z powodu napisania na forum? Skoro sam tu piszesz i się tu reklamujesz. Może sam skorzystaj z własnych rad udzielanych innym i poproś o pomoc profesjonalną firmę zajmującą się wizerunkiem i reklamą. Wtedy nie będziesz musiał się reklamować na forum pisząc 775 postów (to nie jest hejt ). Ujmę to tak. Firma miała wolne środki i wydała je tak jak tego chciała. Chciała kupić takie maszyny i to zrobiła. Dla zabawy. Nie każdy musi wycinać się z konkurencją na budget VPS-ie o 5zł. Różnica między nami jest taka że Ty w ramach swojej działalności (prawdopodobnie) dzierżawisz łącza, zasilanie, szafy etc. Natomiast my mamy własce DC i to my wynajmujemy innym. Potrzebujesz światła 2 albo 5Gbps? Zapraszam. Więc w kwestii porad odnośnie zarządzania finansami to z całym szacunkiem do Ciebie - proszę Cię, daj spokój :-). Zresztą nie tego dotyczy temat wątku więc nie rób OTa. PS Jedna maszyna została zarezerwowana. Ponownie, zainteresowanych zapraszam na priv.
  2. Może Cię rozczaruję ale nie czuję konieczności udowadniania czegokolwiek. Infrastrukturę budujemy od 1998r. Każdy kupuje to na co go stać. Więc nie oceniaj przez pryzmat swoich możliwości. Nas było stać a skoro zakup był ze środków własnych to raczej nie jesteśmy niespełna rozumu. Maszyny były kupione w celu uruchomienia nowych projektów w ramach firmy (i zrobienia kosztów ). Stąd poszukiwanie ich wykorzystania. Jeśli nie uruchomimy nowych usług to serwery zostaną stopniowo zutylizowane przez to co już robimy.
  3. eeee, nikt jeszcze nie dostał dotacji na "bez pomysłu" :-) Zakup był zrealizowany ze środków własnych firmy.
  4. Przykro mi, koszty o które pytasz nie stanowią części tego wątku ;-) Wcześniej pod nic. Maszyny są nowe. Miesiąc temu były wstawione do szaf.
  5. W głównej mierze firma jest ISP, stawiamy też radiolinie, trochę CCTV i IP TV
  6. Nie wiem o co pytasz. O te dwa serwery czy o resztę :-). PS. Zapraszam również do kontaktu firmy zainteresowane nawiązaniem współpracy w zakresie wykorzystania tych zasobów.
  7. Witam, Tak się poukładało że mam do dyspozycji 2 wolne serwery na które zupełnie nie mam pomysłu. Maszyny to HP ProLiant DL580 Gen8 i są obsadzone 3 CPU serii Xeon E7 (12 rdzeni każdy), 2TB RAM DDR3 RDIMM, 10 x SSD. Serwery są podpięte do infrastruktury w Łodzi. Do dyspozycji mam 2x światłowód 10Gbps bez limitu transferu i z możliwością wymiany ruchu z dowolnym operatorem w EU. Szczerze, to nie wiem w którym kierunku pójść z tym sprzętem i mam trochę pustkę w głowie. Szukam dobrego pomysłu na utylizację tych zasobów - oczywiście zarobkową :-). Dodam że mogę się podpiąć z tymi maszynami pod dowolną infrastrukturę brzegową (backup, storage, etc). Zapraszam mądre głowy do podawania Waszych pomysłów.
  8. Mały update. Przy zamawianiu konta na liście dostępnych obrazów najwyższe było UBUNTU 11.04. Po instalacji panelu na liście pojawiła się wersja 12.04. Jedyna słuszna decyzja to reinstalacja VPSa do najnowszego obrazu. Efekt - server padł i już nie wstał. Ticket wczoraj około 1 w nocy. Czekam na efekty.
  9. Sobota godz 21. Odpowiedź na ticket po 30min. Panel się instaluje.
  10. padło na ultimahost.pl najpierw napaliłem sie na vps 8gb ram z rabatem 75% (kod OVZ_75%) ale po chwili refleksji i wiaderku zimnej wody dla ochłody doszedłem do wniosku że nie wykorzystam tego w 100%. w koncu padlo na vps 4GB ram na okres 2 lata (z powyższym kodem). troche ryzykuję bo a) nie zaoferowali okresu testowego b) przy rezygnacji nie zwracają proporcjonalnie za niewykorzystany okres. Zobaczymy. Na razie po opłaceniu wybrane distro zainstalowane z automatu po 5 minutach. Ale wybrany dodatkowo panel już nie. Opcja połączenia SSH z poziomu panelu Ultimahost też nie działa. Poszedł ticket, czekam.
  11. właśnie się mocno zastanawiam nad opcją ovz.8192MB bo maja -60% na ten plan. Pytanie tylko jakie są opinie o providerze bo nic o nich nie wiem.
  12. na tą chwilę do 500 rocznie, ale wiadomo mniej=lepiej
  13. Witam, Jak w temacie. Kończy mi się obecny hosting (az.pl business..... brrrrr). Szukam nowego i wydajnego domu dla moich plików. Mam 15 różnych domen/serwisów. Nie specjalnego. Do tego drugie 15 domen (zaparkowane, na ogół bez ruchu). Najważniejsze są 2 serwisy i to pod nie profiluję hosting. Jeden to działąjący sklep na bazie prestashop (około 1500 uniqów dziennie). Drugi to portal społecznościowo randkowy (około 1000 uniqów dziennie). W niedalekiej przyszłości dojdzie drugi duży sklep również na prestashop. Moje wymagania to: - wydajność, szczególnie od strony subsytemu mysql (inaczej sklep chodzi jak żółw) no i sporo wolnego RAMu żeby skrypty miały gdzie pobiegać. - PHP5 (fastCGI) - mysql z obsługą tabel InnoDB - lokacja PL i polskie IP, statyczne (możliwość drugiego w przyszłości) - serwer z obsługą rozszerzenia PECL MEMCACHE (dla sklepu) - możliwość dodania własnego certyfikatu SSL - PLESK lub cPanel - sensowny kontakt z supportem - najlepiej vps lub wirtualne www (na dedyka business jeszcze jest za mały ) Moje obecne zasoby to ok 5GB powierzchni dyskowej, 25 baz danych mysql, 74 konta email, 42 konta ftp, transfer całkowity za ostatni miesiąc około 40000MB, całkowita ilość plików dla wszystkich domen około 250tyś. Proszę społeczność o sugestie lub providerów o jakieś oferty z podaniem parametry/cena na priv. Dzięki i pozdrawiam
  14. Przedmiotem sprzedaży jest działający i ZARABIAJĄCY portal polonijny www.southampton.info.pl. Portal skierowany jest głównie do Polonii mieszkającej w hrabstwie Hampshire w którym Southampton jest jednym z największych miast i jednocześnie wielkim skupiskiem polaków. Serwis www.southampton info.pl powstał w 2005 roku. Był pierwszym tego typu serwisem skierowanym do polaków mieszkających w Anglii i do tej pory pozostaje jednym z największych tego typu projektów w polonijno-brytyjskim internecie. Od ostatnich 3 lat temat emigracji polaków do Wielkiej Brytanii jest bardzo 'modny' w mediach. Dodajmy do tego OGROMNĄ liczbą polaków mieszkających w Anglii (w samym tylko Hampshire ok 300tys. Otrzymujemy mieszankę która daje nam z jednej strony zainteresowanie ok 3mln potencjalnych użytkowników poszukujących informacji a z drugiej strony zainteresowanie innych mediów które poprzez płatną reklamę starają się dotrzeć do określonej grupy klientów w celu sprzedaży swoich produktów lub usług. Dla tego posiadanie i umiejętne zarządzanie tego typu serwisem internetowym może być w dzisiejszych czasach bardzo DOCHODOWĄ inwestycją. Wiemy coś o tym gdyż przez prawie 3 lata serwis dawał zarobki grupie 5 osób tworzących redakcję. Serwis współpracuje i jest dobrze znany różnym mediom. Pisały o nas gazety zarówno brytyjskie (Daily Echo) jak i polskie (Głos Polonii). Mówiono o nas w radiu polonijnym nadającym z Londynu. Sponsorowaliśmy polską drużynę młodzików do lat 8 w międzynarodowych rozgrywkach piłki nożnej (Southampton w 2007 roku). Nasze bannery wisiały podczas kilku koncertów polskich wykonawców w Southampton i Londynie a nasz serwis uwidoczniony był jako 'patron medialny' na kilkunastu tysiącach biletów, plakatów i bilbordów reklamujących te imprezy. To tylko część z naszych osiągnięć. Do redakcji regularnie zwracają się różnego rodzaju firmy i organizacje z zapytaniem o rozpoczęcie współpracy, wykupienie reklamy, zamieszczeniem tekstu sponsorowanego itp.... itd... Niestety życie potoczyło się innymi, niż redakcja www.southampton.info.pl by sobie tego życzyła, ścieżkami. Ktoś wrócił do kraju, ktoś odszedł z redakcji z powodu studiów, ktoś z powodu znacząco lepszej oferty przeszedł do innej redakcji..... W dodatku właściciel domeny oraz fundator i założyciel serwisu w jednej osobie (czyli ja) postanowił rozpocząć kolejny, długo planowany projekt. Tak oto podjęta została decyzja o sprzedaży serwisu. Przedmiotem aukcji są: * Przekazanie prawa własności do domeny southampton.info.pl. Domena była rejestrowana i utrzymywana jest w home.pl. Zatem jej przekazanie (np przez cesję) będzie szybkie, bezpieczne i bezbolesne. Dwa miesiące temu sama tylko domena southampton.info.pl była wyceniona przez serwis handlujący domenami na 6.5 do 7tyś złotych. * Wszystkie pliki i skrypty znajdujące się na serwerze a które tworzą serwis. Na chwilę obecną serwis 'waży' 265MB powierzchni dyskowej. * Zrzut całej bazy danych serwisu. Na chwilę obecną baza (mySQL, UTF-8) ma objętość 64MB * Przekazanie całej bazy zarejestrowanych użytkowników korzystających z naszego serwisu. Na chwilę obecną mamy 4128 konta. * Przekazanie prawa do korzystania z logo serwisu. Projekt komercyjny. Logo było projektowane na zamówienie. * Przekazanie wszelkich haseł, adresów mailowych, kodów dostępu itd... itp... koniecznych do logowania się i obsługi serwisu. * Przekazanie wszelkich kontaktów biznesowych do reklamodawców, klientów, serwisów partnerskich lub stron z których mamy prawo robić przedruki artykułów i publikować je w serwisie. * Utrzymanie serwisu na naszym serwerze (za darmo) przez okres 3 miesięcy od daty sprzedaży. Da to czas i pozwoli to nowemu właścicielowi na zorganizowanie odpowiedniego hostingu i przeniesienie serwisu. Po okresie 3 miesięcy istnieje możliwość odpłatnego utrzymywania serwisu na naszym serwerze (posiadamy własna maszyne). Odpadnie wówczas konieczność przenoszenia wszystkiego w nowe miejsce. * Przez okres 2 miesięcy od sprzedaży zapewniamy wsparcie techniczne, pomoc naszego administratora w rozwiązywaniu problemów, udzielenie odpowiedzi i przekazanie wszelkiej wiedzy niezbędnej do poznania sposobu działania, administracji i konserwacji serwisu. Informacje techniczne: * Obecna objętość serwisu na serwerze - 265MB * Typ i obecna objętość bazy danych serwisu - mySQL, kodowanie znaków UTF-8, typ tabel MyISAM, wielkość bazy 64MB * Obecna ilość zarejestrowanych użytkowników - 4128 kont. * System zarządzania treścią CMS obsługujący całość - Serwis powstał w oparciu o Joomla! 1.0.12PL_Sunfire. Obecnie system jest wysoce spersonalizowany, zawiera wiele przeróbek i patchy. Zainstalowane jest w sumie około 70 różnego rodzaju wtyczek, modułów i komponentów oferujących BOGATE możliwości serwisu. Część zainstalowanych modułów to płatne oprogramowanie/skrypty które zostały przez nas zakupione lub stworzone na zamówienie. W chwili obecnej część modułów jest wyłączona i serwis od strony FRONT-END prezentuje tylko okolo 70% swoich mozliwości. - System ma zabezpieczenia antyspamowe oraz mozliwość moderacji na wszystkich poziomach publikacji i dostępu do zasobów. - Wszystko działa w oparciu o jednokrotne uwierzytelnienie użytkownika (tzw pojedyncze logowanie). Użytkownik nie musi logować się wielokrotnie (np oddzielnie do galerii i oddzielnie do forum). - Serwis ma forum, czat, system komentarzy, galerie, opcję pisania bloga przez użytkowników, tablicę ogłoszeń (darmowe lub płatne przez PayPal), system obsługi kanałów RSS (import, export, publikacja w dowolnej formie i dowolnym miejscu serwisu), system banów i ochrony antyspamowej, blokowanie dostępu na poziomie adresów IP, własne narzędzie do rozsyłania newslettera i mailingu (chętnie wybieranego przez reklamodawców), zautomatyzowany system zamieszczania bannerów i treści reklamowych, własny system statystyk (wszelkie informacje o tym kto lub co, kiedy, gdzie i jak dlugo odwiedzał), system jest w pełni zintegrowany z Google AdSense, płatnościami PayPal, zewnętrznym serwisem automatycznie dostarczającym informacje o pogodzie, ma własny system zadań zautomatyzowanych Cron, wbudowany klient FTP do zarządzania plikami serwera przez przeglądarkę, zautomatyzowany system wzajemnej wymiany linków (reciptorial links), opcję automatycznego tworzenia mapy serwisu zgodnego z Google SiteMap, narzędzie do automatycznego wykonywania całej kopii bazy, jest zintegrowany z Google Earth oraz systemem automatycznego prezentowania kursów średnich oraz sprzedaży różnych walut, ma możliwość włączenia dostępu płatnego do niektórych zasobów. Serwis jest też podłączony pod największą bazę ofert pracy w Anglii - www.jobcentreplus.gov.uk. Oferty pracy tego serwisu mogą być przeglądane po zalogowaniu się do naszego serwisu. To w zasadzie tylko część z możliwości serwisu. Do tego dodam bardzo elastyczny layout strony który pozwala na publikowanie bannerów wszelakiego typu i w zasadzie o dowolnych rozmiarach w dowolnym miejscu strony (samodzielnie lub z rotatorem, statystyki kliknięć, automatyczne publikowanie lub koniec kampanii reklamowej w zależności od ilości kliknięć, określonej daty zakończenia, wyczerpania się budżetu). Również układ modułów składowych strony może być dowolnie poprzestawiana a szerokości kolumn pozmieniane. Serwis może mieć 3 kolumny, dwie (główna to środek i druga może być zarówno z lewej jak i prawej) jak tylko jedną (tylko środek, dowolna szerokość). * Statystyki odwiedzin - z powodów podanych wcześniej serwis nie jest obecnie uaktualniany tak często jak miało to miejsce wcześniej. Dla tego obecnie liczba odwiedzin spadła do około 12tys miesięcznie. Jeszcze nie tak dawno bo w okresie sierpień 2008 do marzec 2009 serwis odwiedzany byl średnio 50tys do 75tys razy miesięcznie. Szacuje że przy przemyślanym marketingu i regularnym dbaniu o 'świeży content' można łatwo powrócić do takiej oglądalności w terminie 5-8 miesięcy (proszę pamiętać iż serwis internetowy to inwestycja długoterminowa). * Rentowność - W czasach świetności serwis dawał zarobić 5 osobom. Nawet w chwili obecnej serwis nie notuje strat i zarabia sam na siebie przez umowy na reklamę bannerową. * Google - Obecnie strona główna (jak i większość podstron) serwisu ma PR4. W okresie aktywnego działania serwisu strona główna miała PR7 a podstrony PR4-PR6. Serwis ma KILKASET stron z wysoko wartościową i poszukiwaną w polonijnym internecie treścią. Uzupełnieniem treści statycznej jest około 200 stron z treścią dynamiczną pochodzącą z kanałów RSS. Goggle zaindeksowało ok 85% wszystkich zasobów serwisu. Do Google Sitemap są zgłoszone 2 oddzielne mapy. Jedna dla forum a druga dla statycznej (głównej) części serwisu. Mam nadzieję że udało udało mi się zamieścić w powyższym opisie większość najważniejszych informacji o www.southampton.info.pl. W przypadku zainteresowania lub jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem. Można się ze nami skontaktować mailem, przez Skype'a lub telefonicznie. Wszystkie namiary podam zainteresowanym osobom na priva. Tylko poważne oferty. Łowcom stron 'HELLO WORLD' poniżej 100zł serdecznie dziękujemy. Pozdrawiam Właściciel www.southampton.info.pl
×