Skocz do zawartości
ednet

Na Czym Zarabiają Programiści Opensource

Polecane posty

Witam

Programuję w PHP od kilku lat, mam na swoim koncie kilka dużych projektów więc nie jestem początkujący w branży. Od dłuższego czasu zastanawiam się na czym zarabiają programiści np Mambo albo Joomla. Ich produkty są wykorzystywane na całym świecie przez mniej lub bardziej zaawansowanych userów. Często oferowany przez autorów płatny support nie jest wykorzystywany, bo przeciętny Kowalski potrafi zainstalować Mambo przez np Fantastico.

Zmiana wyglądu też jest łatwa i możliwa do przeprowadzenia przez początkujących programistów nie związanych w projektem.

 

Moje pytanie dotyczy wszystkich projektów w PHP opartych o GPL a mambo i jomle podałem jako przykład.

 

Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ty postrzegasz programowanie w sposób komercyjny. Wielu ludzi tworzy dla idei, dla podbudowania własnego ego oraz dla poczucia udziału w czymś dużym. Twórczość tych ludzi jest zresztą niejednokrotnie znacznie lepsza niż odpowiadające projekty komercyjne bo nie są robione z musu. Open source jest w dzisiejszych czasach ogromny i otacza nas ze wszystkich stron. Tylko nieliczni z tego żyją, niektórzy tylko dorabiają a cały ogrom ma z tego "tylko" satysfakcję.

Podsumowując - patrząc na Open Source w sposób komercyjny, nie sposób go zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Dokładnie tak, nie mówiąc już o innych kwestiach.. przecież nie wszystko należy przekładać na pieniądze, ale np. wpis w cv 'Brałem udział w projekcie oscommerce, czy joomla' brzmi zachęcająco dla pracodawcy.

Oczywiście można na tym zarabiać na różne.. przeróżne sposoby.. mniej czy bardziej widoczne.

Prosty przykład - wydając uznany na całym świecie i znany produkt/ aplikacje, możesz do niego oferować całą masę płatnych dodatków.. od skórek, przez support, aż do rekomendowanego hostingu.