Skocz do zawartości

Polecane posty

Cześć,

Zacząłem przygodę z AWS. Wystartowałem z kursem Tomasza Stachlewskiego na Udemy. Zrobiłem instancję EC2, odpowiednie security group, VPC, Subnets, Route Tables i Internet Gateway. Problem mam taki, że nie działa mi adres publiczny IP ani nie mogę uruchomić Putty ponieważ po próbie połączenia się mam error na putty "timed out". Jedyne czego się doczytałem to istnieje możliwość, że mam zablokowany port 22 przez IPS. Zmieniłem port 22 w ssh_config na 443 (taką poradę znalazłem w necie) ale dalej to samo. Jestem w tym zielony i początkujący. Mógłby mi ktoś doradzić co mogę jeszcze sprawdzić lub zmienić ?

aws problem.png

aws problem2.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zablokowany port 22 przez isp to w poradzie chodziło o to, żebyś sobie wystawił serwer ssh na 443 a skoro nie możesz się tam zalogować to tego nie zrobisz. Ta security groupa, którą pokazujesz, to jest na 100% ta "TestowaSG" podpięta do serwera? Ustaw w niej dostęp do ssh dla wszystkich to przynajmniej ktoś Ci powie czy mu ssh u Ciebie odpowiada - będzie wtedy wiadomo czy problem jest po Twojej stronie czy serwera. Dodaj też do SG żeby Ci serwer odpowiadał na pingi to będzie łatwiej diagnozowaćimage.thumb.png.1383770a31bcfdbb00d86b3438996ded.png

Ogólnie timeout przy połączaniu to są takie możliwe przyczyny:
- serwer się nie uruchomił mimo, że ma stan running  - zobacz na dashbordzie ec2 w action->instance settings->get system logs albo get instance screenshot czy nie ma błędów na konsoli z uruchamiania - jeżeli czysty obraz bez modyfikacji to mało prawdopodobne
- zamknięty port, bo serwer ssh na nim nie słucha - jw. mało prawdopodobne
- port zablokowany na firewallu instancji (czyli w security groupie) - albo to nie jest ta SG na którą patrzysz, albo Twoje połączenia nie wychodzą z IP 81.190.55.147 - odblokuj dla wszystkich dla testów