Skocz do zawartości
mckolt

Ustawienia DNS Domena hekko , serwer VPS OVH + VestaCP panel

Polecane posty

Witam,

Na start chciałbym zaznaczyć, że jestem początkujący w temacie i byłbym wdzięczny o łopatologiczne wytłumaczenie. Czytałem kilka tematów na temat przydzielania DNS'ów do serwerów VPS ale mimo tego nie mogę sobie poradzić. Zakupiłem serwer VPS na OVH zainstalowałem panel Vesta CP.

 

Strony mam na hekko (domeny również u nich zarejestrowane), działające aktualnie na serwerach hekko. Chcę te strony przenieść na vps który jest na ovh.

 

 

Nie wiem czy mam dobrze rozumiem kroki jakie powienienem zrobić

 

krok 1 - Muszę zmienić serwery DNS dla domeny zarejestrowanej w hekko tak aby wskazywała na mój serwer,

 

krok 2 - Muszę dopisać do managera OVH domeny zarejestrowanej w hekko (nie wiem czy ten krok jest niezbędny)

 

krok 3 - Muszę skonfigurować domenę z odpowiednimi wskazaniami na serwer DNS na moim serwerze VPS (w moim przypadku korzystając z panelu VestaCP)

 

Poniżej przedstawiam kroki jakie do tej pory zrobiłem przypisując przykładową domenę ogloszenia-numizmatyka.pl

 

Przez xxx.xx.xxx.x oznaczę IP swojego serwera VPS

 

1) w panelu klienta hekko dla domeny ogloszenia-numizmatyka zmieniłem zewnętrzny DNS

 

Z dns'y ns1.hekko.net.pl oraz ns2.hekko.net.pl na ns1.ogloszenia-numizmatyka.pl oraz ns2.ogloszenia-numizmatyka.pl

 

Oraz DNS w domenie były już wpisy Serwer DNS1: ns1.ogloszenia-numizmatyka.pl oraz Serwer DNS2: ns2.ogloszenia-numizmatyka.pl

 

natomiast dodałem do nich ip mojego serwera po napisie IP: (nie jestem do końca pewny czy dobrze zrobiłem dodając tam IP)

 

(patrz załącznik)

 

 

2) Zalogowałem się do Panelu Vesta CP dodałem domenę WEB->add domain -> ogloszenia-numizmatyka.pl

 

Aktualne ustawienia dla domeny:

 

Domain:ogloszenia-numizmatyka.pl

IP Address: xxx.xx.xxx.x
Aliases:www.ogloszenia-numizmatyka.pl
Web TemplateHTTPD: default
Proxy Support NGINX
Additional FTP