Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Adrian Mazurek

Poprzez wpis TXT dwie identyczne skrzynki

Polecane posty

Witam wszystkich.

 

Posiadam pewien problem. Otóż trwa wdrażanie chmury Office 365, która obejmuje część maili w naszych domenach. Wszystko odbyło się poprzez modyfikację rekordów DNS, a mianowicie dodanie wpisu:

 

TXT nazwadomeny.pl MS=ms18015862

 

Przez co pojawił się problem z poprzednimi skrzynkami. Aktualnie mam dwie skrzynki o przykładowej nazwie konto@email.pl - jedna to stara POP3 na której wcześniej pracowaliśmy, druga to konto@email.pl jednak na exchangu . Wszelkie maile zewnętrzne dostarczane są na serwer exchange'owy (czyli według naszego założenia), jednak każdy mail wewnętrzny w obrębie domeny przesyła pocztę do serwerów pop3.

 

Faktycznie konto pop3 jeszcze istnieje, chciałbym rozważyć pewne scenariusze:

1. Czy po usunięciu konta POP3 i odczekaniu na odświeżenie wpisów wszystko zacznie działać normalnie?

2. Jeżeli usunięcie konta nie pomoże zostanie pewnie modyfikacja serwera pocztowego. W przypadku punktu drugiego prosiłbym o podpowiedź gdzie szukać rozwiązania. Mój serwer to VPS na Home, z panelem Plesk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sixwishlist.com

Teoretycznie tak , wszystko zależy jak przygotujesz strefy DNS. Rozumiem że za obsługę DNS odpowiada home – ich panel. Jeżeli tak ,umiejętna konfiguracja DNS wyeliminuje obsługę poczty wewnętrznej i przekieruje na zewnętrzną. W twoim przypadku Office 365. Jest sporo poradników w internecie związanych z tą tematyką lub skorzystaj z pomocy firm zewnętrznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Czy mógłbym prosić o frazę do wyszukiwania odnośnie tych poradników?

Zarządzanie strefą DNS odbywa się poprzez panel PLESK, rozumiem że chodzi o modyfikację rekordów?

Wcześniej myślałem, że wystarczy rekonfiguracja sendmail'a i dodanie odpowiednich wpisów.

 

Po usunięciu skrzynki pop3 o tej samej nazwie domeny (np. konto@email.pl) wiadomości nie są wysyłane na zewnętrzne konto@email.pl , otrzymuję komunikat, że skrzynka nie istnieje. Dzieje się tak tylko w przypadku maili wysyłanych w obrębie serwera VPS, wszelkie zewnętrzne maile dochodzą na Exchange bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sixwishlist.com

http://onlinehelp.microsoft.com/en-us/office365-enterprises/ff637620.aspx

 

http://onlinehelp.microsoft.com/en-us/office365-enterprises/jj554758.aspx

 

http://community.office365.com/en-us/forums/146/t/53797.aspx

 

Wszystkie zmiany przeprowadzasz z rekordami DNS , sendmail'a zostaw w spokoju może się jeszcze Tobie przydać. Po pierwsze wyłącz obsługę poczty w Plesk sprawdź ustawienia DNS odpowiedzialne za obsługę poczty zewnętrznej. Przeczytaj dokładnie instrukcję związaną z wdrożeniem usługi Office 365 jest naprawdę jasna i klarowna. Do plesk również dostępny jest moduł do obsługi Office 365 możesz się tym tematem zainteresować.Ważne są wpisy DNS i tylko tym się sugeruj.Osobiście korzystamy z rozwiązań DNS firm zewnętrznych zwłaszcza rage4. Nasi klienci sporadycznie używają poczty na kontach macierzystych. Z reguły wdrażamy dla klientów pocztę w Google Apps zresztą sami korzystamy z takiego rozwiązania. Jest to kwestia świadomego wyboru usługi ze względu na elementy przeważające na korzyść Google - Office 365.

Proces nie jest skomplikowany lecz z jednej strony mam obawy co do środowiska Home czasem potrafi nie reagować prawidłowo na przeprowadzone zmiany pod kontem błędów wewnętrznych nie koniecznie pokazywanych użytkownikowi. Prawidłowo przeprowadzona operacja z ukrytym błędem może zrobić wiele bałaganu.Robisz wpis ale on nie działa ?!

Rozważ przeniesienie obsługi DNS na firmy zewnętrzne. Serwer www będzie odpowiadał tylko za www, poczta Office 365, DNS firma zewnętrzna. W przypadku utraty dostępności do strony poczta nadal działa.

Nie wiem na jakim etapie jesteś wdrażania usługi ale warto rozważyć zewnętrzny DNS, naprawdę wiele pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×