Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Jarosław Szmańda

GMail, Hotmail - czy może własny?

Polecane posty

W związku z zakupem Nokii z Symbianem - która nie ma tak idealnych możliwości podpięcia GMaila i kontaktów pod siebie zacząłem się zastanawiać nad kwestią poczty, kontaktów i komunikatora...

 

Zdałem sobie sprawę, że oddałem sporą część swojej prywatności firmie Google, pocztę, moje kontakty z numerami telefonów, treści pisane na IM.

Z jednej strony wygoda, wszytko w jednym, dobry webclient, dostępny z każdego miejsca - z drugiej, tak właściwie aby go mobilnie wykorzystać, muszę mieć telefon z Androidem.

 

Obecnie na GMailu mam jedną prywatną skrzynkę i dwie firmowe, Symbian i tak nie jest w stanie tego rozróżnić - potrafi za pomocą MfE skorzystać jedynie z głównej, o ile odbieram pocztę z każdej - odpisać mogę już tylko z jednej.

Kontakty, niby działa, jakoś działa - jest jak jest. Kalendarz - podobnie.

 

Może warto jednak wrócić do korzeni i założyć dla każdej skrzynki osobny adres, dokupić domenę, skonfigurować serwer pocztowy i xmpp aby tym zarządzać i korzystać, do tego kontakty trzymać lokalnie w telefonie posiłkując się Nokia PC Suite?

Do tego zainstalować w systemie klienta programu pocztowego i korzystać z tego, brak reklam, filtr antyspamowy konfigurowany 'pod siebie'.

 

Mniej prywatności zostaje oddane.

 

Sęk w tym, że Google ma setki serwerów, jak teraz z dostępnością? Pana mój serwer i leżę, jak z kopiami? muszę robić sam, do tego redundancja?

 

 

Za to mam kilka skrzynek pocztowych - właściwie nie ograniczoną ilość, którą konfiguruje jak chce, synchronizacja też ustawione indywidualnie, zależnie od ważności konta.

 

 

Czy ktoś z Was ma podobny tok myślenia? Może jakieś spostrzeżenia? Może to tylko moje fanaberie i przerost formy nad treścią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to zależy jak często używasz maili do kontaktu. Jeśli są to dwa maile dziennie od kumpla czy z serwisu randkowego, to kupowanie domeny i serwera mija się z celem.

 

Jeśli jednak wykonujesz jakieś zlecenia, nawet jako wolny strzelec, to w dobrym tonie jest mieć dobrą domenę i email w tej domenie.

W UK jest wiele małych biznesów, które rozdając jakieś wizytówki mają na niej email z Google, wygląda to nieprofesjonalnie. Problem nie polega na tym, że Anglicy nie chcą kupować domen, po prostu nie mają zielonego pojęcia jak to się "je", dlatego łatwiej im założyć skrzynkę na Gmail i z nią prowadzić swój biznes.

 

Odnośnie synchronizacji poczty w Symbianie to możesz po prostu połączyć się poprzez IMAP (nie pamiętam, ale chyba jest tam taka

możliwość) oraz na domowym komputerze użyć jakiegokolwiek klienta pocztowego, chociażby poczciwego Thunderbirda.

 

Wykupując domenę i serwer masz ten komfort, że Twoje emaile będą na serwerze i zawsze możesz zrobić sobie kopie ich ściągając listy na lokalny komputer, nawet zmieniając usługodawce możesz poprosić (czy nawet samodzielnie jak wykupisz VPS) uploadować backup i masz całą pocztę na nowym serwerze.

 

Na przykładowym Gmail nie wiesz co się dzieje z Twoimi mailami, kto je czyta, gdzie krążą, bo tam nikt nie będzie się przejmował tym, że ktoś Ci się włamał na konto i czyta/ściąga Twoje maile, co gorsza o zgrozo prowadzi korespondencję w Twoim imieniu.

Myślę, że tu wygrywa z Gmailem serwer i płatna opcja poczty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5-9 maili dziennie, tak średnio na 3 skrzynki + odpowiedź na nie.

Koszt domeny to żaden koszt, interesuje mnie .info, z serwerem i konfiguracją raczej też nie ma problemu. IMAP jako jedyny format do pobierania poczty - kilka różnych klientów.

 

Raczej przyzwyczajenie do webowej wersji GMaila mnie jedynie trzyma. Poczta pobierana po imapie, więc nawet w przypadku awarii komputera nie ma problemu z odbudowaniem maila.

 

Teraz kwestia kontaktów, jak to zrobić, żeby mieć w każdym miejscu dostęp do nich? Piszę z tel. mam je, z pracy mam, z domu mam. W każdym inny klient poczty - take założenie.

 

Ideałem był by MS Exchange - no ale cena zabija, a wolał bym coś na LInuksie / *BSD.

 

Na GMailu loguje się na jedno konto, mam wspólną bazę kontaktów i 3 skrzynki w jednym miejscu. W programach muszę dodać je osobno, załóżmy, że korzystam tylko z programów - jeśli przyjdzie mi wysłać coś z klienta webowego? Musze logować się na konkretne konto, jak teraz z kontaktami? Horde gdzieś to trzyma? Istnieje możliwość ujednolicenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak wykonujesz jakieś zlecenia, nawet jako wolny strzelec, to w dobrym tonie jest mieć dobrą domenę i email w tej domenie.

W UK jest wiele małych biznesów, które rozdając jakieś wizytówki mają na niej email z Google, wygląda to nieprofesjonalnie. Problem nie polega na tym, że Anglicy nie chcą kupować domen, po prostu nie mają zielonego pojęcia jak to się "je", dlatego łatwiej im założyć skrzynkę na Gmail i z nią prowadzić swój biznes.

 

Tak tylko dodam, że gmaila można łatwo mieć w swojej domenie / domenach. Podstawowa wersja jest za darmo, biznesowa jakieś grosze kosztuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×