Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Mokatte

Jaki serwer pod duże forum / serwis

Polecane posty

Witam,

 

Posiadam serwis / forum, które wg Google Analystics charakteryzuje się ruchem:

 

Odwiedziny w tym tygodniu:

Strona główna: 40 tys

Forum: 55 tys

 

Odsłony w tym tygodniu:

Strona główna: 150 tys

Forum: 450 tys

 

http://leagueoflegends.pl

 

Obecnie jestem na wirtualnym serwerze nazwa.pl ale to kwestia czasu jak mnie wyrzucą. Transfer jest ok, póki co nie przekracza 200gb miesięcznie, jednak obciążenie serwera jest już zbyt duże, ilość danych wysłanych z/do bazy danych momentami przekracza 20gb dziennie (limit to 10gb).

 

Trzeba szukać nowego serwera i tutaj pytanie do Was, co jest mi potrzebne? VPS czy już jednak serwer dedykowany? Nie znam się na Linuxie i chciałbym jak najmniej siedzieć nad konfiguracją i opcjami serwera. Jaki konkretnie serwer byście polecali?

 

Forum aktualnie jest na myBB, podejrzewam, że ten silnik forum odpowiada poniekąd za duże obciążenie dlatego rozważam przejście na komercyjny vBulletin bądź IPB 3. Co doradzilibyście.

 

Warto podkreślić, że serwis jest młody i liczby te w długim okresie będą się zwiększać.

 

Z góry dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam,

-Mokatte.

 

 

edit: Czy zmiana forum z myBB na IPB / vB mogłaby zmniejszyć obciążenie serwera o powiedzmy 50% tak żebym tymczasowo mógł pozostać na serwerze nazwa.pl? Ponieważ ten serwer został opłacony za cały rok z góry w tym miesiącu :P

 

Parametry, które przekraczam:

 

Liczba połączeń do baz danych liczona na serwer w ciągu doby - limit to 250 tys, przekraczam go wogóle lub nieznacznie, z raz było tylko ponad 300 tys.

 

Ilość danych przesłanych z/do baz danych - i tu jest problem bo limit to 10gb dziennie, a 12-13 gb to norma, rekordy to 21gb i 22gb dziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach