Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Bartosz Gadzimski

[opinie] etap.pl

Polecane posty

Gość Fobi

Witam,

Czy ktos ma moze cos do czynienia z ta firma?

 

Wszystko wyglada naprawde dobrze, prawdopodobnie serwery znajduja sie w GTS-ie. Co stosunkowo unikalne (obecnie) oferuja dostep przez SSH.

 

Ogolnie bardzo pozytywne pierwsze wrazenie.

 

Czyzby kandydat na wypelnienie luki miedzy home.pl , a reszta ? (Mam nadzieje, ze nikogo nie obraze ale trzeba to sobie uczciwie powiedziec, na chwile obecna home.pl jest klasa sama dla siebie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że etap.pl to naprawdę dobra firma. Straszny ruch dzisiaj i dopiero o 14 udało mi się dostać na chat, a próbowałem już od 11. Oczywiście posłałem maila i otrzymałem go właśnie także koło 14. Konsultant oczywiście przeprosił mnie za długi czas oczekiwania. Muszę powiedzieć, że był bardzo miły. Serwery znajdują się w Polsce co jest niewątpliwym plusem (2x xeon), w tym samym data center co home.pl (DataCenter GTS polska)

 

Teraz coś na temat panelu. Jest on autorskim skryptem tej firmy, niewątpliwy plus. Posiada wszystkie potrzebne funkcje. Przystępny itp.

 

Zostało założone mi konto testowe. Do testowania, postanowiłem zainstalować sobie phpbb. Upload skryptu był szybki. Pojawił się jednak small problem. Jak się potem okazało natrafiłem na drobne zmiany w oprogramowaniu i po 5 minutach wszystko było już okej. Zainstalowałem i przetestowałem skrypt, wszystko ok. Bardzo dużym plusem jest SSH (shell), a także cron.

 

Oceniając:

 

+

-mili konsultanci, pomocni

-shell

-cron

-panel administracyjny

-szybkie dzialanie

-serwery polozone w polsce

 

-

-CENA!!

 

 

Jeśli chodzi o usługi daje 10/10, natomiast włączając jeszcze cene 9/10.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

 

zanim ktoś wpisze firme pseudo profesjonalną etap.pl wtrącę swoje wrażenia z okresu testowego.

 

serwer super szybki - rzeczywiście. natomiast uważam że zarówno obsłudze klienta jak i administratorowi (a prawdopodobnie to jest jedna i ta sama osoba) daleko do profesjonalizmu.

 

dziwne akcje na serwerze to standard - internal error 500 normalne srednio co 2 dni.

pewnego dnia gdy error 500 pokazywał się non stop miałem nieprzyjemność korzystać z 'chatu z operatorem' (drugi raz w tym dniu):

 

-----

Trwa oczekiwanie na połączenie z operatorem systemu ETAP.

Z uwagi na dużą ilość połączeń czas oczekiwania może wynieść kilka minut...

Marcin [nazwisko], operator infolinii ETAP, W czym mogę pomóc?

michalw: witam ponownie

michalw: czy nadal sa prowadzone jakies prace na serwerze?

Marcin [nazwisko]: Tak

Marcin [nazwisko]: Im czesciej sie Pan pyta, tym ja trace czas na naprawe tego

michalw: widzi Pan

michalw: gdybym ja moj sklep uruchomil to bym tracil klientow

michalw: moge wiedziec na czym polega problem?

michalw: na serwerze?

Marcin [nazwisko]: na uzytkownikach

michalw: tzn? ktos przeciaza serwer?

Marcin [nazwisko]: czy moge w czyms jeszcze pomoc?

michalw: nie, to wszystkie informacje potrzebne

Marcin [nazwisko]: pozdrawiam

------

 

generalnie odnosze wrażenie że ta 'firma' to 2-3 pracowników którzy średnio ogarniają całe przedsięwzięcie, a do tego tzw. operator-admin jest bezczelny. okazuje się że dobra kolokacja to trochę mało aby konkurować z home.pl (ktoś tu kiedyś pisał takie porównanie, śmiech na sali..).

 

aha i bardzo istotna kwestia - panel administracyjny ma śliczne ikonki ale jest tragiczny, naprawdę ciężko się połapać co autorzy nazywają subdomeną itd (jak się potem okazało - jest to jakoś naraz konto email, ftp, subdomena do domeny i coś tam jeszcze itd). może jestem jakiś mało bystry ale trochę paneli widziałem i ten jest naprawdę mało intuicyjny.

 

generalnie mógłbym powiedzieć że firma jest przeciętna ale jako że obsługą jest chamska to oceniam tą firmę jako amatorkę poniżej przeciętnej. może komuś moja opinia się przyda.

 

pozdrawiam,

Michał W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odradzam, miesiąc przed upłynięciem okresu wykupu skasowali mi konto, po tygodniu odpowiedzieli że to była pomyłka i niestety nie mają backupów mojej strony, ciekawe czy je robili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko pięknie wygląda na stronie , i za tą cenę porównywalnej oferty znaleźć nie można.

Wykupiliśmy tam konto.. i wrzuciliśmy dość dużą bazę PostgreSQl.

Baza która na nazwie.pl chodziła jak burzam tutaj nagle zaczeła szwankować. Admin etapu stwierdził że to wina bazy... strange, ale niech mu będzie. Próbowaliśmy zlokalizować błąd ..ale nie bardzo było co lokalizować - straciliśmy miesiąc czasu i klientów bo baza wlokła się niemiłosiernie (20sek na otwarcie strony) poprawiło się na kilka dni (odpowiedzi rzędu 4sek) a potem niestety znowu spieprzyło się dokumentnie (90sek) admin po próbie kontatku przyznał się że mają za mało RAM'u .. przeprosił kazał poczekać 2 tyg.

Po tym czasie nie było poprawy a telefony w etapie przestały funkcjonować ... nie odpowiadali też na maile.. Postanowiłem pofatygować się osobiście. W biurze nikogo nie zastałem, ale... w magiczny i sobie znany tylko sposób dorwałem telefon do właściciela. Przeprosił za zaistniałą sytuacje, ale poprawy cały czas nie było, kolejne 2 tygodnie zwodzenia naszej firmy i obiecanej poprawy nie ma. Dziwne błędy na stronie (krzaczy się bez przyczyny jak tylko admin zaczyna coś grzebać na ich serwie) i zrzucanie winy na nas. Prosiłem o logi serwera .. niestety jest to poza zasięgiem kompetencji ich admina.

Podsumowując nic nie chodzi od 3 miesięcy i na poprawę się nie zanosi. Zmieniam serwer na home.pl z radością na twarzy a 300zł różnicy w cenie wydaję się wydatkiem w pełni właściwym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja się wtrącę. Mam tam konto od sierpnia 2004, właśnie przenoszę się na inny, bo mam dość zaciachów i błędów 500. Aa, no i oczywiście wszystko jest winą klienta.

 

Szkoda, bo pod względem funkcji i konfiguracji jest super.

 

Kiedyś było fajnie, teraz nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było szybko, teraz chyba zaniedbali "pielęgnację", bo totalnie zaczyna się wieszać. Szkoda, bo mało gdzie można dostać SSH, własny konfig PHP i fajny panel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Testowałem w firmie etap "konto www". Oto klika uwag odnośnie tej usługi hostingowej:

 

plusy:

1. Przejrzysty i funkcjonalny dostęp do usług.

2. Szybkie serwery

 

minus:

Niekompetencja operatorów czatu - przykład:

Ja: "Nie działają autorespondery w szkrzynkach email"

Operator: "Nasze skrzynki nie mają autoresponderów"

Ja: "Mają, jest taka opcja, tylko nie działa"

Operator: "Rzeczywiście, mieliśmy drobną awarię. Postaramy się jak najszybciej usunąć usterkę".

minęły 2 dni... i dalej nie działają.

Dzień później serwer wysypał się na 30 minut.

 

Jestem już na home.pl ..... support 24/7 :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam Etap.pl, gdyż oszukują klientów. Byłem przez ponad pół roku ich klientem. Na serwerze miałem postawioną grę internetową dla 50 osób. Transfer był stały, zawsze wiedziałem ile mogę zużyć miesięcznie transferu. Przyszła jesień i przywiało same problemy. Często nie można było wejść na stronę, zalogować się do gry. A jak już komuś udała się ta sztuka, to ciągle zrywało połączenie. I tak przez 2-3 tygodnie. W końcu, po 20 wysłanych mailach, ktoś odpisał i powiedział, że ich serwery są atakowane i dlatego tak funkcjonują. Nie dość, że przez cały miesiąc nie działała strona WWW, to na dodatek... serwer wyczerpał roczny transfer i wystawili mi fakturę! Złodzieje! Inaczej nie mogę ich opisać. Jak moglem zużyć 300 GB, kiedy miesięcznie zawsze - powtarzam ZAWSZE - zużywałem 10-15 GB? A po drugie tego miesiąca nie można było wejść na stronę! A więc podejrzewam, że to z powodu tych awarii i ataktów tak nabił się transfer. I kto za ich problemy zapłaci? Klient. Klient zawsze będzie płacił. Za wszystko!

 

A ich obsługa techniczna? Nie powiem nic złego - bo wszak obsługi klienta nie mają! Raz otrzymałem od nich odpowiedź. Na ponad 100 maili wysłanych!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie polecam Etap.pl, gdyż oszukują klientów. Byłem przez ponad pół roku ich klientem. Na serwerze miałem postawioną grę internetową dla 50 osób. Transfer był stały, zawsze wiedziałem ile mogę zużyć miesięcznie transferu. Przyszła jesień i przywiało same problemy. Często nie można było wejść na stronę, zalogować się do gry. A jak już komuś udała się ta sztuka, to ciągle zrywało połączenie. I tak przez 2-3 tygodnie. W końcu, po 20 wysłanych mailach, ktoś odpisał i powiedział, że ich serwery są atakowane i dlatego tak funkcjonują. Nie dość, że przez cały miesiąc nie działała strona WWW, to na dodatek... serwer wyczerpał roczny transfer i wystawili mi fakturę! Złodzieje! Inaczej nie mogę ich opisać. Jak moglem zużyć 300 GB, kiedy miesięcznie zawsze - powtarzam ZAWSZE - zużywałem 10-15 GB? A po drugie tego miesiąca nie można było wejść na stronę! A więc podejrzewam, że to z powodu tych awarii i ataktów tak nabił się transfer. I kto za ich problemy zapłaci? Klient. Klient zawsze będzie płacił. Za wszystko!

Może atakowana była właśnie Twoja gra? Nie pomyślałeś o tym? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie polecam Etap.pl, gdyż oszukują klientów. Byłem przez ponad pół roku ich klientem. Na serwerze miałem postawioną grę internetową dla 50 osób. Transfer był stały, zawsze wiedziałem ile mogę zużyć miesięcznie transferu. Przyszła jesień i przywiało same problemy. Często nie można było wejść na stronę, zalogować się do gry. A jak już komuś udała się ta sztuka, to ciągle zrywało połączenie. I tak przez 2-3 tygodnie. W końcu, po 20 wysłanych mailach, ktoś odpisał i powiedział, że ich serwery są atakowane i dlatego tak funkcjonują. Nie dość, że przez cały miesiąc nie działała strona WWW, to na dodatek... serwer wyczerpał roczny transfer i wystawili mi fakturę! Złodzieje! Inaczej nie mogę ich opisać. Jak moglem zużyć 300 GB, kiedy miesięcznie zawsze - powtarzam ZAWSZE - zużywałem 10-15 GB? A po drugie tego miesiąca nie można było wejść na stronę! A więc podejrzewam, że to z powodu tych awarii i ataktów tak nabił się transfer. I kto za ich problemy zapłaci? Klient. Klient zawsze będzie płacił. Za wszystko!

Może atakowana była właśnie Twoja gra? Nie pomyślałeś o tym? ;)

 

Nawet o tym nie musiałem myśleć, bo od admina Etap.pl otrzymałem informację, że to ich serwery są atakowane. A moja gra była grą prywatną i mało osób o niej wiedziało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×