Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Tershaim

Sklep internetowy z herbatą i kawą (optymalizacja)

Polecane posty

Będę wdzięczny za ocenę pod względem optymalizacja i  użyteczności.

Jest to sklep internetowy z herbatą https://e-aromat.pl

Herbaty są głównym produktem, a kawa, przyprawy bardziej dodatkiem. Czyli sklep sprzedaje produkty z "aromatem". Możliwe, że stąd wzięła się jego nazwa.

Wywodzi się ogólnie ze stacjonarnego sklepu z herbatą - lokalnej herbaciarni. 

Może jest to nieco nietypowe połączenie produktów takich jak herbata, kawa, przyprawy i słodkości. No ale na nietypowości chyba w dzisiejszych czasach się zyskuje.

To nie jest mój projekt, ale muszę go zoptymalizować. Ze względu na fakt, że od tego roku Google ma podobno  jeszcze większy nacisk kłaść na szybkość ładowania strony chciałbym usunąć  stamtąd ten wielki slider z olbrzymimi obrazkami. Zmniejszyć obrazki ogólnie.

Właściciele olbrzymi nacisk kładą na estetykę. Co widać po zdjęciach. Sprzedają produkt, który w zasadzie jest suszem herbaty i trudno zaprezentować herbatę, która w zasadzie wygląda zawsze podobnie, jako grupę całkiem różnych produktów. Stąd też te róże aranżacje zdjęć i przynajmniej moim zdaniem ich wysoka jakość estetyczna. Mają w jakiś sposób oddawać smak i zapach tych herbat, co jest dość trudne do przekazania przez internet...

Z drugiej strony pojawia się Google i kierunek coraz szybszego ładowania coraz prostszych stron. Ludzie jak oglądają te lekko animowane layouty  rzekomo modne, to im się podobają takie strony, ale nie myślą o źródłach ruchu, wartościowaniu strony w wyszukiwarce i tak naprawdę funkcjonujących nieco innych trendów w sieci. Mianowicie opierających się na prostocie, wygodzie i szybkości.

Żeby przeforsować temat pewnie przyda mi się kilka innych niezależnych opinii, także będę za nie wdzięczny. Nawet te odmienne od mojej. Naprawdę.

 

Oczywiście optymalizacja takich rzeczy jak teksty, title, metadane itp. to wszystko wymaga czasu i jest w trakcie. Przygotowujemy kategorie, produkty, ale to potrwa.

Przykładowa kategoria z grupy herbat - jedna z pierwszych na razie w ogóle z tekstem, własnym description, title itp.

Kolejny problem to dobór słów kluczowych. Słowa ogólne z herbatą chyba są bez sensu. Konkurencja olbrzymia - wszyscy to sprzedają  - herbaty u producentów, dystrybutorów, w marketach, herbaty na odporność, zdrowie w aptekach i portalach zdrowotnych, Herbapol, Doz, herbaty na odchudzanie, herbaty fit na przemianę materii itp. No masę tego jest. Dodatkowo ludzie często szukają herbaty Lipton albo promocji herbaty w Biedronce, a  to totalnie nie są te herbaty. 

Jest to produkt wysokiej jakości - droższy, premium. W wyszukiwarce jednak wszystko to nadal herbata. Niszowe frazy mają bardzo mały ruch według symulacji z Adwords, a ogólne bardzo dużą konkurencję. Z resztą też nie jest to produkt dla każdego. Jak ktoś szuka promocji herbaty w Lidlu, trafi na taką stronę z wyższymi cenami, to pewnie szybko opuści tym samym podnosząc współczynnik odrzuceń. Zatem wydaje mi się,  że trzeba wyszukiwać niszowe, precyzyjne frazy z długiego ogona. Te jednak mają dość mało wyświetleń.

Będę wdzięczny za wszelkie wasze opinie i pomoc.

Edytowano przez Tershaim (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×