Skocz do zawartości

Historia edycji

Nibiru

Nibiru

6 godzin temu, nospa napisał:

to nie problem z rejestratorem tylko z brakiem odnowienia domeny w terminie.

reszta to pokłosie braku dostępu do internetu i pośrednika, z którego korzystasz. jak domena wygasła to nie zmienisz danych abonenta bo w domenach globalnych zmiana abonenta = cesja. skontaktuj się z nazwą, wyjaśnij temat, ale z opisanego przypadku wynika, że najpierw trzeba odnowić domenę. i od tego trzeba zacząć.

Tyle, że cesja to jest zmiana abonenta i jak da się przeczytać na stronach nazwa.pl trzeba przysłać "dokumenty" (bliżej nieokreślone) starego i nowego abonenta. Skoro PESEL, imię i nazwisko pozostają niezmienione nie da się przesłać danych starego i danych nowego abonenta domeny (abonent jest jeden, a nie dwóch). Nie jestem w stanie przesłać żadnych dokumentów potwierdzających zmianę adresu e-mail, więc jest to proces najmniej nieprzepisowy. Dodatkowo musiałabym postępować wbrew instrukcji przeprowadzenia cesji, co oznacza złamanie regulaminu, umożliwia pełnoprawne odrzucenie mojego wniosku i naraża mnie na podejrzenie o jakieś machloje.

Zaś co do korespondencji nazwa.pl i "charakterystycznych spraw", właściwsze jest udzielanie szczegółowych i kompletnych informacji na e-mailu klienta nie zaś na forum. Udzielanie instrukcji:

  • które nie zadziałają,
  • odsyłanie do netart-registrar, gdy ten nie może nic zrobić (bo e-mail pozostaje niezaktualizowany),
  • w końcu pisanie o cesji, gdy nie ma zmiany abonenta, a potrzebna jest tylko aktualizacja E-MAILA nie jest cesją;

jest zwykłym wprowadzaniem w błąd i graniem na czas. Dodatkowo odpowiedź e-mailowa którą otrzymałam zdecydowanie nie była tak klarowna jak powyższa, mimo, że i tutaj są braki.

Cesja to jest przekazanie domeny innej organizacji / firmie lub innej osobie fizycznej - taka jest definicja "cesji domeny".

BTW. W przeszłości kilka razy aktualizowałam zarówno e-mail (na niewygasłej domenie) jak też adres zamieszkania i nigdy nie spotkałam się z takimi cyrkami, adresy, e-maile ulegały zmianie w panelu po góra 1 dniu lub prawie natychmiastowo.

Mile byłoby widziane gdyby nazwa.pl raczyła przestać przetwarzać zbędne dane biometryczne takie jak głos. Gdy dzwonią do mnie lub się do nich dzwoni można jedynie usłyszeć imię nazwisko osoby, która dzwoni / do której się dzwoni i informację, że rozmowa jest nagrywana. NIE MAM OBOWIĄZKU NA PODSTAWIE ŻADNEGO PRAWA DAWAĆ SIĘ NAGRYWAĆ I WYRAŻAĆ WYMUSZONEJ ZGODY NA TO. Pozostaje więc wyłączyć telefon i nie dzwonić tam, kontaktując się tylko przez adres e-mail i pisemnie.

Obecnie już wiem, że nie należy rejestrować domeny w firmach, gdzie nie ma obsługi bezpośredniej (takiej jak tutaj - netart - rejestruje, nazwa.pl odpowiada za obsługę klienta), bowiem potem nie wiadomo nawet gdzie i jakie wnioski pisać. Mam dość takiej współpracy i wolę obsługę całościową w jednej osobie prawnej i kontakt bezpośredni z rejestratorem - panel obsługi domeny, zmiana danych, fizyczny rejestrator w jednej osobie prawnej.

Błędem było więc założenie tej domeny kiedykolwiek w nazwa.pl, bo odpowiedzialność się przez to rozmywa i rejestrator pozostanie niewinny w sytuacji, gdy nazwa.pl przestanie całkowicie odpowiadać na maile. Niejedna z dotychczas otrzymanych wiadomości sprawia wrażenie jakby moje zapytanie w ogóle nie było przeczytane i na wiele zapytań wciąż nie mam odpowiedzi, chociażby o termin (datę i godzinę wygaśnięcia domeny, które to pytanie było zadane pierwszy raz kilka dni temu).

Przypomnę jeszcze, że istnieje coś takiego jak RODO, zaś "Privacy Shield" wyleciała w powietrze - firmy europejskie mają więc obowiązek zapewnić ochronę danych (w tym aktualizację danych osobowych) zgodnie z RODO i wnioskami o aktualizację - nawet gdy część firm zależnych, gdzie dane są przekazywane - są poza EU.

Cytat

Odnośnie dwuetapowej autoryzacji dostępu do Panelu Klienta, taka zmiana została wprowadzona przez nas z początkiem października 2020 r., informowaliśmy o niej e-mailowo wszystkich abonentów usług, zachęcając do aktualizacji swoich adresów e-mail w Panelu Klienta.

Ja przykładowo takiego maila nie dostałam, mimo, że w tym okresie zarówno serwer jak i domena były opłacone, a e-mail był aktualny. Nie jestem w stanie znaleźć takiej wiadomości u siebie na skrzynce nawet z inną datą w zakresie 2020 roku.

Nie zamierzam płacić blisko 300 złotych (290 z hakiem) firmie nazwa.pl za odnowienie domeny tylko po to aby móc przenieść ją do innego operatora (dalsza współpraca z taką jakością komunikacji bowiem nie wchodzi w grę - jak wspomniałam szukam rejestratora, który bezpośrednio wystawia panel do zarządzania domeną).

Czy istnieje możliwość zapłacenia samego odnowienia domeny bez jej przedłużania i opłacenie przedłużenia u innego rejestratora? Jak postępować celem zmiany samego adresu e-mail?

Nibiru

Nibiru

6 godzin temu, nospa napisał:

to nie problem z rejestratorem tylko z brakiem odnowienia domeny w terminie.

reszta to pokłosie braku dostępu do internetu i pośrednika, z którego korzystasz. jak domena wygasła to nie zmienisz danych abonenta bo w domenach globalnych zmiana abonenta = cesja. skontaktuj się z nazwą, wyjaśnij temat, ale z opisanego przypadku wynika, że najpierw trzeba odnowić domenę. i od tego trzeba zacząć.

Tyle, że cesja to jest zmiana abonenta i jak da się przeczytać na stronach nazwa.pl trzeba przysłać "dokumenty" (bliżej nieokreślone) starego i nowego abonenta. Skoro PESEL, imię i nazwisko pozostają niezmienione nie da się przesłać danych starego i danych nowego abonenta domeny (abonent jest jeden, a nie dwóch). Nie jestem w stanie przesłać żadnych dokumentów potwierdzających zmianę adresu e-mail, więc jest to proces najmniej nieprzepisowy. Dodatkowo musiałabym postępować wbrew instrukcji przeprowadzenia cesji, co oznacza złamanie regulaminu, umożliwia pełnoprawne odrzucenie mojego wniosku i naraża mnie na podejrzenie o jakieś machloje.

Zaś co do korespondencji nazwa.pl i "charakterystycznych spraw", właściwsze jest udzielanie szczegółowych i kompletnych informacji na e-mailu klienta nie zaś na forum. Udzielanie instrukcji:

  • które nie zadziałają,
  • odsyłanie do netart-registrar, gdy ten nie może nic zrobić (bo e-mail pozostaje niezaktualizowany),
  • w końcu pisanie o cesji, gdy nie ma zmiany abonenta, a potrzebna jest tylko aktualizacja E-MAILA nie jest cesją;

jest zwykłym wprowadzaniem w błąd i graniem na czas. Dodatkowo odpowiedź e-mailowa którą otrzymałam zdecydowanie nie była tak klarowna jak powyższa, mimo, że i tutaj są braki.

Cesja to jest przekazanie domeny innej organizacji / firmie lub innej osobie fizycznej - taka jest definicja "cesji domeny".

BTW. W przeszłości kilka razy aktualizowałam zarówno e-mail (na niewygasłej domenie) jak też adres zamieszkania i nigdy nie spotkałam się z takimi cyrkami, adresy, e-maile ulegały zmianie w panelu po góra 1 dniu lub prawie natychmiastowo.

Mile byłoby widziane gdyby nazwa.pl raczyła przestać przetwarzać zbędne dane biometryczne takie jak głos. Gdy dzwonią do mnie lub się do nich dzwoni można jedynie usłyszeć imię nazwisko osoby, która dzwoni / do której się dzwoni i informację, że rozmowa jest nagrywana. NIE MAM OBOWIĄZKU NA PODSTAWIE ŻADNEGO PRAWA DAWAĆ SIĘ NAGRYWAĆ I WYRAŻAĆ WYMUSZONEJ ZGODY NA TO. Pozostaje więc wyłączyć telefon i nie dzwonić tam, kontaktując się tylko przez adres e-mail i pisemnie.

Obecnie już wiem, że nie należy rejestrować domeny w firmach, gdzie nie ma obsługi bezpośredniej (takiej jak tutaj - netart - rejestruje, nazwa.pl odpowiada za obsługę klienta), bowiem potem nie wiadomo nawet gdzie i jakie wnioski pisać. Mam dość takiej współpracy i wolę obsługę całościową w jednej osobie prawnej i kontakt bezpośredni z rejestratorem - panel obsługi domeny, zmiana danych, fizyczny rejestrator w jednej osobie prawnej.

Błędem było więc założenie tej domeny kiedykolwiek w nazwa.pl, bo odpowiedzialność się przez to rozmywa i rejestrator pozostanie niewinny w sytuacji, gdy nazwa.pl przestanie całkowicie odpowiadać na maile. Niejedna z dotychczas otrzymanych wiadomości sprawia wrażenie jakby moje zapytanie w ogóle nie było przeczytane i na wiele zapytań wciąż nie mam odpowiedzi, chociażby o termin (datę i godzinę wygaśnięcia domeny, które to pytanie było zadane pierwszy raz kilka dni temu).

Przypomnę jeszcze, że istnieje coś takiego jak RODO, zaś "Privacy Shield" wyleciała w powietrze - firmy europejskie mają więc obowiązek zapewnić ochronę danych (w tym aktualizację danych osobowych) zgodnie z RODO i wnioskami o aktualizację - nawet gdy część firm zależnych, gdzie dane są przekazywane - są poza EU.

Cytat

Odnośnie dwuetapowej autoryzacji dostępu do Panelu Klienta, taka zmiana została wprowadzona przez nas z początkiem października 2020 r., informowaliśmy o niej e-mailowo wszystkich abonentów usług, zachęcając do aktualizacji swoich adresów e-mail w Panelu Klienta.

Ja przykładowo takiego maila nie dostałam, mimo, że w tym okresie zarówno serwer jak i domena były opłacone, a e-mail był aktualny. Nie jestem w stanie znaleźć takiej wiadomości u siebie na skrzynce nawet z inną datą w zakresie 2020 roku.

Nie zamierzam płacić blisko 300 złotych (290 z hakiem) za odnowienie domeny tylko po to aby móc przenieść ją do innego operatora (dalsza współpraca z taką jakością komunikacji bowiem nie wchodzi w grę - jak wspomniałam szukam rejestratora, który bezpośrednio wystawia panel do zarządzania domeną).

Nibiru

Nibiru

5 godzin temu, nospa napisał:

to nie problem z rejestratorem tylko z brakiem odnowienia domeny w terminie.

reszta to pokłosie braku dostępu do internetu i pośrednika, z którego korzystasz. jak domena wygasła to nie zmienisz danych abonenta bo w domenach globalnych zmiana abonenta = cesja. skontaktuj się z nazwą, wyjaśnij temat, ale z opisanego przypadku wynika, że najpierw trzeba odnowić domenę. i od tego trzeba zacząć.

Tyle, że cesja to jest zmiana abonenta i jak da się przeczytać na stronach nazwa.pl trzeba przysłać "dokumenty" (bliżej nieokreślone) starego i nowego abonenta. Skoro PESEL, imię i nazwisko pozostają niezmienione nie da się przesłać danych starego i danych nowego abonenta domeny (abonent jest jeden, a nie dwóch). Nie jestem w stanie przesłać żadnych dokumentów potwierdzających zmianę adresu e-mail, więc jest to proces najmniej nieprzepisowy. Dodatkowo musiałabym postępować wbrew instrukcji przeprowadzenia cesji, co oznacza złamanie regulaminu, umożliwia pełnoprawne odrzucenie mojego wniosku i naraża mnie na podejrzenie o jakieś machloje.

Zaś co do korespondencji nazwa.pl i "charakterystycznych spraw", właściwsze jest udzielanie szczegółowych i kompletnych informacji na e-mailu klienta nie zaś na forum. Udzielanie instrukcji:

  • które nie zadziałają,
  • odsyłanie do netart-registrar, gdy ten nie może nic zrobić (bo e-mail pozostaje niezaktualizowany),
  • w końcu pisanie o cesji, gdy nie ma zmiany abonenta, a potrzebna jest tylko aktualizacja E-MAILA nie jest cesją;

jest zwykłym wprowadzaniem w błąd i graniem na czas. Dodatkowo odpowiedź e-mailowa którą otrzymałam zdecydowanie nie była tak klarowna jak powyższa, mimo, że i tutaj są braki.

Cesja to jest przekazanie domeny innej organizacji / firmie lub innej osobie fizycznej - taka jest definicja "cesji domeny".

BTW. W przeszłości kilka razy aktualizowałam zarówno e-mail (na niewygasłej domenie) jak też adres zamieszkania i nigdy nie spotkałam się z takimi cyrkami, adresy, e-maile ulegały zmianie w panelu po góra 1 dniu lub prawie natychmiastowo.

Mile byłoby widziane gdyby nazwa.pl raczyła przestać przetwarzać zbędne dane biometryczne takie jak głos. Gdy dzwonią do mnie lub się do nich dzwoni można jedynie usłyszeć imię nazwisko osoby, która dzwoni / do której się dzwoni i informację, że rozmowa jest nagrywana. NIE MAM OBOWIĄZKU NA PODSTAWIE ŻADNEGO PRAWA DAWAĆ SIĘ NAGRYWAĆ I WYRAŻAĆ WYMUSZONEJ ZGODY NA TO. Pozostaje więc wyłączyć telefon i nie dzwonić tam, kontaktując się tylko przez adres e-mail i pisemnie.

Obecnie już wiem, że nie należy rejestrować domeny w firmach, gdzie nie ma obsługi bezpośredniej (takiej jak tutaj - netart - rejestruje, nazwa.pl odpowiada za obsługę klienta), bowiem potem nie wiadomo nawet gdzie i jakie wnioski pisać. Mam dość takiej współpracy i wolę obsługę całościową w jednej osobie prawnej i kontakt bezpośredni z rejestratorem - panel obsługi domeny, zmiana danych, fizyczny rejestrator w jednej osobie prawnej.

Błędem było więc założenie tej domeny kiedykolwiek w nazwa.pl, bo odpowiedzialność się przez to rozmywa i rejestrator pozostanie niewinny w sytuacji, gdy nazwa.pl przestanie całkowicie odpowiadać na maile. Niejedna z dotychczas otrzymanych wiadomości sprawia wrażenie jakby moje zapytanie w ogóle nie było przeczytane i na wiele zapytań wciąż nie mam odpowiedzi, chociażby o termin (datę i godzinę wygaśnięcia domeny, które to pytanie było zadane pierwszy raz kilka dni temu).

Przypomnę jeszcze, że istnieje coś takiego jak RODO, zaś "Privacy Shield" wyleciała w powietrze - firmy europejskie mają więc obowiązek zapewnić ochronę danych (w tym aktualizację danych osobowych) zgodnie z RODO i wnioskami o aktualizację - nawet gdy część firm zależnych, gdzie dane są przekazywane - są poza EU.

Cytat

Odnośnie dwuetapowej autoryzacji dostępu do Panelu Klienta, taka zmiana została wprowadzona przez nas z początkiem października 2020 r., informowaliśmy o niej e-mailowo wszystkich abonentów usług, zachęcając do aktualizacji swoich adresów e-mail w Panelu Klienta.

Ja przykładowo takiego maila nie dostałam, mimo, że w tym okresie zarówno serwer jak i domena były opłacone, a e-mail był aktualny. Nie jestem w stanie znaleźć takiej wiadomości u siebie na skrzynce nawet z inną datą w zakresie 2020 roku.

×