Skocz do zawartości
WuXeS

Zdalny komputer z Windowsem, własnym IP i backupem

Polecane posty

Dzień dobry,

Jak w temacie. Nie znam się dobrze na terminologii, ale mam nadzieję, że wyjaśnię o co mi chodzi.

W tej chwili mam w biurze komputer, który jest zawsze włączony, podpięty pod UPS, z uruchomionym zdalnym pulpitem. Możliwe, że będę potrzebował więcej takich maszyn. Zastanawiam się czy jest taka usługa, w ramach której taka maszyna (fizyczna bądź wirtualna) stoi w serwerowni, jest zaopiekowana, zabezpieczona, ma regularne backupy i można się do niej dostać zdalnie. Miło gdyby Windows był już zainstalowany i można było się po prostu połączyć i działać.

Jak się nazywa taka usługa, które oferty warto brać pod uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś o tym myslałem, ale nieco zarzuciłem temat, bo rozwiązaniem w moim przypadku była po prostu dobrze skonfigurowana sieć, działające WOL i zdalny dostęp do komputerów, a tych w firmie mamy pod dostatkiem i zależało nam, żeby zdalną sesję mogli obserwować również ci, którzy są na miejscu.

Natomiast więcej maszyn nie jest specjalnie potrzebne nawet do RDP. Zdalnych sesji pulpitów może być więcej, niż jedna (tyle, ilu uzytkowników). Oczywiście wersje Home lub Pro systemu mają to zablokowane i logowanie jednego użytkownika, nawet zdalnego, wylogowuje obecnego. Rozwiązaniem jest więc przesiadka na Windows serwer albo poszukanie metody na obejście tego ograniczenia (Multiple RDP, termsrv.dll modifications). Oczywiście należałoby się upewnić, czy jest to modyfikacja dopuszczalna. W przeciwnym wypadku należy traktować to jako ciekawostkę i rozważać czysto teoretycznie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko przydałoby mi się coś takiego ze względów bezpieczeństwa i stabilności. Może ktoś wie gdzie coś takiego można ogarnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach