Skocz do zawartości
neosensei

Blokowanie portu 25 - konfiguracja rekordu SRV

Polecane posty

Witam,

 

Mam swoją domenę wykupioną poprzez serwis home.pl,

oraz swoją maszynę na której postawiłem serwer pocztowy.

 

Jakiś czas temu mój dostawca internetu permamentnie zablokował port 25 skutkiem czego straciłem możliwość połączenia serwera pocztowego z tesztą świata.

 

Próbowałem konfigurować na różne sposoby swoją domene poprzez dodatkowe rekorty SRV ale nadal nic z tego nie wychodzi:

 

 

mojadomena.pl NS 1 dzień dns.home.pl dns2.home.pl dns3.home.pl
mojadomena.pl SOA 1 dzień dns.home.pl admin.home.pl
mojadomena.pl A 1 godzina 194.0.0.171
mojadomena.pl MX 1 godzina 10 mail.mojadomena.pl

mail.mojadomena.pl A 1 godzina 194.0.0.171
mojadomena.pl TXT 1 godzina v=spf1 a mx ip4:194.0.0.171 ~all

 

_smtp._tcp.mojadomena.pl SRV 1 godzina 10 1 2525 mail.mojadomena.pl

_submission._tcp.mojadomena.pl SRV 1 godzina 10 1 587 mail.mojadomena.pl
_http._tcp.duch.mojadomena.pl SRV 1 godzina 10 1 85 mojadomena.pl

 

www.mojadomena.pl CNAME 1 godzina mojadomena.pl
*.mojadomena.pl CNAME 1 godzina mojadomena.pl

 

 

 

Bardzo bym prosił o pomoc z nakierowaniem co robię źlę ponieważ już mi ręce opadają.

Edytowano przez neosensei (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blfr, w 27 Cze 2015 - 19:57, powiedział:

 

Ale dostawca pewnie zablokował połączenia wychodzące do :25? I co to za dostawca?

 

 

 

Tak zablokował port 25.

 

 

Jak wysyłam dla tesnu wiadomość z gmail.com to otrzymuję zwrotną:

 

Delivery to the following recipient failed permanently:

 

nazwa@mojadomena.pl

 

Technical details of permanent failure:

The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at https://support.google.com/mail/answer/7720

[(10) mail.mojadomena.pl. [194.0.0.171]:25: socket error]

 

 

 

 

A gdy łączę się poprzez ten port usługą telnet to mam komunikat "Connect Time Out".

 

Usługodawca to "multimedia polska" czy jakoś tak...

 

Edytowano przez neosensei (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy łączę się poprzez ten port usługą telnet to mam komunikat "Connect Time Out".

OK, to jest przy odbieraniu poczty. A jak chcesz wysłać maila to jak to robisz? Przez jakiś smarthost?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie posługuję się innym dodatkowym serwerem - smarthostem.

Ogólnie odbierałem i wysyłałem maile poprzez aplikację z Mozilli, która jest połączona bezpośrednio z moim serwerem.

Drugą opcją jest połączenie z serwerem przez przeglądarkę - klient roundcube umieszczony na serwerze.

 

Gdy wysyłam maile np. na gmaila to w logach widnieje wpis:

connect to alt2.gmail-smtp-in.l.google.com[173.194.72.27]:25: Connection timed out

Mail oczywiście nie dochodzi.

Edytowano przez neosensei (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. To jak zamierzasz prowadzić ten serwer, jeśli nie wyślesz z niego żadnego maila?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może skłonisz w ten sposób część nadawców do korzystania z innego portu, czyli część poczty do Ciebie dojdzie. Ale jak zamierzasz wysyłać pocztę do innych?

 

Wygląda na to, że potrzebujesz smarthosta. A jeśli już będziesz miał serwer do przekazywania poczty wychodzącej, to równie dobrze możesz go użyć do przychodzącej. I wtedy albo będzie służył jako przekaźnik dla Twojego serwera domowego, albo w ogóle możesz nim zastąpić serwer domowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×