Skocz do zawartości
sreg

Streaming na 25 000 odbiorców.

Polecane posty

Hej

 

mam pytania dotyczące streamu na Wowza dla ok. 25 000 odbiorców przez okres 2-3 godzin/dziennie:

1. Czy z Waszego doświadczenia Amazon Cloud Front pociągnie stream w jakości 850 kbs (obraz+dźwięk) dla takiej liczy odbiorców ?

2. Czy może lepiej jest uruchomić na Amazon EC2 3-4 maszyny z łączem 10 Gigabit i przygotować całość jako serwery Edge/Orgin ?

3. Jak w miarę szczegółowo wyliczyć maksymalne zużycie transferu dla obydwu powyższych rozwiązań. Mi wychodzi około 30 TB przez 3h.

4. Jak się rozliczacie z Klientem (agencją eventową w moim przypadku) przy takich realizacjach - słyszałem o 0,60 gr za użytkownika/dzień itd.

 

Dziękuję za pomoc

 

Sebastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Co prawda nie mam doświadczenia z Amazonem, ale nasza firma Nadaje.com świadczy usługi na łączach Leaseweb.com, lidera rynku europejkskiego, które są w stanie zagwarantować wymaganą przez Pana przepustowość. Przy 25 000 widzów w jakosci 850 kbps wychodzi niecałe 22 Gbps w piku.

 

Kwestia zapewnienia przepustowości to najbardziej kosztowna część projektu, więc jest możliwa jedynie opłata z góry za zapewnienie serwera i gwarantowanej przepustowości.

 

Prosze o doprecyzowanie czy jest to jednorazowe wydarzenie 2-3 godziny w jednym dniu, czy też kilka dni, czy dłuższa obsługa.

 

Zapraszam do kontaktu serwery [at] nadaje.com

http://video.nadaje.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dziękuję za odpowiedź. Jest to przez dwa dni po 3h. Jaki jest koszt takiego przedsięwzięcia u Pana (sreg@wp.pl) za jeden dzień.

 

Niemniej osoby, które mogłyby odpowiedzieć na moje pytania bardzo proszę o pomoc i informacje.

 

Sebastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

mam pytania dotyczące streamu na Wowza dla ok. 25 000 odbiorców przez okres 2-3 godzin/dziennie: