Skocz do zawartości

Polecane posty

Dla jednego konta hostingowego w home.pl, które obsługuję pojawił się mail zwrotny z fragmentem tekstu:

 

This message has been blocked because it is from a FortiGuard - AntiSpam black IP address

 

Już kilka miesięcy temu zgłaszałem usunięcie IP z listy adresów blokowanych, usunęli i znowu zaczęło blokować po kilku miesiącach ponownie.

 

Czy ktoś może powiedzieć dlaczego?

Dodam, że z innych źródeł nie miałem sygnału, że coś jest nie tak z hostingiem od strony bezpieczeństwa. Był problem przeszło rok temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sprawdź tu czy IP nadal jest na czarnych listach: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Możesz sobie tam ustawić sprawdzanie i wysyłanie wyniku co miesiąc na maila lub gdy strona wpadnie na czarną listę.

 

Dodam, że czasem, zależnie od konfiguracji, maile mogą nie docierać jeśli adres IP miejsca z którego wysyłasz maila jest na czarnej liście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Adres pojawia się tylko raz na czarnej liście na Blacklist: BARRACUDA.

Co ja mogę z tym fantem zrobić?

 

Wysłałem już maila z prośbą o usunięcie na:

www.fortiguard.com/static/ip_lookup.html

 

ale nie chciałbym, aby co jakiś czas ponownie adres wchodził na ich listę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz do home.pl aby sprawdzili to i napisali prośbę o usunięcie z listy spamowej bo to nie tylko Twój problem ale również innych klientów którzy korzystają z tego adresu IP.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to na tym adresie w home.pl tylko ja jestem. Poprzednio ja pisałem bezpośrednio i mi usuwali IP z czarnej listy.

 

Zresztą kiedyś, jak rozmawiałem o tym na home.pl to zrzucali sprawę na mnie, mówiąc=, że problem nie jest po ich stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki to adres ip i jaka domena?

to sprawdzę to i napiszę co można zrobić z tym dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem zgłoszenie do Barracudy.

FortiGuard chyba już mi usunął, bo gdy sprawdzam nie ma informacji o IP na czarnej liście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wiedz o tym, że jeśli problemu nie zbadasz i nie rozwiążesz to może się powtarzać tak długo, aż barracuda nie będzie chciała ponownie zdjąć Twojego adresu, podobnie FG czy cokolwiek innego co Cię zbanuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierw ustal czy na pewno pod tym adresem ip jesteś sam.

Przeskanuj swoje aplikacje pod kątem backdoorów , exploitów itp... szczególnie jeżeli to cms

lub odezwij się na privie to Ci pomogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci na privia. Wydaje mi się, że w home.pl linia hostingów profesionall jest na oddzielnych IP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyślij proszę zgłoszenie przez formularz www.home.pl/kontakt Poproś o logi, mogą być one pomocne w zidentyfikowaniu przyczyny, dlaczego Twoje IP trafiło na blacklistę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem logi z home.pl

Czy ktoś mi może doradzić, czego w nich szukać i w jaki sposób zdiagnozować ewentualne włamania, nieprawidłowości.

 

Wiem, że dwa razy były wysyłane z jednego z kont spamujące maile - widzę to też w logach - jestem w stanie zidentyfikować datę i godzinę - prawdopodobnie po tej sytuacji IP został dodany do czarnej listy.

Ale jak mogę zobaczyć - jakim narzędziem, gdzie jest jakaś dziura, gdzie siedzą jakieś śmieci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×