Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mój post nie służy jako reklama tylko przestroga przed hostingiem o nazwie i adresie:
HOSTOWO.EU

Ogólnie wszystko było w miare wporządku, oczywiście hosting nie należy do cenionych i tych drogich. Średnio co kilka dni padały mi tam serwisy i musiałem czekać na ich ponowne włączenie kilka godzin.

Na swojej stronie mają napisane "bezpieczniejszy serwer WWW, codzienne kopie bezpieczeństwa." oraz "Wykonujemy podwójną kopię zapasową danych - backup w dwóch niezależnych centrach w Polsce oraz za granicą". Z reguły wiem że takie opowiastki serwują hostingi krzaki, które oferują niebo za grosze. Hostowo niebyło krzakiem, natomiast zarejestrowaną firmą świadczącą swoje usługi w ATM'ANIE.

Pewnego dnia ( 11 Maja 2014r. ) wszystko zgasło. Ich strona oferty, kontakt oraz najważniejsze moje oraz inne strony ich klientów. Informacja o awarii pojawiła się po około 30 godzinach od czasu wyłączenia stron. Informacja ta zawierała:

Witam, Potwierdzam informację o awarii.
niestety jest na tyle poważna że czas jej rozwiązania znacznie się wydłuża. Awarii uległa cała macierz i większość dysków, w związku z czym niezbędna jest pomoc specjalistycznej firmy zajmującej się odzyskiwaniem danych. dyski zostały już przekazane, z informacji jakie przekazała nam firma zajmująca się odzyskiem danych wynika że najpóźniej jutro dostarczą nam kompletne kopie.

 

 

Po 4-5 dniach przywrócono aktualne bazy oraz pliki FTP z końca STYCZNIA. Wszystkie pliki z okresu LUTY-MAJ zostały utracone. Wszystkie projekty graficzne jakie wykonywałem umieszczałem na serwerze, byłem przekonany że informacja o codziennych Kopiach zapasowych są prawdziwe... Jak się okazało nie! ostatnia kopia miała miejsce w styczniu i taką też wgrano. Oczywiście mogłem uchronić się przed utratą danych, samoistnie kopiując dane, ale ze względu na informacje na ich stronie - zaufałem im.

 

Dlatego treść tego tematu powinno utrwalić się osobom, które mają zamiar kupować tam jakiekolwiek usługi.

Pytając forumowiczów. Czy mogę wnieść skargę / oraz pozwać hostowo.eu za utratę moich danych. Były to bardzo wartościowe projekty graficzne nad którymi pracowałem po nocach i chciałbym aby za tą utratę ktoś odpowiedział, bo raczej to nie była moja wina.

Pozdrawiam



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się nawet najlepszym, może kopie robią, ale w czasie awarii zostały uszkodzone. Następnym razem będziesz pamiętał żeby trzymać swoje kopie na komputerze lokalnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mogłem uchronić się przed utratą danych, samoistnie kopiując dane, ale ze względu na informacje na ich stronie - zaufałem im.

Przykro mi, ale to jest tak zwany podatek od głupoty. Każdy go kiedyś zapłacił. Backupy zawsze należy robić we własnym zakresie. Zawsze.

 

Są dwie kategorie ludzi, Ci którzy robią backupy oraz Ci którzy, je robić będą.'

 

PS. Żeby nie było, sam zapłaciłem 6k owego podatku kiedyś :)

Edytowano przez pedro84 (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli udowodnią że robili kopie bezpieczeństwa tylko zostąły uszkodzone w momencie awarii z tego czy innego pwodu to nie masz szans w sądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz pozwać kogoś lub złożyć skargę. Kwestia tylko, czy wygrasz tą sprawę. W regulaminie nie ma żadnej wzmianki o kopiach bezpieczeństwa, wg. tego nie zobowiązują się do tego. Powinieneś był wykonywać kopie we własnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 4-5 dniach przywrócono aktualne bazy oraz pliki FTP z końca STYCZNIA. Wszystkie pliki z okresu LUTY-MAJ zostały utracone. Wszystkie projekty graficzne jakie wykonywałem umieszczałem na serwerze, byłem przekonany że informacja o codziennych Kopiach zapasowych są prawdziwe... Jak się okazało nie! ostatnia kopia miała miejsce w styczniu i taką też wgrano. Oczywiście mogłem uchronić się przed utratą danych, samoistnie kopiując dane, ale ze względu na informacje na ich stronie - zaufałem im.

To fest grafik z Ciebie skoro nie masz tych prac na swoim komputerze.

Mam klienta, którego programiści robią wszelkie zmiany w kodzie na żywca na produkcji, a potem płacz, że sie serwisy rozpadają i nie działają.

 

Pewnie pozostaje Ci droga cywilna w sądzie, skoro jak twierdzisz, nie wywiązali sie z zawartej umowy. Także długa droga przed Tobą..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się nawet najlepszym, może kopie robią, ale w czasie awarii zostały uszkodzone. Następnym razem będziesz pamiętał żeby trzymać swoje kopie na komputerze lokalnym.

 

Zbiegiem okoliczności by było to, gdyby i ta maszyna do backupów padłaby. Nie ma takiej możliwości. Strzelam, że nie robili tych kopii na zewnętrznej maszynie, żeby jak najbardziej zaoszczędzić.

To fest grafik z Ciebie skoro nie masz tych prac na swoim komputerze.

 

I też wynaleziono 'chmurkę' do plików. :P

Edytowano przez Romson (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Zbiegiem okoliczności by było to, gdyby i ta maszyna do backupów padłaby. Nie ma takiej możliwości. Strzelam, że nie robili tych kopii na zewnętrznej maszynie, żeby jak najbardziej zaoszczędzić.

 

Jeśli serwer produkcyjny padł w trakcie tworzenia kopii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I też wynaleziono 'chmurkę' do plików. :P

Ta.. a potem spada z niej deszcz i plików też ni ma..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli serwer produkcyjny padł w trakcie tworzenia kopii?

 

To kopia na serwerze zewnętrznymm powinna być z dnia wcześniej. Wątpie że poprzednie kopie/kopia była kasowana przed wgraniem nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To kopia na serwerze zewnętrznymm powinna być z dnia wcześniej. Wątpie że poprzednie kopie/kopia była kasowana przed wgraniem nowej.

 

Domyślnie DirectAdmin podmienia kopie, więc o całkiem możliwe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Pliki warto trzymać na serwerze np. na produkcji jeżeli jest taka potrzeba, na lokalu i fajnie jeszcze jak masz pendrive za kilka dyszek i tam też wrzucasz najważniejsze projekty. Ewentualnie jakiś cloud (owncloud itp.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O matko.... czy ja dobrze czytam :blink: Jest takie powiedzenie "chytry traci dwa razy".

 

Pracujesz w sieci na wynajętych maszynach to zawsze ale to zawsze backupy robisz we własnym zakresie, nie ważne co pisze firma. A najlepiej żeby te Backupy zapisywały się w kilku miejscach, tak na wszelki wypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety również jestem klientem hostowo.eu, i potwierdzam - zero profesjonalizmu z ich strony podczas awarii serwerów. Na moje nieszczęście hosting miałem u nich wykupiony na potrzeby mojej firmy ( i tu nauczka dla mnie żeby jednak nie oszczędzać na takich rzeczach jeśli chodzi o budowanie fundamentu firmy na niepewnym hostigu).

Ja nie straciłem ważnych danych jak kolega, który założył temat ( choć tylko dlatego, że robiłem kopie bezpieczeństwa plików z ftp, bo faktycznie został przywrócony stan ftp ze stycznia). Moim problemem był całkowity paraliż kontaktów z klientami, narobiłem sobie dużo problemów tym, że cała poczta padła na 3-4 dni. Brak informacji o awarii ( choć nikt mnie nie musiał informować o samej awarii, ważne, że nie było informacji o przewidywalnym czasie jej usunięcia).

Właściciel hostowo.eu nie odbierał telefonu, potem go wyłączył, potem znowu nie odbierał, na maile ( pisane z prywatnego maila)z prośbą o określenie jak długo będzie trwać awaria, oczywiście nikt nie raczył odpisać. Zero kontaktu, bezczelne zachowanie, zero profesjonalizmu, coś takiego wyprowadza mnie z równowagi. Proszę uważać na tą "firmę"( jeśli można ich tak nazwać), podejrzewam, że bardzo szybko zmienią nazwę i będą dalej naciągać ludzi na pseudo profesjonalny hosting. Proponuje sprawdzić nazwisko właściciela hostowo.eu i jeśli ktoś w przyszłości będzie chciał wykupić hosting, niech najpierw sprawdzi czy czasami to nazwisko się nie pojawi w nazwie firmy proponującej hosting. Jednym zdaniem- SZCZERZE ODRADZAM HOSTOWO.EU., PORAŻKA.


I faktycznie nie nabierajcie się na to co piszą na swojej stronie, to wszystko ściema. Haha cytat z ich strony: "POMOC 24/7" tak samo prawdziwy jak 2 489 polubień na facebooku,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@KamilStanek: udaj sie do jakiegos prawnika ktory Ci to wszystko ladnie wylozy. Ale marne szanse moim zdaniem od strony dowodowej, bo:

 

Obowiązek przedstawienia dowodów spoczywa na stronach (art. 3 kpc), a ciężar udowodnienia faktów mających dla rozstrzygnięcia sprawy istotne znaczenie (art. 227 kpc) spoczywa na stronie, która z tych faktów wywodzi skutki prawne (art. 6 kc).

 

Czyli bedziesz mniej wiecej musial udowodnic co dokladnie straciles, jakie konkretne straty poniosles itp.

 

To, ze Tobie sie wydaje iz projekty byly wartosciowe nie oznacza, ze obronisz swoja racje w sadzie.

 

Mozesz mi wierzyc lub nie, ale bardzo latwo sie przejechac.

 

Piszac pozew cywilny musisz podac kwote oraz uzsadznic ja - dlaczego tyle zadasz.

Od takiej kwoty uiszczasz oplate.

 

Jesli swoje straty wycenisz na 10k zl, a sad Ci przyzna 1k to pozniej bedziesz musial zaplacic stronie przeciwnej koszty zastepstwa procesowego.

 

No i prawie wszystkie koszty sadowe beda po Twojej stronie.

Edytowano przez pekus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej małe szanse:

 

8. Hostowo Piotr Kurek nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.

 

 

i drugi cytat:

 

9. Odpowiedzialność Hostowo Piotr Kurek jest w każdym przypadku ograniczona do wartości opłaty wniesionej przez Klienta.

 

 

Wiec jak zapłaciłeś 100 złotych za rok, Twoje projekty są tyle warte.

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jednak informacje podawane przez przedsiębiorcę konsumentom nie mogą wprowadzać w błąd. Działaniem wprowadzającym w błąd jest działanie, które powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji, której inaczej by nie podjął.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, wprowadzanie w błąd klientów polegać może m.in. na rozpowszechnianiu informacji nieprawdziwych lub zatajenie istotnych informacji. Katalog działań, które mogą wprowadzać w błąd, jest bardzo szeroki. Mogą one dotyczyć m. in. ceny, rodzaju, cech, składników, jakości, pochodzenia, dostępności produktu oraz uprawnień związanych z jego nabyciem, takich jak prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy albo prawa do obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy.

 

Według mnie jak też osób znających tematykę praw konsumenta ( z którymi się kontaktowałem ), zachowanie hostowo.eu narusza te prawa gdyż poprzez przeczytanie informacji na stronie głównej o codziennych backupach nakłoniło mnie na zakup ich usług.

 

Drugi ciekawy cytat

Jeżeli niedozwolona praktyka rynkowa przedsiębiorcy dotyka, chociażby potencjalnie, nieograniczoną liczbę klientów, mamy do czynienia z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów. Zakaz stosowania takiej praktyki może zostać wydany w drodze decyzji administracyjnej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, któremu przysługują również kompetencje do nakładania na przedsiębiorców kar pieniężnych.

Wychodzi na to, ze tylko zbiorowo będziemy mieli siłę.

 

 

Wykonujemy podwójną kopię zapasową danych - backup w dwóch niezależnych centrach w Polsce oraz za granicą.

Robiąc backup z punktu A do punktów B, C są tylko trzy warianty

A----->B

A----->C

albo

A----->B

B----->C

bądź

A----->C

C----->B

 

 

Wątpię że istnieje możliwość, że w tym samym czasie na dwóch "niezależnych" serwerach w tym samym momencie padły dyski. Jeżeli były to niezależne dyski to serwery oznaczone na zielono przy padnięciu serwera wcześniejszego zawsze powinny posiadać stary backup. (czyli "z przed wczoraj") oraz odwrotnie. Szansa że dwa serwery padły w tym samym czasie uznaje za nierealną. No na pewno już nie trzy ....

 

Kwestią kolejną jest fakt, że utrata dysków przy samym wgecie przyrównywana jest do wygranej w totku. Backupów musiało nie być :(

 

"backup w dwóch niezależnych centrach w Polsce oraz za granicą." - wychodzi że tych backupów powinno być 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale po co przytaczasz nam w/w wywody?

Toria teorią, praktyka praktyką.

 

Jestes przekonany co do slusznosci swoich racji - w sensie, ze cos ugrasz - dzialaj!

----------------------------

 

Ja tez kiedys bylem przekonany, ze jestem na prawie, a tymczasem smutna rzeczywistosc zweryfikowala moje zapędy.

 

Kazdy musi w jakis sposob zaplacic frycowe.

 

 

Edytowano przez pekus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że osoby prowadzące działalność gospodarczą i firmy to nie konsumenci :( konsumentem jest osoba fizyczna

W tym przypadku powołanie się na regulacje UOKiK nie ma sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×