Skocz do zawartości
noodly

Hosteurope.de - Vps - Opinia

Polecane posty

Witam wszystkich.

Ja mam Virtual Server Linux XL 3.0 w HE od tygodnia i niestety zawiodlem sie :)

Dlaczego ? A dlatego ze:

- na zwyklym hostingu w nazwa.pl mam jeden glwony serwis (zawsze kolo 80-100 osob online) i okolo 25 innych serwisow - katalogi stron i male stronki firmowe.

W nazwa.pl wszystko ladnie smiga - przy 160 osobach online w glownym serwisie i nie wiem ilu w pozostalych mam srednio czas gerneowanie strony wynoszacy: 0,07-0,15.

Zas na VPS podanym wyzej przy tylko tym jednym serwisie i przy 160 osobach online - czasy generowania strony wynosza po 2-3 sek a load serwera wynosi srednio 4 a max. 14.

 

Wiec jestem baaaardzo zawiedziony bo myslalem ze jak sie ma gwarantowane zasoby to stronka bedzie smigac jak rakieta a nie o wiele gorzej niz w shared hostingu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie.

Serwerek skonfigurowala mi osoba ktora sie na tym zna (zoptymaliowane: apache, mysql i zainstalowany eaccelerator).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Nie każdy kto się na tym zna to się na tym zna. Ja miałem domyślną konfigurację i serwer od ręki działał i dostawał nieźle popalić i nic, zero zamuleń, proponuje kogoś innego wziąć, zapłacić więcej i być zadowolonym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słaby VPS w większości przypadków będzie wolniejszy od shared hostingu działającego na mocnej maszynie. Jednak mimo wszystko tak długie czasy generowania to z pewnością powód kiepskiej konfiguracji. (Ewentualnie bardzo ciężkich zapytań do MySQL)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

malu on ma tego samego VPS co ty mi konfigurowałeś, czyli całkiem dobrą maszynę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Stronka to nie zaden gotowiec - gdzie samo generowanie strony glownej to czesto kilkadziesiat zapytan.

Tutaj jest 5 prostych zapytan i jedno bardziej skomplikowane (ono akurat jest cachowane).

 

Czas generowania strony przy jednym userze online to okolo 0,10 sek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo odradzam. Na chwile obecna mam tutaj 8 serwerów i jezeli moj problem nie zostanie dzisiaj rozwiazany wynosze sie jeszcze w tym tygodniu. Wszystko cacy chodzi, support miły jezeli chodzi o dokupywanie sprzetu, zalatwianie puli adresow IP itd... ale... do czasu az coś złego zacznie się dziać z serwerem. Wtedy nagle support ( jaki support? ) jest nieosiagalny. Na maile nie odpisuja mi od soboty. Czasami mam wrazenie ze caly ten support sklada sie z 4 osob ktore maja blade pojecie na temat administracji plus jednego technika, ktory zjawia sie czasami w firmie i wykonuje trudniejsze do wykonania rzeczy.

 

Zadzwonilem trzykrotnie do supportu, ktory de facto wladal angielskim na poziomie gimnazjum ( wogole jak mozna kogos takiego wpuszczac na International Support? ). Sprawa banalnie prosta - zapytanie o podpiecie firewalla cisco ( czas instalacji oraz sposob podpiecia go do serwera, przed 100mbitowa rura czy tez po niej) oraz zablokowanie na ich routerze adresow IP, ktore w tym momencie mnie flooduja tak by nie zzerali calej 100mbitowej rury. Odpowiedz supportu z wczoraj: 1) nie wiem, 2) prosze zadzwonic jutro rano. Z dzisiaj 3) tak pytal Pan o to w mailach i odpowiemy listownie za kilka godzin ( czytaj nie mam bladego pojecia o czym mowisz a technika nie ma w firmie ).

 

Za kilka godzin? Za kilka godzin to ich support mailowy pójdzie do domu ( pracuja o ile dobrze pamietam od 9 do 17 ).

 

Dodatkowo radze zwracac uwage na umowy z nimi. Po wygasnieciu rocznej badz dwuletniej umowy na serwer nie jest ona odnawiana na czas nieokreslony, tak jak byc powinno, ale ponownie zawiazywania na okres roku czy tez dwoch lat. Zerwanie umowy wiaze się z dodatkowymi kosztami.

 

Dopiero teraz zauwazam jakim krzakiem jest ta firma. Nie dajcie sie omamic firmowymi serwerkami Della bo jezeli pojawi sie jakis wiekszy problem lub ktos bedzie chcial po prostu zniszczyc Wasz biznes ddosujac badz tez floodujac maszyne - zrobi to bez mrugniecia okiem z przekonaniem ze Wasz support nic na to nie poradzi.

 

OMIJAJ SZEROKIM ŁUKIEM JEŻELI PROWADZISZ DOCHODOWY BIZNES - ktos moze go w latwy sposob zniszczyc, a tego raczej nie chcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Ta brednia z tym krzakiem to rozumiem pod wpływem emocji... Nie wiem ale jakoś mało ludzi się na nich skarży, ja się bynajmniej nie uskarżam. Support odpisuje w przeciągu paru godzin, jakbym chciał mieć w pare minut to +1000€ bym musiał dopłacać :) Kolejna sprawa ja się nie wie jak administrować to proponuje kogoś nająć i nie będzie tyle płaczu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Może i support HE to nie jest amerykański standard odpisywania po godzinie w tonie "już załatwione / właśnie to załatwiamy" i po kolejnej godzinie zrobione, no ale tak jak Paweł napisał... HE raczej sprzedaje niż administratuje... tam jakieś opcje Monitoringu itd. są - nie wiem jakie usługi masz xnn i za co dokładnie płacisz, no ale... nie wiem, czy masz tam takie SLA zagwarantowane w swoich cenach, jakiego oczekujesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może i support HE to nie jest amerykański standard odpisywania po godzinie w tonie "już załatwione / właśnie to załatwiamy" i po kolejnej godzinie zrobione, no ale tak jak Paweł napisał... HE raczej sprzedaje niż administratuje... tam jakieś opcje Monitoringu itd. są - nie wiem jakie usługi masz xnn i za co dokładnie płacisz, no ale... nie wiem, czy masz tam takie SLA zagwarantowane w swoich cenach, jakiego oczekujesz...

 

Jedyna pomoc jakiej oczekuje od HostEurope to ta zwiazana z ingerencja w ich infrastrukture/lacza/sprzet (czyli tam gdzie nie mam dostepu) takze takie wrzucanie ludzi do jednego worka Pawle mozesz sobie zaoszczedzic. Pozwole zacytowac sobie support (laskawie w koncu odpisali):

 

Please notice, that customer initiated firewalling at core level is none of our

products or services (yet). We applied this filter only as a gesture of

goodwill and (...)

 

To ja w takim wypadku mam w nosie ich dobra wole skoro nie potrafia zapewnic mi podstawowej ochrony przed floodem i w dodatku musze upraszac sie przez kilka dni o zablokowanie adresow IP. Tak, jak najbardziej dalej podtrzymuje opinie firma-krzak, uciekajcie. Wystarczy 1 komputer z porzadnym laczem by wywrócić o 180 stopni Wasz serwer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wow. To nie koniec historii! Wykwalifikowany technik blokując ostatecznie adresy IP na ich routerku zablokowal mi również protokół UDP na porcie 53 uniemożliwiając tym samym komunikację z serwerami DNS. Załamuje w tym momencie ręce, tym bardziej że jest to kluczowa dla mnie funkcjonalność.

 

I na koniec cytat...

the sticking point is, that there is no effective counter measure to avoid incoming DoS-Attacks

 

Żegnaj hosteurope. Jeszcze raz nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ta brednia z tym krzakiem to rozumiem pod wpływem emocji... Nie wiem ale jakoś mało ludzi się na nich skarży, ja się bynajmniej nie uskarżam. Support odpisuje w przeciągu paru godzin, jakbym chciał mieć w pare minut to +1000? bym musiał dopłacać :) Kolejna sprawa ja się nie wie jak administrować to proponuje kogoś nająć i nie będzie tyle płaczu...
Przeczytałeś chociaż post xnn'a ze zrozumieniem? Chyba nie, bo wypisujesz straszne głupoty...

 

To ja w takim wypadku mam w nosie ich dobra wole skoro nie potrafia zapewnic mi podstawowej ochrony przed floodem i w dodatku musze upraszac sie przez kilka dni o zablokowanie adresow IP. Tak, jak najbardziej dalej podtrzymuje opinie firma-krzak, uciekajcie. Wystarczy 1 komputer z porzadnym laczem by wywrócić o 180 stopni Wasz serwer.
Wow. To nie koniec historii! Wykwalifikowany technik blokując ostatecznie adresy IP na ich routerku zablokowal mi również protokół UDP na porcie 53 uniemożliwiając tym samym komunikację z serwerami DNS. Załamuje w tym momencie ręce, tym bardziej że jest to kluczowa dla mnie funkcjonalność.

 

Żegnaj hosteurope. Jeszcze raz nie polecam.

Zauważ tylko, że w Europie nie ma DC, które podejmie się ochrony przed DDoS'em (przynajmniej nie w takim przedziale cenowym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@sponsi and @Pawel_15

Kolega xnn ma całkowitą rację.. Padnie coś z Hardware Dell'a w weekend to czekasz na odp w pon/wt... Po tym oni nie wiedzą ocb.. i kolejne 1-2 dni stracone..

 

To, że wy tam się pytacie o dodatkowe IP czy tam upgrade VPS'a to całkiem inna sprawa niż serwer dedykowany.. Niby gdzie zapewniają ci: 99,9% no ale w praktyce często tak nie jest... Nie będę przytaczał dokładnych przykładów, ale znam to z własnego doświadczenia, oraz kilku znajomych...

 

I po 2. źle rozumiecie xnn :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałeś chociaż post xnn'a ze zrozumieniem? Chyba nie, bo wypisujesz straszne głupoty...

 

Zauważ tylko, że w Europie nie ma DC, które podejmie się ochrony przed DDoS'em (przynajmniej nie w takim przedziale cenowym).

 

Jasne że nie ma i myśle że wszyscy zdajemy sobie z tego doskonale sprawę. Tutaj jednak nie chodzi o atak DDoS. Hosteurope nie ochroni klienta przed zwykłym atakiem DoS z pojedynczej maszyny. Przed zwykłym "wyjadaniem bandwidthu" (na skalę 100mbit/s bo gigowych portów hosteurope nie oferuje). Jedyne co w takim przypadku możemy zrobić to pisać abuse'a do serwerowni z której wychodzi atak i wierzyć, że w miarę szybko odpowiedzą bo jak widać na moim przykładzie, zablokowanie atakujących serwerów gdzie oczywiście dostarczyłem pełną listę z adresami IP oraz metodę ataku zajęło im 4dni! Wyobraźcie sobie, że Wasz serwer nie odpowiada na pakiety przez całe 4 dni. O tym w moich postach jest mowa. Hosteurope nie nadaje się do profesjonalnych rozwiązań z takim supportem i brakiem jakiejkolwiek ochrony...

 

Z drugiej strony, przed chwilą dzwoniłem do OVH w sprawie ich oferty i pytając o możliwość zablokowania trafficu zanim ten wpadnie do 100mbitowego portu, miła Pani odpowiedziała mi, że "tak jest taka możliwość, do tegu celu służy iptables na serwerze". Podziękowałem za rozmowę i stwierdziłem, że jednak lepiej będzie skontaktować się z technikiem w tej sprawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tutaj jednak nie chodzi o atak DDoS. Hosteurope nie ochroni klienta przed zwykłym atakiem DoS z pojedynczej maszyny.
E? Z Twojego drugiego tematu wynika coś innego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E? Z Twojego drugiego tematu wynika coś innego :)

 

Ten DDoS na http nie przekraczal 20mbitow także nie byl glowna przyczyna zjedzenia całej 100mbitowej rurki ( a oprogramowanie serwera bardzo dobrze sobie radzi z atakami na http). Jednak pierwszy strzał ( UDP Flood ) okazał sie jak najbardziej sluszny :) Tak jak mowilem, skakalem wtedy z kwiatka na kwiatek szukajac wlasciwego punktu zaczepienia (wczesniej nie mialem do czynienia z Floodem na UDP).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z drugiej strony, przed chwilą dzwoniłem do OVH w sprawie ich oferty i pytając o możliwość zablokowania trafficu zanim ten wpadnie do 100mbitowego portu

 

Nie tak dawno na forum OVH była opisywana sprawa, że człowiekowi wypowiedzieli umowę za to, że ktoś floodował jego serwer. Uzasadnienie: jeśli klient jest atakowany to taki klient stwarza zagrożenie dla sieci OVH, co stanowi naruszenie regulaminu i podstawę do zerwania umowy. Przechodząc do OVH możesz wpaść z deszczu pod rynnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Dokładnie, ta ich polityka nieco odstrasza więc lepiej mieć dedyka i jakiegoś dobrego adwokata i administratora. Co do HE, euro spada i oby tak dalej, niedługo znów atrakcyjnie i opłacalnie będzie brać w HE :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na co CI adwokat i dobry administrator, jak odetną Ci dedyka i nie będziesz miał fizycznie dostępu? Szkoda czasu i nerwów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Administratora zeby robił co się da, choć nie ma opcji zeby w końcu ktoś nie wlazł i czegoś nie napsuł. Adwokata zeby jakoś tę ich głupią politykę zwalczać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co Ci z zwalczania głupoty, skoro użytkownicy stracą dostęp do usługi, co będzie się wiązało z spadkiem zadowolenia z Twojej usługi. Więc raczej się nie opłaca ryzykować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×