Skocz do zawartości
admin88

problem z filtrowaniem spamu vps home.pl

Polecane posty

Witam wszystkich!

 

Mam problem przy konfiguracji poczty na serwerze vps od home.pl. Używam plesk-a.

Na support home.pl nie mam co liczyć - oni tylko w kółko odsyłają do dokumentacji Parallel Plesk itd.

Pomimo włączenia filtrowania DomainKeys i SPF-a serwer pocztowy nadal odbiera dziesiątki maili dziennie ze spamem sygnowane moim adresem jako nadawcy np. od xxx@yyy.pl do xxx@yyy.pl itd.

Chciałbym aby serwer (nie filtr antyspamowy) odrzucał takie mail-e.
W ustawieniach serwera poczty (w plesk-u) mam włączone opcje:

- Włącz wysyłanie wiadomości [V]

- Klucze domenowej ochrony antyspamowej - > Zweryfikuj pocztę przychodzącą [V]
- Klucze domenowej ochrony antyspamowej - > Zezwalaj na podpisywanie maili wychodzących [V]
- Włącz protekcję spam SPF [V]
-- tryb sprawdzania SPF: [Odrzuć pocztę jeśli zwraca "fail" (zabroń)]
-- Użyj lokalnych reguł SPF: <puste pole>
-- Odgadywanie SPF: <puste pole>
-- Tekst objaśnienia SPF: <puste pole>

- Użyj ochrony antyspamowej DomainKeys do sygnowania wychodzących wiadomości e-mail [V]

Mimo tych ustawień mail-e nadal przychodzą w hurtowych ilościach.

Serwer był restartowany po zmianie ustawień i nic to nie dało.

Spam Assasin oznacza te mail-e jako spam.

 

Wcześniej kosrzystałem z VPS-a od NetArt i nie było takiego problemu ze spamem.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam,

admin88

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć adres domeny albo rekordy SPF i MX, tylko nie z panelu, a z jakiegoś zaufanego źródła np. jakiegoś checkera dns online.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Archi, co mają mieć niby rekordy SPF i MX do problemu "local delivery"?

 

A teraz do autora:

- jeśli masz pod opieką stacje robocze użytkowników swojej poczty (w sensie - możesz je wszystkie przekonfigurować)

to najprościej będzie ci ustawić na serwerze, że używając portu 25 bezwzględnie nie da się wysłać wiadomości z FROM

będącym w twoich domenach, a na porcie 587 bezwzględna autoryzacja.

Wtedy w klienckich MUA ustawiasz port 587 i częściowo powinno ci to rozwiązać problem

- jeśli podpisujesz wiadomości wychodzące poprzez DKIM (sprawdź tylko, czy na pewno się podpisują wyjściowe!)

to możesz ustawić dla swojej domeny następujący rekord TXT:

 

_adsp._domainkey.twojadomena.pl.     TXT     "dkim=discardable"

Wtedy to serwery pocztowe sprawdzające DKIM powinny odrzucić bezwzględnie wiadomość jeżeli nie będzie ona podpisana.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Archi, co mają mieć niby rekordy SPF i MX do problemu "local delivery"?

 

Przeczytałem OP jeszcze dwa razy dla pewności i nigdzie nie doczytałem, że jest to problem local delivery, ale jeśli tak jest to przepraszam za spam. Dla mnie to wyglądało jako najzwyczajniejszy w świecie problem z SPF'ami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

serwer pocztowy nadal odbiera dziesiątki maili dziennie ze spamem sygnowane moim adresem jako nadawcy np. od xxx@yyy.pl do xxx@yyy.pl itd.

IMO ten zacytowany kawałek wskazuje wyraźnie, że autor dostaje maile "sam od siebie" - czyli sztandarowy przykład local delivery ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem filtrowanie po listach RBL (tzw. ochrona MAPS - tak się to nazywa w Plesk-u) i już nie przychodzi ten spam.

dziękuję wszystkim za wszelkie informacje.

pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×