Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sarkasm

Pomoc w konfiguracji DNS (pod CloudFlare)

Polecane posty

Witam wszystkich,

 

Mam nadzieję, ze pisze w dobrym dziale, bo pytanie w gruncie rzeczy dotyczy konfiguracji domeny. Jeżeli nie, proszę o przeniesienie.

 

Prowadzę serwis oparty na WordPressie 3.3.2 i ostatnio chciałem wypróbować "usługę" o nazwie CloudFlare (http://www.cloudflare.com). Napotkałem niestety na problem, wynikający z braków wiedzy w zakresie skonfigurowania DNS. Według instrukcji, z poziomu DirectAdmina dodałem dwa nowe rekordy NS kierujące na serwery CloudFlare, następnie usunąłem te już niepotrzebne. Po upływie kilku godzin usługa została aktywowana. Niby wszystko jest w porządku, ale korzystając z jakiejkolwiek strony sprawdzającej IP serwera i rejestratora domeny, w dalszym ciągu pojawiają się "źródłowe" dane, czyli te, które powinny zostać zamaskowane.

 

Szukając przyczyn natrafiłem na informację, że CloudFalare działa tylko dla rekordów CNAME. Jak na ironię w ustawieniach mojej domeny większość rekordów to A (również dla www). Poniżej zamieszczam zrzut z ustawieniami DNS mojej domeny w panelu CloudFlare:

http://oi45.tinypic.com/jhqafb.jpg

 

Czy da się temu jakoś zaradzić ? Np. dodając w .htacces tego typu przekierowanie:

 

RewriteEngine On
	# Rewrite added for CloudflareInstall - mysite.com
	# Wednesday 25th of August 2010 04:59:42 AM
	RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mysite.com$ [NC]
	RewriteCond %{SERVER_PORT} ^80$
	RewriteRule ^(.*)$ http://www.mysite.com/$1 [R=301,L]

 

Czy oprócz przekierowania muszę dodać w panelu rekord CNAME dla www ? Obawiam się, czy taki zabieg nie wpłynie na pozycję w google etc. Słusznie ?

Edytowano przez sarkasm (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie miałeś dodawać rekordów DNS w DA tylko zmienić adresy serwerów DNS domeny. Bo dalej ci przekierowuje do DA bezpośrednio.

 

Z informacji zawartych na stronie usługi wywnioskowałem, że zmiany należy dokonać w panelu admina swojego hostingu (taka procedura jest opisana w poradniku). Może coś pomyliłem. Jak w takim razie poprawnie dokonać zmiany, gdy domene mam zarejestrowaną w tej samej firmie co hosting, a w panelu domeny przy próbie wejścia w ustawienia DNS widnieje następujący komunikat:

 

"Brak pozycji do wyświetlenia, w przypadku gdy domeny są zarezerwowane nie można edytować ich serwerów nazw."

 

EDIT

 

Wygląda na to, że dostęp do ustawień domeny mam tylko z poziomu DA. Zaraz napiszę do obsługi z pytaniem w czym rzecz i prośbą o zmianę serwera DNS. Rozumiem, że mam przywrócić zmienione w DA rekordy NS do pierwotnego stanu ?

Edytowano przez sarkasm (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z informacji zawartych na stronie usługi wywnioskowałem, że zmiany należy dokonać w panelu admina swojego hostingu (taka procedura jest opisana w poradniku). Może coś pomyliłem. Jak w takim razie poprawnie dokonać zmiany, gdy domene mam zarejestrowaną w tej samej firmie co hosting, a w panelu domeny przy próbie wejścia w ustawienia DNS widnieje następujący komunikat:

 

"Brak pozycji do wyświetlenia, w przypadku gdy domeny są zarezerwowane nie można edytować ich serwerów nazw."

 

EDIT

 

Wygląda na to, że dostęp do ustawień domeny mam tylko z poziomu DA. Zaraz napiszę do obsługi z pytaniem w czym rzecz i prośbą o zmianę serwera DNS. Rozumiem, że mam przywrócić zmienione w DA rekordy NS do pierwotnego stanu ?

 

Może lepiej przedstawię Ci działanie CLOUDFLARE na diagramie:

DOMENA ----ustawienia dns----> CLOUDFLARE (SERWER DNS) ----rekordy serwera dns----> SERWER

Edytowano przez kcp (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej przedstawię Ci działanie CLOUDFLARE na diagramie:

DOMENA ----ustawienia dns----> CLOUDFLARE (SERWER DNS) ----rekordy serwera dns----> SERWER

 

Dzięki, już rozumiem w czym rzecz. Jeżeli zrobię wszystko ponownie według poniższego schematu, to będzie działać ?:

 

Przywrócę starą wartość rekordów NS w DA

Usunę stronę z CloudFlare

Dodam ją ponownie

Prawidłowo zmienię serwer DNS w panelu domeny

Edytowano przez sarkasm (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już rozumiem w czym rzecz. Jeżeli zrobię wszystko ponownie według poniższego schematu, to będzie działać ?:

 

Przywrócę starą wartość rekordów NS w DA

Usunę stronę z CloudFlare

Dodam ją ponownie

Prawidłowo zmienię serwer DNS w panelu domeny

 

Powinno wszystko śmigać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Powinno wszystko śmigać.

 

Faktycznie, już wszystko działa jak należy. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i wyprowadzenie mnie z błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×