Skocz do zawartości

Polecane posty

wycinki korespondencji miedzy home.pl a moją firmą:

-------------

Witam,

Jestem dysponentem konta "xxx", które jest założone na Państwa serwerze. Dotychczas nie miałem problemów z serwisem home.pl. Aż do wczoraj. Opiszę po kolei wczorajsze zajście.

Otóż wczoraj (czwartek, ok. godz. 18.30) na adres xxx@xxx.pl zaczęły przychodzić masowo e-maile. Z waszego serwera przychodziła wciąż informacja, że nie możecie wysłać poczty na adres "adma@gmail1.com". Adres ten nie istnieje, ale czemu ja otrzymałem ponad *12000 *e-maili na swoje konto pocztowe ?

Zaznaczam, że na serwerze znajdują sie moje aplikacja, które działają w oparciu o kilka baz danych, w których znajdują się dane setki klientów i setki adresów e-mail.

Próba bezpośredniego kontaktu z państwa konsultantem powiodła się dopiero po 15 minutach od momentu nawiązania sesji LiveChat. Przez 15 minut otrzymywałem informację - "Konsultant wkrótce się z Tobą połączy. Jesteś 4 w kolejce. Twój czas oczekiwania w przybliżeniu wynosi 3 min. Dziękujemy.". Zgroza ...... tym bardziej, że na państwa stronie internetowej zamieszczacie informacje, że serwis jest szybki i dostępny 24h na dobę 7 dni w tygodniu!!!

Rozmówcą z państwa strony był pan Damian D****, który na moje pilne wezwanie że "proszę o pomoc, bo serwer home.pl produkuje mi masę e-maili" odpisał w sposób następujący: "D***** Damian:W nawiazaniu do Panstwa dyspozycji pragne poinformowac, ze tego typu dyspozycje wymagaja autoryzacji. W tym celu niezbedny bedzie kontakt telefoniczny z nasza infolinia pod numerami 091 432 5555 lub 0801 445555, badz droga mailowa na info@home.pl (https://home.pl/formularz)."

Mam pilną sprawę, jestem zalogowany do systemu moim profilem "xxx" a konsultant odsyła mnie do wypełniania wniosku poprzez stronę WWW ?

Chyba sami Państwo przyznacie że to jakaś niewytłumaczalna pomyłka a zachowanie konsultanta jest skandaliczne !!! Naturalnie dysponuję treścią rozmowy z panem D***.

Po szybkim zakończeniu rozmowy z panem D*** połączyłem się drogą telefoniczną z innym konsultantem (niestety nie pamiętam nazwiska).

Naturalnie procedura oczekiwania na połączenie trwała co najmniej 10 minut, zanim ktoś się zgłosił.

Po zgłoszeniu sie konsultanta i 30 minutowej rozmowie samodzielnie zrobiłem kopię i usunąłem jedną z baz danych, w której były przechowywane dane klientów, aby zapobiec mechanizmowi niekontrolowanej wysyłki e-maili.

Wasz konsultant przez 30 minut zastanawiał się co sie mogło stać. Rozmowę zakończyliśmy na tym, że w trybie pilnym (podkreślam PILNYM) serwis home.pl dostarczy drogą e-mailową kopię logu serwera dotyczącego wspomnianej skrzynki pocztowej wraz z wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji na dwa konta wskazane e-mailowe)

Do chwili obecnej (a kończy nam się już piątek) *NIKT* z państwa strony nie napisał choćby słowa wyjaśnienia oraz nie dostarczył kopii loga.

Nie wykazaliście państwo odrobiny inicjatywy, aby rozwiązać problem. Wątpię w to, aby wasze podejmowane działania (o ile jakieś są podejmowane) sprowadzały się do jego rozwiązania.

Podkreślam po raz kolejny, że dysponuję kilkoma bazami danych, w których są setki adresów e-mail (*w tym również instytucji rządowych i pozarządowych*) i oczekuję szybkiej i precyzyjnej informacji co było przyczyną takiego zachowania się waszego serwera.

 

-------------

Oto odpowiedź z home.pl (zaznaczam, ze dopiero po ich "mocnym" ponagleniu)

 

Uprzejmie prosimy o aktualizacje skryptow obecnych na Panstwa koncie lub zwrocenie sie do ich autorow z pytaniem co moze byc przyczyna wystepowania zaistnialej sytuacji.

 

Przekazane dane sa udostepniane w celu wylacznie informacyjnym i na uzytek wlasny. W sytuacji zmiany przeznaczenia materialow prosimy o bezzwloczne powiadomienie operatora i wskazanie przeznaczenia materialow.

 

 

W razie pojawienia sie ewentualnych watpliwosci pozostajemy do dyspozycji.

 

-------------

 

GENERALNIE! ZENADA, ZENADA I JESZCZE RAZ ZENADA

ODRADZAM TAKA FIRME KTORA NIE DBA O KLIENTA I MA GO W D...

ZERO POMOCY, JAK MASZ CHLOPIE PROBLEM TO IDZ DO KOSCIOŁA I DAJ NA MSZE

 

 

//wymedorowano nazwiska: jeśli Ty nie podajesz nazwiska ani nazwy Twojego konta to nie podawaj też nazwisk pracowników firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze strony home.pl:

 

"Uprzejmie informujemy, że chat ma charakter wyłącznie informacyjno-handlowy.

 

W trosce o bezpieczeństwo usług świadczonych przez home.pl, operatorzy prowadzący rozmowy na chacie nie przyjmują żadnych dyspozycji związanych z posiadanymi przez Państwa usługami. "

 

Chyba dość jasno poinformowali jeszcze przed połączeniem, że takiej sprawy nie załatwisz przez czat..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Patryka:

jesli czegos nei jestem w stanie zalatwic poprzez LiveChat to niech mnie poinformuje szanowny konsultant - "prosze skontaktowac sie z serwisem dzwoniac pod nr telefonu ...." a nie "prosze uzupelnic formularz" - wg mnie to porazka

--------

We're sorry. There's a problem with the e-mail address(es) you're trying

to send to. Please verify the address(es) and try again. If you continue

to have problems, please contact Customer Support at (480) 624-2500.

 

<adma@gmail1.com>:

child status 100...The e-mail message could not be delivered because the user's mailfolder is full.

 

--- Below this line is a copy of the message.

 

--------

 

kopii takiego meila otrzymałem ponad 12000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jesli czegos nei jestem w stanie zalatwic poprzez LiveChat to niech mnie poinformuje szanowny konsultant - "prosze skontaktowac sie z serwisem dzwoniac pod nr telefonu ...." a nie "prosze uzupelnic formularz" - wg mnie to porazka

 

Albo mam problemy z czytaniem, albo konsultant dokładnie to (numer telefonu, mail itd) Ci napisał? ;) Co do zwrotki - nie jest ona generowana przez serwer home.pl a przez hostera domeny "gmail1.com" - godaddy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do zwrotki - nie jest ona generowana przez serwer home.pl a przez hostera domeny "gmail1.com" - godaddy.

Dokładnie, więc sprawdź to co Ci napisało Home, czy aby na pewno Twój skrypt nie stara się wysłać e-maila na ten "lewy" adres ;) Na 99% tak właśnie jest więc wina nie leży po stronie home ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1/nigdy (wysylajac na dowolny kosmiczny adres) nie miałem z 1 niewyslanego meila (z jakiejkolwiek domeny) 12000 zwrotow dokladnie tego samego

2/uwazam, ze serwer poczty home.pl zwyczajnie sie zapetlił, moze trzymał jakies smieci w keszu - nie wiem. Wg mnie, home nie powinien w ogole wysylac meila na adres, ktorego nie ma (domena nie istnieje)-przeciez sa mechanizmy sprzawdzajace istnienie domeny

3/Patryk - mimo wszystko uwazam, ze w chwili kiedy nagle cos ci pada i szukasz pomocy (moze miales taki przypadek moze nie) wskazana jest konkretna, jasna i czytelna wskazówka - teraz wiem, ze LiveChat to faktycznie jak napisal jeden z przedmowców - wklejanie kawałków regulaminu

oczywiscie, zdanie innych moze byc inne. Ja powiem jedno, za ta kase ktora biora obsluga klienta jest do bani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uwazam, ze serwer poczty home.pl zwyczajnie sie zapetlił, moze trzymał jakies smieci w keszu - nie wiem. Wg mnie, home nie powinien w ogole wysylac meila na adres, ktorego nie ma (domena nie istnieje)-przeciez sa mechanizmy sprzawdzajace istnienie domeny

Ta domena istnieje, skrzynka też (zapewne catch-all) ale jest po prostu pełna co widać w komunikacie błędu i stąd ta zwrotka.

 

Home.pl ma wiele rzeczy dość "specyficznie" skonfigurowanych (chociażby antyspam, który po podaniu dwóch linków w treści maila lubi odrzucać pocztę), ale akurat tutaj to na 98% wina leżała po stronie godaddy. Pamiętaj, że home.pl to nie jest hosting na którym jest kilkaset kont, tylko kilkaset tysięcy - tutaj konsultant czatu nie jest jednocześnie administratorem serwera, przecież jak dzwonisz do np. swojego operatora komórkowego to konsultant też jest tylko "bramą" pomiędzy Tobą a np. działem reklamacji czy technicznym..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobie tak jak podpowiada Najdmen - sprawdzenie kolejki na skrzynce (waham sie tylko czy poprzez rozmowe przez LiveChat ? ;)

Patryk - filtr antyspamowy -> funkcja 'Catch-All' wyłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk - filtr antyspamowy -> funkcja 'Catch-All' wyłączona

 

 

Chodzi o catch all na serwerze przyjmującym pocztę (gmail1.com).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ta domena istnieje, skrzynka też (zapewne catch-all) ale jest po prostu pełna co widać w komunikacie błędu i stąd ta zwrotka.

 

Home.pl ma wiele rzeczy dość "specyficznie" skonfigurowanych (chociażby antyspam, który po podaniu dwóch linków w treści maila lubi odrzucać pocztę), ale akurat tutaj to na 98% wina leżała po stronie godaddy. Pamiętaj, że home.pl to nie jest hosting na którym jest kilkaset kont, tylko kilkaset tysięcy - tutaj konsultant czatu nie jest jednocześnie administratorem serwera, przecież jak dzwonisz do np. swojego operatora komórkowego to konsultant też jest tylko "bramą" pomiędzy Tobą a np. działem reklamacji czy technicznym..

 

Ok, rozumiem ze sa "zarobieni" - ale niech to nie bedzie tp s.a. II. Skoro wisze 15 minut i czekam az konsultant to naprawde mnie nie pociesza fakt ze maja tysiace kont.

 

Chodzi o catch all na serwerze przyjmującym pocztę (gmail1.com).

 

Zalozyłem konto na 'gmail1.com' jako 'adma' - wiec widocznie konto do tej pory nie istniało

sprobuje sie pobawic w wysylke poczty- chyba teraz powinno

 

Dzieki panowie

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia dlaczego obwiniasz home.pl za zaistniałą sytuację, ale lepiej zainteresuj się dlaczego z Twojego konta zostało wysłanych przynajmniej 12000 maili na wspomniany adres e-mail...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko to jednak dziwnie wygląda, jak klient dowiaduje się więcej rzeczy na forum niż we własnym bok-u ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimo wszystko to jednak dziwnie wygląda, jak klient dowiaduje się więcej rzeczy na forum niż we własnym bok-u ;)

 

Jakby czytał przed klikaniem to by nie musiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimo wszystko to jednak dziwnie wygląda, jak klient dowiaduje się więcej rzeczy na forum niż we własnym bok-u ;)
A niby czego nowego się tutaj dowiedział?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na niezabezpieczony formularz kontaktowy, do którego podpiął się jakiś spam-automat... czyli wina jest po stronie administratora tego serwisu a nie Home.

A co do Home.pl to z nimi jest podobnie jak z innymi molochami (Netart) - nie szanują pojedyńczego klienta i w zawyżonej cenie konta są wliczone koszty kosztownych kampanii reklamowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podaj domenę, z jakiej rzekomo wychodziły maile. I całą treść deliverki (nagłówki maila "źródłowego" - powinien być w niej jako załącznik).

 

Może po prostu nie masz ustawionych na niej rekordów SPF, i ktoś "w twoim imieniu" próbował wysłać te wiadomości via jakiś inny SMTP? A zwrotki wtedy ofc. przychodziły by do ciebie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam w home dwa serwisy na php+mysql i niestety od mniej więcej 3 miesięcy katastrofa, bazy nie są duże każda w granicach 1,5mb jednak strony potrafią otwierać się w granicach 50s.

Sensowna praca z phpmyadmin niestety graniczy z cudem, odpowiedzi supportu jak z kiepskiej komedii czyli u nas działa.

 

Korzystam z ich usług od 2 lat i nigdy nie było tak kiepsko.

Na szczeście do końca okresu abonamentu zostało nie wiele czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mialem tam wczesniej hosting, teraz domene u nich rejstrowalem i zaczely sie problem z kodem authinfo, jak hosting tam mialem to bylo forum dosc spore najpierw phpbb pozniej IPB, niby chwala sie w tych swoich gazetkach ze maja taka super infrastrukture "najlepsza w kraju":):), powiem tak za ta cene to masakra co tam jest nie wiem jak z dedykowanymi, a co obslogi klienta to cale ich "help center" to pic jakis jest i tyle, tlumaczylem gosciowi chyba z 20 minut o drobnostke to zwalil wine na moje dns myslac ze nie mam dostepu do tych dns'ow i musial bym zwrac sie do operatora najlepsze ze na koniec proponowali mi przedluzenie na rok domeny u nich. NIE POLECAM(wniosek mam jedn ze placic sie tam nie za realne zasoby co sa na serv. tylko za ich kampanie reklamowe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Home.pl zaszaleli i zmienili parametry kont np. w Business Server pojemność wzrosła z 1 GB do 10 GB, a transfer z 300 GB do 1500 GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również odczułem wrażenie że zwykły klient jest nikim. Nie polecam!

Ceny wzięte z kosmosu, nijak mają się do jakości nie tylko serwerów ale i obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie się zarejestrowałem na tym forum (do tej pory jedynie czytałem wypowiedzi innych użytkowników), żeby podzielić się kilkoma uwagami na temat home.pl.

 

 

 

 

1. Ktoś tu wspomniał o dobrym kontakcie z administratorami - to oczywiście żart, z administratorami nikt nie jest w stanie się skontaktować już od dawna, obecnie wszystko załatwiane jest przez pośredników - taka jest przyjazna polityka firmy.

 

2. Prędkość kont jest słaba lub tragiczna (zależy od "towarzystwa" na współdzielonym komputerze). Niestety, udowodnienie winy home graniczy z cudem. Mi zajęło to kiedyś ok. miesiąca, podczas którego tworzyłem logi z czasami generowania skryptów itd. itp.

 

3. Konsultanci często kłamią odnośnie szybkości działania serwisu (dawniej byli bardziej szczerzy ale to się skończyło); jest na to jednak pewien sposób - stworzyłem swego czasu w serwisie loga, który na bieżąco dla danego IP podawał mi czas generowania i wywołania skryptu (przejścia z jednego parametru do drugiego). Podczas, gdy konsultant radośnie zapewniał o błyskawicznym działaniu serwisu, ja w logach widziałem kilku i kilkunastosekundowe czasy oczekiwania. :) Żenada do kwadratu.

 

4. W home nie płacicie za poziom usług tylko za fanaberie działu marketingu - a to Pudziana zatrudnią do reklamy, a to serwery za darmo porozdawają (super sposób na zapchanie łączy; trzeba być nie lada inteligentem, żeby dawać promocję serwerów za darmo, nawet jeżeli tylko przez 3 miesiące, współdzielonych na łączach razem z użytkownikami, którzy płacą po 600 zł i więcej za hosting), a to porobią sobie sesje zdjęciowe, a to domeny za 10 groszy porozdają...

 

5. Naprawdę, już mi się nawet pisać nie chce o takich drobnostkach jak awarie, których nie było, lub które co najwyżej "przez krótką chwilę" powodowały ponad 30-sekundowe otwieranie się strony html z napisem "Ala ma kota...". Oczywiście "nie było" i "przez krótką chwilę" to opinia administratorów.

 

6. Konsultanci w home nawet nie istnieją - to są roboty. Z równym zacięciem możecie sobie pogadać z pralką albo skanerem. Sugeruję jednak wysyłać pytania na własną skrzynkę i samemu na nie odpowiadać - większa frajda, odpowiedzi będą miały związek z pytaniami a szybkość odpowiedzi będzie satysfakcjonująca.

 

7. Administratorzy każą optymalizować zapytania do baz danych zawsze - nawet gdy się z bazy danych nie korzysta.

 

8. Czat to jest żart - można tam co najwyżej zapytać o linka do strony głównej home.

 

 

 

 

Ostatecznie - polecam dowolny inny hosting gdzie administratorom jeszcze woda sodowa do głowy nie uderzyła. Ja mam swoich faworytów ale nie chcę tu ich wymieniać, bo wyjdzie na to, że powyższe napisała konkurencja. :) A tak nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×