Skocz do zawartości

Polecane posty

Usługa została wykonana w pełni, gdyż otrzymałeś działające konto.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usługa na którą zawarłem umowę z OVH polega na utrzymywaniu przez rok, za określoną opłatę, konta ze serwerze, a nie wyłącznie jednorazowe dostarczenie tego konta.

 

OVH przez rok musi do tego konto umożliwiać dostęp, dostarczać do niego prąd, łącze o określonej przepustowości, naprawiać awarie itd - taka jest przecież idea hostingu. Punkt 1 z listy ze strony UOKiK nie ma tu żadnego zastosowania.

 

Co więcej, nawet gdyby moja umowa w OVH dotyczyła jednorazowego dostarczenia konta i na tym miałaby się zakończyć współpraca z nimi, to i tak przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 bez podania przyczyny. Oczywiście o ile nie sprzedaliby mi tego konta "za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy – np. zlecenie zainstalowania anteny satelitarnej". No ale w tym przypadku ani o wyraźnym ani niewyraźnym poinformowaniu nie ma mowy, nie ma takiego zapisu w regulaminie.

 

Zresztą nasza dyskusja jest absurdalna, bo OVH sam przyznaje, że konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy i pisze o tym choćby w swoim regulaminie, patrz Artykuł 15: https://www.ovh.pl/pomoc/dokumenty/ogolne_warunki_dzierzawy_serwera_wirtualnego.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@up: sam na początku napisałeś, że kupiłeś hosting na firmę, nie jesteś więc konsumentem, więc nie ma zastosowania prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość, na którą tak usilnie się powołujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@behemoth: tak, oczywiście, od samego początku o tym piszę.

Jednak z drugiej strony nie miałem jeszcze przypadku, by jakiś sklep internetowy nie chciały zgodzić się na odstąpienie od umowy z tego właśnie powodu. Nikt nie robił takich problemów. Nie mniej, w świetle prawa, tak to prawda, firma nie jest konsumentem i takie prawo jej nie dotyczy.

Ale wracając do sedna - moje zastrzeżenie dotyczy przede wszystkim pobierania opłaty 30 zł za wystawienie faktury korygującej. To jest kompletnie niezrozumiałe dla mnie działanie. Rozumiem, ze chcieliby 30 zł np. za sformatowanie ponowne serwera, czy jakieś czynności techniczne, ale za wystawienie faktury korygującej? Dla mnie to jest nadużycie.

 

@samu

Rozumiem Twoją interpretację, ale nie podziela jej nawet samo OVH. Przejrzałem regulaminy kilku innych firm hostingowych i wszystkie, łącznie z OVH, uznają prawo konsumenta do odstąpienia od umowy.

Warto dodać, że moja umowa z OVH nie dotyczyła wynajmu sprzętu ani nawet dzierżawy sprzętu. Taka umowa miałaby miejsce, gdyby np. OVH przesłało mi komputer do domu. Poza tym powtarzam, że nie ma znaczenia czy to nazwiecie towarem, czy usługą.

 

Widzę jakiś ogromny opór na tym forum do zwrotów. Czy to dlatego, że niektórzy z Was sami prowadzą firmy hostingowe i nie honorują tego prawa?

Mój post skierowany był do potencjalnych klientów firmy OVH, przestawiłem w nim garść informacji o moich doświadczeniach.

Temat, czy hosting jest usługą wyłączoną z prawa konsumenta odstąpienia od umowy zawieranej na odległość, jest odrębny, ja tu nie mam akurat żadnych wątpliwości i na szczęście nie mają takich wątpliwości firmy hostingowe, z którymi współpracuję. OVH też nie ma wątpliwości.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem Twoją interpretację, ale nie podziela jej nawet samo OVH. Przejrzałem regulaminy kilku innych firm hostingowych i wszystkie, łącznie z OVH, uznają prawo konsumenta do odstąpienia od umowy.

Warto dodać, że moja umowa z OVH nie dotyczyła wynajmu sprzętu ani nawet dzierżawy sprzętu. Taka umowa miałaby miejsce, gdyby np. OVH przesłało mi komputer do domu. Poza tym powtarzam, że nie ma znaczenia czy to nazwiecie towarem, czy usługą.

 

1. W dalszym ciągu wynajmujesz od firmy określone zasoby serwera.

2. Znaczenie MA i to ogromne czy mowa o towarze, czy usłudze.

 

A propos artykułu 15 z Regulaminu OVH, czy przeczytałeś go do końca? Bo odnoszę wrażenie, że nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczytuję się od kilku dni w fora prawne i utwierdzam się w przekonaniu, że bazujecie chyba na bardzo starych przepisach i zachęcam Was do zapoznania się z aktualnymi prawami konsumenta.

 

@pedro84 - Tak jak pisałem, ustawa nie rozróżnia towaru i usługi. Ustawa mówi o umowie zawartej na odległość, każdej umowie. Kluczowe jest wyłącznie to, czy towar lub usługa znajduje się na liście wyłączeń. Ten podział towar / usługa chyba pozostał jeszcze z czasów, kiedy były różne stawki VAT. Teraz to nie wiem w jakich sytuacjach taki podział może mieć zastosowanie.

 

@samu - Dobry przykład! Abonament telefoniczny - otóż wszyscy operatorzy telefonii komórkowej w Polsce uznają prawo do odstąpienia od umowy abonamentowej w ciągu 14 dni, jeśli została zawarta na odległość (np. telefonicznie). Przykład z Play: http://forumplay.pl/showthread.php/25662-odst%C4%85pienie-od-umowy

 

@samu - A pomysł, że zwrot, jeśli w ogóle należy się, to tylko za niewykorzystany okres to już nie wiem jak powstał. Masz 14 dni na odstąpienie, bez podania przyczyny. Dostajesz pełen zwrot, ba, nawet z kosztami przesyłki, jeśli jakieś były. I obawiam się jednak, że "dostawca musi".

 

Napisałem do kilku firm hostingowych czy honorują prawo do odstąpienia od umowy. Odpisały mi już dwie, że oczywiście tak. Przytoczę odpowiedzi jak dostanę już wszystkie. Do OVH także napisałem, dodatkowo z prośbą o wyjaśnienie artykuły 15 z regulaminu, który odwołuje się do paragrafu, który w nowej ustawie nie istnieje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 2014 poz.827 (stan na dzień 25 marca 2015 r.) – obowiązuje w stosunku do umów zawartych od 25 grudnia 2014 r.

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

[...]

Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

Hosting nie jest żadnym towarem lecz usługą. Skoro dalej się upierasz, ze to towar to mając firmę zaksięguj to sobie jako towar i przy pierwszej kontroli skarbowej zostaniesz szybko naprowadzony do poprawnej definicji..

Chociaż czytając twoje wywody to wątpię, że posiadasz jakąkolwiek firmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy już o tym punkcie i on nie ma tu zostosowania, bo usługa zostanie w pełni wykonana, gdy upłynie okres abonamentowy, czyli za rok. Przyjmuję, że rozumiesz to inaczej i proponuję na tym poprzestać. Firmy hostingowe, do których napisałem podzielają moje zdanie.

 

W księdze przychodów i rozchodów hosting księguję jako koszt prowadzenia działalności gospodarczej - ani towar, ani usługę. Oczywiście hostingu nie księguję jako "zakupu towaru handlowego", dlatego, że nim nie handluję.

 

Nie rozumiem, dlaczego jest Ci tak trudno zachować uprzejmy poziom rozmowy, kiedy ktoś ma inne zdanie.

 

 

 

Edytowano przez jakub.krolikowski (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usługa została w pełni wykonana, gdyż otrzymałeś konto hostingowe o parametrach zaakceptowanych przez ciebie przed dokonaniem zakupu i na taką usługę wyraziłeś zgodę kupując ją.

 

Nie rozumem, gdzie jest tu mój nieuprzejmy poziom rozmowy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pedro84 - Tak jak pisałem, ustawa nie rozróżnia towaru i usługi. Ustawa mówi o umowie zawartej na odległość, każdej umowie. Kluczowe jest wyłącznie to, czy towar lub usługa znajduje się na liście wyłączeń. Ten podział towar / usługa chyba pozostał jeszcze z czasów, kiedy były różne stawki VAT. Teraz to nie wiem w jakich sytuacjach taki podział może mieć zastosowanie.

 

Art. 38 ustawy ewidentnie rozróżnia (co z resztą w sumie sam napisałeś pisząc o liście wyłączeń). Tragicznie jednak mylisz się co do wykonania usługi. Otóż została ona wykonana, bo określone zasoby serwera (czyt. serwer wirtualny) zostały wydzierżawione na okres zawarty w umowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Otóż została ona wykonana, bo określone zasoby serwera (czyt. serwer wirtualny) zostały wydzierżawione na okres zawarty w umowie.

 

Niezupełnie. To są dwie usługi. Pierwsza to założenie konta. I ta rzeczywiście została wykonana. Druga, to utrzymanie tego konta przez określony okres czasu. I ta wykonana jeszcze w całości nie została.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już od kilku lat jest w OVH. Uważam, że stosunek jakości do ceny jest najlepszy u nich. Zdarzyło mi się korzystać z nazwa.pl, o12.pl, superhost.pl i Kei.pl, ale nie spełniały one moich wymagań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informujemy, że od 24 września 2015 roku OVH nie będzie obsługiwać
poniższych przestarzałych wersji PHP:

* PHP 4.x (wersja nie wspierana od ponad 6 lat)
* PHP 5.2 (wersja nie wspierana od ponad 4 lat)
* PHP 5.3 (wersja nie wspierana od ponad 8 miesięcy)

Jest to związane z modernizacją i zabezpieczaniem usług OVH.

Wersje te zostaną zastąpione domyślnie przez PHP 5.4 zarówno
w przypadku stron www jaki i zadań Cron.
Zalecamy Państwu wcześniejsze przetestowanie działania stron i zadań
Cron z nowymi wersjami PHP. Zalecana wersja to PHP 5.6.

Udostępniliśmy nowy przewodnik, który pomoże Państwu w sprawdzeniu
konfiguracji PHP oraz w jej ewentualnej aktualizacji:
http://www.ovh.pl/g1758.faq-migration-php

W związku z unikalnym charakterem każdej konfiguracji, zespół naszej
pomocy technicznej nie będzie mógł przenieść Państwa strony na nową konfigurację w Państwa imieniu. Będziemy mogli przekazać Państwu informacje
na temat aktualizacji wersji PHP (w pliku .ovhconfig).

Zmiany te nie dotyczą jeszcze usług 60free i Demo1G.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Nie polecam za żadne skarby ...

 

Polecam za każde skarby...

 

Może coś więcej napisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Nie ponieważ to był mój pierwszy i ostatni post w temacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję może tutaj : )

 

Jak wygląda obecnie ochrona przeciwko ddosom na dedykach z oferty kimsufi?

Ma ktoś porównanie z tym co było kiedyś, a z tym co jest teraz? : )

Edytowano przez Lokator (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam jedną, nic szczególnego, domena jak domena;) Na początek free, po roku chyba jakaś opłata będzie ale znikoma więc nawet nie wiem jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Czy http://weathermap.ovh.net/#warszawa tak wysokie wartości są normalne ?

 

 

Nie, tylko na razie OVH nie robi upgrade'u (planuje, ale nie robi), bo są pewne komplikacje. Najciekawsze, że nieoficjalnie się dowiedziałem, że jednym z problemów będzie zbytnie obciążenie łącz u naszych operatorów, którzy już od dawna sprzedali 100x tyle łącz co mają i wszystko się zatyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Nie, tylko na razie OVH nie robi upgrade'u (planuje, ale nie robi), bo są pewne komplikacje. Najciekawsze, że nieoficjalnie się dowiedziałem, że jednym z problemów będzie zbytnie obciążenie łącz u naszych operatorów, którzy już od dawna sprzedali 100x tyle łącz co mają i wszystko się zatyka.

 

Normalnie rodzynek tygodnia... :) A powiedz skąd takie nieoficjalne informacje bierzesz. Wątpie żeby OVH takie bzdury rozpowiadało. Poza tym co konia obchodzi czy sie wóz przewraca? Nasi ISP, jak widać, mają wystarczająco rurek. ISP trzyma odpowiednie zapasy łącza, aby sie nie przytykało. I to na jakim poziomie mają overselling, to jest ich sprawa. Jak sobie wyobrażasz aby ISP sprzedawał łącza 1:1? I jakie wtedy musiałby mieć uplinki. A, i nie kosztowałoby to ile aktualnie kosztuje. Poza tym klienci pewnie przez 95% czasu nie używają całego swojego łącza - nie wysycają go.

To OVH sie zatyka, a nie oni (ISP). To jest problem tylko OVH, niedawno zrobili upgrade jednej rury do 100G, więc tak nie do końca nic nie robią.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

 

Normalnie rodzynek tygodnia... :) A powiedz skąd takie nieoficjalne informacje bierzesz. Wątpie żeby OVH takie bzdury rozpowiadało. Poza tym co konia obchodzi czy sie wóz przewraca? Nasi ISP, jak widać, mają wystarczająco rurek. ISP trzyma odpowiednie zapasy łącza, aby sie nie przytykało. I to na jakim poziomie mają overselling, to jest ich sprawa. Jak sobie wyobrażasz aby ISP sprzedawał łącza 1:1? I jakie wtedy musiałby mieć uplinki. A, i nie kosztowałoby to ile aktualnie kosztuje. Poza tym klienci pewnie przez 95% czasu nie używają całego swojego łącza - nie wysycają go.

To OVH sie zatyka, a nie oni (ISP). To jest problem tylko OVH, niedawno zrobili upgrade jednej rury do 100G, więc tak nie do końca nic nie robią.

 

 

A jakie ceny by mieli ISP przy łączu 1:1. UPC, Vectra i te ich internety po światełku 100mbit /s? Poprosić w serwerowni o dedykowane łącze 100/100 czy nawet 10/10 to jest *naście tysięcy rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×