Skocz do zawartości
ritchey

Dedyk w OVH - dziwny problem

Polecane posty

Witam,

 

Mam serwer dedykowany w OVH od prawie pół roku.

http://www.ovh.pl/se...perplan_ssd.xml

 

Mój serwer intensywnie się komunikuje z Allegro WebAPI (czyli FR <-> PL). Wszystko działało świetnie, do wczoraj. W niedzielę przed godz. 23 komunikacja z WebAPI zaczęła się sypać - czasy odpowiedzi na requesty zaczeły się wydłużać i sypać timeoutami. Praktycznie od godz. 23 w niedzielę do godz. 10 rano w poniedziałek - większość requestów wyrzucała timeouty.

 

Od godz. 10 rano w poniedziałek, sytuacja znacznie się poprawiła (timeouty zniknęły), ale czasy odpowiedzi wciąż były dłuższe niż zwykle. Liczyłem na to, że być może to tylko chwilowa awaria, ale dzisiaj (poniedziałek) ok. godz. 23 sytuacja znowu się powtórzyła (mnóstwo timeoutów). Bardzo ciekawa jest także powtarzalność czasowa problemu - znów zaczął się ok. godz. 23.

 

Wygląda na to, iż między godz. 23 a 10 rano komunikacja Francja-Polska z OVH do Allegro (Poznań) zaczyna się sypać. Problem na pewno nie leży po stronie Allegro - gdyż z innego serwera (lokalizacja Polska) requesty do Allegro idą bez problemu.

 

Wracając do OVH to pojedyncze pingi do Allegro, idą szybko (30 ms), natomiast jak jest wysyłanych więcej requestów na raz - to wtedy zaczynają się timeouty.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją ?

Czy można ten problem rozwiązać nie zmieniając lokalizacji serwera ?

 

Dzięki za sugestie i pomoc smile.png

 

Pozdrawiam

Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mtr pokaż, pewnie gdzieś na routerach w ovh się przytyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miłosz dzięki za sugestię :)

Wcześniej nigdy tego mtr nie używałem - ale widzę, że świetne narzędzie:

 

 

Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
								   Packets			   Pings
Host							    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
1. vss-5a-6k.fr.eu				   7.4%    27    0.4  18.1   0.4 171.4  48.4
2. rbx-g2-a9.fr.eu				   0.0%    27    0.8   1.1   0.5   6.9   1.2
3. fra-5-6k.de.eu				   55.6%    27    8.0  18.3   8.0 111.5  29.8
4. var-1-6k.pl.eu				    0.0%    27   28.6  33.3  28.4  90.5  14.1
5. Allegro.plix.pl				   0.0%    27   33.0  34.2  32.9  65.5   6.3
6. 91.194.188.18					 0.0%    27   34.7  35.3  34.6  49.4   2.8
7. webapi.allegro.pl				 0.0%    26   32.9  33.0  32.9  33.1   0.0

 

Rozumiem więc, że strata jest zarówno na ruterze 1 (7%) i 3 (aż 55%).

Ale z tego co widzę ten router nr 3 jest w Niemczech - więc poza OVH - stąd raczej nie mam na to żadnego wpływu.

 

Czy w tej sytuacji mogę cokolwiek zrobić poza zmianą firmy hostingowej ?

 

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, właśnie zgłaszam problem do OVH. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Natomiast wielkie dzięki Miłosz za pomoc. Nie ma to jak trafna porada eksperta :)

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jesteś pewien, że nie przekraczasz czasem limitu 2100 zapytań na minutę do WebAPI ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jesteś pewien, że nie przekraczasz czasem limitu 2100 zapytań na minutę do WebAPI ?

Jestem pewien.

Powiem dlaczego:

1. Program ma ścisłe zabezpieczenie co do ilości requestów na sekunde (obecnie ustawione na 30 rps). Niemożliwe jest przekroczenie 30 rps czyli 1800 rpm.

2. Program działał bez żadnych problemów prawie 6 m-cy (non stop :) i nigdy nie przekroczył limitu.

3. Gdyby był przekroczony limit, to została by nałożona blokada (albo na 5 min, albo captcha) i żaden kolejny request by nie zadziałał.

Natomiast w moim przypadku jeden request działa, a inny zostaje zgubiony.

Zresztą przy catchy byłby błąd invalid SOAP response, bo zamiast XML-a dostalibyśmy HTMLa.

4. Odpalam ten sam program na serwerze w Polsce i działa bez zarzutu.

 

Generalnie zdecydowałem się już na zmianę firmy z OVH na ViPower (Gdańsk). Pingi do Allegro są 3 razy szybsze, a mtr nie gubi ani jednego pakietu.

Do OVH zgłosiłem problem, ale BOK dał dość zbywającą odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×