Skocz do zawartości
magram12

Serwer vps pod minecraft serwer

Polecane posty

Witam szukam jakiejś oferty vps żeby postawić serwer minecrafta. Chce na nim mieć około 10-15 slotów. Znalazlem oferte freecast 2 vps da rade u was postawić ?Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

jeśli chodzi o sam VPS to polecam vihost i castpol. Policz 62mb na slot i weź w testy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misiek, nie udawaj znawcy, bo to bardziej żałosne niż przydatne ;) Na Vihoście od zawsze jest zakaz stawiania serwerów mc.

 

Ze swojej strony polecam http://host1.eu/ - parametry jak na Vi, niskie ceny, dobra obsługa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten host1.eu zaufany ? Mozna tam placic przez paypal ? I czemu muszę podawać nazwe firmy gdy chcę zamówic?

 

 

na host1 też zabronione stawianie 'mc'.

 

Na samej górze danej oferty masz wybór: "Osobowość prawna"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaskakujace jak duza ilosc firm stosuje ogromny overselling.

 

Bo jak inaczej nazwac fakt, ze zabrania sie uzywania na serwerze VPS aplikacji ktora wykorzystuje zasoby za ktore klienta zaplacil.

Ba, podobno pamiec ram w w/w firmach jest gwarantowana, a to wlasnie on jest glownie wykorzystywany przez minecraft.

 

Brawo dla freecastu oraz gamebit, za to ze klient moze wykorzystywac VPS zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli do celow jakich mu sie podoba, a nie firmie hostingowej.

 

Widac ze ViHost i Host1 nie sa zbyt powaznymi firmami, nastawionymi wlasnie na overselling i ograniczanie mozliwosci uzytkownikow...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mSurf.eu

Zaskakujace jak duza ilosc firm stosuje ogromny overselling.

 

Bo jak inaczej nazwac fakt, ze zabrania sie uzywania na serwerze VPS aplikacji ktora wykorzystuje zasoby za ktore klienta zaplacil.

Ba, podobno pamiec ram w w/w firmach jest gwarantowana, a to wlasnie on jest glownie wykorzystywany przez minecraft.

 

Brawo dla freecastu oraz gamebit, za to ze klient moze wykorzystywac VPS zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli do celow jakich mu sie podoba, a nie firmie hostingowej.

 

Widac ze ViHost i Host1 nie sa zbyt powaznymi firmami, nastawionymi wlasnie na overselling i ograniczanie mozliwosci uzytkownikow...

 

Miałem VPSa w ViHoście, gdy Minecraft był jeszcze dozwolony. Nie chciałbyś nigdy mieć VPSa na tej samej maszynie co hostowany jest Minecraft, zwłaszcza przez cały czas.

Nie znasz tych firm, to się nie wypowiadaj bo oferują wysokiej jakości usługi przy niskiej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ViPower.PL minusowanie osoby tylko dlatego, ze wypowiedziała sie negatywnie o Twojej firmie jest lekko nie fair...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ViPower.PL minusowanie osoby tylko dlatego, ze wypowiedziała sie negatywnie o Twojej firmie jest lekko nie fair...

 

minusowanie jest za gadanie bzdur nie znających realia, a że nie mam czasu i mi się nie chce to nie odpisywałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ViPower.PL ale chyba masz tego świadomość, że poniekąd @ryba ma trochę racji. Mając odpowiednie moce przerobowe i faktyczne gwarancje zasobów, to czy ktoś stawia minecraft, czy coś innego dla usługodawcy nie powinno mieć większego znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie ma... nie mamy czasu użerać się z tym typem klientów. Zresztą nie tylko my zabroniliśmy, a wskazywać palcami też nie będziemy tongue.png

 

Kładąc na serwerze klasy supermicro z dyskami SAS 15k RPM w Hardware RAID 10 i 4 dyskami.

CP 2x Intel® Xeon® CPU E5645 @ 2.40GHz

48 GB RAM

 

przy 20-30 vpsach na całym serwerze (licząc w tym 80% serwerów VPS używających MC) nie działało korzystnie dla 20% klientów którzy 'normalnie' chcieli wykorzystywać zasoby swojej zakupionej usługi. Zresztą w sumie zrezygnowaliśmy tylko dlatego, że mieliśmy 'atak' minecraftów pewnie ze względu na niskie ceny i polecenia userów używających naszych serwerów VPS jako host owej gry, a już nie wspominając użycie pamięci RAM którą dajemy do pakietów gdzie jak wiadomo java + MC pobierają niezłe zasoby i w 90% jadąc cały czas na BURST RAMie + nieproporcjonalnie jadą po dyskach twardych. Większość też klientów "Bóg wie ile" uruchamiała slotów danej gry na najmniejszych pakietach.

Gdy obcinało się owych klientów na limitach openvz itd zaraz były płacze / żale / rezygnacje + prośby o zwrócenie pieniędzy za niewykorzystane dni i też czasem jakieś groźby sądowe ( biggrin.png ) typu: dlaczego zostałem obcięty na limitach / wcześniej mi to działało teraz nie / jak zainstalować javę (przecież zapłaciłem za vps'a, więc musicie mi to wszystko zrobić!) itd...

 

Dlatego mówię/mówimy stanowcze NIE, więc nie będziemy hostować tego typu serwerów gier. Chcesz się z nimi użerać? Masz dużo wolnego czasu ? Proszę bardzo Sebastianie droga wolna. Walnij im kilka fajnych pakietów indywidualnych, daj ofertę na kilka for owej gry i zobaczymy czy będzie zadowolony z wyboru (w sumie nie tylko ty, jakakolwiek firma może to zrobić) i zdobędziesz kolejne setki 'zadowolonych' i 'kumających' klientów.

 

Fakt, że jak sam zrobisz paczki, ustawisz wszystko tak jak ma być (jak robią to np firmy sprzedające serwery gier) ilość slotów/po blokujesz niepotrzebne rzeczy to można to znieść, ale większość niestety nie potrafi.

Zresztą do tego typu lepiej nadaje się XEN niż OpenVZ, gdzie np na XEN'ach zezwalamy na wszelkie serwery gier i tam nie widzimy większych problemów.

 

 

//edit

zresztą teraz ja od ciebie dostałem minusa i co to jest lekko fair ?

Edytowano przez ViPower.PL (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na host1 też zabronione stawianie 'mc'.

 

Na samej górze danej oferty masz wybór: "Osobowość prawna"

 

Faktycznie, ostatnio miałem tam game server, teraz widzę że zostały wycofane ;)

Panie Jaroszu, a co z ViGames? Patrząc na pana pozostałe oferty ViGames na pewno będzie bardzo atrakcyjna i konkurencyjna ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VPS jako host owej gry, a już nie wspominając użycie pamięci RAM którą dajemy do pakietów gdzie jak wiadomo java + MC pobierają niezłe zasoby i w 90% jadąc cały czas na BURST RAMie + nieproporcjonalnie jadą po dyskach twardych. Większość też klientów "Bóg wie ile" uruchamiała slotów danej gry na najmniejszych pakietach.

 

Ale sami ustaliliście plany, dajecie nieproporcjonalnie dużo ramu, więc nie bardzo widzę czemu teraz płaczecie, że ktoś go zużywa?

 

Zresztą do tego typu lepiej nadaje się XEN niż OpenVZ, gdzie np na XEN'ach zezwalamy na wszelkie serwery gier i tam nie widzimy większych problemów.

 

A to ciekawe... MC na xen zużywa mniej ramu i mniej miele po dysku? Wytłumacz proszę czemu "prosta" aplikacja w javie wymaga xena i na nim działa lepiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przysiągłbym, że gdzieś czytałem, chyba nawet na tym forum, wypowiedź kogoś z supportu vihost, że oni oversellingu nie stosują (a jeżeli już to w minimalnych ilościach). Więc dlaczego nie można zakupionych zasobów wykorzystać? Trochę to dziwne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem VPSa w ViHoście, gdy Minecraft był jeszcze dozwolony. Nie chciałbyś nigdy mieć VPSa na tej samej maszynie co hostowany jest Minecraft, zwłaszcza przez cały czas.

Ale przeciez to znaczy tylko i wylaczeni tyle, ze ktos uzywa mocnego oversellingu. Skoro dla klientow ktorzy wykupili usluge, brakuje zasobow...

 

 

Kładąc na serwerze klasy supermicro z dyskami SAS 15k RPM w Hardware RAID 10 i 4 dyskami.

CP 2x Intel® Xeon® CPU E5645 @ 2.40GHz

48 GB RAM

 

Przeciez przy takiej maszynie bardziej wymagajace aplikacje I/O nie maja szans dobrze chodzic. 4 dyski SAS do 12 fizycznych i 24 logicznych rdzeni? Raczej nie ma czym sie chwalic...

 

przy 20-30 vpsach na całym serwerze (licząc w tym 80% serwerów VPS używających MC) nie działało korzystnie dla 20% klientów którzy 'normalnie' chcieli wykorzystywać zasoby swojej zakupionej usługi.

 

Ale czy nie do operatora powinno nalezec zapewnienie poprawnego rozdysponowania zasobow i zaoferowanie klientom tego za co zaplacili? Przeciez klient, kupujac zasoby placi za nie, chcac je wykorzystac. W takim razie, te zasoby sa tylko virtualne i jesli drogi kliencie wykorzystasz je to powiemy Ci papa? Znowu dowod oversellingu...

 

Zresztą do tego typu lepiej nadaje się XEN niż OpenVZ, gdzie np na XEN'ach zezwalamy na wszelkie serwery gier i tam nie widzimy większych problemów.

 

Przeciez Xen ma wieksze narzuty na operacje dyskowe niz OpenVZ. Zreszta calkowicie zgadzam sie z wypowiedzia bizneshostu.

 

 

Zreszta, wezmy za przyklad biznes-host.pl.

Na 6 rdzeni stosuja 4 dyski i 16GB ramu.

 

Czyli przy waszej ilosci ramu 48GB w przypadku bizneshostu mamy 12 dyskow i 18 rdzeni... Rozlozone na 3 niezalezne kontrolery... Rozlozone na 3 niezalezne procesory...

 

I to ma szanse dobrze dzialac i nawet dziala. Wiem, bo mam u nich serwer VPS, do ktorego nie mam obecnie zastrzezen.

Edytowano przez ryba (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo każda firma ma swoją własną politykę popartą własnym doświadczeniem, a wypowiedzi na forum tego nie zmienią, więc poddałbym dyskusji ich zasadność.

Zasadniczo, minecraft jest wycofany jest z powodu dużego obciążenia i/o dysku, szczególnie w przypadku, gdy taki serwer chodzi dłuższy czas. Budując ofertę budżetową trzeba brać pod uwagę takie czynniki, bardzo poprawnie zauważyłeś, że w ViBiznes ma specyficzny rozkład pamięci. Zasadniczo Paweł też nie do końca poprawnie udzielił informacji, bo firma posiada paręnaście serwerów, które mają różny rozkład zasobów.

W przypadku przytoczonych platform supermicro, które kolokujemy w DC hetznera jest kontroler LSI + 4 lub 8 dysków spiętych w R10 przypadających na 48GB RAM i 1x lub 2x E5645. Dlaczego, nie które platformy są nie proporcjonalne to już sprawa tego jaką ofertę dostaliśmy na zakup tych serwerów. Jednak obiektywnie ujmując sprawę, to problemów z operacjami I/O u nas nie ma, a dobrze wiedzą to klienci, którzy korzystają z naszych usług.

W zasadzie mógłbym zrobić taki przytyk, że również Ci, którzy przeszli do nas z biznes-hostu, a widnieją nadal na stronie firmy.

Mamy również platformy dzierżawione od hetznera, wtedy na 24GB ram przypada 6 rdzeni i 4 dyski SAS + kontroler adaptec - oczywiście wszystko spięte w R10.

Oprócz tego mamy parę serwerów w datadock.eu, są to platformy fujitsu na procesorach AMD. Tam z kolei na 8 fizycznych rdzeni (rdzenie taktowane tylko 1,7GHz)przypadają 3 dyski SAS w Raid5, również na sprzętowym kontrolerze - megaraid (lsi).

 

Wracając do minecrafta, żadne aplikacje w podobny sposób nie orały nam po macierzach, a więc by móc zapewnić jak najlepsze działanie usług po prostu zabroniliśmy odpalanie serwerów gier minecraft. Taki model biznesowy oferty openVZ.

W przypadku XEN wygląda to zupełnie inaczej, gdyż stosowane są tutaj serwery z 8 lub 12 dyskami SAS, dodatkowo nie ma mowy o żadnym overcommitingu, co więcej każdy serwer zapełniany jest w maksymalnie 70% względem zasobów, jednak ta oferta jest odpowiednio droższa.

Edytowano przez malu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×