Skocz do zawartości
R@fi

Informacje dla klientów Freecast.pl

Polecane posty

Witamy uprzejmie informujemy , że dnia 18 Października około godziny 23:00 zostaną zmienione adresy nazw DNS naszych usług hostingowych .

 

Wiąże się to zmianą serwera dostępowego usług hostingowych z DC KYLOS na KRDC .

 

Prosimy tego dnia wszystkich naszych klientów korzystających z usługi hostingowej (shared) o przepięcie swoich domen zaparkowanych na naszych serwerach na adresy podane poniżej.:

 

DN1 ns1.freecast.pl IP 195.206.117.51

 

DNS2 ns2.freecast.pl IP 195.206.117.52

 

Dziękujemy za uwagę

 

Pozdrawiamy

 

ADMINISTRACJA FREECAST.PL

Edytowano przez freecast.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witamy uprzejmie informujemy , że dnia 18 Października około godziny 23:00 zostaną zmienione adresy nazw DNS naszych usług hostingowych .

 

Wiąże się to zmianą serwera dostępowego usług hostingowych z DC KYLOS na KRDC .

 

Prosimy tego dnia wszystkich naszych klientów korzystających z usługi hostingowej (shared) o przepięcie swoich domen zaparkowanych na naszych serwerach na adresy podane poniżej.:

 

DN1 ns1.freecast.pl IP 195.206.117.51

 

DNS2 ns2.freecast.pl IP 195.206.117.52

 

Jeżeli zmieniacie tylko IP DNSów a nie nazwy to klienci nie muszą niczego zmieniać. Wy musicie w NASKu "glue records" zaktualizować i to wystarczy dla domen wydelegowanych na Wasze serwery nazw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmieniacie tylko IP DNSów a nie nazwy to klienci nie muszą niczego zmieniać. Wy musicie w NASKu "glue records" zaktualizować i to wystarczy dla domen wydelegowanych na Wasze serwery nazw.

 

Ale może część klientów sobie mapowała "własne" NSy do IP jakie miały ns1.freecast.pl i ns2 i wówczas muszą zmieniać swoje glue rekordy dla swoich domen i taka informacja się im przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i chyba dla tych co posiadają konta reseller i mają utworzone swoje ns-y

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby też wspomnieć, że - o ile się nie mylę - IP samego serwera z kontami hostingowymi "shared" też ulega zmianie na 195.206.117.51, aby Ci wszyscy, którzy korzystają z innych serwerów nazw niż ns1./ns2.freecast.pl mogli dokonać odpowiedniej zmiany swoich rekordów "A". "Stary" serwer na chwilę obecną nadal działa, pliki zdają się być skopiowane na nowy, więc można dokonać zmiany bez żadnego okresu niedostępności. Pozostaje tylko kwestia synchronizacji zmian na plikach i/lub bazach danych dokonanych w ostatnich godzinach. Oraz ewentualne wykrycie problemów w swoich skryptach w związku z inną wersją PHP (5.2.17 -> 5.3.8), jeśli takie wystąpią.

Edytowano przez Piotr GRD (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę niestety poprawić swoją poranną wypowiedź, bo choć była ona aktualna na tamtą chwilę, to jakieś 2 godziny temu nastąpiła zmiana powrotna. Nowy serwer został wyłączony, wpisy DNS wróciły do stanu poprzedniego, stary serwer dalej działa, i tylko cache DNS jest nieubłagany i dla niektórych osób FreeCast może być niedostępny przez kilka godzin. Przepraszam za ewentualne wprowadzenie zamieszania. Szkoda, że migracja nie przebiegła zgodnie z planem... choć zapewne będzie dokończona - z opóźnieniem (tak zgaduję).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na chwile obecną wróciliśmy na stary serwer ze względu na częściowe błędy Direct Admina a nie chcieliśmy aby nasi klienci mieli przerwy w dostępie do usług , lecz za kilka godzin będzie wszystko juz na nowym serwerze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie chcieliśmy aby nasi klienci mieli przerwy w dostępie do usług

 

przecież mieli :P jak z powrotem zmieniliście na stary...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ze względu na częściowe błędy Direct Admina

Proszę podziel się co to za błędy, żeby użytkownicy forum na przyszłość nie mieli takich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpisy DNS wróciły do stanu poprzedniego, stary serwer dalej działa, i tylko cache DNS jest nieubłagany i dla niektórych osób FreeCast może być niedostępny przez kilka godzin.

 

 

nie chcieliśmy aby nasi klienci mieli przerwy w dostępie do usług

Nie wierze..

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale nie odpowiedziałeś na pytanie Regdos, jakie błędy wykazał panel DA.

Brak strony i okres różnej propagacji to normalne, ale to nie są błędy Directadmin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Delegacja DNS trwa do 24 godzin u jednych trwa do krócej u innych dużej to chyba oczywiste

 

Można minimalizować to tak by ten czas skrócić

http://help.directad.../item.php?id=87

 

Kolegom chodziło o to, że jak raz zmieniliście delegację to decyzja powrotu na stare serwery spowodowała większy zamęt i kolejne godziny (naście, dziesiąt w zależności od serwerów DNS wskazywania na złe IP)

 

 

Operację migracji można wykonać zupełnie bezboleśnie dla klientów tunelując np ruch z jednego serwera na drugi - wtedy bez znaczenia jest na jaki IP komuś rozwiąże domen, na stary czy nowy i tak trafia na ten sam serwer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście tak sobie myślę... nie bądźmy zbyt surowi i zrzućmy to na karby... braku dostatecznego doświadczenia w takich operacjach?... nie wiem.

Jeśli ktoś ma jeden z tańszych pakietów, to myślę, że takie kilka godzin niedostępności można przełknąć. Pamiętajmy, że dotyczyło to części odwiedzających strony, nie wszystkich, więc taka "pół-przerwa" w dostępie, jeśli mogę zażartować. ; ) Jeśli ktoś ma któryś z droższych pakietów... nie wypowiem się, sam takowych nigdzie nie kupowałem jeszcze.

 

 

 

 

Jeśli mogę pozwolić sobie podpowiedzieć cokolwiek, to osobiście na czas przenosin pozostawiłbym jeden serwer nazw w jednym miejscu, drugi w drugim (synchronizując wszystkie wpisy DNS oczywiście), i nawet w razie konieczności wyłączenia jednego drugi działa i przerw w dostępie nie ma. Zmiana wszystkich "A" zawierających wybrane IP na drugie IP czy też z powrotem nie powinna być problemem (tu było to inaczej zorganizowane - stary serwer nazw zawierał stare rekordy, nowy nowe, a zmiana polegała na przekierowaniu ns1/ns2 tam lub z powrotem). A poza tym odpowiednio wcześniej przed operacją zmniejszyłbym TTL wszystkich wpisów z obecnych 4 godzin na np. 5 minut. W ten sposób wydaje mi się, że można by zminimalizować ewentualne przerwy w niedostępności spowodowane cache'm DNS właśnie.

** Oczywiście w tych lub innych warunkach takie działania mogą nie być proste lub możliwe do wykonania, nie wiem.

Edytowano przez Piotr GRD (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na chwile obecną wróciliśmy na stary serwer ze względu na częściowe błędy Direct Admina a nie chcieliśmy aby nasi klienci mieli przerwy w dostępie do usług , lecz za kilka godzin będzie wszystko juz na nowym serwerze :)

 

Hmm... błędy z DA wystąpiły dopiero po przepięciu DNS'ow ? nie przetestowaliście konfiguracji DA przed całą operacją ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj okolo godziny 10:00 wszyscy nasi klienci korzystajacy z uslug hostingowych zostali przepieci na nowy serwer.

 

Pozdrawiam

 

#################

 

Mamy dla Państwa miłą informacje z dniem dzisiejszym wszystkie serwery VPS naszych klientów będą posiadały kopie bezpieczeństwa , która będzie wykonywana codziennie o 5 rano na osobny serwer .Dziękujemy za uwagę.

 

Pozdrawiamy

ADMINISTRACJA FREECAST

Edytowano przez Miłosz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmie informujemy, że z dniem dzisiejszym wprowadziliśmy wirtualny portfel, dzięki któremu wszyscy nasi klienci będą mogli opłacać swoje usługi z środków zgromadzonych w portfelu.

Doładowania portfela można dokonywać za pomocą smsów oraz płatności online.

Na dzień dzisiejszy portfel nie obsługuje usług Shoutcast, ale to kwestia kilku dni.

Pozdrawiamy Administracja Freecast

Edytowano przez Miłosz
literówka (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego względu że poprzedni wygląd naszej witryny był mało czytelny postanowiliśmy wymienić design na nowy.Mamy nadzieje że obecna strona przypadnie wam do gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście lepiej. Moglibyście jeszcze tylko zacząć używać polskich liter;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na dole nie działa link do vps-ów i stron www i bez względu gdzie się jest zawsze jest aktywne w menu "HOME"

 

Strony, które są z WHCMS-a w topie mają źle ze sobą pozycjonowanie nazwa strony i bradcroumb i stopka całej strony nie ma tła i jest przesunięta.

 

Menu z ofertą też nie zawsze działa dobrze, czasami te dwa wcięte pozycje menu nie pokazują się i jest czarne i dopiero pokazują się po najechaniu na rodzica (wtedy gdy jest strona z WHCMS-a) a jak się pokazują normalnie to jest niepotrzebna zwłoka przy chowaniu bo jak z niego zjedziemy a potem przejdziemy na np. DirectAdmin w tym menu i nie klikniemy to te wcięcia się zwiną i DirectAdmin też pojedzie w górę i jak ruszymy myszką to menu zniknie całkowicie więc to opcja dla szybkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ta słuchawka z numerem telefonu powinna być na środku względem numeru a nie tak z lewej a numer się ciągnie w prawo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informujemy, że Freecast.pl przenosi swoje serwery VPS do nowej, lepszej serwerowni w Polce mająca wpięcie do sieci jednego z głównych operatorów internetowych w Polsce firmy ATMAN i ASTER .

 

Pozdrawiamy Administracja FREECAST

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informujemy, że Freecast.pl przenosi swoje serwery VPS do nowej, lepszej serwerowni w Polce mająca wpięcie do sieci jednego z głównych operatorów internetowych w Polsce firmy ATMAN i ASTER .

 

Pozdrawiamy Administracja FREECAST

 

Czyli dokładnie gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×