Skocz do zawartości
Gość Bartosz Gadzimski

Pozycjonowanie - poradnik

Polecane posty

Gość Bartosz Gadzimski

Postaram się zbudować tutaj poradnik w postaci pytań i odpowiedzi, mam nadzieję, że z czasem zostanie on uzupełniony. Wiele rzeczy będzie uproszczone co mam nadzieję zrozumiecie :D

 

1. Kiedy wiem coś o pozycjonowaniu

Moja subiektywna ocena kiedy możesz powiedzieć, że znasz się na SEO.

 

- minimum 5 zbanowanych domen

- minimum 5 filtrów na frazę (np. na jedną, gdzie pozostałe są ok)

- minimum 5 filtrów na całą domenę

 

- świadome wyprowadzenie chociaż z jednej w/w sytuacji ;)

 

2. Podstawowe podejście do linkowania serwisu

- jeśli mamy mało fraz (3-5) pozycjonujemy stronę główną (tak jest najłatwiej)

- jeśli fraz jest więcej to nie mamy wyboru i musimy pozycjonować podstrony (patrz pkt. 3)

 

3. Minimum optymalizacji pozycjonując daną frazę

- przyjmujemy zasadę, że fraza (najlepiej w tej samej odmianie) znajduje się w treści strony/podstrony.

 

4. Czym możemy pozycjonować

- własne zaplecze

- publiczne zaplecze (katalogi i precle)

- systemy wymiany linków rotacyjne

- systemy wymiany linków stałych

- media społecznościowe (twitter/facebook)

- fora (linki z profili / xrumer)

 

Własna/uproszczona klasyfikacja źródeł linków z punktu 4

 

5. Własne zaplecze

Jak minimum przyjmijmy takie, które w indeksie jest powyżej 6msc i przez ten okres rozwijane (linkowane + najlepiej treść).

Oparte na dowolnych skryptach, czym bardziej różnorodne tym lepiej. Osobiście szedłbym w stronę wordpress, joomla, drupal itp.

Ważne - trzeba pamiętać o utrudnianiu identyfikacji zaplecza, a więc

- różne hostingi

- różne adresy IP

- różne DNS'y

- różne dane rejestrującego (osoba prywatna + ukryte dane + różne id)

 

 

6. Publiczne zaplecze (katalogi i precle)

Biorąc pod uwagę ostatnie zmiany algorytmu katalogi mogę za chwilkę nie mieć żadnego znaczenia, dlatego traktuję je masowo korzystając z automatycznych dodawarek.

Precle - super narzędzie cały czas doskonale działające.

 

Czego używać do dodawania? Ja używam publikera, drugim narzędziem polecanym jest omniadd.

7. Systemy wymiany linków rotacyjne

Doświadczenie mam duże korzystając z e-weblinka, kiedyś linkora natomiast nic nie umiem powiedzieć o gotlinku poza tym, że jest tańszy :)

 

Do czego ich używać? Do podlinkowania zaplecza czy np. "indeksowania" wpisów w preclach (indeksowanie - pojawienie się w indeksie google czyli zliczony link).

 

Do czego nie używać: moim zdaniem nie używać na domenę pozycjonowaną bezpośrednio. Oczywiście da się osiągnąć świetne wyniki ale prawie zawsze są niestabilne, nie mówiąc o strasznych karach ostatnio (filtry na frazy, praktycznie nie do usunięcia).

 

 

8. Systemy wymiany linków stałych

Obecnie jedno z najłatwiejszych i najpewniejszych źródeł linków. Do polecanych należą przede wszystkim statlink.pl oraz linkme.pl (elite). Natomiast ostatnio linkme zostało wymienione przez google jako przykład narzędzi zakazanych co może mieć wpływ w przyszłości.

 

9. Media społecznościowe (twitter/facebook)

Najnowszy trend zarówno twitter jak i facebook. Z testów zagranicznych (postaram się znaleźć źródło) wynika, że mają ogromny wpływ na wyniki w rankingu, na pewno będzie się to mocno rozwijało.

 

10. Fora (linki z profili / xrumer)

Na trzech najbardziej popularnych forach: phpBB, SMF, vbulletin można umieszczać widoczne linki w profilu(na innych również ale to mniejszość) często z anchor textem zazwyczaj w sygnaturce.

 

Można to robić ręcznie - słynne listy Angela and Paul (znajdują fora/serwisy z wysokim PR, do których da się coś dodać) albo automatycznie.

 

Z automatów niekwestionowanym liderem jest xrumer, który może jeszcze tworzyć tematy, odpisywać w postach, spamować PW itd.

 

Czy xrumer działa: oczywiście, że tak. Moc tego narzędzia jest ogromna ALE gwarantuję kilka miesięcy nauki narzędzia, które bardzo często powoduje filtry na frazy, całe domeny i kto wie co jeszcze.

 

Do pozycjonowania "normalnych" stron zalecam kilkumiesięczne testy bo można zrobić krzywdę nawet dużej i starej stronie.

 

11. Jak pozycjonować linkami

To o czym większość nie wie albo zapomina to sterowanie przyrostem linków, nie ich ilością. Tutaj niestety tylko testy mogą pomóc wyciągnąć wnioski.

 

CDN....

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko tylko.

 

Mam np. strone gdzie normalnie w wyszukiwarke wpisuje sie 2 slowa lub wiecej, np. rzeczownik czasownik

 

To w keywords wpisywać mam rzeczownik czasownik czy lepiej rzeczownik, czasownik.

 

 

 

 

Codzi o to, ze jedna fraze trakowac jako jedno slowo kluczowe czy jako dwa osobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najstarszą praktyką na świecie jest wpisywanie obu wersji, więc jako osobne słowa kluczowe (najczęściej w mianowniku) i jako frazę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filt (uproszenie) jest wtedy jak spada w wynikach wyszukiwania i za nic nie chce wrócić na poprzednią pozycję, np: z 1 na 51 :D

ban to całkowite usunięcie witryny z wyników wyszukiwania (czyli z indeksu Google)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najstarszą praktyką na świecie jest wpisywanie obu wersji, więc jako osobne słowa kluczowe (najczęściej w mianowniku) i jako frazę.

 

Czyli lepiej jest dac 2 slowa kluczowe niz jedno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej. Chociaż jeśli będziesz chciał dać 5-6 odmian to bez sensu, daj dwie podstawowe. Google radzi sobie z odmianą czasowników przez przypadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

keywords można skasować ze źródła strony. Nie mają absolutnie żadnego znaczenia, a mogą szkodzić np. jeśli na wszystkich podstrona są takie same keywords i np. description to uznawane było to za tą samą treść co obniżało wyniki w wyszukiwarkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Mały update, czym więcej pytań tym bardziej będzie się to klarowało ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie ciekawy temat :-)

a jak jest teraz z "przyjaznymi" linkami ?

czy treść url npzamiast user.php?id=128 mam /user/pawel-najdek ma jakieś istotne znaczenie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem wpływa to tylko na szybkość indeksacji. W wynikach wyszukiwania np click niby słowo telewizor jest podkreślone, ale wynika to ze skryptu a nie z tego że Google uznało ważność tego słowa w URLu.

 

Możliwe że mam zbyt małe doświadczenie by zauważyć różnice. Generalnie jak jest dobra optymalizacja to urle schodzą na drugi plan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

Swoją drogą sporo czasu poświęciłem tematyce pozycjonowania i powiem, że tak jak Pan Bartek napisał wszystko się zgadza. Może troszkę ode mnie jeśli chodzi o witrynę, dajmy dla przykładu HTML/CSS + grafika (może to być np Joomla, Drupal, WordPress, DotNetNuke - dane tabelaryczne).

 

Podstawa:

Główną zależnością pozycjonowania jest przejrzyście utworzony kod źródłowy strony. Oczywiście każdy może zarzucać, że Walidator W3C jest ich bożkiem więc trzeba się do niego stosować. Nic bardziej mylnego aczkolwiek dla mnie W3C jest jedynie drogowskazem przy tworzeniu witryny i w sumie powie to każdy bardziej znający się na tworzeniu witryn WWW.

 

Źle utworzony kod:

<font size="10"><b><font color="red">I love WHT.pl !</font></b></font>

 

Wynik z Validatora:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<html>
<head>
<meta name="generator" content="HTML Tidy for Linux (vers 6 November 2007), see www.w3.org">
<title></title>

<style type="text/css">
span.c2 {font-size: 70%}
span.c1 {color: red}
</style>
</head>
<body>
<span class="c2"><strong><span class="c1">I love WHT.pl !</span></strong></span>
</body>
</html>

 

Własny kod:

HTML:

<div id="wht">I love WHT.pl !</div>

CSS:

.wht    	{ 
font-family: Verdana, 'Courier New', sans-serif; 
font-size: 10px; 
color: red;
font-weight: bold;}

 

To tylko przykład. oczywiście należałoby wspomnieć, że aby stworzyć dobrze pozycjonującą się stronę lepiej jest stworzyć ich kilka, niż zagnieżdżać div w divie lub co gorsza stworzyć sam index oraz css.

 

Grafika:

Każdy tworzy grafikę według własnych upodobań, dlatego dobrze jest pociąć grafikę tak żeby było jak najmniej elementów. W przypadku np: tła jednolitego, można wyciąć jeden kawałek grafiki i go powielić za pomocą css lub tło dać jednokolorowe w ten sposób skracamy czas ładowania się strony.

 

Własne linki:

Przydatne przy wykorzystaniu skryptów php które generują dziwny hash zamiast linku: http://mojastrona.pl...a/produkt1.html przydatny a zarazem niezbędny jest tutaj mod_rewrite.

 

Domena:

Dobrze dobrana domena, dobrze jest stosowanie domen dla przykładu:

slowo-klucz.pl

slowoklucz.pl

slowo.klucz.pl

slowo.klucz-slowo.pl

Niestety od czasów rozwoju róznych technik pozycjonowania, a także dostępności do globalnych agencji które udostępniają takie usługi, każdy może za niewielkie pieniądze wypozycjonować sobie dane słowa kluczowe i np na własnej wizytówce napisać: znajdź nas w google pod słowem: slowo, klucz podane przez nas.

Generalnie cena pozycjonowania waha się od 50zł rocznie do no właśnie to już trzeba się dowiadywać indywidualnie, ostatnio usłyszałem, że za słowo hosting pewna Firma X życzyła sobie 29 tysięcy złotych za miesiąc. Oczywiście nie podam co to za firma żeby nikogo publicznie nie kompromitować ale takie są niestety realia.

 

Następnym razem umieszczę inne sposoby jeśli chodzi o witryny w oparciu o rozwinięcie tego mini poradnika. Mam nadzieję że pomogłem, chociażby początkującym. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Przyjazne adresy url.

 

Google daje sobie radę pewnie z kilkunastoma parametrami natomiast pomaga w przypadku długiego ogona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Bartosz - jeśli przyjazne URL wpływają na pozycjonowanie szerokiego ogona in plus, to przeczysz sobie w temacie: "keywords można skasować ze źródła strony. Nie mają absolutnie żadnego znaczenia, a mogą szkodzić np. jeśli na wszystkich podstrona są takie same keywords i np. description to uznawane było to za tą samą treść co obniżało wyniki w wyszukiwarkach.".

 

Przyznam szczerze, że jest odważną tezą (ta o kasowaniu słów kluczowych z treści). Nie wiem - nie testowałem tego, nie mam opinii - może masz rację. Ale brzmi egzotycznie w świetle zapewnień Google, że content in a king.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Tomku, nigdzie sobie nie przeczę. Nie widzę absolutnie żadnego związku adresu url z keywords.

 

Co do keywords - to nie CONTENT to jest meta tag, który od dawna nie ma żadnego znaczenia w google. Teza o usunięciu keywords raczej nie jest odważna, to taka rzeczywistość od dobrych 3-4 lat

 

Description używany jest w wynikach wyszukiwania więc jak najbardziej jest potrzebny. Natomiast kiedyś za takie samo description na wszystkich podstronach traciło się bardzo dużo ruchu to nie wiem po co dalej popełniać ten sam błąd. Mimo, że obecnie to już tak nie boli.

 

Niestety większość osób tkwi kilka lat w tyle w przekonaniu, że to ma jakieś znaczenie w seo.

 

Prawda jest taka, że obecnie jest powrót do dobrej jakości, UNIKALNYCH tekstów oraz dalej linki, linki, linki + media społecznościowe.

 

Co do tego, że stawiam odważne tezy. Założenie tego poradnika jest takie, że przyjmuję pewne rozwiązania i tezy, które uważam za prawdziwe. Nie będę tutaj poprawny politycznie tylko piszę jak to widzę.

 

Czy dalej umiem pozycjonować? W ostatnim konkursie seo wystartowałem 10 dni przed końcem trwającego 3 miesiące konkursu. Niestety tylko 30 pozycja na wpolscemamymocneseo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie bo chciałbym uzyskać tu odpowiedź bo to chyba jedyne forum które gromadzi speców od neta:)

wiec skoro to poradnik poradźcie jak pozycjonować stronę całkowicie zbudowaną we flash w której widać tylko dla google tytuł i meta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jnks, polecam ci kilka artykułów bezpośrednio autorstwa Adobe: http://www.adobe.com/devnet/seo/articles/techniques_ria.html , http://www.adobe.com/devnet/seo/articles/checklist_ria.html , http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/version_checking_protocol.html

Musisz jednak pamiętać Flash to Flash - nigdy efekty nie będą zbliżone do typowych stron.

Jednak internet wchodzi w nowe standardy mamy HTML5, CSS 3 i coraz więcej funkcji które wykorzystują silnik przeglądarki - to wszystko sprawia że również w takich technologiach możemy tworzyć niezwykłe animacje i efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tu jest problem a mianowicie powiem szczeze ze ktos sie juz bral za to ale niestety nie poszlo mu za dobrze a autor nie daje szans na zmiane szablonu na nic innego niz to co ma obecnie, strona ma pr3, jest w ponad 400 katalogach na 130 stronach ma odnosniki do siebie itp domena jest zarejestrowana od 2004 roku i wlasciciel jest zakochany w tym co ma ale pozycje na googlach ma zadna:( a co za tym idzie dzieki google ma malo wejsc.

 

jego ruch generuja glownie strony gdzie jest zalinkowany, jedyna strona jaka jest widoczna w adresie jest nazwa strony glownej, jak to ugryzc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Pytanie na ile fraz ma być obecny (ile jest ważnych).

 

Jak kilka (powiedzmy do 5) to bez problemów można pozycjonować stronę główną i wykorzystać to co podał Nano (lub sam tag noscript). Natomiast jeśli jest ich więcej to trzeba zbudować alternatywną treść w formacie html dla robotów, osób niewidomych, telefonów komórkowych i wszystkiego co nie obsługuje flasha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartek, masz rację. Jednak z własnych doświadczeń wiem że budowa alternatywnego zaplecza dla robotów w przypadku dynamicznych witryn to spory problem. Jnks, ciągle upieram się że dziś wykorzystując CSS 3 i HTML5 możemy zbudować każdą witrynę.

 

 

Bartek, jak będę miał chwilę czasu chętnie poszerzę twój poradnik o pingowanie strony oraz podstron przez serwery XML-RPC w celu niemal natychmiastowej indexacji - jest to też dobry sposób "zachęcenia" robotów wyszukiwarek do odwiedzenia naszej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Jasne, nie mówię, że trzeba odtworzyć całą stronę natomiast raczej nie pozycjonuje się takiej strony na setki fraz. Prędzej do 20 i to spokojnie można przełożyć na alternatywną stronę.

 

Co do pingowania - jeśli nie jesteś wordpressem to nie działa ;), a przynajmniej nie na dużą skalę i na Świecie jest już odwrót od pingowania. Spamerzy już dawno nie są wstanie pingowaniem nic zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pingowanie

Generalnie może nie ma to większego efektu dla stron, jednakże ja widzę różnicę w czasie w jakim Bot Google odwiedzi stronę. Korzystam w systemie do pozycjonowania z Pingomatica, Google Ping oraz z Pingoata(który już dwa dni nie działa).

 

Pingomatic - bot Google odwiedził testowaną niecałą minutę po wysłaniu pinga

Google ping - bot Google od razu po pignięciu.

 

@flash

Jeśli posiadasz źródła strony we flashu, możesz spróbować wykorzystać eksperymentalny konwerter firmy ADOBE do przekonwertowania treści z flash > html5 http://labs.adobe.com/technologies/wallaby/).

Osobiście nie cierpię stron które nawet fragmenty mają we flashu. Flashofobia. Generalnie spotkałem się z wynalazkami gdzie content na stronie był w magicznej, ładnej postaci flashowej. Tragedia.

 

 

@keywords & descr

Tak jak z tym że keywords mają mniejsze znaczenie - mogę się zgodzić, jednakże dobry descr to często podstawa sukcesu. Dobry, zróżnicowany na każdej podstronie, sensowny.

Osobiście obawiałbym się wywalić Keywordsy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomku, nigdzie sobie nie przeczę. Nie widzę absolutnie żadnego związku adresu url z keywords.

 

OK. Nie czytałem całości, zaś wyrwane z kontekstu. Ale mimo wszystko uważam, że lepiej mieć keyword w domenie niż go nie mieć :)

 

Jakbym miał wybierać keyword.pl a jakasnazwa.pl - to pod kątem seo biorę tę 1.

 

Co do keywords - to nie CONTENT to jest meta tag, który od dawna nie ma żadnego znaczenia w google. Teza o usunięciu keywords raczej nie jest odważna, to taka rzeczywistość od dobrych 3-4 lat

 

Dobra, tego też nie zrozumiałem. Myślałem, że można wywalić keywordy z contentu i będzie OK. Co uznałem za odważną tezę. Bo też widzę wartość unikalności tekstów itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle utworzony kod:

<font size="10"><b><font color="red">I love WHT.pl !</font></b></font>

 

Wynik z Validatora:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<html>
<head>
<meta name="generator" content="HTML Tidy for Linux (vers 6 November 2007), see www.w3.org">
<title></title>

<style type="text/css">
span.c2 {font-size: 70%}
span.c1 {color: red}
</style>
</head>
<body>
<span class="c2"><strong><span class="c1">I love WHT.pl !</span></strong></span>
</body>
</html>

 

Własny kod:

HTML:

<div id="wht">I love WHT.pl !</div>

CSS:

.wht    	{ 
font-family: Verdana, 'Courier New', sans-serif; 
font-size: 10px; 
color: red;
font-weight: bold;}

Ja czule pytam sie na chu...

Po pierwsze:

<span class="c2"><strong><span class="c1">I love WHT.pl !</span></strong></span>

to jest o kroćset gorsze od tego przykładu z fontem. Google po prostu parsuje strone, ważne jest rozważne użycie tagów h1,h2, strongi i emy. Poza tym strong powinien być w pierwszej kolejności od tekstu, w niego nie wkłada się już nic prócz tekstu tj. spany, fonty. Google nie sprawdza też css więc super dokładną składnie można o kant pośladka potłuc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×