Skocz do zawartości
wygodad

Polityka firm dotyczącą obciążenia CPU dla kont jostingu współdzielonego

Polecane posty

Panie i Panowie ;), jak w temacie jak to wygląda w poszczególnych firmach, która tylko pisze o możliwych do wykorzystania zasobów CPU, która udostępnia szczegółowe informacje na ten temat w panelu klienta (administracyjnym).

 

Czy klienci poszczególnych firm, same firmy mogą się w tym temacie podzielić ta informacją...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Niektóre firmy mają statyczne limity na określony % czasu rdzenia CPU, inne są "elastyczne".

 

W pierwszym wypadku nasze konto jest monitorowane pod tym względem, zresztą sam hostingodawca podaje w regulaminach jakie są dopuszczalne % na danych pakietach.

Z przykładów które mi najszybciej wpadają do głowy:

- Prohost (bardzo restrykcyjne, ale klient może sam sprawdzić w panelu co jakie powoduje obciążenie)

- MZone

- GłowaNET

- Hekko

 

W tym wypadku teoretycznie można lepiej zadbać o bezpieczeństwo klientów, ale tych % z różnych firm nijak nie da się porównać, bo przecież najczęściej sprzęt jest inny.

 

 

Elastycznie czyli bez sztywnych limitów do sprawy podchodzą (o ile dobrze pamiętam) między innymi:

- linuxpl

- home

- dhosting

 

Zaleta jest taka, że nie jesteśmy "psychicznie" obkładani kolejnym limitem. Wada to fakt, że nagle może się odezwać administracja i informacją, że przekraczamy zasoby, no i samo rozłożenie obciążenia na serwerach już nie jest takie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi, bo nie rozumiem ;)

Czego chcesz się dowiedzieć... .

 

witaj :P, powiedzmy jakaś firma obsługuje Cie od strony hostingowej (hosting współdzielony) i w pewnym momencie dostajesz informacje, ze Twoja aplikacja obciąża zbyt 'serwer' - w takich sytuacjach zwykle pada propozycja wyzszego pakietu lub zamiana konta na np. 'maszynę dedykowaną'...

 

...pytanie dotyczy tego jak wiele firm udostępnia wgląd w to jak aplikacje na koncie współdzielonym obciążają serwer pod względem CPU, np. w kei.pl otrzymuje informację o wykorzystaniu CPU w panelu administracyjnym,

taka informacje udostępnia również superhost.pl, hekko.pl, prohost.pl - kto jeszcze ma jasno wprowadzona polityke limitowania CPU na kontach współdzielonych i udostępnia klientom dane o wykorzystaniu CPU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

konkretne limity są wyznaczane również w ionic.pl i vipower.pl, ale nie wiem czy udostępniają statystyki w panelu. Webh.pl na promocyjnych kontach podaje limity cpu, nie wiem jak na normalnych.

dorzucam jeszcze masternet.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...pytanie dotyczy tego jak wiele firm udostępnia wgląd w to jak aplikacje na koncie współdzielonym obciążają serwer pod względem CPU, np. w kei.pl otrzymuje informację o wykorzystaniu CPU w panelu administracyjnym,

taka informacje udostępnia również superhost.pl, hekko.pl, prohost.pl - kto jeszcze ma jasno wprowadzona polityke limitowania CPU na kontach współdzielonych i udostępnia klientom dane o wykorzystaniu CPU?

Praktycznie każda firma da Ci taką informację. Jednak tylko Kei ma taki wskaźnik w panelu, więc w innych firmach pozostaje wysłanie np. ticketu.

U nas także wystarczy wejść na chat, wysłać ticket i otrzyma się konkretną informacje o aktualnym obciążeniu CPU generowanego z danego konta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

No nie przesadzajmy, nie tylko kei - prohost i vipserv też mają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zawsze można przecież sobie co jakiś czas ticket napisać, z pytaniem jakie generujemy obciążenie. Przecież za support też się płaci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

W tym wypadku teoretycznie można lepiej zadbać o bezpieczeństwo klientów, ale tych % z różnych firm nijak nie da się porównać, bo przecież najczęściej sprzęt jest inny.

 

 

Limity nigdy nie są wprowadzane w trosce o interes klientów ;)

To wielkości maksymalne jakie może konto osiągnąć, to czy będzie w stanie je osiągnąć to zupełnie inna kwestia.

 

Jeżeli konto ma 2% procesora, to wydawałoby się, ze na serwerze może być tych kont tylko 50 a nie jak jest 500 :P

Stąd pewnie złudzenie, że takie oferty dbają o interes klienta.

 

Pozdrawiam,

PM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

konkretne limity są wyznaczane również w ionic.pl i vipower.pl, ale nie wiem czy udostępniają statystyki w panelu. Webh.pl na promocyjnych kontach podaje limity cpu, nie wiem jak na normalnych.

dorzucam jeszcze masternet.pl

 

 

 

 

Limity są regulaminowe i sprawdzane w drastycznych przypadkach, jeśli dajmy na to klient "przesadza" dostaje informację (lub nawet ban bez ostrzeżenia - ale to już dla hardcore-owców) oraz jeśli nie dowierza włącza mu się generowanie grafu i podsyła na e-mail. NAturalnie limity systemowe i w aplikacjach są, ale to akurat już inna bajka. Normalnym i właściwym działaniem każdego administratora będzie "wyłapywanie" dociążających cronów, baz czy skryptów, pamiętajmy; to są serwery współdzielone ma się na nich pracować dobrze i stabilnie wszystkim - nie tylko kilku osobom ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Limity nigdy nie są wprowadzane w trosce o interes klientów :D

To wielkości maksymalne jakie może konto osiągnąć, to czy będzie w stanie je osiągnąć to zupełnie inna kwestia.

 

Jeżeli konto ma 2% procesora, to wydawałoby się, ze na serwerze może być tych kont tylko 50 a nie jak jest 500 :D

Stąd pewnie złudzenie, że takie oferty dbają o interes klienta.

 

Pozdrawiam,

PM

 

Zazwyczaj jest to 2% rdzenia a nie całego procesora (przynajmniej u nas). Czyli przy 8 rdzeniach i dopuszczalnym obciążeniu 2% kont może być 400 a nie 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Limity nigdy nie są wprowadzane w trosce o interes klientów :D

To wielkości maksymalne jakie może konto osiągnąć, to czy będzie w stanie je osiągnąć to zupełnie inna kwestia.

 

Jeżeli konto ma 2% procesora, to wydawałoby się, ze na serwerze może być tych kont tylko 50 a nie jak jest 500 :D

Stąd pewnie złudzenie, że takie oferty dbają o interes klienta.

 

Pozdrawiam,

PM

 

oczywiscie ze nia sa wprowadzane w trosce o klientow, sa wprowadzane w trosce o wlasny interes...

tylko ja jako klient postrzegam to tak, ze czuje sie bezpiczniej w firmie ktora daje sztywne limity, i restrykcyjnie podchodzi do ich przestrzegania

 

wtedy pozostaje tylko jedna kwestia - czy taka firma jest w stanie prawidlowo obliczyc ile jest w stanie upchnac kont na serwerze, tak aby kazdy klient byl zadowolony z jej uslug - ja smiem postawic teze ze Prohost jest w stanie tego dokonac, do tej pory sie nie zawiodlem , a jakiekolwiek watpliwosci wyjasnilem i wszystko jest in plus...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

No właśnie z tymi limitami i ostrością firm jest trochę pokręcona sprawa.. bo z jednej strony klient może patrzeć na sztywne limity z ufnością ("pilnują jakości"), z drugiej jednak chce mieć pewność, że nie jest to za ostry limit (i ostra reakcja, np. blokada konta), bo nigdy nic nie wiadomo i wracając z pracy czy coś nie jest fajnie zorientować się, że od rana nie chodzi serwis + dochodzi myśl, że skoro tak pilnują limitów, to może mają tak zapchane serwery, że trochę wyskoczysz przed szyk i goodbye...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale każdy klient będzie robić Ci okresowo więcej (wykonanie jakiegoś skryptu czy crona okresowo poleci "toćkę" więcej) - chodzi o to by przy uśrednieniu nie okazało że zjada Ci pół rdzenia 3 dni pod rząd :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×